Millä hereille ennen reeniä?

Liittynyt
28.6.2002
Viestejä
1 457
Kun tässä tulee istuttua röissä koneen ääressä normaali työpäivä ja sitten suoraan salille niin ei meinaa olla oikeen kroppa/mieli hereillä. Kahvi ei virkistä, mutta kofeiini tabut kylläkin... Niitä ei viitsis vain koko ajan olla popsimassa tai siis ennen joka reeniä. Eli onkos markkinoilla jotain lisävalmistetta jolla sais kropan/mielen hereille ennen salille menoa? Tai jotain omaa Pirkka-niksiä tahan ongelmaan? Harmittaahan se kun silmät seisoo vain päässä ja lihakset on ihan spagettia kun koittaa nostella...

______________________________
Screw you guys! I'm going home.... :mad:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minä käytän klassisia menetelmiä: ennen pukuhuoneesta poistumista kastelen ainakin naaman, toisinaan myös hiukset, kylmällä vedellä. Myös hetken istuminen "pää polvien välissä" auttaa keskittymään ja pistää vähän verta päähänkin (mikäli treenatessa sitä siellä nyt edes tarvii). sitten alkulämmittelyssä olen sitä mieltä, että lyhyt ja tehokas lämmittely, joka nostaa nopeasti hien pintaan, sopii hyvin.

Toisaalta minulla ei olekaan kokemusta koneen ääressä istumisesta, kun oma työni on jatkuvaa jalkeilla oloa, raskaiden esineiden nostelua, kävelyä ja kipittelyä. Eli lihasten vetkuluus työpäivän jälkeen johtuu siitä, että niitä on käyttänyt aktiivisesti koko päivän ja ovat jopa väsyneet. Ja jalkoja kolottaa...
 
Mun pirkka-niksi olis, että meet töistä kotiin, syöt kunnon aterian ja päälle pienet päivätirsat! sitten salille ja treeni luistaa. Itse teen aina noin..tosin olen ruumiillisessa työssä,kun näin kesätyöläinen olen..
 
Kuulostaa varsin tutulle. Itse lopettelen kanssa näin kesäisin työpäivät 15-16 välillä, ja väsymys on kova :lol1:
Syön heti kun pääsen kotiin, ja sen jälkeen pieni lepotuokio, johon saattaa sisältyä max.45min unta, yleensä semmoista torkkumista puoli tuntia jonka jälkeen esim. kahvi + paljon muuta nestettä ja joku hedelmä... Sitten vaan matkalla hevimusiikki autoon soimaan ja treenaamaan!!!!
 
Mulla ei oo ollu tuon kanssa juuri ongelmia vaikka treenailenkin heti töiden jälkeen. Mut jos haukotuttaa niin sillon pitää vaan tsempata kovempaa. Ja auttaa ku jo hyvissä ajoin alkaa ajattelemaan treeniä, kyl se siitä sitten irtoaa. Ja kuppi kahvia kiitos.
 
Nokoset ois hyvät, mutta kun ei ole aikaa.. Tai siis loppuu tunnit kesken vuorokaudesta jos kotiin menee ensin nukkuun töitten jälkeen ennen reeniä! Ja siksi tosiaan suoraan töistä salille että ehtii "normaaliakin" perhe-/kotielämää viettään... Niinhän se on, että työt haittaa harrastuksia! Mutta kun on pakko käyttää se 9-10 tuntia (matkoineen) päivästä tähän työhön + muut kotityöt sekä sen sellaset ettei sit ole aikaa alkaa nokosia ennen reeniä ottaan! Kai täällä foorumilla on muitakin jotka tekee normaalin työpäivän (esim. koneen ääressä) ja sit reenaa sen jälkeen? No pitää koittaa alkaa aina tässä iltapäivän aikoihin herätteleen kroppaa et sit salillakin sais itestään jotain irti... :evil: (alkaa vilkuileeb ympärilleen tuon näköisenä...)

____________________________________________________
Damn woman! I just gave you sweet loving 5 minutes ago! Are you trying to kill me??
 
Hola,

joo koneen ääressä istutaan jo neljättä vuotta..
Itse meen usein suoraan duunista sporttaamaan ja välillä on kyllä tosi vaikeeta..
Tuo treenin miettiminen paria tuntia ennen duunin loppua tosiaankin tehoaa + kaffea + sitrushedelmiä, en tiedä miksi tehoavat, mutta how ever..

Varsinkin näin kesäisin on tosi vaikeeta tsempata itteään salille vi**umaisen päivän jälkeen..
Mieluummin sitä menisi lukemaan kirjaa puistoon tai sitten vaikka terassille..
 
Kunnon sekstailu ennen treeniä parantaa oloa kummasti. Ja kun se ei aina syystä tai toisesta ole mahdollista, silloin vanhat kunnon cofitabsit auttavat asiaa.
 
Jos oon aamuvuorossa niin meen heti töistä salille ja saan aina hyvät reenit, fyysinen työ mutta virittäydyn reeniin aina pari tuntia ennen työpäivän loppua...en muuten juo ikinä kahvia enkä vedä kofeiini tabuja. Iltavuorossa meen salille n. klo 11.30, herään 9.00 ja syön hyvin, lopun aikaa keskityn reeniin.
 
Mäkin oon joutunut kesäduunien kanssa miettimään saleilun ajankohdat hiukan uusiksi.

Oon tehny sillee, että treenipäivänä lopetan duunit jo klo 15.30 ja sieltä suoraan salille. Klo 11.30-12.00 lounastauko, klo 14 maissa protskudrinkki malton kanssa (30g prot/50g hiilaria), tunti siitä 2-3 kofeiinitabua ja klo 16 maissa alkaa treeni.

Jos kävi himassa duunin ja salin välissä sitä jotenkin väsähtää ja tulee syötyäkin enemmän ja mua ainakin väsyttää ihan mielettömästi jos tulee syötyä kunnolla ennen treeniä. Energiaa pitää olla treenissä, mutta liika ruoka syö ainakin mulla tehoja treenistä.

Ja ilman kofeiinia ei oikein osaa treenata, mutta mä joudun duunissa olee niin skarppina koko päivän (asiakaspalvelussa) että kun pääsee himaan niin kaatuu vaan sohvalle nälkäisenä. Siksi on parempi että kaatuu vasta treenin jälkeen :D Ja heräilee syömään sitten kun herää. Varsinaisia yöunia ei ole kuitenkaan vielä menetetty koskaan iltaisin.
 
Kaikki tuntuvat nappailevan jotain kofutabuja, mutta eikö kukaan juo energiajuomia? Jos minua väsyttää ennen treeniä, juon puolikkaan tai kokonaisen Batteryn tai vastaavan ja minua se ainakin piristää kummasti. Ja liikaa ei saa tosiaankaan syödä ennen treeniä. Lämpimästä ruuasta väh. 1,5 tuntia treeniin, pienen välipalan, hedelmän tai jonkun sellaisen voi syödä jos tuntuu että hiukoo.
 
Kattoo Ultimate Fighting Championships Greatest Hits pätkän lävitse. Kyllä alkaa treeni into nousta.
 
Itse tulee treenattua kaikenlaisia kamppailulaji jutskia ja sitten tuota salipuolta. Molemmissa tuohon väsymykseen auttaa sama homma, pistää adrenaliinin kiertämään.

Tietysti onnistuu helpommin kun joku koittaa paukuttaa sinua nyrkillä päähän, mutta salillakin esim. kun itse paukutan säkkiä tai teen vaikka alkulämmittelyksi nopeita kyykkyjä tangolla tms niin psyykkaa vaan itselleen "terveen aggression" ja tekee rivakasti.. Siinä unet karisevat nopeasti.

Eli mielentila harjoittelua. Itse olen siitä unisimmasta päästä.
 
Ja jos lähtee himasta treenaamaan (kuten kai useimmat) niin yks hyvä tapa on myöskin kuunnella motivoivaa musiikkia ennen treeniä. Kandee kuunnella semmoista samaa musaa joka kerta mikä motivoi juuri itseään. On se sitten Rammsteinia, Stratovariusta, Rockyn soundtrack ( :D ) tms. Levy stereoihin, kuulokkeet päähän (tärkeetä, ihan erilainen ulottuvuus ja keskittyneisyys +naapurien sietokyky säilyy), helvetin kovat volat, silmät kiinni, 15-20 min ja avaa silmät. Ei väsytä enää.

Tosin mulla toimii paremmin se että meen suoraa duunista. Duuni vaan on niin kuluttavaa että ei auta lepäillä ennen salia. Normaalisti kuuntelen aina musaa ennen salia. Se motivoi.

PS. Battery, Red Bull tms on ihan ok-vaihtoehto, mutta ne ei toimi kaikilla, esim. mulla ei. Silloin on tehokkaampaa ja halvempaa ottaa kofu-tabuja. Joillain taas juomat toimii ihan jees. Silloin niistä saa kuulemma hyvän boostin. Mutta kaikki on niin yksilöllisiä, pitää vaan kokeilemalla löytää juuri itselleen sopiva juttu, kuten treenatessa yleensäkin.
 
kyllä, Rockyn soundtrack; Eye of the Tiger, ja mä kyykkään vaikka koko telineen :eek:
Päiväunet on myös musiikin lisäksi toimiva vaihtoehto, mutta tosiaan yli 45min-60min unia ei kannata ottaa, meikä ainakin on muuten ihan sekaisin koko loppupäivän. Lämmittelyä kannattaa kokeilla, vaikka pieni kevyt lenkki salille mennessä.
Jos kuitenkin pysytään wanhoissa ihmisen evoluution aikaan saamille kikoissa, niin salille samaan aikaan treenaamaan sattuneet fitness -misut tuovat jostain käsittämättömästä syystä reilusti lisäpotkua :D
 
Originally posted by Partsu
salille samaan aikaan treenaamaan sattuneet fitness -misut tuovat jostain käsittämättömästä syystä reilusti lisäpotkua :D

Nimenomaan, se on sitä kuuluisaa "kerroinvaikutusta" toistomääriin:D
 
Yksi pussi Skipin Aktivatoria+kolme Rx-optimizeria ja pari grammaa C-vitamiinia.
 
Anteeksi junior kysymys, mutta noi kofeiinitabut herättivät kiinnostusta tähän hitaasti käynnistyvään kroppaan, eli mistä noita saa (apteekki?) ? Entä noille hinta?
Laillista "kamaa" kait tuo on....
 

Suositut

Back
Ylös Bottom