Itse lukioaikoina käytin noita kofeiinitabuja enemmänkin. Kofeiinihän on erittäin myrkyllinen aine, muistan joskus Heurekan näyttelyn jossa oli tietoa eri myrkyistä ja luokiteltu niitä sen mukaan paljonko puhdasta ainetta tarvitaan rotan tappamiseen. Kofeiini oli esim. arsenikkia myrkyllisempää. Tällä viittaan vaan siihen että ne tabut kyllä aiheuttavat vatsaoireita siinä missä kahvikin, riippuu tietysti paljon käytetystä määrästä/tavasta.
Jos oikeasti haluat että tabut toimivat tehokkaasti ja nopeasti, ainoa keino on musertaa tabletit (helpoiten suussa hampailla). Makuelämys on varmasti yksi hirveimpiäsi. Toinen vaihtoehto on liuottaa esim kahviin tai vaikka sinne energiajuomaan/kokikseen.
Vaikka yhdessä kofeiinitabussa voi kofeiinin määrä olla sama kuin kahvikupissa niin tuosta nestemäisestä kahvistahan kofeiini imeytyy huomattavasti nopeammin kuin noista tabuista. Kannattaa ottaa huomioon annostelussa.
Niin, käyttäköön ketkä käyttävät, itse tulin aikoinaan siihen tulokseen että nuo ovat helvetin turhia. Nykyään juon kahviakin todella harvoin (en koskaan keitä kotona), kunnon unet jossain välissä paikkaavat väsymyksen ja univelan. Sivuvaikutuksista noissa tabuissa voin mainita sen että kun tabuja nappaa useamman niin ensinnäkin menee se pakki sekaisin ja toisekseen se liikaenergisyys ja levottomuus on myös erittäin negatiivinen homma, on todella vaikea keskittyä mihinkään eikä sitä saavutettua energiaa ja virkeystilaa saa keskitettyä mihinkään hyödylliseen. Samoin sitten kun tabujen vaikutus loppuu voi seurata täydellinen väsähtäminen mutta silti REM unen (eli syvänunen jossa varsinainen lepääminen tapahtuu) saavuttaminen ei onnistu.
Tietysti vielä se että vaikka itse en varsinaisessa kofeiinikoukussa ollutkaan, niin kofeiinihan on tunnetusti psyykkisen riippuvuuden lisäksi myös fyysistä riippuvuutta aiheuttava aine (joo, on niitä pahempiakin aineita, mutta se ei nyt ollutkaan se pointti).