Millasia autoja teillä on?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja toni the rookie
  • Aloitettu Aloitettu
treenaisko sanoi:
Tätä olen vähän miettinyt, jos kahteen samanlaiseen autoon ostaa samalla rahalla toiseen 185 leveät uudet ja toiseen 205 pinnatut, niin veikkaan kuitenkin, että pinnatuilla tehtäisiin parempia kierrosaikoja radalla. Pinnatun renkaan valmistushan ei juuri eroa uuden renkaat paistosta kuin rungon osalta. Monessa pinnatussa on matkittu Michelin tai Nokia kuviota.

Muutenkin olen huomannut, että renkaissa merkistä maksetaan liikaa. Olen ostanut monta satsia Hankook halpoja renkaita ja hyvin ovat toimineet kovemmassakin ajossa. Jotkut taxikuskitkin ovat siistyneet käyttämään Hankookeja.
Kyllähän pinnatuilla ja pinnaamattomilla renkailla on ero kuin yöllä ja päivällä.Rengasmelussa, pidossa ja ajo ominaisuuksissa.Pinnattujen kumien rungot ovat erittäin löysiä ja tämä korostuu etenkin ajettaessa mutkaisella tiellä
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
BS1 sanoi:
Onko mitä vuosimalla, ja haluatkos kertoa paljon odotat veroja tulevan (näytti olevan tuontipeli...)? Ja pakko kysyä myös että mitä "vikaa" olisi ollut 2.7 Biturbossa :D ?
-99, veroja tulee varmaan noin 15000e, mutta on varauduttu enempäänkin.
Biturbo oli yhtenä vaihtoehtona, mutta kun autoliikkeestä löytyi mieluinen 4.2 litran koneella ja vuoden takuulla niin siihen on sillon iskettävä kiinni, eikä tarvi sitten jossitella että olishan se V8 ollut mukava.
 
Pihassa kytee harvinaisen aggressivinen ja loistavilla ajo-ominaisuuksilla varustettu Mazda 323 vuosimallia -91. Suhteellisuusteorian kumoavan kiihtyvyyden japanilaiselle riisikulholle antaa vapaastihengittava 1.3 litrainen ruiskumoottori.
 
Richard75 sanoi:
-99, veroja tulee varmaan noin 15000e, mutta on varauduttu enempäänkin.
Biturbo oli yhtenä vaihtoehtona, mutta kun autoliikkeestä löytyi mieluinen 4.2 litran koneella ja vuoden takuulla niin siihen on sillon iskettävä kiinni, eikä tarvi sitten jossitella että olishan se V8 ollut mukava.

Europlus (ei voimassa Suomessa) vai joku muu takuu? Näistä on ollut viimeaikoina aika paljon kädenvääntöä kun jostain syystä kaikki takuut eivät kata Suomea. Esim. BMW Suomi on kai epätoivoisena kieltänyt Saksan päätä myöntämästä takuuta edustamansa merkin autoihin :david:
 
juha340 sanoi:
Duunipaikan parkkihallissa seisoo Saab 9-5 Aero -02, Maptunin poikien hienosäätämänä (n. 300 hv). Lissää pitäis saada..:)

Hohhoo, taitaa liikahtaa iloisesti. Saabilla on vielä mun korvissa hyvä maine isojenkin tehojen keston suhteen. Laatikko taitaa ekana tulla vastaan siinäkin.

Mutta niinhän se on, että tehossa mikään ei riitä, koskaan.
 
juha340:llä on kyllä allaan paras auto mitä maa päällään kantaa. Nuitahan saa nykyään tehtaalta sillä "hirsch" virityspaketilla 305 hv.
 
Mahtaa olla hienoa 300hv etuvedossa. :urjo:

Saabismi on sairaus. :wanha:
 
D.Yates sanoi:
Mahtaa olla hienoa 300hv etuvedossa. :urjo:

Saabismi on sairaus. :wanha:
Hohhoijakkaa... :down:

Mieluummin siis sulle vaikka 55hp kuin 300hp, ok... ehkä parempi niin.

Ittelläkin Saabeista vähän huonoja muistoja jostain menneisyydestä, mutta ei ehkä kannata jäädä oman ennakkoluulonsa vangiksi, avoimin silmin koittamaan vaan niin saattaa vaikka hämmästyä, ei se takapaksin merkki autoa ole ennenkään tehnyt, ohessa Subarun ja Saabin yhteistyön hedelmä: Saabaru!

Impreza WRX:n 227hp 4wd tekniikka, oikein perinteinen hattupääukkojen Saappi, eiks jeh?

0612saab.jpg
 
D.Yates sanoi:
Mahtaa olla hienoa 300hv etuvedossa. :urjo:

Saabismi on sairaus. :wanha:

Luistonesto, ESP ja automaattiloota pitävät kyllä siitä huolen, että aika hienosti eteenpäin mennään. Ei kannata todellakaan antaa ennakkoluuloille valtaa ennen kuin kyseisenlaista kärryä on kokeillut, en kovin helposti vaihtaisi pois. Ja Volvon uusissa R-malleissa se nähdään, miten nelivedolla saadaan muuten ihan hyvillä tehoilla varustettu mylly tehoihinsa nähden erittäin laiskaksi verrattuna esim. omaan saappaaseeni.. Tuulilasi kellotti suurinpiirtein vastaavanlaisella setillä varustetun Hirsc Aeron automaattilootalla 6,4 sekuntiin 0-100 km/h ESP päällä, siinä on aika monella perheautolla hintaluokassa n. 60 te (uutena) tekemistä kerrakseen..:)

Mutta takavetoinen kyllä voisi kelvata, ei vaan saappaita löydy siitä kategoriasta.
 
Mike sanoi:
IMO kaikki yli 200 heppaiset pitäis olla tuuppareita, karmeeta vetää puskevalla autolla.
Vaikka itsekin olen samaa mieltä (tehokkaan sportin pitäisi olla takaveto tai nelikko), niin onnistunut alustageometria tekee etuvetoonkin paljon. Jos tulet joskus Turkkuseen piipahtamaan, niin näytän miten äRRällä mennään asfaltilla kylkimyyryä. Henkivakuutus ja vaipat mukaan! ;)
 
Mun mielestä molemmilla vetotavoilla on puolensa, olen siinä harvinaisessa kategoriassa joka tykkää molemmista. Molemmanlaisia ollut omassakin käytössä, kumpaakaan en laittaisi periaatteellisesti toisen edelle. Auto-bi.

Neliveto onkin sitten asia erikseen, toki siinä vajaan 2v kuluttua uutta katseltaessa pieni upgrade vetävien pyörien suhteen houkuttaa.
 
Mulla loikoilee näin aurinkoisena kesäpäivänä tallissa ford focus -01 2.0 trend, jossa 17 tuumaset vanteet koska palstalaiset rupes haukkuu mua ku ajattelin ostaa 18 tuumaset. Ja kun 17 tuumaset alla niin oli pakko madaltaa muuten olis ollu maasturin näkönen. Alla taas hörisee sukusuki 600 gsx-r vm 04. yoshimuran pillillä.
Ja arvatkaa kumpi kiihtyy nopeemmin 0-200.
 
Mike sanoi:
IMO kaikki yli 200 heppaiset pitäis olla tuuppareita, karmeeta vetää puskevalla autolla.

Olin samaa mieltä kunnes vaihdoin traktoriin (Volvo). Ainakaan allekirjoittaneen V70 T5 ei vetele, siis vakio 250 hepoa. Faijan T6 kiskoo sitten sitäkin enemmän, tosin se on vanhempaa mallia jossa on paljon toivomisen varaa muutenkin...

Henkkoht haluaisin kuitenkin neljällä pyörällä sutivan kiesin, esim. Audin. Ei vaan oo hinnat ihan kohdallaan :itku:
 
zerogain sanoi:
Henkkoht haluaisin kuitenkin neljällä pyörällä sutivan kiesin, esim. Audin. Ei vaan oo hinnat ihan kohdallaan :itku:
Ei ole ei... jos lompsa olis vähän pulleampi ottaisin itse ehdottomasti:

Joko: Mitsu Evo 8
1086936430254.jpg



Tai: Impreza WRX STi
03my_WRX_STi.jpg
 
foobari sanoi:
Ei ole ei... jos lompsa olis vähän pulleampi ottaisin itse ehdottomasti:

:kuola: :itku: :rock:

Kaveri osti Subarun samoihin aikoihin kun ostin traktorini. Kuvittelin jotta olisin edes firman nopein, ja :curs: jotta otti kuuppaan...

Kelpais mullekin, vaikka muoviluoteja ovatkin :D
 
foobari sanoi:
Vaikka itsekin olen samaa mieltä (tehokkaan sportin pitäisi olla takaveto tai nelikko), niin onnistunut alustageometria tekee etuvetoonkin paljon. Jos tulet joskus Turkkuseen piipahtamaan, niin näytän miten äRRällä mennään asfaltilla kylkimyyryä. Henkivakuutus ja vaipat mukaan! ;)

En mä vaippoja tartte, senverta villiä kyytiä nykyisellä löystyneellä alustalla esco antaa kun mennään yli 220 vauhtiin motarilla. Eikä se puskeminen typerällä mihinkään vaipoilla katoa, etuveto kun on niin puskee vaikka kuin olis tenat housuissa :)

Tuupparit on imo ainoita oikeita autoja, etuvetoiset ja nelivetoiset on semmoisia välimallin pöröttimiä. Harmi vain että merkit hupenee takavetoisina aikalailla ja valittavaksi jää muutama varteenotettava, kun mersun ylihinnoitellut paskat jätetään pois. Ei herneitä.

s2000_3.jpg


0687_2mg.jpg
 
Mike sanoi:
En mä vaippoja tartte, senverta villiä kyytiä nykyisellä löystyneellä alustalla esco antaa kun mennään yli 220 vauhtiin motarilla. Eikä se puskeminen typerällä mihinkään vaipoilla katoa, etuveto kun on niin puskee vaikka kuin olis tenat housuissa :)
Lol joo, etuveto on etuveto, ei siitä mihinkään pääse, mutta aika auliisti tuo omani ainakin persettä tarjoaa kun siellä rajoilla liikutaan.
 
foobari sanoi:
Lol joo, etuveto on etuveto, ei siitä mihinkään pääse, mutta aika auliisti tuo omani ainakin persettä tarjoaa kun siellä rajoilla liikutaan.

Juu, mutta esim talvella takavetoinen on aivan ihana, kaasulla pystyy mukavasti säätelemään menoa kurveissa. Eikä tämä nyt tarkoita mitään sladia sladin perään jokavälissä, vaan kivaa pikku luistoa jos tuntuu että puskee.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom