Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyykyssä pystyn istumaan selkä suorana niin, että kantapäät pysyy maassa ja takareidet ottaa kiinni pohkeisiin.
Tää on ehdottomasti mun tärkein tavoite. Että pystyis olemaan tollasessa kunnon kyykyssä ihan tosta vaan vaikka puoli tuntia.
Sama tavoite täällä. Millaisilla venytyksillä koitat päästä tuohon asentoon? (Mitä venytysliikkeitä)
Elliot tietääSama tavoite täällä. Millaisilla venytyksillä koitat päästä tuohon asentoon? (Mitä venytysliikkeitä)
Itse oon venytelly 3x viikkoon vuoden verran palauttavasti ja huoltavasti. Viimeviikosta lähtien oon taas pyrkinyt saamaan liikkuvuutta takareisiin ja lonkankoukistajiin pääosin, jotta vielä joskus pystyisin kyykkäämään ilman perseen dippaamista. Nyt venyttelenkin 3x päivässä 6x viikoon (1 lepopäivä jotta faskiat ym palautuu)
Jo viikon tuloksiin olen tyytyväinen, en tiedä mistä johtuu, mutta pakaroihin ja nilkkoihin olen saanut viikossa ihan hullusti liikkuvuutta. Sama juttu takareisiin, tullut viikossa noin 15cm venyvyyttä mikä tuntuu aika uskomattomalta. Eli nyt kun kurotan jalat suorana lattialle, osuvat sormeni jo nilkkoihin, siinä missä viikko sitten ne osuivat säären puoleenväliin. Jes! Lonkankoukistajiin ei ole kai tullut yhtään, tai ainakin siltä tuntuu. Vituttaa että aikasemmin tuli laiminlyötyä venyttely kokonaan. Tälläkin hetkellä olisi mukava kyykkäillä, eikä tehdä hackia..
Mä oon jäykkä kun kuin rautakanki, syväkyykky on helkutin vaikea saavuttaa. Mut siihen mä tähtään ja liikkuvuustreeni on uusi lisä mun valikoimissa nykyisin.
Mulla on puolen tunnin setti dynaamisia liikkeitä, alkaen yläkropasta. Yhden työpäivän käytin hyödyksi, katoin netistä liikkuvuustreenejä ja suunnittelin oman ohjelman. Pari kertaa viikossa se läpi ja päälle puoli tuntia foam rolleria, alkanut selkeesti olemaan apua. Seuraavaksi hieronnalla lihaskalvot auki, jospa se sit siitä lähtis
Täs tulee, yritän sanallisesti selittää kuinka oon liikkeen tehnyt.Osaa aika hankala kuvailla, yrittäkää saada selvää.. Teen 5 toistoa jokaista, näin saa puoli tuntia menemään rattoisasti ähisten.
Lankut ja variaatiot painojen kanssa kävelyistä, sekä hyvällä tekniikalla ja täydellä liikeradalla treenaaminen (esim. kyykyissä keskivartalon aktivointi) ovat mielestäni vähintään yhtä tärkeässä osassa liikkuvuuden parantamisessa kuin varsinainen liikkuvuusharjoittelu. Nykyään teen varsinaisia liikkuvuusharjoitteita vain tarpeen mukaan, pääosassa tosiaan tangon kanssa temppuilu ja liikkuvuutta vaativat treeniliikkeet.Tony: Stiff versus tight? Most likely it's just weak as shit. Get stronger and try loosen up pretty quickly.
(Jäykkä vai tiukka? Todennäköisimmin vain heikko. Hanki voimaa ja liikkuvuus parantunee nopeasti)
Dean: Anterior core INstability = reduced hip ER, tight hip flexors, valgus collapse, adductor trigger points, side stitches w/ hard cardio
(Paskat vatsalihakset tai aktivaatio = huono lonkan ulkokierto, tiukat lonkankoukistajat, polvet sisään kyykyissä, "triggeripisteet" reiden lähentäjissä, pistävä tunne kyljessä juostessa)
Lateral core instability = reduced hip IR, tight low back pain, IT trigger points, "butt gripping."
(Heikot/epäaktiiviset kyljet = huono lonkan sisäkierto, tiukka/kipeä alaselkä, IT-bandin triggeripisteet, joku perseongelma (en tiedä mitä tarkoittaa))
Ja kyllä noista kaikista luultavasti hajun sai, mutta jos vielä tarkentaist tuon Lantion ja takareisien venytyksen penkin avulla?