Millä muutoksella kasvuun?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ak-85
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tulokset pyrähti heti kasvuun ku vähensin syömistä bulkin jälkeen sekä muutin 4-jakosen 2-jakoseen. Jokaiselle lihakselle 1 liike, jossa 3-4 sarjaa ja 6-8 toistoa. :hyper:

Suurin kasvu lähti käyntiin sen jälkeen kun sain joskus aikoinaan ensimmäistä kertaa käsiini Supermassa-kirjan.

Monenlaisia treenifilosofioia on tullu kokeiltua ja kasvupyrähdyksiä tullu mutta eniten kehitykseen vaikuttanut hyvän ruokavalion tiukka noudattaminen ja riittävä lepo.
DC-treenimetodia kokeillessa tuli voimaa ja massaa todella hyvin pienellä työllä ja suurella syömisellä. 4-jakoisesa ohjelmasta 2-jakoiseen vaihtaessa tuli ensin voimaa ja sitten massaa. Kehityksessä huomattavia piikkejä tullut kun volyymi treeni on vaihdettu voimia kasvattavaan HD-treeniin. Nyt menossa ensimmäinen voimaohjelma(venäläinen penkkiohjelma) joka tuntuu tuovan todella nopeaa kehitystä voima tasoihin perusliikkeissä.
Oman kehityksensä tiellä ei kannata olla, joten liikatreeni sekä liian kovat sarjat ovat asioita jotka ovat jarruttaneet omaa kehitystä.

Mielenkiintone threadi tosiaa, ja aiheesee liittyen osaisko joku tuuppia oikeesee suuntaa ku tuntunu et alkanu vähä romut junnaamaa. 4-jakosella vedin ekat 2v ja sitte siirtyny 2-jakoseen josta tykkään enemmän.
Oon vedelly aika lyhkäsiä sarjoja pääliikkeis eli 3-6 toistoja ja kaks tommosta kovaa sarjaa per liike ja sen jälkee heti perään semmosilla painoilla et saa 15-20toistoa.

Eli mimmosta vaihtelua täs kannattas alkaa tekeen jossei haluis ohjelmaa vaihtaa?
Riittäskö vaihtelun määräks iha jos runttais toistot 10-12 kieppeille pariks viikoks?

Ja toisekseen kuinka paljo tos 2-jakoses kannattaa jättää niitä löysiä sarjoihin, ku en oo mitenkää ylikunnon merkkejä huomannu ja iha hyvin jaksanu puurtaa aina uuden salin et onko muita merkkejä mitkä vois vihjata liian kovaan treeniin?

Mielenkiintone threadi tosiaa, ja aiheesee liittyen osaisko joku tuuppia oikeesee suuntaa ku tuntunu et alkanu vähä romut junnaamaa. 4-jakosella vedin ekat 2v ja sitte siirtyny 2-jakoseen josta tykkään enemmän.
Oon vedelly aika lyhkäsiä sarjoja pääliikkeis eli 3-6 toistoja ja kaks tommosta kovaa sarjaa per liike ja sen jälkee heti perään semmosilla painoilla et saa 15-20toistoa.

Eli mimmosta vaihtelua täs kannattas alkaa tekeen jossei haluis ohjelmaa vaihtaa?
Riittäskö vaihtelun määräks iha jos runttais toistot 10-12 kieppeille pariks viikoks?
Kokeile vaihdella sarjojen pituuksia ja lyhennä palautuksia, imo. Aluksi palautuksien lyhentäminen voi syödä hiukan voimia jo toisesta tai kolmannesta sarjasta, mutta äkkiä kroppa alkaa sopeutumaan ja vanhoista tuloksista aletaan mennä ohi. Oikeastaanhan kaikenlainen muutos treeneissä johtaa kehittymiseen (volyymin, treenifrevenssin, intensiteetin muutos), koska kroppa joutuu kehittymään uuden vastuksen edessä. Olettaen nyt, että muutos treenissä ei ole se, että aletaan löysäilemään.

Kokeile vaihdella sarjojen pituuksia ja lyhennä palautuksia, imo. Aluksi palautuksien lyhentäminen voi syödä hiukan voimia jo toisesta tai kolmannesta sarjasta, mutta äkkiä kroppa alkaa sopeutumaan ja vanhoista tuloksista aletaan mennä ohi. Oikeastaanhan kaikenlainen muutos treeneissä johtaa kehittymiseen (volyymin, treenifrevenssin, intensiteetin muutos), koska kroppa joutuu kehittymään uuden vastuksen edessä. Olettaen nyt, että muutos treenissä ei ole se, että aletaan löysäilemään.

Siinä se on kiteytettynä. Säännöllinen treeniohjelman päivitys laittaa lihaksen sopeutumaan uuteen tilanteeseen ja sen on vahvistuttava jos ohjelma niin "vaatii". Tietysti se treeniä tukeva ruokavalio ja lepo vaaditaan kokonaisuuteen jos kehittyä alkaa.

Olen nyt 5kk vetänyt 4-jakosella, ja ajattelin siirtyä johonkin HST/1-jakoiseen kolmesti viikossa. Mutta dieetillekkin olisi kiva päästä.

Tuhlaanko nyt parhaan kehitys piikin sillä että vaihdan ohjelmaa, mutta saman aikaisesti siirryn dieetille?

Olen nyt 5kk vetänyt 4-jakosella, ja ajattelin siirtyä johonkin HST/1-jakoiseen kolmesti viikossa. Mutta dieetillekkin olisi kiva päästä.

Tuhlaanko nyt parhaan kehitys piikin sillä että vaihdan ohjelmaa, mutta saman aikaisesti siirryn dieetille?
Itse en ole mikään proo näissä asioissa, mutta epäilisin, että 1-jakoisella dieetin kanssa voi palautuminen kestää liian kauan ja varsinkin jos kolme kertaa viikossa kävisi salilla, niin joutuisi varmasti kipeillä lihoilla vääntämään. Eikös yleensä ole dieetillä tapana ottaa useampijakoinen ohjelma, jotta palautuminen tapahtuisi paremmin?

vedä vanhalla systeemillä 4 x vko vaan jos toimii. vaihdat sarjojen pituuksia ja liikkeitä niin lihas saa uutta ärsykettä. pysyttele kuitenkin perusliikkeissä ja opettele ottamaan itsestäsi irti enemmin ja enemmin. syöt dietillä hyvin ja puhtaasti ja lisää aerobista kohtuudella niin voimat jopa lisääntyy ja äijä kasvaa... kevyet viikot säännöllisesti, jottei ylikunto iske.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse sain kasvun vauhtiin, kun tilasin ohjelman eräältä cbb kilpailijalta, joka aiemmin myös painonnostoa harrastanut, tietää siis, mikä tehoaa...
Hän on tehnyt jo kaksi ohjelmaa, ja kolmas jo tulossa.
Täytyy myöntää, että itse ei olisi osannut tuollaista tehdä, turhia apuliikkeitä on karsittu, ja enemmän voimapainotteisesti tehdään.

Kannattaa siis sijoittaa maksettuun ohjelmaan, jos tuntuu, että ei kehity...

Itselle tuotanut kehitys "piikkejä", kun treeni tyyliä on vaihdettu aivan totaalisesti. Ensimmäiset pari vuotta tahkoin "joka treeni täysii 4-5-jakosilla" ja tuon jälkeen aloin tahkoamaan 3-jakosella 2 treeni 1 lepo periaatteella ja se oli tälläinen yksi piikki. Kroppa tottuu nopeasti tietynlaiseen rääkkäämiseen ja itse huomannu, että välillä kroppa tarvii vaan enemmän lepoa kuin raippaa.

Itse sain kasvun vauhtiin, kun tilasin ohjelman eräältä cbb kilpailijalta, joka aiemmin myös painonnostoa harrastanut, tietää siis, mikä tehoaa...
Hän on tehnyt jo kaksi ohjelmaa, ja kolmas jo tulossa.
Täytyy myöntää, että itse ei olisi osannut tuollaista tehdä, turhia apuliikkeitä on karsittu, ja enemmän voimapainotteisesti tehdään.

Kannattaa siis sijoittaa maksettuun ohjelmaan, jos tuntuu, että ei kehity...

Joo ja mistä te löydätte tyyppejä, jotka oikeasti tietää asioista ja tekee vielä ohjelman järkevällä hinnalla?

Joo ja mistä te löydätte tyyppejä, jotka oikeasti tietää asioista ja tekee vielä ohjelman järkevällä hinnalla?

Onhan noita netti pullollaan, suurin osa "tunnetuista" nimistä esim. raskaan sarjan sm-tasolla (bodauksessa) tekevät ohjelmia. Mm. Godzilla, Vilponen, Boogie, Bull jne. Ainoa vaan, että tuntuu vähän siltä, että kun ohjelmia tilataan niin, ohjelmat tulevat "valmiilla" pohjilla, ja valmentaja sitten tekee pikku muutoksia valmennettavan kunnon jne.mukaan.:jahas:. Eli tilatut ohjelmat eivät ole niin räätälöityjä kuin pitäisi.

Onhan noita netti pullollaan, suurin osa "tunnetuista" nimistä esim. raskaan sarjan sm-tasolla (bodauksessa) tekevät ohjelmia. Mm. Godzilla, Vilponen, Boogie, Bull jne. Ainoa vaan, että tuntuu vähän siltä, että kun ohjelmia tilataan niin, ohjelmat tulevat "valmiilla" pohjilla, ja valmentaja sitten tekee pikku muutoksia valmennettavan kunnon jne.mukaan.:jahas:. Eli tilatut ohjelmat eivät ole niin räätälöityjä kuin pitäisi.

:offtopic:Koitin vähän vakoillakkin mutta en vahvistusta löytänyt, mutta muistan lukeneeni että treenasit aikanaan Bullin tekemällä ohjelmalla? Vai oliko se joku muu/muistanko aivan väärin?

Godzillan sun muiden isompien äijien ohjeet ei välttämättä ole natikalle parhaita. Mieluummin kuuntelisin Hulkkia, Rautateemua ja muita classic bodareita, jotka kasvaa dopingtestien perusteella natunakin. Treenitkin on yleensä aikalailla erilaisia kuin näillä isommilla kavereilla.

Mut eikös näillä bodareilla ns. kehonrakentajilla ole ohjelmat kasvuun, mä haluan voimaa, en niinkään kokoa. Kauheen leveeks en halua ku pituutta on vaan 168cm.

Hei! Mitä on tehtävä kun syön kohtuu hyvin päivässä,ja vatsa osastoa treenaan paljon niin silti ei vaan ns. sixpack tule näkyviin??? missä ongelma?? ja millä saisi lisää massaa rintoihin??:puntti:

Hei! Mitä on tehtävä kun syön kohtuu hyvin päivässä,ja vatsa osastoa treenaan paljon niin silti ei vaan ns. sixpack tule näkyviin??? missä ongelma?? ja millä saisi lisää massaa rintoihin??:puntti:

...ei sssaat...

Massaa saa Virosta, 4500€ maksoi muistaakseni silikonit ja sixpack tulee näkyviin kun treenailet pohkeita juoksemalla 3xpäivässä ja syöt auringonkukansiemeniä, myöskään ukonhattu-uutetta unohtamatta.

(Haku-toiminnolla tästä eteenpäin)

Suositut

Back
Ylös Bottom