Millasia autoja teillä on?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja toni the rookie
  • Aloitettu Aloitettu
Kyöpeli sanoi:
Kellään kokemuksia vw corradosta? Ois omasta mielestä todella hieno auto , mutta mietityttää miten kone ja muut kestää? Sitten ois tietysti vaihtoehtona vielä 316-318 bemari vm 92-93 ja samalta vuodelta tuo escort rs2000. Suunnilleen saman hintaisia autoja nuo kaikki. Saksasta ois tarkotus hakea ekaksi autoksi
Vaikka itsellä on Fordi, niin ostaisin noista bemarin. Vähän tingit auton iästä ja otat vähintään 320 tai mielummin 325 bemun. Nuo on haluttuja vanhanakin.

Juuri kun odottelin katsastusta 2 tuntia, niin kattelin muiden autojen jarrudynotuloksia ja bemarin luvut oli omaa luokkaansa muihin rimpuloihin verrattuna, varsinkin kun on levyjarrut takanakin.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
treenaisko sanoi:
Vaikka itsellä on Fordi, niin ostaisin noista bemarin. Vähän tingit auton iästä ja otat vähintään 320 tai mielummin 325 bemun. Nuo on haluttuja vanhanakin.

Juuri kun odottelin katsastusta 2 tuntia, niin kattelin muiden autojen jarrudynotuloksia ja bemarin luvut oli omaa luokkaansa muihin rimpuloihin verrattuna, varsinkin kun on levyjarrut takanakin.

Jarrutehosta 90-prosenttia tulee etujarruista ja takajarrujen levyillä ei hirveästi ole vaikutusta koko auton jarrutehoon.

Ylipäätään joskus huvittaa, kun 90-luvun lopulla ja 2000-luvulla monia saksalais- ja japsimerkkejä on alettu mainostamaan sillä, että on mm. levyt myös takana (esim. Golg, Vectrat, Toyotat etc.). Ruotsalaismerkeissä levyt ovat kuuluneet vakiokalusteisiin jo 70-luvun lopulta, eikä sitä koskaan ole tarvinnut missään mainostaa, itsestäänselvyyksiä kun ovat.
 
juha340 sanoi:
Jarrutehosta 90-prosenttia tulee etujarruista ja takajarrujen levyillä ei hirveästi ole vaikutusta koko auton jarrutehoon.

Vielä kun niistä takajarrulevyistä tulee melkein joka katsastuksessa urputtamista, nekun tuppaa jumittelemaan käytön puutteessa. Saatanasta ovat levyjarrut takana.
 
Vittu minä ostan Escortin kuiteskin minun tuurilla Corradosta laukeaa ahdin ensimmäisellä 100 metrillä ja pitää kärrätä koko paska korjattavaks.Joillakin hajonu nuo g60 ahtimet ihan rauhallisessakin ajossa
 
Kyöpeli sanoi:
Vittu minä ostan Escortin kuiteskin minun tuurilla Corradosta laukeaa ahdin ensimmäisellä 100 metrillä ja pitää kärrätä koko paska korjattavaks.Joillakin hajonu nuo g60 ahtimet ihan rauhallisessakin ajossa


Pistä sitten privaa jos tarttet jotain käytännön kokemusta tosta rs2000:sta.
 
Kyöpeli sanoi:
Roger that. Sun priva boxi on kohta täynnä tyhmiä kysymyksiä :rolleyes:

Kiitti vitusti :jahas:

priva.jpg










ps. nuo on kaikki naisilta.
 
Kuulkaas jullit, oon tässä autoo vaihtamassa ja mietin astran ja chrysler neonin välillä. Opelia haukutaan paljon mutta puolestakin puhutaan, sama koskee myös chrysleria. Jos teillä on jommasta kummasta kokemuksia niin laittakaas tulemaan. Tää nyt on kyllä pikkasen offtopikkia mutta antanette anteeksi. ;)
 
Samo sanoi:
Kuulkaas jullit, oon tässä autoo vaihtamassa ja mietin astran ja chrysler neonin välillä. Opelia haukutaan paljon mutta puolestakin puhutaan, sama koskee myös chrysleria. Jos teillä on jommasta kummasta kokemuksia niin laittakaas tulemaan. Tää nyt on kyllä pikkasen offtopikkia mutta antanette anteeksi. ;)

About kahdeksan vuotta tuli Astraattorilla köröteltyä. Ihan OK peruskottero paikkojen välillä siirtyilyyn, ei mitään tunteita kuohauttavaa. Pohja ei kukkinut kun oli uutenä massattu ja käsitelty huolella, mutta pellit alkoivat kukkia ja auto meni vaihtoon. Loppuvaiheessa, ~190000km tienoilla alkoi tulla myös ärsyttäviä sähkövikoja: sytytysmoduli pätki yhtä pyttyä, maadoitukset hapertuivat ja alkoi polttaa sulakkeita jne. jne.. Lisäksi kansipahvi alkoi vuotaa sen verran että oikaisutin kannen jossain välissä kuntoon. Ei mitään isompaa siis, normaaleja vanhojen autojen kiukutteluita.

Äitimuorilla on joku 2002/2003 Astraattori ja se on pelannut OK, niinkuin nyt tuon ikäisen pitääkin. Tarkempaa tietoa on käyttäjästä vaikea puristaa, koska auto on hyvä, sillä se on punainen.

En tosin itse enää ostaisi Opelia toista kertaa. Syy: niin hengetön lulla ja se joku mystinen laadun tuntu puuttui nitisevien muoviverhoiluiden keskellä istuskellessa.

Neonista ei kokemusta, mutta PT Cruiserin perusteella tuntuu merkki olevan Ameriikan painavampi, löysänpulskeampi versio samasta perusperhekottero-teemasta.
 
IronMind sanoi:
Loppuvaiheessa, ~190000km tienoilla alkoi tulla myös ärsyttäviä sähkövikoja: sytytysmoduli pätki yhtä pyttyä, maadoitukset hapertuivat ja alkoi polttaa sulakkeita jne. jne.. Lisäksi kansipahvi alkoi vuotaa sen verran että oikaisutin kannen jossain välissä kuntoon. Ei mitään isompaa siis, normaaleja vanhojen autojen kiukutteluita.
Uh, nuo nyt kyllä todellakin on sitä "isompaa" ton verran ajetun auton kanssa. Ehkä sit Opelille normaalia, tosin yhden romu-Omegan perusteella en osaa sanoa kuitenkaan tarkemmin.
 
Volvo S40 T4, 259hp & 383Nm
En sitten ostanutkaan ihan sellaista mitä ensin aattelin. Ajan kuitenkin tuonkin metsään, joten ei tule sitten ihan niin kallista laskua. :)
 
Äh, kaikki hyvin kun muistatte
"Auton värillä ei ole väliä, kunhan se on musta" - Henry Ford
 
No yhdestä opeliksista en oppinut.

Ensimmäinen autoni Kadett 1.3 -85. Talvisin sai mennä takaluukusta sisään kun sattui olemaan ainut räppänä, joka aukesi (etuoviin asennettu kattolämmityselementit myöhemmin :) ). Kerran kummatkin helmat putosivat maahan, yhtäaikaa koko matkalta. Kansi halkesi. Sähköt toimivat ihan perseelleen jos toimivat ylipäätään. Lämmitin ei suostunut joka talvi toimimaan. Kaikki ne korjaukset joista en itse selvinnyt, teetin kavereilla kaljapalkalla. Aina katsastuksista läpi loistavasti. Onnittelen kaveria kuka sai sen jälkeeni. Sähköt vedetty MMJ:llä kun sitä "sai" koulusta ilmaiseksi. Valojen siipi viritetty kuminauhalla, ettei pitkät mene itsestään päälle. Pohjaa vahvistettu mm. betonilla. Antennin tippui ruostumisen takia pois, paikattu isoimmalla peitelevyllä mitä löytyi, vastakappaleena disketti kun prikka oli liian pieni.

Nykyinen kärry Astraali 1.6 -96. Ei vikoja vielä. Mukavan isot sisätilat, että lastia mahtuu eikä ole lyömässä itseään joka hetki johonkin.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom