Millasia autoja teillä on?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja toni the rookie
  • Aloitettu Aloitettu
Perustelen vieläpä lisää o-100km/h diesel jää kuin tikku paskaan mutta ohituskiihtyvyyksissä (ainut kiihtyvyys jolla on mulle merkitystä) diesel onkin ripeämpi kiitos 120nm vääntöeron.

Mä kun luulin että tuota varten on vaihteet. Veneen sentään minäkin hyväksyn, se on jo oikea syy.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ihan sama onko se diesel vai bensa mutta yhtään vapaasti hengittävää käyttöautoa en enään osta. Turbo se on mikä sen alaväännön (ja muunkin kaiken muunkin väännön) saa aikaiseksi.
 
Ihan sama onko se diesel vai bensa mutta yhtään vapaasti hengittävää käyttöautoa en enään osta. Turbo se on mikä sen alaväännön (ja muunkin kaiken muunkin väännön) saa aikaiseksi.

Joo. 2x muuttuva siipistä turboa myllyyn ja konsernina VAG, niin jokaisen öljyn vaihdon yhteydessä saa vaihtaa vähintään toisen. Ihan homo keksintö.

- - - Updated - - -

Ihan sama onko se diesel vai bensa mutta yhtään vapaasti hengittävää käyttöautoa en enään osta. Turbo se on mikä sen alaväännön (ja muunkin kaiken muunkin väännön) saa aikaiseksi.

Joo. 2x muuttuva siipistä turboa myllyyn ja konsernina VAG, niin jokaisen öljyn vaihdon yhteydessä saa vaihtaa vähintään toisen. Ihan homo keksintö.
 
Kia Ceed 1.6 crdi 2010 farkku. 8 kk sitten ostettu ja 27tkm takana. Hyvä käyttöauto. Muita vikoja ei ole ollut kuin ovikaiuttimien mykistyminen.
 
tumblr_ms5ly3vCO21rvwoqqo1_500.jpg
 
Tommonen e92 bemari. Hyvän tuntonen peli ajella ja ei toistaiseksi mittää vikoja :)
 

Liitteet

  • uploadfromtaptalk1386244552871.jpg
    uploadfromtaptalk1386244552871.jpg
    69,5 KB · Katsottu: 2 570
Kävin auton korjaamolta. Kustannus ei ollut paha. n. 100e jäi itselle maksettavaksi. DPF pakkopoltettiin puhtaaksi ja vaihdettiin uusi softa. Uudella softalla pitäisi DPF:n kestää paremmin pätkäajoa. Korjaamon äijä sanoikin, että diesel-Hondalla ei voi ajaa talvella pelkästään taajama-ajoa... Ei se auta, kun laittaa toi paska myyntiin tai poistattaa koko DPF.
Tänään käytin taas regeneroinnissa. Ei huono auto ollenkaan tollanen diesel-Accord. Suosittelen!
 
Miksi et poistata sitä dpf:ää käytöstä? Maksaahan se, mutta sen sen koko pömpelin vaihtohinnalla saa poiston+lastun..

E: Jos siitä on oikeasti Hondasta harmia, niin kiertoon vaan!
 
rahaa kulu varmasti yhtäpaljon kuin tuolla nykyisellä autolla jonka mersun tilalle hommattiin. Audi A6 2.7 V6 Biturbo Avant Quattro

Ois hauska tietää, kuinka paljon alle 15l/100km tolla keskimäärin päästelet :D
Oisit samantien ottanu Allroadin, niin ei tarviis noiden maavarojen kanssa ihmetellä.

Tosin itselle seuraava auto tulee ehdottomasti olemaan Airmatic, siinä maavaraa riittää tarvittaessa (syksyisin) ja kun en noilla takapenkeillä hittojakaan tee, niin pakuna se E-sarjalaisen naftavero on 90€ luokkaa.
Taatusti automaatti ja voipi olla, että myös 4matic.

Tällä hetkellä DPF/EGR-hirvityksen (W210 2.7CDI) mittarissa 675tkm ja eipä tuohon ole ihmeitä tarvinnut tehdä.
Tuntuu olevan aika epäluotettava juu...
 
Miksi et poistata sitä dpf:ää käytöstä? Maksaahan se, mutta sen sen koko pömpelin vaihtohinnalla saa poiston+lastun..

E: Jos siitä on oikeasti Hondasta harmia, niin kiertoon vaan!

On jo myynnissä. Tonnin maksaa toi poisto ja joskus sitä voi vielä tarvita? Ainakin Englannissa ei taida enää mennä läpi katsastuksesta ilman pönttöä.
 
Tänne avauduinkin jo loppusyksystä, kun Vehon takuumaalauspäätös tuli ja oli naurettava. Tää "päätös" tai siis vedätys tarkoitti 20% omavastuuta, joka olis maksanu mulle siis 800 €. Ja ei korvaavaa autoa tilalle, vaan olis pitäny itse vuokrata omaan piikkiin. Kun tekee päässälaskua, niin Veho väittää siis kolmen pikkurillinpään kokoisen ruosteläikän korjaus/maalauskustannuksiksi 4000 €, josta mun pitäis maksaa viidennes?! Noh, haistatin vitut koko takuulle ja aloin kysellä koko paskan teettämistä omaan piikkiin. Neljän tonnin sijaan yks paja olis tehny sen joulukuun alussa 350 euroon :) ...ja nyt sitten teetin työn lopulta alkuviikosta eräällä toisella pajalla, joka veloitti 290 €. Ei paha... 4000 vs. 290... iso ero. Ja työn jälki erittäin hyvä.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom