Millä salilla treenaatte?

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Hei, vastauksia lueskellessa tuli mieleen, että treenaako kukaan Tampereella GoGo:lla? Tai onko ylipäätään kokemusta ko. salista? Itseäni houkuttelisi kovasti tuo melko edullinen kk-maksu, kaksi kuntosalia ja tosi monipuoliset jumppavalikoimat!:hyper:

Sori, kun jatkan törkeästi tähän ketjuun, mutta mulla olisi GoGolle kortti myytävänä edulliseen hintaan (kokopäiväjäsenyys). Siinä ei tarttisi maksaa enää jäsenyyttäkään, vaan kortti senkun vain siirrettäisiin nimiisi.

Jos kiinnostaa, niin ihmeessä mailase osoitteeseen

jasen@luukku.com

Vastailen myös mielelläni salia koskeviin kysymyksiisi. :)

No näin mäkin voin tunnustaa käyväni siellä eli yo-salilla jkl:ssä. Ei pahemmin näy kovaa treenaavia tyttöjä, mut ei se niin häiritse. Käyn siellä yleensä silloin, kun ei ole kovaa ruuhkaa. Siinä mielessä ok sali, että laitteet on kyllä hyvässä kunnossa, pieni salihan se on, mutta kaikki tarpeellinen löytyy. Paitsi kunnollinen jalkaprässi.

Täällähän minäkin. Tosin aloittelen vasta joten massa ei vielä näy :rolleyes:
Olisi kiva tavata muita jykylän punttailijoita ja vaihdella kuulumisia ja vinkkejä, varsinkin kun itse näin alkutaipaleella olen :)

Ainiin, assis mainitsi tuosta monnarista, itse siellä käyn joskus viikonloppuisin. Naisiahan siellä ei juurikaan näy mutta onneksi pojat ja miehet on ystävällisiä ja auttavat laitteissa jos apua tarvitaan :lol2:

Ei vitsi. Mä olen Kuusamosta kotoisin, nyt tosin opiskelen muualla. Vieläkö Kuusamossa asustelet?

Tuolla salillahan se minäkin olen alitellut ja jatkanut. Välillä muuttuu vaan salit asuinpaikan muuttuessa:)

Kyllähän tässä vielä Kuusamossa asustellaan. Mä tiedänkin jo, että kuka sä oot, mutta olenkin ovela ja en paljasta itseäni :D.

Jos joku muu tosissaan treenaava käy Kumpulassa, voisi treenata joskus yhdessä. Mun penkki ei etene, kun ei ole kukaan piiskaamassa eteenpäin - eikä myöskään varmistamassa...

Tässä ollaan hieman myöhässä keskustelusta. Minäkin treenaan Kumpulassa, joskus Viikissä. Paljastakaa itsenne, esni, Tähtityttö, Zara ja keitä täällä vielä olikaan. Siellä on ihkuja naisia mutta toistaiseksi olen tyytynyt vain niiden katselemiseen (no en edes oikeasti ole paha kyylä).

Ihan täällä kotosalla koitan jotakin vääntää.. Meiltä löytyy siis penkki, ylätalja, sitten se rintalihasvehje, kuntopyörä ja säädettävät käsipainot. Hyvin oon niillä saanu tehtyä kaiken tarpeellisen. Tilaahan ne täällä vie mutta saatiin ilmaseks semmonen laitos missä on nuo taljat ja rintalihashommat yms. niin pakkohan se oli ottaa! Tykkään että voin treenata kotona yksin ettei tartte odotella vuoroaan laitteisiin ja saan kuunnella sitä musiikkia mitä haluan. Muutenkin asun niin korvessa että tulis liian pitkät matkat käydä usein salilla. Ainut miinus on että nyt kukaan ei näe mun ihania bia brazilin treenivaatteita!:D

Kuntokeskus Ykkönen, Kouvola

Turun salit

Turun saleista on paljon ollut keskustelua täällä, mutta kaikki on mennyt sekaisin päässäni ja haluaisin yksinkertaisia vastauksia, sillä olen muuttamassa Turkuun ja sali pitäisi löytyä pian, enkä millään jaksaisi koluta kaikkia läpi.

Kriteereinä salille olisivat (ja toivon että kerrotte suosittelemastanne salista seuraavat seikat):
1) sijainti keskustassa tai tosi lähellä sitä, yliopiston lähellä olevakin olisi huippu.
2) opiskelijahinta tai jos sellaista ei ole niin hinta muuten vain (tietenkin mitä halvempi sen parempi.
3) salilla olisi tarpeeksi kyykkäyspaikkoja ja penkkipaikkoja ja smith olisi ehdoton... (ja plussaa saa jos salilla pääsee kokeilemaan kevennetty leuanveto- laitetta, josta olen vain unelmoinut tähän saakka):D
4) tunnelma: ei mitään HC- salia, jossa tunnen itseni tikuksi ja epätervetulleeksi. Salilla pitäisi olla rento tunnelma. Ja kuinka ruuhkaista salilla on?
5) saako kortilla osallistua aerobisille tunneille ja kuinka hyvä tarjonta on? (erityisesti onko spinningiä, josta myös olen vain unelmoinut tähän saakka, ja onko aerobic tunteja, joissa ei olisi lainkaan turhaa lihaskunto-osuutta?)

Muutakin saa tosin kertoa, mutta olisin ERITTÄIN kiitollinen jos joku viitsisi vastata.

Ja sitten tietenkin: Millainen on yliopiston sali? Hinta? Laitteet ja salin koko? Tunnelma? Onko paljon tungosta?

QUOTE=Umur;1178156]Turun saleista on paljon ollut keskustelua täällä, mutta kaikki on mennyt sekaisin päässäni ja haluaisin yksinkertaisia vastauksia, sillä olen muuttamassa Turkuun ja sali pitäisi löytyä pian, enkä millään jaksaisi koluta kaikkia läpi.

Kriteereinä salille olisivat (ja toivon että kerrotte suosittelemastanne salista seuraavat seikat):
1) sijainti keskustassa tai tosi lähellä sitä, yliopiston lähellä olevakin olisi huippu.
2) opiskelijahinta tai jos sellaista ei ole niin hinta muuten vain (tietenkin mitä halvempi sen parempi.
3) salilla olisi tarpeeksi kyykkäyspaikkoja ja penkkipaikkoja ja smith olisi ehdoton... (ja plussaa saa jos salilla pääsee kokeilemaan kevennetty leuanveto- laitetta, josta olen vain unelmoinut tähän saakka):D
4) tunnelma: ei mitään HC- salia, jossa tunnen itseni tikuksi ja epätervetulleeksi. Salilla pitäisi olla rento tunnelma. Ja kuinka ruuhkaista salilla on?
5) saako kortilla osallistua aerobisille tunneille ja kuinka hyvä tarjonta on? (erityisesti onko spinningiä, josta myös olen vain unelmoinut tähän saakka, ja onko aerobic tunteja, joissa ei olisi lainkaan turhaa lihaskunto-osuutta?)

Muutakin saa tosin kertoa, mutta olisin ERITTÄIN kiitollinen jos joku viitsisi vastata.

Ja sitten tietenkin: Millainen on yliopiston sali? Hinta? Laitteet ja salin koko? Tunnelma? Onko paljon tungosta?[/QUOTE]

Voin suositella erittäin lämpimästi Kupittaan salia (sijaitsee urheiluhallin alakerrassa Kupittaan puistossa, eli ihan kohtuu lähellä yliopistoa - riippuu vähän millä laitoksella aiot opiskella). Vastailen tässä nyt vähän sun kysymyksiin eli...

1. Niin tähän jo vastasinkin.. :)

2. Kupittaan salille pitää ostaa ladattava kortti (pantti muistaakseni 5 euroa) ja opiskelijalle ko. sali maksaa 1e/kerta! Eli ei ole todellakaan hinnalla pilattu!!!

3. Tuolla salilla on erikseen kuntosalipuoli ja voimailupuoli. Tuolta voimailupuolelta löytyy kaksi penkkipaikkaa ja yksi kyykkäyspaikka. Smithkin löytyy. Sinänsä toi voimailupuoli on aika karu.. mutta siinä osa sen viehätyksestä onkin ;) Muutenkin laitteita salilla on ihan tarpeeksi. Tosin itse teen aika paljon vapailla painoilla, joten voi olla etten ole jotain puutteita huomannut??? Poikaystävä valittaa siitä, että dippi on kehnossa kunnossa..

4. Hyvä tunnelma :) Itse ainakin viihdyn salilla äärettömän hyvin. Siellä käy kaiken ikäisiä ja kaiken kokoisia ihmisiä ja itse asiassa aika paljon just nuoria. Hinta varmaan houkuttelee ;) Ruuhka vähän riippuu päivästä ja vuoden ajasta.. nyt kesällä on esimerkiksi viikonloppuisin ollut tosi hiljaista. Mun mielestä mitään pahoja ruuhkia ei oikein esiinny.

5. Niin toi on vain kuntosali.

Siinä oli vähän tietoa :) Ai niin tuli just mieleen, että nyt kun kesäaika on ohi, niin Kupittaalle pystyy taas ostamaan yksittäisiä käyntikertoja eli ei tarvitse ostaa tota ladattavaa korttia. Eli sinne vaan kattelemaan ja kokeilemaan :) (Turun kaupunki kiittää ja kumartaa tästä ilmaisesta mainoksesta :D ).

Yliopiston salista vielä.. oon käynyt siellä muutaman kerran ja voin sanoa, että en suosittele sitä kenellekään. Se on TOSI pieni ja ahdas ja siellä on ainakin mun mielestä huonosti laitteita. En tykkää. Halpahan toi yliopiston sali on (en muista paljonko puoli vuotta maksaa, mutta ei se paljon ole.. ja samalla hinnalla pääsee jumppiin, joita on sitten kaiken tasoisia), mutta tosiaan tilat ei ole mitkään kovin hulppeat. Mutta yliopiston salia (ja kaikkea liikuntatarjontaa) saa kokeilla ilmaiseksi syyskuun ajan, joten kannattaa käydä tsekkaamassa sekin :)

Jep, toivottavasti tästä oli vähän apua ja kysy lisää jos jäi jotain epäselväksi (mitä en epäilisi yhtään, kun kirjoitin tän kiireessä :D ).

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Käyn tätä nykyä Helsingissä, Töölön urheilutalolla . Ihan jeppis, kunnon jalkaprässi vaa puuttuu ni pitää opetella kyykkää, ku en pahemmin lämpee tost mallist mis istutaan ja työnnetään jaloilla eteenpäin. Maksoin aivan törkypaljon kuukauden klubikortista (solarium, uinti, jumpat+sali). Pelkkä sali PALJON halvempi, mutku haluun ravata jumpissaki. Kyllähän siel sit tulee väkisinki käytyy, ku haluu rahoilleen vastinetta.

Tuolla mahtuu hyvin tekee, ei ole ainakaa vielä ollu sen suurempia ruuhkia.

Turun saleista on paljon ollut keskustelua täällä, mutta kaikki on mennyt sekaisin päässäni ja haluaisin yksinkertaisia vastauksia, sillä olen muuttamassa Turkuun ja sali pitäisi löytyä pian, enkä millään jaksaisi koluta kaikkia läpi....?

Jos ihan perus kaupallinen, suomalainen saliketju miellyttää, niin aivan keskustastahan löytyy Motivuksen Centrum. Tässä vastaukset kriteerivaatimuksiin:

1) Centrum sijaitsee osoitteessa Kristiinankatu 8 (3. krs) eli aivan keskellä kaupunkia, Stockmannia vastapäätä.

2) Motivuksella ei ikinä kannata maksaa täyttä hintaa mistään. Ainakin Cityshopperilla ja S-Etukortilla on säännöllisesti hyviä tarjouksia kuten "4 kuukautta 2 hinnalla" (koskee sekä kuntosali-, jumppa- että edellisten yhdistelmäkortteja) ja "jäsenmaksu puoleen hintaan". Noilla tarjouksilla kuntoilu tulee aika edulliseksi. Kertamaksujen hinnat ovatkin sitten aika taivaallisia.

3) Kuntosalilla iso "yleinen" puoli, jossa aika hyvin lihaskuntolaitteita ja juoksumattoja, pyöriä ja soutulaitteita. Lisäksi pienempi huone, jossa irtopainoja, tankoja ja paikkoja penkkaukseen ja kyykkyihin jne. Smith löytyy kyllä. Erillinen venyttelynurkkaus löytyy myös. Miinusta siitä, että joskus laitteista useampikin on ollut pitkiä aikoja rikki samaan aikaan. Varaosat kuulemma tilataan jostain ulkomailta. Yleisilmeeltään ehkä vähän nuhruinen, mutta mukava.

4) Ei ole HC-puntti-ihmisten sali, vaan paikka "tavallisille kuolevaisille". Mielestäni hyvä, asiallinen tunnelma. Itse en ole havainnut tekstiiliurheilua, kyyläämistä tms., joista jotkut tuntuvat valittavan. Asiakaskunta kaiken ikäistä ja näköistä, sukupuolijakauma varmaan 50%/50%. Opiskelijoita, aikuisia, vanhempia kuntoilijoita, löytyy myös hieman lihaksikkaampia kavereita...

5) Tarjolla erikseen salikortti ja jumppakortti, sekä näiden yhdistelmä "superkortti". Hinnan lisäys kortista astetta kattavampaan ei ole kovin suuri. Lisäksi ale-aikojen ja kokopäivän versio kaikista korteista. Ale-ajoissa salille ei ole menemistä 16:00-19:30 välisenä aikana arkisin, eikä joillekin tietyille jumppaviikkontunneille. Tosin nuo ovat juuri niitä ruuhkaisimpia aikoja, ja salille voi mennä vaikka 15:55 ihan normaalisti. Aerobisia tunteja löytyy mm. spinning, pace, BodyPump ja joitain perinteisiä hyppy-lauta-jne. tunteja. Taso vaihtelee ohjaajan mukaan. Löytyy erittäin hyviä ja aika mitään sanomattomia. Joillakin ohjaajilla tapana soittaa musiikkia tunneilla aivan liian kovaa sekä aliarvioida asiakkaita ja heidän pyyntöjään.

6) Kovin tungos perinteisiin aikoihin eli alkuillasta (ja syksyisin ja vuoden vaihteessa). Toisinaan jumpat täysiä, mutta Internetistä voi varata paikan etukäteen.

Lisätietoja (hinnat, aukioloajat, hinnat, tuntitarjonta jne. perusteet) http://www.motivus.fi/keskukset/index.php?keskus=7.

Kysymyksiä? Vastaan mielelläni :thumbs:

Olen käynyt kolmisen vuotta M&M:llä, joka sijaitsee noin parin kilometrin päässä yliopistolta eli juuri ja juuri sopivan lämmittelyn saa tehtyä matkalla. M&M:llä on ollut vuosia opiskelijatarjoukset, ja tämän vuoden tilanteesta tulee infoa varmaan yliopistoliikunnan sivuille piakkoin. Itse otin aikoinaan päivä- ja viikonloppuvuosikortin, joka oli opiskelijoille superhalpa ja taitaa edelleenkin olla hyvin edullinen. Lisäksi viime vuonna oli yo-opiskelijoille suunnattu päivä- ja viikonloppukuukausikortti, joka oli hyvin järkevän hintainen.

M&M:n sali on hyvin tilava; cardio-osasto, venyttelypaikka ja punttis ovat omissa tiloissaan. Kyykkäyspaikkoja on 2 - 3, Smithejä 2 ja erityyppisiä penkkipunnerruspaikkoja, hmm, no sanotaan enemmän kuin 5. Leuanvetolaite löytyy. Tunnelma on hyvin rento ja salilla käy kaikentyyppistä porukkaa ammattilaisurheilijoista eläkeläisiin. Ruuhkaa ei juurikaan ole ollut niinä kellonlyöminä, joina itse olen paikalla ollut, mutta alkusyksystä tuskin missään kovin tyhjääkään on.

Jos otat jäsenyyden, pääset sekä tunneille että jumppaan. Joukossa on ainakin aiemmin ollut cyclingin ohella muitakin tunteja, joissa ei ole lihaskunto-osuutta. Olen itse ollut tyytyväinen tuntitarjontaan ja koko paikkaan muutenkin; aikoinaan kilpailutin salit ja sain hinta-laatu-suhteeltaan parhaan tarjouksen juuri M&M:ltä. Olen kuullut paljon myönteistä myös Motivuksesta ja Elixiasta, joten ainakin kaverieni nimissä voin niitäkin saleja suositella. :)

Yliopiston salilla en ole käynyt, mutta joskus Ylioppilaslehdessä oli juttua. Sali vaikutti ihan kivalta, joskin se on ilmeisesti välillä ruuhkainen ja ilmanvaihdon kanssa oli jokin ongelma. Hinnan osalta se vaikuttaa ainakin kilpailukykyiseltä.

Turun saleista on paljon ollut keskustelua täällä, mutta kaikki on mennyt sekaisin päässäni ja haluaisin yksinkertaisia vastauksia, sillä olen muuttamassa Turkuun ja sali pitäisi löytyä pian, enkä millään jaksaisi koluta kaikkia läpi.

Ja sitten tietenkin: Millainen on yliopiston sali? Hinta? Laitteet ja salin koko? Tunnelma? Onko paljon tungosta?

Täällähän minäkin. Tosin aloittelen vasta joten massa ei vielä näy :rolleyes:
Olisi kiva tavata muita jykylän punttailijoita ja vaihdella kuulumisia ja vinkkejä, varsinkin kun itse näin alkutaipaleella olen :)

No tule nykimään hihasta. :) Mä olin siellä juuri tänään ma 14.8 klo 12-13.30. Punaiset shortsit, vaaleansininen powergirl lasten paita(joo, mut en oo mikään pienikokoinen. :)). Vaaleat pitkät hiukset ja silmälasit. Treenasin poikaystävän kanssa.

Jos et kuitenkaan samaan aikaan ollut tänään, niin yleensä käyn juurikin puoliltapäivin ma, ti, to ja pe. Tosin syyskuun alussa voi hieman ajat muuttua kun koulut alkaa.

Onhan siellä niin paljon samannäköisiä, että voit tarkastaa ulkonäköni irc-galleriasta: http://irc-galleria.net/view.php?nick=Tigger-a. Kerro toki, jos oot mut sieltä pongannut. :)

Jyväskylässä Satsilla treenailen. Pääosin salilla tulee käytyä, mutta joskus minut voi myös löytää body pumpin, pilateksen tai body combatin parista:)

GoGo tampereelta on kyl osoittautunut erinomaiseksi! Hyvät laitteet ja jumppien puolelta asiantuntevat ohjaajat. Ja ei se nyt mikään ryöstö paikka sinänsä ole (aamupäiväjäsenyys 40€ ja kokopäivä 65€) itse juurikin vaihdan tohon kokopäivään ku alkaa koulut ni ei pahemmin kerkeä aamuiks enää salille. Plussana 2 salia, eli jos esim cityssä ei mene mulle sopivaan aikaan joku jumppa ni parkissa sit vähintään :)

No tule nykimään hihasta. :) Mä olin siellä juuri tänään ma 14.8 klo 12-13.30. Kerro toki, jos oot mut sieltä pongannut. :)

Maanantaina en ollut enkä ole tällä viikolla jyväskylässä saati salilla päässyt HARMIKSENI käymään. Flunssa ja kotimatka ovat tehneet tehtävänsä. Ärsyttää mutta pakko parannella että jaksaa vääntää kunnolla:curs:

Saatoin viime viikolla sinut pongatakin, jos varustuksenasi oli vaaleanpunainen lippis, pitkät (mustat?) housut ja toppi. Väänsti ainakin siinä leuanvetotangossa:D Itse käyn yleensä ma,ke,pe ja iltapäivisin tai päivällä (12-16 välillä). Syksyllä ajat varmaankin muuttuvat opiskelun jatkamisen myötä. Palailen Jkylään tässä elokuun aikana ja sitten jälleen yliopiston salille. Nyt kunhan tervehtyisin täällä, ei jaksaisi odottaa! :hyper:

Sporttikuja, Herttoniemi/ Helsinki. Tästä tuli just mun uus kotisali, katotaan miten treenit alkaa rullata :)

Kas, mä olen käynyt tuolla koko kevään ja ihan jees on ollut. Nyt ei ole mitään kotisalia, paitsi kymppikortti Töölöön. En ole varma paluustani Sporttikujaan, koska kanssatreenaajalleni ei ihan puitteet riitä. Siel ei ole ihan kunnollista nostopaikkaa hänelle ja kyykkypaikka on huono, jos oma pituus ei satu yksiin niiden melko suurivälisten telineiden kanssa. Muuten kyl ihan mukava paikka on Sporttikuja, ei siel hirveästi ole vapaapainotreenaajia paitsi sesonkiaikaan voi joutua penkin kanssa hieman venailemaan, että RHP:t pääsee treeninsä hauis-osioon. Ja edukaskin se on ja ystävällinen palvelu... miksiköhän mä olen vaihtamassa?

Kiitos hyvistä vinkeistä koskien Turun saleja! Vielä kaivattaisiin vähän lisätietoa. Sali 82 alkoi kiinnostaa, mutta kysyisin, että viihtyykö siellä naisena hyvin, kun on mun käsittääkseni ns. "äijäsali"? Eli haiseeko hiki, kuten joillakin sekasaleilla? (sarjassamme hyvät kysymykset...) Miten te Sali 82:n käyttäjät hoidatte aerobisen puolen - lenkkeilemälläkö? Muutama aerobictunti per viikko tai kaks olis kyllä ihan kiva...
Entä onko Motivuksen salilla ruuhkaa alkuillasta?
Olen muuttamassa Turkuun pian, ja päätös pitäisi tehdä nopsaan, kun Motivuksen syyskorttitarjous menee su umpeen. Hankalaa...

Kiitos hyvistä vinkeistä koskien Turun saleja! Vielä kaivattaisiin vähän lisätietoa .... Entä onko Motivuksen salilla ruuhkaa alkuillasta? Olen muuttamassa Turkuun pian, ja päätös pitäisi tehdä nopsaan, kun Motivuksen syyskorttitarjous menee su umpeen. Hankalaa...

Käsittääkseni Sali82 on hieman äijempi HC-sali, mutta varmasti sinnekin ovat tervetulleita kaikki ulkomuodosta, sukupuolesta ja kuntoilukokemuksesta riippumatta. Käy ihmeessä tutustumassa vaikka paikan päällä. Osoittesta www.sali82.com löytyy muutama kuvakin.

Näin alkusyksystä Motivuksen salilla on varmasti aika piukkaa alkuillan tunteina (kuten joka puolella muuallakin), kun kaikki aloittavat taas itsensä trimmaamisen kesän jälkeen. Parhaita aikoja treenata ovat aamu, aamupäivä ja myöhäisempi ilta, yllätys yllätys! Onneksi opisjelijan aikataulu joustaa mukavasti juuri aamuisin. Alkuiltojen ruuhkat hellittänevät syksyn myötä hiljalleen. Tosin Motivuksellahan on Turussa kaksi liikuntakeskusta (Centrum ja naisille tarkoitettu, pikkiriikkinen Brahe), ja minulla on kokemusta vain Centrumista.

Jos sinulla on S-etukortti, sillä on elokuun loppuun asti voimassa Motivus-tarjous "4kk 2 hinnalla". Motivuksesta ei koskaan kannata ostaa mitään täyteen hintaan...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom