Millasia autoja teillä on?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja toni the rookie
  • Aloitettu Aloitettu
Toi on kyllä oikeasti yks harvoista nykyautoista, jotka saa kuolan valumaan. Takavetoki vielä. Jos joskus tuommoisen laitan, niin perässä lukee 300 alla hemi ;)

Hemiä iteki kattelin ja melekeen jo yhen yksilön ostinki mutta tuli sitte joku järki päähän että laittaski dieselin niin o halapaa ajella :D


Tietysti jos ostais sellasen auton suoraan johon ei tartte alustan osia vaihtaa joka katsastukseen.. :face:

Niin se on.. Vaan jos kerran sattu nyt tämmösen tahtomaan niin mikseipä tuohon voi sen verta sijottaa että ostaa tuommoset Moogin valmistamat raidetangon päät ja asentaa paikalleen niin ei pomppaa raidetangon päistä ennää koskaan katastuksessa MOOG MOOG-ES3571 Front Outer Tie Rod End Made by MOOG

Menneehän tuohon satanen osiin ja tunti kaks aikaa töihin niin pääsee tuon automallin ongelmista kertalaakilla :) En nähnyt sen takia tarpeelliseksi hylätä 300C:tä autona, toki ne keille tuo remppa nostaa verenpainetta liikaa nii ei kannata ehkä harkita auton laittamista yleensäkään ;)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hemiä iteki kattelin ja melekeen jo yhen yksilön ostinki mutta tuli sitte joku järki päähän että laittaski dieselin niin o halapaa ajella :D




Niin se on.. Vaan jos kerran sattu nyt tämmösen tahtomaan niin mikseipä tuohon voi sen verta sijottaa että ostaa tuommoset Moogin valmistamat raidetangon päät ja asentaa paikalleen niin ei pomppaa raidetangon päistä ennää koskaan katastuksessa MOOG MOOG-ES3571 Front Outer Tie Rod End Made by MOOG

Menneehän tuohon satanen osiin ja tunti kaks aikaa töihin niin pääsee tuon automallin ongelmista kertalaakilla :) En nähnyt sen takia tarpeelliseksi hylätä 300C:tä autona, toki ne keille tuo remppa nostaa verenpainetta liikaa nii ei kannata ehkä harkita auton laittamista yleensäkään ;)

Mihin painavaan autoon ei tarvitsisi vaihtaa alustan osia? Ne jotka eniten vittuilee noista pikkuasioista ajelee jollain pikku bensakipolla muutaman kymmenen kilsaa viikossa. Hellppohan se on siitä sitten vittuilla jollekin joka ajaa esim. E-Mersulla 1000 km / viikko ja joutuu aina silloin tällöin tekeen jotain pikkuremppaa.
 
Lista omista autoista aikajärjestyksessä:

Toyota Corolla 1.3 '88
Honda Civic 1.5 '92
Honda Civic 1.5 '93
Honda Prelude 2.3 '93
Toyota Corolla 1,3 '91
BMW 528 '97
Ford Mondeo 1,8 '97
Mazda 626 1.8 '94
Lexus IS250 '2007
Toyota RAV4 2.0 '2007
Ja nykyinen Seat Leon 1,9 TDI '2006

Luotettavamimmat autot näistä Civic '93, Mazda 626
Parhaimmat ajaa Lexus, BMW ja muistaakseni Prelude oli kans todella hyvä.
Suurin pettymys RAV4 ja Mondeo

Toki hintahaitarikin on 300€-20000€ niin ehkä nämä nyt ei täysin vertailukelpoisia ole :D
 
Lista omista autoista aikajärjestyksessä:

Toyota Corolla 1.3 '88
Honda Civic 1.5 '92
Honda Civic 1.5 '93
Honda Prelude 2.3 '93
Toyota Corolla 1,3 '91
BMW 528 '97
Ford Mondeo 1,8 '97
Mazda 626 1.8 '94
Lexus IS250 '2007
Toyota RAV4 2.0 '2007
Ja nykyinen Seat Leon 1,9 TDI '2006

Luotettavamimmat autot näistä Civic '93, Mazda 626
Parhaimmat ajaa Lexus, BMW ja muistaakseni Prelude oli kans todella hyvä.
Suurin pettymys RAV4 ja Mondeo

Toki hintahaitarikin on 300€-20000€ niin ehkä nämä nyt ei täysin vertailukelpoisia ole :D


Lista hämähäkkimiehen vihollisista!
 
Jaahas jos listais kans pikkusen.
pari eskoa
tbo esko.
sirpa
Carina
Corolla
accordeja pari
2kpl s13 200sx
skylle r33
Evo iv
hj60 cruiseri ja bj 40 cruiseri
Ransiitti
E34 535
E36 325
E46 330 da
B5 s4 avant
G astra
ja nyt e36 316 ia.
Siin nyt jotain.ei kaikkia voi muistaa.
 
Mitähän kaikkea muuten on ollut.. ei koskaan oikeastaan mitään erityisen kallista tai tuoretta ja mä olen miltei pitänyt autot hamaan paalaukseen asti.
'Peltoautoina' 13 iästä alkaen muutama lada, skodakin käväs ja pari kuplaa, millä aloiteltiin. Ajeltiin siinä teollisuusalueen takana olevalla radalla ja joskus vähän muuallakin.

Tieliikennevehkeitä
1. Mazda Marella 1.3 - n.150hv... pannu räjähti sitten loppupelissä, kiva vempele..
2. Toyota Corolla 1.6 DX. Ajelihan tuolla paremman puutteessa.
3. Mazda RX7, lienee kallein omistuksessani ollut auto.
4. Peugeot 504, mustat kilvet jne. Tää oli ns. talviauto kun prätkällä kuljettiin kesät.
5. erinäköisiä talviautoja vuosien 1990-2000 välissä.
6. Opel Omega
7. Mitsubishi Pajero 2.5 TDIC
8. Saab 9000 Turbo
9. VW Golf 1.6 farmari
10. MB E 270 CDI - tälläkin hetkellä.

Miettinyt tässä metsästysauton hankintaa jossain vaiheessa, eli maasturia. Kylkiäisenä siihen asuntovaunua missä pärjäis syksyllä metsästysreissuilla.

Moottoripyöriä oli erilaisia, Kawa 750GPZ -> 1100 GSX-R suitsaan. Näillä kuljettiin siviiliajotkin heti kun uraa alkoi tielle ilmestyä ja aina siihen asti, että alkoi lunta tuprutteleen.
 
Tuntuu oudolta jos joku muistaa kaikki aijemmin omistamansa autot.
Itellä vaikeuksia muistaa tänhetkisistä autoista mitkä on omia mitkä on isännän.
Mutta nyt viimisin auto hommattiin viikonloppuna isännän nimiin (impala)
ja tuolla auton osto reissulla mun A6 otti jostain itseensä pitäs selvittää mikä hajos no toi kuitenkin kotiin mutta oli ihan mahdoton ajaa yli 80km/h
ja matkaa vajaa 1000km, ajattelin jos jättää tielle niin siihenhän jää. Ensimmäiset n.50km ei mitään mutta sitten n.450km sai ajaa 86km/h mut entiä miksi muuttu loput ajoin alle 80km/h. kun 81 siitä tuli jo "tehosekotin"
Kuitenkin helpottavinta oli että saatiin impala ehjänä kotiin asti (mukanamme olleet nastarenkaa ei tietenkään mahtuneet alla pyörimään).
 
Tuntuu oudolta jos joku muistaa kaikki aijemmin omistamansa autot.
Itellä vaikeuksia muistaa tänhetkisistä autoista mitkä on omia mitkä on isännän.
Mutta nyt viimisin auto hommattiin viikonloppuna isännän nimiin (impala)
ja tuolla auton osto reissulla mun A6 otti jostain itseensä pitäs selvittää mikä hajos no toi kuitenkin kotiin mutta oli ihan mahdoton ajaa yli 80km/h
ja matkaa vajaa 1000km, ajattelin jos jättää tielle niin siihenhän jää. Ensimmäiset n.50km ei mitään mutta sitten n.450km sai ajaa 86km/h mut entiä miksi muuttu loput ajoin alle 80km/h. kun 81 siitä tuli jo "tehosekotin"

Jos on automaattilaatikolla niin 2000 luvun Audeissa on näissä tippi/multi laatikoissa ollut pirusti ongelmia...
 
Joko Audi on viety huoltoon?

Ei
Mutta isäntä meni just tekeen tilaa "korjaus"talliin ja pitää ite mennä perään jas tarvii apua josain :) niinkun musta olis jotain apua :D

Katotaan nyt eka kuitenkin jos olis vaan tasapainot irti renkaista ja jos ei niin sit syvemmälle Audin uumeniin...
 
Jos on automaattilaatikolla niin 2000 luvun Audeissa on näissä tippi/multi laatikoissa ollut pirusti ongelmia...

Eipä ole automaattilaatikolla.(en pidä automaatilla ajosta)

Vika oli ihan tavallinen, kuraa etuvanteissa hanttarin puliseen olis pitänyt laittaa n280+190g painoja kun pyöritin ennen kuran putsausta ja kura pois kone käski laittaa 5g pieni ero. Isäntä hölmöyksissään putsas muut 3vannetta ennen koneeseen laittoa.
meinas jo purkaa takaa vetarit, kun oli varma ettei eturenkaat voi ravistaa niin paljon mitä tuo tutisi kun ei ratissa tuntunut mitään.

Kerrankin mun veikkaus oli oikee ja isäntä väärassä.

ja tuo ensimmäinen 50km oli auraamatonta (kesällä soratietä)niin ajettiin sen verran alinopeutta ilmesesti ettei huomattu/huomioitu.
 
Jos on automaattilaatikolla niin 2000 luvun Audeissa on näissä tippi/multi laatikoissa ollut pirusti ongelmia...

Multitronic oireilee alkuun että ei tahdo oikein lähteä liikkeelle paikaltaan nostaa liikaa kierroksia , sen jälkeen saattaa ajossa tulla nykimistä vähän veto on-off.

Ai mistäkö tiedän ;)
Uus loota ois ollu liikkeessä asennettua karvan alle 9000 e

E. Siinä on monentinmuutimen sijaan sellanen moottoripyörän kytkimen näkönen märkäkytkinpakka. Se
Alkaa luistaa ja sitäkautta öljyn sekaan menee metallihiukkasta ja ilmeisesti ne metallihiukkaset tekee tuhojaan. Näin sano maahantuojan edustaja.

No ennemmin kävelen ku VAG-konsernin tuotteella ajan. Ikinä ei sellasta tuu.
 
Jaha, kaikkien autonostajien unelmamyyjä Indicalla vahvoja mielipiteitä. Itsellä kokemusta multitronicista vm.-10 180tkm ajetusta 2.0TDI:stä ja -11 1.8TFSI:stä, kilometrit 35t ja ei kummassakaan mitään valittamista. Mun seuraava auto on hyvin todennäköisesti automaatti tuolta konsernista, voi toki olla S Tronic.
 
Multitronic oireilee alkuun että ei tahdo oikein lähteä liikkeelle paikaltaan nostaa liikaa kierroksia , sen jälkeen saattaa ajossa tulla nykimistä vähän veto on-off.

Ai mistäkö tiedän ;)
Uus loota ois ollu liikkeessä asennettua karvan alle 9000 e

E. Siinä on monentinmuutimen sijaan sellanen moottoripyörän kytkimen näkönen märkäkytkinpakka. Se
Alkaa luistaa ja sitäkautta öljyn sekaan menee metallihiukkasta ja ilmeisesti ne metallihiukkaset tekee tuhojaan. Näin sano maahantuojan edustaja.

No ennemmin kävelen ku VAG-konsernin tuotteella ajan. Ikinä ei sellasta tuu.

DSG teki eka talvella sitä, kun kylmänä käynnisti niin nytkäytti autoo eteenpäin. Ja kun vitun paska lähtee käyntii alle -5 pakkasen, niin jos kerrankin pitkän jurnuttamisen jälkee käynnisty. Auto nytkähti eteenpäin ja sammu. Lopulta alko tehdä kesällä samaa niin siirsin huolet autoliikkeelle.

En aja vaginoilla enää
 
Joo toikin audi oli vain vähän yli 100 000 ajettu yksilö.

En suosittele kellekään. Paskaa ovat.
Toki jos kaikkien autojen unelmaomistajalla ollut kaksi niin hyvä sille mä olen ihan jonkun verran menettänyt rahaa jos sulle ei haittaa 9000 euron remppa hyvä. Kyl mua haittaa.
 
Joo toikin audi oli vain vähän yli 100 000 ajettu yksilö.

En suosittele kellekään. Paskaa ovat.
Toki jos kaikkien autojen unelmaomistajalla ollut kaksi niin hyvä sille mä olen ihan jonkun verran menettänyt rahaa jos sulle ei haittaa 9000 euron remppa hyvä. Kyl mua haittaa.

Jos niin huonosti sattuis käymään että laatikko hajoais niin eipä siinä muukaan kai auttaisi kuin purra hammasta ja maksaa? En ainakaan lähtisi myymään autoa eteenpäin täysin toimivana yksilönä niinkuin joku muu saattais yrittää tehdä... Tuuripeliähän autojen ostaminen/omistaminen on aina. Jokaisella merkillä ja mallilla on varmasti niitä hyviä ja huonoja yksilöitä. Kannattanee ostaa sellainen joka itseä miellyttää ja jonka mahdollinen korjaaminen vituttaa vähiten.

Tuo pitkän lauseen sisältö jää vähän arvoitukseksi. Olet ilmeisesti jollekkin autojen unelmaomistajalle menettänyt jonkin verran rahaa, jos mua ei haittaa 9000 euron hyvä remppa?

Kerrohan nyt sun nykyinen kulkuneuvo niin voidaan jatkaa siitä, tää menee vähä offtopiciksi. Se on ilmeisesti ainakin parempi kuin sysipaskat VAG-konsernin pari vuotta vanhat autot.
 
Multitronic oireilee alkuun että ei tahdo oikein lähteä liikkeelle paikaltaan nostaa liikaa kierroksia , sen jälkeen saattaa ajossa tulla nykimistä vähän veto on-off.

Ai mistäkö tiedän ;)
Uus loota ois ollu liikkeessä asennettua karvan alle 9000 e


.


Onko oikeasti niin vitun tyhmiä ihmisiä että maksaa uudesta lootasta tollaisia summia? Tolla rahalla saa laatikon teetettyä vaikkapa Virossa ja tän jälkeen voi olla varma ettei se hajoa enää ikinä.. Tutulla alkoi Audin loota temppuilemaan niin hän ajoi sen viroon remontoitavaksi en muista paljon maksoi mutta alle 2k€ kuitenkin.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom