Millasia autoja teillä on?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja toni the rookie
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Touaregilla menee reippaaseen 12 litraan taajaman ulkopuolella. Kyttäsin just isoa tehokasta bensamaasturia ja niitä ei liiemmin ole tarjolla. Touareggia himonnut pitkään ja näitä v-kutosia löytyi 2, joista tää toinen oli alle 80 tonnia ajettu ja yhdellä omistajalla ollut. Meinasin ostaa SRT-8 Cherokeen, se vasta oliskin vienyt bensaa.

Paremman auton kyllä varmasti ostit. Ei käynyt Range Rover Sport mielessä?
 
Laitetetaan nyt tuo kuva omasta kulkineesta.

wp201302240031.jpg
[/IMG]

Seka-ajossa keskinopeus n48km/h todellinen kulutus talvikelillä on siinä 10l tietämillä ja ajotietokone näyttää n 8,4l
Sisältää n30-40min polttoainelämmittimen käyttöä aamulla ja töistä lähtiessä toiset mokoman.
Maantieajossa menee talvikelillä todellista siinä n7,5l

Niin ja tuo on koneeltaan se tehottomampi 2.4D josta lähtee 163Hp/340Nm, mutta tuossa käytin sen piuhan päässä, niin noin 225hp/470nm pitäisi olla potkua.
Ei ole käytetty dynossa, mutta kyllä perstuntuma muuttu aivan toiseksi:D
 
Mercedes-Benz S w126 3.5 turbodiesel -86

Paras auto millä olen ajanut. Olen ajanut uusiakin autoja, mutta eivät vaan yllä tuon tasolle ajettavuudessa. Tokihan ne on turvallisempia ja niissä on enemmän nappuloita, mutta itse tykkään autosta mikä on hyvää ajaa. Kesällä pientä projektia suoritan autolle. Uusi maalipinta ja moottoria rakennella vähän.

Jep, itelläkin oli W126 500SEC ja oli kyllä sellainen ajettavuudeltaan että ei pärjää nykyautot. Tais olla tuo S aikanaan jossaki todettu maailman parhaaksi autoksi. Laatukampe jokatapauksessa jolla kyllä kelpaa päristellä nykypäivänäkin, pystyy ite huoltamaan ja on luotettavakin :)

Nykyään on käyttiksenä R129 500 SL ja on hyvin samanoloinen tienpäällä kuin mitä W126:nkin oli joten erittäin tyytyväinen olen eikä oo kiinnostanu mittää uuvempaa autoa laitella ku nämä on vaan niin hyviä pelejä :) Ja tehoakin on tuossa SL:ssä kauppakassiksi ihan mukavasti, mittasin viimekesänä G-Techillä 0-100km/h 5.8s.
 
Ainoa ikävä puoli tuossa w126'ssa on että ikää ku alkaa olla lähempänä 30v niin ruostetta pitää alkaa korjailla. Tuo moottori on w140'stä, eihän se kestävin ole jos siitä alkaa voimaa ottamaan irti, joten voi olla että menee vaihtoon sekin.

Sitten kun saan tuon hyvään kuosiin niin SEC olisi tarkoitus ottaa työn alle, tai sitten w201 josta rakentaa ratalelu.
 
Jonkin aikaa olen tässä etsinyt farmaria/citymaasturia. Lisätilan tarve duunia ajatellen antoi hyvän tekosyyn lähteä taas potkimaan renkaita :) ...ja tänään tuli sitten nimi laitettua paperiin. Lyhyt syrjähyppyni baijerilaissyntyisen daamin kanssa on ohi... totesin, että on kotiinpaluun aika...

mercedesbenz_logo.jpg


Kuvia tulossa lähiaikoina...
 
Jäät sulaa katoilta, näyttänyt jokin pala putoavan allekirjoittaneen päähän... Audit on paikannut X5 ja Z4, koira mahtuu X5:een ja Z4 kesärullailut... Ei oo tervettä
 
Moni kakku päältä kaunis ja rumassa repussakin voi olla hyvät eväät. Pahoittelen jos joltain meni yöunet.
 

Liitteet

  • mese1.JPG
    mese1.JPG
    111,7 KB · Katsottu: 411
  • mese2.JPG
    mese2.JPG
    122,7 KB · Katsottu: 432
  • mese3.JPG
    mese3.JPG
    106,2 KB · Katsottu: 588
Meikä arvostaa tota Mersua ja Inskaa. Ei aina tartte olla niin saatanan prameeta.

..kuin myös. Ohessa nimittäin oma kullannuppuni joka makaa nyt nokkaketjun tappamana merkkihuollon pihassa, ajossa vanha e46:)
seolla.jpg
 
Suunnitteluvirhe rikkoi:) Aivan satavarmaahan nokkaketjun pettäminen ei ole mutta merkkihuolto on asiasta niin varma ettei ala edes purkamaan vaan esittää uutta mottia.
 
Suunnitteluvirhe rikkoi:) Aivan satavarmaahan nokkaketjun pettäminen ei ole mutta merkkihuolto on asiasta niin varma ettei ala edes purkamaan vaan esittää uutta mottia.

Sullahan oli surullisen kuuluisa N47 siellä koneena? Sen verran muuten tiedän, että Helsingissä Hämeentien Auto ja Rengas on treenannut noiden N47:jen jakopäiden kanssa runsaasti ja tekee rempan huomattavasti edullisemmin, kuin esim. merkkihuolto. Kuulin, että 3 700 euroa oli eräässä tapauksessa kulut (sisältää öljypumpun, joka kannattaa myös samassa yhteydessä uusia). Toki; jos tuho on jo laajaa, niin silloin eivät välttämättä pysty auttamaan. Mutta tosiaan joissain tapauksissa on merkkihuolto kokenut, että menee 5-6 tonnia vähintään ja/tai ehdottanut uuden koneen etsimistä ja tällaisissa tapauksissa tuo 3 700 € on ollut ihan hyvä diili.

On muuten erikoista, että jutellessani niin tavallisten automiesten kanssa, kuin joissain korjaamoissa, niin N47:n jakopääongelmaa on luonnehdittu tornihuhuksi, joka on syntynyt yksittäistapauksista, joita netissä on liioiteltu. Lisäksi on painotettu sitä, että ko. kone voitti vuoden moottoripalkinnon 2008 ja sitä on maailmalla niin paljon, että pari kolme mätää omenaa voi valtavasta massasta löytyä. No... jos tuo Hämeentien Auto ja Rengas on treenannut ko. moottorin jakopääremppaa niin paljon, että voivat tehdä sen edullisemmin ja hyvällä, rutiininomaisella tahdilla, niin jokin on pielessä N47:ssa. Vuoden moottori joo... kulutus/hevosvoimat suhde on toki ollut etenkin 2008 omaa luokkaansa premiumdieselautojen parissa, mutta premium ei saisi olla tuollainen pommi.
 
Vanha auto ennen ja jälkeen käsittelyn. Ensimmäinen "oma" auto siis '91 1.6 Ford Orion, oikeen eko-lehdet perseessä ja kaikki. Ton kanssa oppi melkeen mekaanikoksi, lopulta meni hermo kuitenkin.
IMG_2465.JPGIMG_2535.JPGIMG_2532.JPG


Ja uudempi, eli nykyinen kulkine. Opel Astra G Caravan 1.6 16V. Mittarissa n.190 000km.

Rakham_punainen.jpg
 
N47D20A on. Merkkihuollon arvio 7500 ylöspäin jos en konetta hommaa itse muita reittejä, saksasta olen nyt konetta etsinyt. On kyllä koko tapaus niin veikeä. Toimi täydellisesti viimeiseen sammutukseen ja "kuoli" ääntäkään päästämättä, jos vaimooni on uskominen. Ei jaksa enää kuin naurattaa nämä nykydieselit. Hieman pitkä matka on roijata pääkaupunkiin raatoa. Pitänee kysellä löytyykö alueelta osaamista juurikin koneen remppaamiseen; vaikea uskoa että pahaa tuhoa olisi sammutettaessa syntynyt, mutta mene ja tiedä näistä.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom