Millä mahaa pois?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Peetu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
50
Elikkäs mikä olis hyvä keino saada mahaa pois, mutta silti pystyä treenaamaan koko ajan täysillä. Tota vararavintoo on vähän ylimäärästä ja se olis kiva saada pois, mutta dietti ei tule kysymykseen kun sillon ei jaksa treenata täysillä:evil:

Vinkkejä :confused:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Aerobinen liikunta. Kävely, kuntopyörä, uinti, lenkki.. Ehkä kuntopyörä ja kävely kaikkein kivuttomin. 4-5 krt viikossa 45 minuuttia. Toki ruokavalion siistiminen on aina paikallaan, vaikka ei varsinaisesti dieetillä olisikaan.

Originally posted by Tomi77
Aerobinen liikunta. Kävely, kuntopyörä, uinti, lenkki.. Ehkä kuntopyörä ja kävely kaikkein kivuttomin. 4-5 krt viikossa 45 minuuttia. Toki ruokavalion siistiminen on aina paikallaan, vaikka ei varsinaisesti dieetillä olisikaan.

Tossa ne tärkeimmät tulikin, ja vielä kun muistaa pitää ruokailurytmin tiheänä n.3h ja annokset myös suht. pieninä. Kovat rasvat pois ja tilalle paljon hyviä rasvoja!

Zone-sarja -42%
Mites kannattais toimia jos haluais samalla massaa lihaksistoon, mutta myös vähän ylimäärästä nahkaa joka puolelta pois?
Käytän paljon rasvaa, mutta se ei kuitenkaan jää kovin helposti kehooni, jostain syystä. Nyt makkaraa on kuitenkin tullut, sillä en ole urheillut pidempiä jaksoja puoleentoistavuoteen. Samalla tietenkin lihasmassa ja voima laskenut.
Olen hieman vähentänyt rasvan käyttöä, jolla tulee varmasti olemaan vaikutusta, mutta kannattaako tuota sitten kuntopyörää polkea ja juosta, jos haluaa sitä LIHASmassaa kasvattaa samanaikaisesti.
Olisiko se paras/hyvä tapa että nyt pumppaillaa rautaa vaan niin perkeleesti että päästään taas hyviin voimiin ja jossain vaiheessa dietille?

(tulipas TAAS sekavaa tekstiä)

Originally posted by hiliviuskas
Mites kannattais toimia jos haluais samalla massaa lihaksistoon, mutta myös vähän ylimäärästä nahkaa joka puolelta pois?

Ylimääräinen nahka lähtee parhaiten kirurginveitsellä, mutta ylimääräinen läski lähtee hyvin HIIT:illä (High Intensitive Interval training) http://www.musclemedia.com/training/hiit.asp

Idea pähkinänkuoressa:kolme kertaa viikossa "rääkki" joko juosten,kuntopyörällä,soutulaitteella tms. rääkki aloitetaan kevyellä 20-30sek vedolla, jota seuraa intensiivinen 20-30 sek suoritus joka tehdään 70-85% teholla maksimista. Tätä seuraa jälleen kevyempi 20-30 sek suoritus, jälleen 20-30 sek intensiivistä jne. jne. Ensimmäisen viikon jokaisen treenin kokonaispituus on esim. 4min, joka viikko lisätään 1 min lisää treenin pituuteen.

Idea on siinä että treeni tehdään tyhjään mahaan ja treenin aikana pulssi ei pääse laskemaan missään vaiheessa kovin alas.
(itselläni se ei laske alle 165). Se miksi treeni tehdään tyhjään mahaan johtuu luonnollisesti siitä, että elimistössä ei ole hiilihydraatteja (joita normaalisti treenatessa elimistö käyttää polttoaineena). Näinollen elimistö siirtyy käyttämään suoraan rasvaa polttoaineena (huom! ei lihaksia) ja koska treeni on todella raskas ja korkea intensiivinen (kroppa käy kovilla kierroksilla vielä pitkään treenin jälkeen) niin "rasvanpolttotasot" pysyy pitkään ylhäällä treenin jälkeen. Ja koska treeni on niin rankka, niin treeninpituus ei oikeasti ole montaa minuuttia.

Itse kokeilin ensimmäisen kerran viime vuoden keväällä ja homma toimi kuin tauti. Vedin parin kuukauden kokeilun, aloitin 4 minuutin treenillä ja viimeisellä viikolla treenin pituus oli 14 min. Tein treenin juosten, kevyt 20 sek hölkkä, kova 20 sek spurtti, 20 sek hölkkä etc. etc. Hapenottokyky parani kympillä, rasva paloi tod. nopeasti + kunto nousi muutenkin nopeasti. Ja mikä parasta oli se että LIHAKSET SÄILYiVÄT, kun normaalisti lenkkeillessä pakostikkin osa lihaksista valuu sinne lenkkipolulle.

Kannattaa tsekata toi linkki, suosittelevat sitä nimenomaan boudareille..

Originally posted by Tomi
Aerobinen liikunta. Kävely, kuntopyörä, uinti, lenkki.. Ehkä kuntopyörä ja kävely kaikkein kivuttomin.

Jos kuntopyörää alkaa polkemaan laihtumistarkoituksessa, motivaation katoaminen ja pään hajoaminen on väistämättä edessä hyvin pian. Homma on sen verran rankkaa pääkopalle.

Originally posted by hiliviuskas

Oletan, että tuolla nahkalla tarkoitat läskiä. En suosittele ees yrittämään samalla hankkia lihaa ja poistaa läskiä. Ainakaan natuna. Epätoivo voi iskee. Ehkä järkevämpää on kausittain (esim. muutaman kk:n jaksoissa) kehiä lisää lihaa ja tiristellä läsää vuorotellen.

Ollin kanssa oon samaa mieltä kuntopyöräilyn mielekkyydestä, ei sitä jaksa kuin muutaman minsan kerrallaan, joten rasvanpolttoteho jää mulla pieneksi. No ehkä enempi menis, jos ois kunnon musaa kuulokkeissa ja näkösällä hyvän näkösiä mimmejä ;) Mutta ukosta kai se on kiinni, toisille ei tee varmaan yhtään tiukkaa polkee kuntopyörää vaikka tunti tai enemmän putkeen. Mä suosin muita aerooppisen liikunnan muotoja.

Originally posted by Olli
Jos kuntopyörää alkaa polkemaan laihtumistarkoituksessa, motivaation katoaminen ja pään hajoaminen on väistämättä edessä hyvin pian. Homma on sen verran rankkaa pääkopalle.
Jaa. En ole huomannut moista, vaikka on kuntopyörän selässä tullut vietettyä tunti jos toinenkin. Mutta kiitos ilmoituksesta - tiedän seota seuraavalla kerralla.

dietti ei tule kysymykseen kun sillon ei jaksa treenata täysillä

Miten olisi jos tekisit voimatyyppistä treeniä kiristyksen ajan? Mä olen kokeillut kevyen dieetin aikana kaikkia kolmea vaihtoehtoa: kuntopiiriä (Yhtä helvettiä aliravittuna. Muistuttaa muuten tuota HIIT-treeniä periaatteeltaan, mutta juoksun sijasta kevyillä painoilla tehtynä), normaalia 8-12 toiston bodytreeniä ja viimeisimpänä <6 toiston ja isojen liikkeiden (mave, kyykky, leuanvedot) voimatreeniä.

Näistä viimeistä jaksaa tehdä dieetilläkin. Ei se ehkä rasvaa polta niinkuin tuo intervallitreeni, mutta musta on helpompi jättää 200 kcal syömättä kuin repiä 15 minuutin veri-suussa aerobista treeniä. Mulla ei toisaalta olekaan vatsaritilää :D

Parhaat tulokset sai kyllä kuntopiirillä (4 liikettä joissa 10 toistoa putkeen tehtynä, 1-1.5 min lepo ja taas alusta, 4xkierto), mutta se oli yhtä tuskaa. Voi kuitenkin olla että kesän lähestyessä kiskaisen muutaman viikon kuntopiirisession.

Originally posted by Olli

Väärin. Itselleni ainakin lenkkipolulle raahautuminen klo 05.40 pakkasta 27 astetta on paljon "rankempaa pääkopalle" kuin esim tunnin pyöräsessio treenin jälkeen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuo Shamrockin menetelmä sopisi itsellenikin. Olen tässä elätellyt ajatusta, että aloitan keväällä ~2-3 kuukauden rasvanpolton mutta laiskana en jaksaisi mitään tunnin lenkkejä aamuisin.

Shamrock, voitko kertoa millaisia tuloksia tuolla sait? Eli paljonko lähti painoa tai vyötärönympäryksestä senttejä? Entä muutitko ruokavaliota ollenkaan?

Originally posted by metalman
Väärin. Itselleni ainakin lenkkipolulle raahautuminen klo 05.40 pakkasta 27 astetta on paljon "rankempaa pääkopalle" kuin esim tunnin pyöräsessio treenin jälkeen.

Heh. Meitä on moneksi. Ja onneksi jokaiselle löytyy sopiva vaihtoehto. Mun mielestä tunnin kävelylenkki joskus kuudelta aamulla ennen aamupalaa ja kunnon kirpeässä pakkasessa on melkein parasta mitä maailmassa on. Kuntopyörällä ei taas pysty vetään pariakaan minuuttia ilman hermoromahduksen ensioireiden ilmaantumista.

noh mä taas oon noita ihmisiä joille juokseminen pakkasessa klo 05:40 on herkkua ja kuntopyörä taas pelkkää helvettiä. Eli taitaa olla ihan mielipidekysymys.

Jos mä jonkun vinkin voin antaa sulle peetu niin se olisi : etsi joku laji jonka tekemisestä pidät. Mulla roikku vatsamakkarat aika pitkään vaikka piti urheilla.... sitten mä löysin kamppailulajit.

Läskit on nyt poissa :kippis1:

onkos kukaan ajatellut kasvattaa pesupallo-vatsaa sen vanhanaikaisen pyykkilaudan sijaan?

Originally posted by TeräsInva
onkos kukaan ajatellut kasvattaa pesupallo-vatsaa sen vanhanaikaisen pyykkilaudan sijaan?

Ja koko tynnyri säälittävän sixpäkin sijaan :kippis1:

Originally posted by jarkko

Shamrock, voitko kertoa millaisia tuloksia tuolla sait? Eli paljonko lähti painoa tai vyötärönympäryksestä senttejä? Entä muutitko ruokavaliota ollenkaan?

Mittanauhaa en käyttänyt, joten senteistä en ole ihan varma. Mutta lähtöpaino oli jotain 88kg, josta 4-5 kg:a oli sellaista ylimääräistä laardia, nestepöhöä yms. Parin viikon jälkeen paino oli jossain 83-84 kg tietämillä puhdasta lihasmassaa (packkikin tuli hyvin esiin, vaikkakaan se ei ollut mikään päätarkoitus). Söin kyllä aika hyvin kuurin aikana, tosin söin paljon terveellisemmin kuin ennen. Noi HIIT-treenit vedin yleensä sillain, että pari kuppia kahvia tyhjään mahaan ja ulos juoksemaan.

Itsekkin vedin aikaisemmin sellaisia tuskastuttavia 45-60 min kuntopyörä-sessiota, mutta niissä pitää motivaation olla tosi korkella tai pää hajoaa. Olen myös joskus juossut pitkiä juoksulenkkejä, mutta polvet ei tahdo kestää niitä ja penikat kipeytyy. Siinäkin mielessä toi HIIT on hyvä että se rutistus ei tosiaan vaadi paljoa aikaa, vaan homma on ohi minuuteissa ja silti läski palaa, hapenottokyky paranee. Aerobisenkunnon kohoamisen ansiosta salillakin jaksaa riehua paremmin. (kiipeillä kattovaloissa, roikkua kukka-amppeleissa yms.;) )

Originally posted by Shamrock
Ylimääräinen nahka lähtee parhaiten kirurginveitsellä, mutta ylimääräinen läski lähtee hyvin HIIT:illä (High Intensitive Interval training) http://www.musclemedia.com/training/hiit.asp

Mitäs tuon 8:n viikon jälkeen tehdään? Aloitetaan kierto alusta? Muuten vaikutti ihan mielenkiintoiselta, voisin vaikka kokeilla.

edit: Juu, no siellähän se lukikin ihan tekstin lopussa. Mutta kun en laiskanut jaksanut lukea...

terve vaan,itsellä auttaa kun jätän keppanat(kolmosolut,jos ei joku tiedä..hehe) pois joksikin aikaa,mutta toisaalta ei toi maha oo vielä pahemmin häirinnyt kun näkee vielä noi pelit ja vehkeet..ainaskin peilistä.....:p

Originally posted by Shamrock
salillakin jaksaa riehua paremmin. (kiipeillä kattovaloissa, roikkua kukka-amppeleissa yms.;) )

Millä salilla on kukka-amppelleita?

Back
Ylös Bottom