Millasia autoja teillä on?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja toni the rookie
  • Aloitettu Aloitettu
Tosin täytyy ihmetellä millainen kehitysmaan aurauskalusto siellä on käytössä kun ei lumesta selvitä. Ei se lumi ole ongelma muissa Suomen suurkaupungeissakaan.

Ongelmana taitaa olla se, että kaikki kadunvarret on pysäköity täyteen autoja melkeinpä 24/7, joka vaikeuttaa rankasti tehokasta aurausta ottaen huomioon vielä katujen ahtauden. Tällaista tilannetta ei taida olla missään muussa Suomen suurkaupungissa tai siis "suurkaupungissa", hehe.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ongelmana taitaa olla se, että kaikki kadunvarret on pysäköity täyteen autoja melkeinpä 24/7, joka vaikeuttaa rankasti tehokasta aurausta ottaen huomioon vielä katujen ahtauden. Tällaista tilannetta ei taida olla missään muussa Suomen suurkaupungissa tai siis "suurkaupungissa", hehe.
Tossa se isoin ongelma just on. Se menee joka ikinen talvi niin, että kerralla tuiee ihan karmee määrä lunta ja sitten on kaikki jumissa. Osa jättää sitten kiesinsä siihen eikä edes yritä. Tämä sitten kertaantuu ja muutaman viikon päästä on semmoisia isoja lumivalleja tiet väärällään, joiden alla autoja. Ne ei pääse auraamaan niitä katuja juurikaan. Välillä heittävät aurauskylttejä täysin päättömillä aikaikkunoilla tyyliin 2 viikkoa ja siinä on kokonaisia katuja sitten pois käytöstä parkin osalta ja tila senkun vähenee. Stadissa on kyllä toi auraus aivan onnettomalla tasolla joka helvetin talvi. Siinä vaiheessa alkaa maasturi olemaan käytännöllinen kun ne auraa kadun läpitte ja kiskasee kummallekin puolelle semmoisen nätin lumiesteen autojen sivuun. Mut nelarilla ja maavarallakin on vittumaista jos semmoiseen joutuu, koska edessä ja takana on joku jumissa metrin päässä, niin siinä ei kamalasti ole veivaamisen mahdollisuutta ettei kolhi muita. Onneksi noi parkkihallit on keksitty ja mä pidän ympäri vuoden sellaisessa.
 
Miksei stadissa voi ison auton sijasta kantaa takaluukussa lumilapiota ? 5-10min homma lapioida siitä oman auton kohdalta vittuun se lumivalli, vai pelkääkö hesalaiset ruumiillista työtä ?
Kyllä mä ainakin ennemmin heräisin aamulla vartin aikasemmin että saa oman auton lumen alta käyttöön kuin että viimetipassa ihmettelee että olispa katumaasturi. Omistaako kerrostaloissa asuvat ihmiset edes lumilapiota ?

ps. ei ollut vittuilua, vaan ihmettelyä.

E. Itselläni siis -98 Opel Corsa 1,25l ja talvi ei ole mikään ongelma kun on hyvät nastat ja kaiken varalta takaluukussa pieni lapio, ehkä mahdollisesti hiukan hiekkaakin. Ei nuo vie takaluukusta kovin paljon tilaa pienestäkään autosta.
 
Miksei stadissa voi ison auton sijasta kantaa takaluukussa lumilapiota ? 5-10min homma lapioida siitä oman auton kohdalta vittuun se lumivalli, vai pelkääkö hesalaiset ruumiillista työtä ?
Miksei muualla asuvat voi mennä potkukelkalla kun se ei maksa mitään. Ei se ole kuin tunnin homma polkee duuniin vai pelkääkö landet liikuntaa. Ei oo vittuilia, vaan ihmettelyä.
 
Niinkuin sanoin, tarkoitus ei ollut vittuilla ja täällä muualla joutuu aamusin auraamaan oman pihansa sen pienen lumivallin ylittämisen sijaan :D
 
Ei sulla ainakaan liikaa luottoa siihen ole, kun on laitettu tuollainen ilmeisesti hinausoperaatiota helpottava sakkeli valmiiksi keulaan :D
 
Mikset hommaa maasturia, niin ei tarttis joka vitun aamu aurata omaa pihaa?
Lähinnä sen takia että tuo oma auto kustansi 1300e, se vie bensaa 5l/100km ja maksan vakuutuksia + veroja vain 550e vuodessa (ilman bonuksia). Eikä sitä pihaa nyt joka aamu tarvii aurata :D Jätetään tämä paskanjauhaminen tähän ja jatketaan aiheesta.
 
Kuka perkele on keksinyt hiukkassuodattimen? Omassa diesel-Accordissa meni dpf tukkoon. Huolto maanantaina, voi maksaa taas aika saatanasti. Onneksi Länsiauto lupasi maksaa puolet, kun auto on ostettu heiltä syyskuussa.

Kannattaisko huollon sijaan poistaa dpf ja samalla egr käytöstä? Länsiauto sitä ei tosin suostu tekemään, mutta varmaan samalla rahalla pääset.
 
Kannattaisko huollon sijaan poistaa dpf ja samalla egr käytöstä? Länsiauto sitä ei tosin suostu tekemään, mutta varmaan samalla rahalla pääset.

Ajattelin, että kun Länsiauto maksaa puolet, niin teetätän kerran sen pakkoregeneroinnin. Googlettelin kyllä asiaa ja taitaa olla seuraava operaatio sitten sen DPF:n poisto ja auton softaus.
Tähän regenerointiin pitäisi mennä 2h, eli ei ihan hirveästi voi maksaa. DPF:n poisto taitaa kustantaa lähelle tonnia.
 
Maasturit tehty stadin talveen.
Esim täälä perseessä kirkkonummella pärjää ihan hyvin normi kipolla joka vetää kahella kiekolla.
Kaikki aurattu semi aikataulussa ja lumet viety pois.

Heitäppä joku munakippo kallion sivukujalle ja anna muhia yks viikonloppu :D

Onneks nyt itellä sellanen ettei teitä tarviis edes aurata.
Mutta en yhtään ihmettele miks porukka tykkää cittareista cityssä.

Jooh joku pieni maasturi lienee näppärä. X1, GLK ja onhan noita.
 
Lähinnä sen takia että tuo oma auto kustansi 1300e, se vie bensaa 5l/100km ja maksan vakuutuksia + veroja vain 550e vuodessa (ilman bonuksia). Eikä sitä pihaa nyt joka aamu tarvii aurata :D Jätetään tämä paskanjauhaminen tähän ja jatketaan aiheesta.

No tulihan se oikea syy sieltä, kun vähän puserrettiin. Eli ei ole varaa. Ja on muuten vittumainen syy.
 
Miksei stadissa voi ison auton sijasta kantaa takaluukussa lumilapiota ? 5-10min homma lapioida siitä oman auton kohdalta vittuun se lumivalli, vai pelkääkö hesalaiset ruumiillista työtä ?
Kyllä mä ainakin ennemmin heräisin aamulla vartin aikasemmin että saa oman auton lumen alta käyttöön kuin että viimetipassa ihmettelee että olispa katumaasturi. Omistaako kerrostaloissa asuvat ihmiset edes lumilapiota ?

Jos kadulla säilyttää autoa niin lumilapio on ihan must. Pahimmillaan oon yli tunnin kaivanut autoa ulos kun auton ympärille on aurattu kiva lumivalli jota aurinko on ensin vähän sulattanut ja sitten se on yöllä jäätynyt kivikovaksi.
 
Tämä olisi tosi hieno, Suzuki Jimny. On nelivetoa, on maasturi, lukittavat etunavat, manuaali ja turbo.
suzuki_jimny_3634086_orig.jpg
 
No tulihan se oikea syy sieltä, kun vähän puserrettiin. Eli ei ole varaa. Ja on muuten vittumainen syy.
Ton luokan auto on mulle aivan riittävä ja helvetin halpa pitää, enkä ostais maasturia vaikka olis rahaakin. Oma pointti oli että ei siellä stadissa oo pakko olla sitä katumaasturia talvella, kun sen voi korvata lumilapiolla (20e) ja ihan normaalilla autolla joka on muuten käytännöllisempi stadissa.
 
Ton luokan auto on mulle aivan riittävä ja helvetin halpa pitää, enkä ostais maasturia vaikka olis rahaakin. Oma pointti oli että ei siellä stadissa oo pakko olla sitä katumaasturia talvella, kun sen voi korvata lumilapiolla (20e) ja ihan normaalilla autolla joka on muuten käytännöllisempi stadissa.

Käytännöllinen on suhteellinen termi joka riippuu auton omistajasta. Toiselle Yaris on käytännöllinen, toiselle Q7. Pieni on käytännöllinen jos taskuparkkeeraus pelottaa eikä tarvii kuljettaa mitään. Iso on käytännöllinen jos tarvii kuljettaa jotain. ;)
 
Ajattelin, että kun Länsiauto maksaa puolet, niin teetätän kerran sen pakkoregeneroinnin. Googlettelin kyllä asiaa ja taitaa olla seuraava operaatio sitten sen DPF:n poisto ja auton softaus.
Tähän regenerointiin pitäisi mennä 2h, eli ei ihan hirveästi voi maksaa. DPF:n poisto taitaa kustantaa lähelle tonnia.

Sitä luokkaa se taitaa maksaa purettuna/softattuna, mutta tehoja tulee sitten kaupanpäälle;)
DPF / FAP / Hiukkassuodattimen Poisto ohjelmallisesti
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom