Millä hereille ennen reeniä?

salilla missä mä treenaan käy kans muutama voimanostaja. yks niistä vetää aina tölkin batterya lämmittelysarjojen välissä. en tiiä miten hyvin toimii, mulla riittää yleensä energia aika hyvin enkä oo energiajuomia tarvinnu...
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Ban
Anteeksi junior kysymys, mutta noi kofeiinitabut herättivät kiinnostusta tähän hitaasti käynnistyvään kroppaan, eli mistä noita saa (apteekki?) ? Entä noille hinta?
Laillista "kamaa" kait tuo on....

Eipä sitä voi tietää ellei oo koskaan kokelillut.
Eli apteekkiin vaan, yks purkki maksaa about 20 mk, en muista nykyistä eurohintaa. Purkissa on 100 tabua, ja yks tabu (100mg kof) vastaa kofeiinimäärissä kahta kuppia kahvia. Siitä voi päätellä että ei oo kauhean kallista:)

Kun käyt ostaa niin niitä on kahdenlaisia, ruskealla ja vihreällä etiketillä varustettuja purkkeja. Pyydä niitä vihreällä etiketillä olevia, ne on pienempiä (tosi pieniä) ja helpompi niellä kun ne isommat.

Ja yks tärkeä pointti tabujen käytössä vrt normaaliin kahviin on että joillain kahvi sotkee mahan (kuten mä), mutta tabuista ei oo koskaan ollut mitään vaivoja, pelkkää hyötyä:p
 
Itse lukioaikoina käytin noita kofeiinitabuja enemmänkin. Kofeiinihän on erittäin myrkyllinen aine, muistan joskus Heurekan näyttelyn jossa oli tietoa eri myrkyistä ja luokiteltu niitä sen mukaan paljonko puhdasta ainetta tarvitaan rotan tappamiseen. Kofeiini oli esim. arsenikkia myrkyllisempää. Tällä viittaan vaan siihen että ne tabut kyllä aiheuttavat vatsaoireita siinä missä kahvikin, riippuu tietysti paljon käytetystä määrästä/tavasta.

Jos oikeasti haluat että tabut toimivat tehokkaasti ja nopeasti, ainoa keino on musertaa tabletit (helpoiten suussa hampailla). Makuelämys on varmasti yksi hirveimpiäsi. Toinen vaihtoehto on liuottaa esim kahviin tai vaikka sinne energiajuomaan/kokikseen.

Vaikka yhdessä kofeiinitabussa voi kofeiinin määrä olla sama kuin kahvikupissa niin tuosta nestemäisestä kahvistahan kofeiini imeytyy huomattavasti nopeammin kuin noista tabuista. Kannattaa ottaa huomioon annostelussa.

Niin, käyttäköön ketkä käyttävät, itse tulin aikoinaan siihen tulokseen että nuo ovat helvetin turhia. Nykyään juon kahviakin todella harvoin (en koskaan keitä kotona), kunnon unet jossain välissä paikkaavat väsymyksen ja univelan. Sivuvaikutuksista noissa tabuissa voin mainita sen että kun tabuja nappaa useamman niin ensinnäkin menee se pakki sekaisin ja toisekseen se liikaenergisyys ja levottomuus on myös erittäin negatiivinen homma, on todella vaikea keskittyä mihinkään eikä sitä saavutettua energiaa ja virkeystilaa saa keskitettyä mihinkään hyödylliseen. Samoin sitten kun tabujen vaikutus loppuu voi seurata täydellinen väsähtäminen mutta silti REM unen (eli syvänunen jossa varsinainen lepääminen tapahtuu) saavuttaminen ei onnistu.

Tietysti vielä se että vaikka itse en varsinaisessa kofeiinikoukussa ollutkaan, niin kofeiinihan on tunnetusti psyykkisen riippuvuuden lisäksi myös fyysistä riippuvuutta aiheuttava aine (joo, on niitä pahempiakin aineita, mutta se ei nyt ollutkaan se pointti).
 
Olen juuussin kanssa samaa mieltä siitä, että kofeiinitabuilla aikaansaatu vireystilan nousu on tosi vaikea hyödyntää. Tai tietenkin voi vaihdella henkilöittäin. Itse olen huomannut, että joudun napsimaan aika monta tablettia ennen kuin huomaan mitään erityistä virkistymistä, ja sitten kun huomaa, niin onkin jo liian myöhäistä: "kofeiinihumalassa" on todellakin vaikea keskittyä mihinkään järkevään. Tulee rauhaton, tärisevä, hikoiluttava olo. Itsekin kokeilin aikoinaan lukuhommien yhteydessä, mutta no way niistä mitään iloa ollut. Ennen treeniä en ole kokeillut, ehkäpä ne siinä yhteydessä toisivatkin jotain iloa?
 
Täällä kofeiinitabut on 100 x 100 mg 3,50 juroo, et ei kovin paha. :) Ei vaan tunnu oikeen sopivan ku pari ku vetäsee ennen reeniä ni pulssia nostaa kivasti.. :rolleyes:
 
Pieni määrä kofeiinia (esim. motti kahvia (=2 kuppia?!?)) piristää ja herättää kropan sopivasti treeneihin. Jos liikaa ottaa niin treenit menee ihan vituiksi: Kyykkytreeneissä paidan saa rutistaa kuivaksi suihkun lattialla joka sarjan välissä, peilistä vahtaa intiaani ja kädet tärisee ettei tangosta saa kiinni.
 
Ite juon Greippi mehua muutaman lasillisen ennen treeniä :)

Piristää kummasti!
 
Pari kofetabua piristää mua niinku myös kahvi.
Oikea musiikki saa myös hyvän treenifiiliksen, mä olen käyttänyt rocky soundtrackia tai jotakin kunnon revitystä.
Jos on oikeen väsynyt niin 100-150mg efeä ja homma toimii.
Oli tabut kofea tai efeä, tommonen puoli tunti ennen reeniä.

:kippis1:
pitäisköhän ottaa pari kaljaa kun on niin hieno ilma
 

Suositut

Back
Ylös Bottom