Millasia autoja teillä on?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja toni the rookie
  • Aloitettu Aloitettu
Just noi on niitä härpättimiä mitä meinasin. Saahan noilla päästöjä alas, mutta hinta on vähän turhan kova. Yleisestikin mun mielestä on autojen laadussa on menty vikaan. Pitää olla 2.0 litran motissa 200 heppaa 5 litran kulutuksella. Tähän päälle vielä mahdollisimman halpa ja kevyt (eli heppoinen) automaattiloota, niin on soppa valmis. Toimii sen takuu ajan, jos sitäkään. Valmistaja ei ole edes suunnitellut osia vaihdettavaksi. Eiku niin, onhan se, mutta maksaa sitten tuhansia käyttäjälle.

Miksei diesel laskuriin kannattais luottaa? Kunhan pitää mielessä että ne on suuntaa antavia, eikä sisällä remppa kuluja.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Just noi on niitä härpättimiä mitä meinasin. Saahan noilla päästöjä alas, mutta hinta on vähän turhan kova. Yleisestikin mun mielestä on autojen laadussa on menty vikaan. Pitää olla 2.0 litran motissa 200 heppaa 5 litran kulutuksella. Tähän päälle vielä mahdollisimman halpa ja kevyt (eli heppoinen) automaattiloota, niin on soppa valmis. Toimii sen takuu ajan, jos sitäkään. Valmistaja ei ole edes suunnitellut osia vaihdettavaksi. Eiku niin, onhan se, mutta maksaa sitten tuhansia käyttäjälle.

Miksei diesel laskuriin kannattais luottaa? Kunhan pitää mielessä että ne on suuntaa antavia, eikä sisällä remppa kuluja.

On se tietty jotenkin aika hurja fiilis, että laittaisin monien diesel-vuosien jälkeen vaan bensa-auton alle ja ajaisin isoja määriä viikossa... mutta mikäs siinä. Toki bensa-auto kannattaa varmaan ostaa melko uutena ja luopua viimeistään 150 tkm, jotta saa jotain takaisinkin siitä vielä sitten.
 
On se tietty jotenkin aika hurja fiilis, että laittaisin monien diesel-vuosien jälkeen vaan bensa-auton alle ja ajaisin isoja määriä viikossa... mutta mikäs siinä. Toki bensa-auto kannattaa varmaan ostaa melko uutena ja luopua viimeistään 150 tkm, jotta saa jotain takaisinkin siitä vielä sitten.

Ei pelkoa että minäkään olisin vaihtamassa :D diesel on paljon mukavampiki, ainaki 10-15 vuotta vanhat.
 
Dieselillä tehdään voima ja bensalla pestään pensselit, eikös se niin mee. Mä en jaksa alkaa laskee, kannattaako dieselillä ajo, kun tiedän, että mun vähäisillä ajoilla se ei todellakaan kannata. Autoilu ei kannata muutenkaan, on niin saatanan kallista joka suhteessa, että yks diesel-bensa veron erotus on aika pientä tässä konkurssissa. Tykkään vaan ajaa dieselillä, vaikka olis kalliimpaa.
 
Dieselillä tehdään voima ja bensalla pestään pensselit, eikös se niin mee.
Tässä kustaan :D Aitoja alkuperäisiä amerikkalaisia tehopesiä kun mietitään, niin kaikken paskimmat niistä on kiisseleitä. Nitrolla tehdään voima ja kaikilla muilla aineilla sytytetään kokko :) PS. ei aloteta paskamyrskyä, halusin vaan korjata tuon väitteen sillä dieselit ei niitä kaikkein tehokkaimpia autoja ole, se nyt vaan sattuu palamaan hiukan puhtaammin kuin bensa :D Nykyään kun on bensaturbotkin yleistyneet niin se TDI ei ole enää markkinoiden tehokkain auto.
 
Kyllähän toi alkaa olla melko mitätön hyöty diesel vs. bensa mutta kyllä mä ton vielä saan kannattavaksi laskettua diesel-laskurilla. Omat ajot on n. 30tkm vuodessa ja matka-ajossa kulutus n. 5,5l/100km (talvella vähemmän kesällä enemmän). Jos vertaa 7l/100km kuluttavaan bensa-autoon ja verojen erotus vois olla vaikka 400€ niin jää kannattavaksi, tosin vain alle 500€/v. Itseasiassa jää kannattavaksi vielä 20tkm ajollakin ja 15tkm ajolla on tuon laskurin mukaan sama ajaako dieselillä vai bensalla. Uskon kuitenkin että on keskimäärin järkevämpi ajaa 300tkm ajetulla diesel kuin bensa-autolla (kestävyys?). Ei voi yleistää, siksi sanoinkin keskimäärin.

Vertasin siis 1,9tdi passattiani vastaavaan bensa versioon, 1,8T passattiin joka taitaa itseasiassa viedä enemmän kuin tuon 7l/100km. Käytin Diesel-laskuri.net ja katsoin tämän hetken halvimmat polttoainehinnat kaupungistani Polttoaine.net - Powered by Webmoon

Nythän ne taas kaavailee jotain korotuksia dieseliin ja uudet bensaturbot aika vähän kuluttaa joten saa tarkkaan miettiä onko seuraava auto diesel vai bensa. Tuosta 30tkm:sta noin puolet tulee työajoa eli siitä saa kilometrikorvaukset.

Näin kun venäjältä hakee bensan ei kannata dieseliin vaihtaa tietty tankille on n150km tankilta sama 150km reissuun menee aina ainakin 5h. mutta kun on aikaa niin miksei ajele
ja jos jonoja tullissa niin aikaa voi men jonossakin 2 sinne 2 takas niin pitää olla tarpeex aikaa kun menee tankkaan . meilläkin ennen suosittiin noit diesel autoja mut tää uusin korotus oli liikaa suomen hinnalla. ja diesel ei ookkaan niin halpaa venäjällä et kantsis tankata siellä.
 
^Silti se ei liiku mihinkään verrattuna tehokkaisiin bensa-autohin. Miksei Fefet, Lambot ole kiisseleitä? Tiisselit haisee paskalta eikä kierrä kuin 4500rpm ja kuullostaa paskalta. Pää-asissa dpf-vikaisia automaatti roskia.
 
^Silti se ei liiku mihinkään verrattuna tehokkaisiin bensa-autohin. Miksei Fefet, Lambot ole kiisseleitä? Tiisselit haisee paskalta eikä kierrä kuin 4500rpm ja kuullostaa paskalta. Pää-asissa dpf-vikaisia automaatti roskia.
Nyt alkaa taas tämäkin thread pää-asiassa menemään bensalenkkareiden väittelyks. Viimeisin asiallinen viesti tähän threadiin oli sportemen CLS Shooting Brake, muutoin pelkkiä bemareiden kuvia ja muuta jonninjoutavaa.
 
^Silti se ei liiku mihinkään verrattuna tehokkaisiin bensa-autohin. Miksei Fefet, Lambot ole kiisseleitä? Tiisselit haisee paskalta eikä kierrä kuin 4500rpm ja kuullostaa paskalta. Pää-asissa dpf-vikaisia automaatti roskia.

Entä jos minun mielipide on, että bensa haisee paskalle? En myöskään vahingossakaan ostaisi automaattia. Näillä kilsoilla ei halua yhtään ylimääräistä rahareikää autoon. Katinkin otin pois, kun ei kiisselin päästöihin vaikuta.
 
Entä jos minun mielipide on, että bensa haisee paskalle? En myöskään vahingossakaan ostaisi automaattia. Näillä kilsoilla ei halua yhtään ylimääräistä rahareikää autoon. Katinkin otin pois, kun ei kiisselin päästöihin vaikuta.

Tuosta olen samaa mieltä etten osta automaattia itelle (isäntä tykkää ajella nykysin automaatilla).
Mul viiminen diesel auto oli mersun w124 korinen 3L turbodiesel (oli varmaan 2vk automaattina ja vaihdettiin manuaaliaski tilalle) ja kyllä sekin haisi ja rahaa kulu varmasti yhtäpaljon kuin tuolla nykyisellä autolla jonka mersun tilalle hommattiin.(Audi A6 2.7 V6 Biturbo Avant Quattro) ja kulkeehan tää paljon paremmin ja jaksaa hinata perässä ihan tarpeex vaikka ryömien mäkee ylös. Mut maavaraa sais ol enempi tääl korvessa.
 
Kuka vittu on niin tyhmä, että nykypäivänä ostaa jonkun astmaisen diisselin jos kilsoja ei tule yli 50 tkm/vuosi?

En minä kyllä keksi. Pösilö tulee mieleen. Yhtään mukavaa dieseliä en ole ajanut kun verrataan bensaan. Ne on sellaisia työkoneita.
Automaatti ja pieni bensakone niin on mukavaa ekoilua.
 
Kuka vittu on niin tyhmä, että nykypäivänä ostaa jonkun astmaisen diisselin jos kilsoja ei tule yli 50 tkm/vuosi?



Esim minä :) Arvostan kun nykyisessä autossa on tankin range 1200km vastaavassa bensa vehkeessä 400km vähemmän.. Lisäksi olen huomannut sellaisen jutun että nopeuden kasvaessa riisselin polttoaineen kulutus ei kasva samassa suhteessa kuin bensalla, ajelen paljon moottoritie ajoa ja ton nykyisen auton kulutus nousee 130km/h kieppeillä vain 1.5-2l kun taas samanmallinen bensalaitos alkoi imeä noissa nopeuksissa 3-4l enemmän..

Perustelen vieläpä lisää o-100km/h diesel jää kuin tikku paskaan mutta ohituskiihtyvyyksissä (ainut kiihtyvyys jolla on mulle merkitystä) diesel onkin ripeämpi kiitos 120nm vääntöeron. Arvostan dieselin huomattavasti parempaa vääntöä myös kun vedän esim:venettä perässä, ei edes huomaa diisselillä kun 700kg paketti tulee mukana.



Ja topicciin liittyen mulla on ford paku joka luonnollisesti on ihan paska., Tosin mitäköhän odotinkaan kun ostin Foordin? >:(
 

Suositut

Back
Ylös Bottom