QUOTE=Umur;1178156]Turun saleista on paljon ollut keskustelua täällä, mutta kaikki on mennyt sekaisin päässäni ja haluaisin yksinkertaisia vastauksia, sillä olen muuttamassa Turkuun ja sali pitäisi löytyä pian, enkä millään jaksaisi koluta kaikkia läpi.
Kriteereinä salille olisivat (ja toivon että kerrotte suosittelemastanne salista seuraavat seikat):
1) sijainti keskustassa tai tosi lähellä sitä, yliopiston lähellä olevakin olisi huippu.
2) opiskelijahinta tai jos sellaista ei ole niin hinta muuten vain (tietenkin mitä halvempi sen parempi.
3) salilla olisi tarpeeksi kyykkäyspaikkoja ja penkkipaikkoja ja smith olisi ehdoton... (ja plussaa saa jos salilla pääsee kokeilemaan kevennetty leuanveto- laitetta, josta olen vain unelmoinut tähän saakka):D
4) tunnelma: ei mitään HC- salia, jossa tunnen itseni tikuksi ja epätervetulleeksi. Salilla pitäisi olla rento tunnelma. Ja kuinka ruuhkaista salilla on?
5) saako kortilla osallistua aerobisille tunneille ja kuinka hyvä tarjonta on? (erityisesti onko spinningiä, josta myös olen vain unelmoinut tähän saakka, ja onko aerobic tunteja, joissa ei olisi lainkaan turhaa lihaskunto-osuutta?)
Muutakin saa tosin kertoa, mutta olisin ERITTÄIN kiitollinen jos joku viitsisi vastata.
Ja sitten tietenkin: Millainen on yliopiston sali? Hinta? Laitteet ja salin koko? Tunnelma? Onko paljon tungosta?[/QUOTE]
Voin suositella erittäin lämpimästi Kupittaan salia (sijaitsee urheiluhallin alakerrassa Kupittaan puistossa, eli ihan kohtuu lähellä yliopistoa - riippuu vähän millä laitoksella aiot opiskella). Vastailen tässä nyt vähän sun kysymyksiin eli...
1. Niin tähän jo vastasinkin..
2. Kupittaan salille pitää ostaa ladattava kortti (pantti muistaakseni 5 euroa) ja opiskelijalle ko. sali maksaa 1e/kerta! Eli ei ole todellakaan hinnalla pilattu!!!
3. Tuolla salilla on erikseen kuntosalipuoli ja voimailupuoli. Tuolta voimailupuolelta löytyy kaksi penkkipaikkaa ja yksi kyykkäyspaikka. Smithkin löytyy. Sinänsä toi voimailupuoli on aika karu.. mutta siinä osa sen viehätyksestä onkin ;) Muutenkin laitteita salilla on ihan tarpeeksi. Tosin itse teen aika paljon vapailla painoilla, joten voi olla etten ole jotain puutteita huomannut??? Poikaystävä valittaa siitä, että dippi on kehnossa kunnossa..
4. Hyvä tunnelma
Itse ainakin viihdyn salilla äärettömän hyvin. Siellä käy kaiken ikäisiä ja kaiken kokoisia ihmisiä ja itse asiassa aika paljon just nuoria. Hinta varmaan houkuttelee ;) Ruuhka vähän riippuu päivästä ja vuoden ajasta.. nyt kesällä on esimerkiksi viikonloppuisin ollut tosi hiljaista. Mun mielestä mitään pahoja ruuhkia ei oikein esiinny.
5. Niin toi on vain kuntosali.
Siinä oli vähän tietoa
Ai niin tuli just mieleen, että nyt kun kesäaika on ohi, niin Kupittaalle pystyy taas ostamaan yksittäisiä käyntikertoja eli ei tarvitse ostaa tota ladattavaa korttia. Eli sinne vaan kattelemaan ja kokeilemaan
(Turun kaupunki kiittää ja kumartaa tästä ilmaisesta mainoksesta :D ).
Yliopiston salista vielä.. oon käynyt siellä muutaman kerran ja voin sanoa, että en suosittele sitä kenellekään. Se on TOSI pieni ja ahdas ja siellä on ainakin mun mielestä huonosti laitteita. En tykkää. Halpahan toi yliopiston sali on (en muista paljonko puoli vuotta maksaa, mutta ei se paljon ole.. ja samalla hinnalla pääsee jumppiin, joita on sitten kaiken tasoisia), mutta tosiaan tilat ei ole mitkään kovin hulppeat. Mutta yliopiston salia (ja kaikkea liikuntatarjontaa) saa kokeilla ilmaiseksi syyskuun ajan, joten kannattaa käydä tsekkaamassa sekin
Jep, toivottavasti tästä oli vähän apua ja kysy lisää jos jäi jotain epäselväksi (mitä en epäilisi yhtään, kun kirjoitin tän kiireessä :D ).