Millä motivoit / psyykkaat itseäsi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja GymMan
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Parhaiten motivoidun sillä, että:
- en katso peiliin
- kunnon buusterit sisään
- raskasta musaa kaiuttimista
- tyhjä tai lähes tyhjä sali :rock:

Hyvä threadi, nostellaas.

- Hihaton paita. Katson itseäni välillä peilistä ja joskus jopa kehtaan posettaa, minua motivoi tässä mahdollinen pumppi tai liian pienet lihakset omasta mielestä.
- Musiikki, mp3:sta se lempi biisi soimaan ennen raskasta sarjaa.
- Lämppäreiden välissä salin ympäri käveleminen ja ennen sarjaa "hyökkääminen" painojen kimppuun.
- Salin ulkopuoliset vituttavat asiat.

Nämä yksin harjoittelessa.

Minua on myös aina motivoinut kovasti kun joku sanoo että en pysty johonkin.
Esimerkkinä 14 tai 15 vuotiaana salilla kun oltiin nostelemassa 60kg penkistä ja kaksi kaverustani ottivat sen tyytyväisinä ylös ja sanoin haluavani kokeilla. (Siihen aikaan veivasin varmaan 30-35kg sarjaa penkissä.) He eivät uskoneet että pystyisin siihen ja niin kävikin että tanko tippui suoraan rinnalle eikä noussut kuin pari senttiä.
Sanoin yrittäväni uudestaan ja muistan toisen kaverini sanoneen: usko nyt "Viittasankari" sä et ole saamassa tota ylös.
Miten kävikään tanko suorastaan räjähti rinnalta ylös ja kaverit oli ihmeissään. Mahtava tunne.

Pienestä painosta kyse, mutta tuohon aikaan olin vasta aloittanut salilla käymisen koska olin kaveripiirin siimakäsi.
Samalla tavalla opin aikoinaan jääkiekko leirillä lämäämään ensimmäistä kertaa, tais olla vielä sama kaveri nauramassa kun en osannut. :)

*Edit* Unohtu mainita että tauko. Parhaat treenit tulee nykyisin kun on joutunut syystä tai toisesta olemaan poissa salilta pidempään. Huomenna taas viikon tauon jälkeen raudan kimppuun.

en mitenkään? Luulis et lihaksia pystyy supistaa ilman sen erityisempiä mentaalipuolen lämmittelyjä.. :D Otan sopivaksi kuvittelemani painon ja teen sillä niin monta mahdollisimman puhdasta toistoa kun menee ja kun alkaa tärrää, ei enää saa nostettua, yms ni lopetan ja sit luotan et ens kerral lihas on ottanut opikseen ja suostuu tekee yhden toiston lisää/samat isommal painol... :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
en mitenkään? Luulis et lihaksia pystyy supistaa ilman sen erityisempiä mentaalipuolen lämmittelyjä.. :D Otan sopivaksi kuvittelemani painon ja teen sillä niin monta mahdollisimman puhdasta toistoa kun menee ja kun alkaa tärrää, ei enää saa nostettua, yms ni lopetan ja sit luotan et ens kerral lihas on ottanut opikseen ja suostuu tekee yhden toiston lisää/samat isommal painol... :D

Kokeileppa joskus supistella niitä lihaksia vaikkapa jalkaprässissä aivan loppuun asti ilman sen erityisempiä mentaalipuolen lämmittelyjä... Oon aivan varma, että sarjoja ei saa kunnolla vietyä loppuun asti ilman jonkulaista psyykkaamista ennen sarjaa/sarjan aikana.

Oma heikkous kyllä motivoi.. minä olen ainakin jo siinä pisteessä (tästä ei voi vetää johtopäätöksiä koosta tai voimasta) että salilla käyntiin tai sinne lähtemiseen en kaipaa minkäänlaista motivointia. Se on on vähän samanlainen asia kuin se että käyn välillä syömässä ja paskalla. Käyn samalla tavalla myös salilla, se on semmoinen asia mitä teen. Mutta hyvän ja huonon päivän eron motivaation suhteen kyllä erottaa siellä heiluessa, joskus ei vaan lähde. Toisaalta siitäkin saa pientä buustia seuraavaan treeniin.. että jumalauta senhän on muuten noustava!
Psyykkauksesta kovia sarjoja ennen on mulla ainakin hyötyä. Kyllä se jotenkin pienen kiukun kautta mulla menee. Mitään musiikkia en kaipaa mutta ei siitä haittaakaan ole jos ei satu olemaan mitenkään erityisen paskaa. Jotain perkeleen klamydiaa tai vastaavaa runkkurokkia ei oikein pystyis kuuntelemaan missään, tekee mieli hypätä pää edellä lattiaan ensimmäisestä sulosoinnusta.

- Istumatyö motivoi. Eli istut töissä sen 7,5 tuntia päivässä, niin salitreeni kaksi kertaa viikossa on todella hyvä vastapaino työnkuvaan ja teke hyvää!
- Raukea ja rento olo salin jälkeen ja mieliala on hyvä. Tämä ei tule aina mutta keskimäärin on fyysisesti ja henkisesti parempi olo salin jälkeen kuin muulloin. Tämä oli yhdessä vaiheessa selkeästi suurin syy salilla käymiseen.
- "Uutuuden viehätys" - Aiemmin on ollut liikunnallisia harrastuksia, mm. kävely/hölkkä/juoksu, pyöräily ja lätkä ulkojäillä. Osittainen kyllästyminen on noita kohtaan tullut pl. ulkojäät, joten sali uutena liikunnallisena harrastuksena (1 vuoden ollut harrastuksena) motivoi.
- Välillä tulee tekemisen puutetta ja tylsää. Ei salipäivinä.
- Siitä että hauis on kasvanut, on tullut monesta suunnasta kommenttia. Itse en ole tätä tiedostanut, sillä se on kasvanut vähitellen, mutta tällaiset kehut ja huomiot motivoivat.
- Aina kun rikkoo oman ennätyksensä tietyn laitteen/liikkeen kohdalla, motivaatio luonnollisesti kasvaa.

Hyvä threadi, nostellaas.

- Hihaton paita. Katson itseäni välillä peilistä ja joskus jopa kehtaan posettaa, minua motivoi tässä mahdollinen pumppi tai liian pienet lihakset omasta mielestä.
- Musiikki, mp3:sta se lempi biisi soimaan ennen raskasta sarjaa.
- Salin ulkopuoliset vituttavat asiat.

Mulla on mä ihan samat. Sen lisäksi motivoi se, että polvet ja selkä pysyvät paremmassa kunnossa ja aineenvaihdunta nopeana.

Lisäksi motivoi se, että mikä tahansa vaate näytää paremmalta, kun ryhti on treenin ansiosta aina hyvä ja tietty muutenkin kroppa timmimpi.

Mitenkään vähäinen motivaattori ei myöskään ole itselle ja muulle maailmalle sen näyttäminen, että ikä on vain tekosyy olla olematta fyysisesti kunnossa. Jos joku haluaa kessin kasvattaa kolmekympin jälkeen 'vanhuuttaan', fine by me, mutta ei sitä iän piikkiin voi laittaa, vaan vain elämäntapojen ja kenties erilaisten arvojen syyksi.

Mua motivoi kovasti vanheneminen, on äärimmäisen palkitsevaa pöllyttää itseään nuorempia tyyppejä urheilussa;) Paras esimerkki näistä on ollut kun vedeltiin joku aikaa sitten leukaa kaveri veti 6 omalla painolla vittuillessani vedin 15kg lisäpainolla 8, ikäeroa 15v.. Tyypin hölmistynyt ilme antoi treeni-intoa itselle ainakin vuodeksi, katotaan miten suu pannaan ku nykäsen vuoden päästä 8x 30kg. Muutenkin tuohon vanhenemiseen liittyvää en ole koskaan ymmärtänyt että joku ikä automaattisesti laskisi kuntoa ;) Myös se motivoi aika kovasti ettei enää vanhempana ole niin kiire mihinkään, tähtäimet on 5v päässä sit ollaan aivan järkyttävässä kunnossa! Nuorempana tuntui ongelmana olevan tässäkin harrastuksessa kun ei ollut pitkäjänteisyyttä.

Psyykkaukseen toimii musiikki, jännä miten 1 biisi voi muuttaa olotilan nuutuneesta -> energiaa täynnä olevaksi.

- Raukea ja rento olo salin jälkeen ja mieliala on hyvä. Tämä ei tule aina mutta keskimäärin on fyysisesti ja henkisesti parempi olo salin jälkeen kuin muulloin. Tämä oli yhdessä vaiheessa selkeästi suurin syy salilla käymiseen.

Tämän takia aloitin salilla käymisen. Jossain kohtaa huomasin että tässähän on lihastakin tullut, no verrattuna lähtötasoon ainakin. Edelleen tää on suurin motivaattori. Nyt jauhan tylsää 5x5 ohjelmaa ja tollainen voimatreeni ei anna lainkaan niin hyviä viboja kuin kunnon body treeni jonka jälkeen maitohappoa suihkuttaa korvista asti.

Muiden kehittymättömyydellä. Kun kuuntelee sitä jatkuvaa valitusta, että ei oo jaksanu syödä, on ollu motivaatiotaukoa, on ollu vähän sitä ja tätä estettä, ei oo jaksanu nukkua, viinakin on maistunu liikaa eikä oo paljon muutakaan jaksanu syistä x ja siksi homma ei oo kehittyny mihinkään suuntaan riittävästi. Niitä kun kuuntelee niin saa paljon irti omista treeneistä.:D Se tieto, että pystyy tekemään asioita enemmän ja paremmin kuin joku toinen motivoi ihan kiitettävästi.

Omien rajojen rikkominen aika ajoin, jatkuva loputon parempaan pyrkiminen, kaiken ylimääräsen vitutuksen purkaminen ja elämänpaskan fiilistely treeniin auttaa kanssa.:rock:

Suositut

Back
Ylös Bottom