Millä muutoksella kasvuun?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ak-85
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Eli kysymys kuuluu millä muutoksella jokin tietty lihasryhmä tai koko äijä on lähtenyt kasvamaan?

Eli jokin muutos ruokavaliossa tai reenissa (roinaamista ei lasketa :))

Itselläni selän kasvuun on vaikuttanut leukojen säännöllinen vetäminen.

Rahkapurkki aina ennen nukkumaan menoa on myös vaikuttanut lihaskasvuun aika hyvin.

Volyymin kasvattaminen kaksi jakoisella ohjelmalla potki aikanaan kovasti, kun oli nelijakoiseen tottunut. Samantyyppinen kasvupyrähdys tapahtui myös, kun heitin kaikenmaailman hilavitkutinliikkeet mäkeen ja aloitin treenaamaan pääliikkeitä ihan kunnolla ja KOVAA. Ruokavalion karsimisella ja makroravinnejakaumaa toteuttamalla on taas tullut hyviä tuloksia erottuvuuden puolella sekä tottakai myös lihaskasvun kannalta.

Itellä ainaki rupes tulemaan tulosta tuolla Timban 2-jakosella ohjelmalla (löytyy Aloittelijoiden osiosta), kun rupesin tekemään joka liikkeelle noin 2 kertaa enemmän sarjoja.:D En ymmärrä miten joku saa esim. penkissäkin hyvän tuntuman vain kahdella sarjalla, mun pitää tehä aina vähintään 6 sarjaa että tuntuu jossain..

En ymmärrä miten joku saa esim. penkissäkin hyvän tuntuman vain kahdella sarjalla, mun pitää tehä aina vähintään 6 sarjaa että tuntuu jossain..

Kai niitä sarjoja voi tehä monenlaisia mutta kyllä itellä ainakin 3. sarjan jälkeen on niin romuna rinta ja olkapäät että ei se tanko enää mihinkään liikkuiskaan. :hyper:

Voisko joku laittaa linkin toimivaan kaksijakoiseen ohjelmaan? Ei siis pelkkään threadiin, koska se jumalattoman pitkä.

Toistojen kierrätys Timban tyyliin vaikutti aika paljon lihaksen kasvuun ja voimantuottoon, myös SJMV pisti takareidet aikamoiseen kasvuun.
Myös muut lihakset ovat aina kasvaneet suht nopeasti mutta niissä taas kehitys on ollut tasaisempaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itellä ainaki rupes tulemaan tulosta tuolla Timban 2-jakosella ohjelmalla (löytyy Aloittelijoiden osiosta), kun rupesin tekemään joka liikkeelle noin 2 kertaa enemmän sarjoja.:D En ymmärrä miten joku saa esim. penkissäkin hyvän tuntuman vain kahdella sarjalla, mun pitää tehä aina vähintään 6 sarjaa että tuntuu jossain..

Itellä parhaat ja suurimmat harppaukset tapahtunu siirtyessä 3-jakoisesta HST:n ja sitä kautta 2-jakoiseen. Aikoinaan parhaita yksittäisiä liikkeitä jotka auttanut kasvuun on ollu MAVE, selälle. Rintalihaksille taas autto kun tiputti sarja määriä pienemmäksi. Nykyään ei treeni ohjelmaa tule vaihdeltua niin usein, mutta treenin kovuutta ja intensiteettiä kylläkin.

Ruokailussa tulee välillä jätettyä aina välillä tarkoituksella kalorit ja hiilihydraatit alas muutamaks päiväks, en tiedä onko ollu varsinaista hyötyä mutta tuntuu siltä. Saa vähän keinutettua kroppaa että ei ehdi tottumaan suureen ruuan määrään.

Meinaatko leukojen vetämisellä niinkun pitkin päivää jne, vai treenissä? Ihan mielenkiinnosta

2-3 kertaa viikossa 3x5.

Pentuna aina kun menin oman huoneen ovesta niin vetäsin nii monta leukaa kuin pystyin,tällä taktiikalla sain toistot peräti 25 puhtaaseen toistoon nostettua, varmaan pari leukaa sain aluksi.
Elopainoa taisi olla tuolloin 50kg luokkaa :puntti:

Musta tuntuu, että reidet alko kasvaa vasta kun lopetin kyykyn jälkeen reisien väsyttämisen vielä jalkaprässissä ja reidenojennusilla. Ei oo treenin jälkeen jalat niin pumpissa, mutta tuntuu toimivan mun kintuille. Kyykkään kaks kertaa viikossa.

Kaverille tein ohjelman, kun oli lihasmassa & tulokset pysähtyneet (hänellä treeniä takana about 5-6 vuotta). Homman nimi oli 1-jakoinen, 10-15 x 1/liike, tauot 10-30 s., painot about 85% max., 3-4 liikettä/treeni, 4 eri treeniä (kaikissa eri liikkeet), treenit 1 on, 1 off jne.

Tulokset nousivat kaikissa liikkeissä mukavasti ja lihasmassaa tuli rasvojen edelleen pysyessä pieninä (kaveri aina ns. atleettisessa kunnossa). Loistava muutos eteenpäin kaikenkaikkiaan.

Tärkein havainto itelle oli se, että niitä sarjapainoja pitää koittaa nostaa säännöllisesti ja tehdä ne sarjat ja toistot mitä on suunnitellut tekevänsä. Sitä ennen tein fiilispohjalta sarjat ja toistomäärät semmoisilla painoilla jotka tuntuivat sopivilta.

1 sarjakin riittää varsin mallikkaasti.

Lopetin treenaamisen.

hajos polvet viime keskiviikkona ja nyt on tullut puoltoista kiloa jotain mömmöpainoa vaikka oon syönyt vähemmän. :david:

Nojoo, oikeesti mulla on varmaan vaan glykogeenivarastot täydemmät ja sitä kautta pumppi lihaksissa.

Itse olen saanut parhaan kehityksen ihan vaan muuttamalla volyymiä. Saatan treenata 2-3kk vaikka 2 tai 3 jakosella todella maltillisella progressiolla ja kierrättää eri liikkeitä lihasryhmälle aika laajalla välillä. Massaa/voimaa tulee tasaisesti, mutta ei mitenkään järkyttävän nopeasti. Sitten runttaan 1kk jonku rajun 1-jakosen ohjelman ja mätän huolella, niin tulokset yleensä räjähtävät kasvuun. Eli tosi kovaa reenaamista on suht vähän ja sitten on monta kuukautta ylläpitoa ja sarjapainojen hidasta kasvattamista.

Ei mitään maksimaalista tulosta, mutta sopii meikäläiselle todella hyvin kun ehtii harrastamaan muutakin siinä samalla.

Mä tein aika radikaalin muutoksen eli viikko proteiinipumppausta ja on kyllä kädet sen jälkeen kasvanu ihan kiitettävästi.

Suositut

Back
Ylös Bottom