Miksi paino ei nouse?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lolwtf
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
34
Kaupunki
Turku
Eli painoni on nyt jumiutunut 81 kilon paikkeille, eikä nouse. Missä kaikissa osa-alueissa voi mennä pieleen?

Treenaan 1-jakoisella ohjelmalla 3-kertaa viikkoon.
Pyrin syömään runsaasti yli kulutuksen, en tosin laske kaloreita, koska esim. Töissä niiden laskeminen on lähes mahdotonta, koska en voi viedä omia ruokia vaan pitää syödä mitä työpaikalla on, tosin sielä menee usein litra maitoa päivällisellä. Töissä kyllä usein 12-16.30 välinen aika niin kiireinen, että tuossa välissä ei kerkeä syömään mitään, vaan vasta 16.30 kun kotiin pääsen... sen verran lasken kaloreita, että iltapalalla menee yleensä +500kcal, joka koostuu hedelmistä, rahkasta, maidosta ja pähkinöistä...
Nukun yössä tosin vaan sen 6h, että se voi olla yksi syy miksi paino ei nouse?
Lisäksi olen miettinyt kahvin juonnin vaikutusta, koska sitä saattaa mennä päivän mittaan litra jos toinenkin! Miten vaikuttaa?

Auttakaa, kiitos!

Syömisistä olisi toki hyvä saada lisää tietoa, mutta yleisesti ottaen jos paino ei nouse, syöt liian vähän. Ala laskemaan niitä kaloreita, ja ota 12-16:30 ajalle duuniin mukaan vaikka protsku-öljydrinkki, johon tuikkaat heran lisäksi muutaman ruokalusikallisen oliivi-/rypsiöljyä.

Syömisistä olisi toki hyvä saada lisää tietoa, mutta yleisesti ottaen jos paino ei nouse, syöt liian vähän. Ala laskemaan niitä kaloreita, ja ota 12-16:30 ajalle duuniin mukaan vaikka protsku-öljydrinkki, johon tuikkaat heran lisäksi muutaman ruokalusikallisen oliivi-/rypsiöljyä.

Kumpi parempi bulkilla, malto-hera vai hera-öljy -drinkki?!?

Olen kyllä alkanut epäilemään noita star nutritionin whey 80 proteiineja ja maltodekstriiniäkin kun tuntuu, että syön niin saatanasti mutta paino ei nouse... Lisäksi mietin miten jotkut kehonrakentajat väittävät, että pystyy syömään puhtaasti niin että saa tarpeeksi kaloreita... miten on mahdollista? Mitä on "puhdas" ruoka? Itellä menee ainakin vaaleeta leipää jne, kaikke mahdollista... ei tietty mitään roskaruokaa usein tule syötyä mutta kuitenkin!

Eikös tämä nyt ole aika yksinkertainen juttu... SYÖT LIIAN VÄHÄN.

Luulet ehkä syöväsi paljon mutta todellisuudessa et syö tarpeeksi. 6h on ihan tarpeeksi unta eikä aterioiden jaksotuksellakaan ole periaatteessa mitään väliä, joten homma ei myöskään kaadu 4½h syömättömyyteen. Sillä ei ole mitään merkitystä mitä ne kalorita tällä hetkellä on eikä tarkkaa määrää edes tarvitse tietää, senkun syöt enemmän kuin tällä hetkellä niin se auttaa. Ja jos ei auta niin syö lisää.

Riittävä syöminen on opittu / opeteltava taito siinä missä oikein treenaaminenkin... eikä suinkaan mikään itsestäänselvyys kuten useimmiten tunnutaan ajattelevan.

Ruokapäiväkirja on pop. Laita kalorilaskuriin kaikki mitä syöt päivän mittaan, ja postita tähän ketjuun.

Miksi paino ei nouse?!!?

Riittävä syöminen on opittu / opeteltava taito siinä missä oikein treenaaminenkin... eikä suinkaan mikään itsestäänselvyys kuten useimmiten tunnutaan ajattelevan.

Aamen!

en tosin laske kaloreita, koska esim. Töissä niiden laskeminen on lähes mahdotonta, koska en voi viedä omia ruokia vaan pitää syödä mitä työpaikalla on

Bullshit. Jos et vaivaudu laskemaan kaloreita, niin aika selvä homma missä se vika on. :D

Itsellä ainakin kouluruuan kaloreiden laskeminen onnistuu kalorilaskurin avulla mutta en tiedä sitten miten eksoottisia ruokia teidän työpaikalla on...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Töissä niiden laskeminen on lähes mahdotonta, koska en voi viedä omia ruokia vaan pitää syödä mitä työpaikalla on

Mikä sellainen työnantaja on joka pakottaa syömään tarjolla olevaa ruokaa??? Vankila ?

Valintojen maailma. Työpaikalle aivan varmasti saa viedä omat ruoat, mutta onhan se toki mukavampaa käydä työpaikkaruokalassa syömässä työkavereiden kanssa. Enemmän tämä muodostuu ongelmaksi imo dieetillä, kun kalorien laskeminen on tarkempaa. Jos tavoitteena on kuitenkin kasvattaa painoa niin työpaikkaruokalassa lounaalla kunnon mätöt, muut ruoat vaa'an kautta ja välipaloja töihin mukaan jos tuntuu ettei riitä kalorit.

Mullakin onnistuu dieettailu ja bulkkailu hyvin vaikka syönkin koulun safkoja. En tosin vie ruokiani vaa'an kautta, vaan pyrin ite arvioimaan paljonko annos painaa ja laitan sen sitten kalorilaskuriin. Toki tässä dieetilläkin on tullut kalorien välille heittoo ihan kivasti. Tavoitteeni oli vetää -500kcal, mutta kun oon joutunu arvioimaan kaloreita niin onkin vaje ollu luokkaa -800kcal. Mutta se ei haittaa, sillä lihasta ei oo palanu, joten jatkan tällä samalla vajeella. Bulkit vedän kyl ilman kalorilaskuria. Arvioin päässäni silloinkin kaiken, ja metsään ei todellakaan olla menty. Eli vaikket pysty laskemaan työpaikka ruuan kaloreita tarkasti, pyri arvioimaan ne - ja bulkilla vielä ala-kanttiin.

syöt liian vähän. piste. mä en oo ikinä laskenu kaloreita, oon kattonu niitä numeroita vaalta jos nousee tai ei. voin vielä lisätä tähän että jos sulla on yhtä vilkas aineenvaihdunta ku mulla ni sen ruoan määrä ei todellakaan ole kivaa saati nautinnollista syötävää. paljon protskuu ja hiilarii vaan parin tunnin välein ni hyvää tulee. ennen nukkumaan menoa tietty protsku ja rasva ettei hiilarit pääse rasvaan piiloon kroppassa =)
tsemppiä :)

Älä tuhlaa aikaa kirjotteluun vaa haarukka kätee. Kokeile käyttää enemmän vaikka juustoa ja maapähkinävoita, niistä tulee ihan hyvin kaloreita.

Tuossahan ne tärkeimmät onkin tullu jo sanottua. Ruokaa ruokaa ja ruokaa. Tosiaan niinkuin edelliset niin myös minä ihmettelen millanen työpaikka tuo tuommonen on missä ei saa olla omia eväitä. Noh, nou hätä. Sanot vaikka meneväs paskalle ja juot vessassa salaa prodea taikka sitten syöt jonkun patukan. Tässä nyt on hankala sanoa oikein mittään kun ei tiedä miten kauan oot reenaillu ja kuinka pitkä olet yms.
Se mitä ite tekisin niin vaihtaisin tuon 1-jakosen viikon 3-jakoseen ja sitten vielä supersarjat kehiin. Jos oot vuodenkin hinkannu tuota 1-jakosta niin on kyllä aika jo vaihtaa. Noitten kaloreitten laskeminen kannattais, koska ite kun suunnitelin dietin niin tajusin kuinka pirun vähän oikeesti olenkaan syönyt. Tällänen 110kg isäntä kun syö dietilläkin kuin hevonen. Jos nyt kuvitellaan että sun peruskulutus olis vaikka 2500 ja syöt 3000 eikä paino nouse niin kokeile nostaa vaikka 200 kalorilla ylöspäin. Nuo laskurit on omasta mielestäni ainakin suuntaa antavia. Sinä itse tiedät millainen on sinun oma kehosi. Ellei sulla ole sitten jotain imeytymis häiriötä. Kyllä jos isäntä rupee kiskomaan kilon lihaa päivässä ja prodet ja rahkat, sitten reenit on kiukulla viety loppuun asti, että salilta joutuu pois kantaa niin on jo ihme jos ei ala lihaa tulemaan. Mikäli et pysty syömään noin isoja määriä safkaa niin voihan sitä ottaa vaikka gaineria. Gasparin real mass:ssa on ainakin 600kcal per drinksu. Jos oikein muistan.

Itse en näe ongelmaksi tuota että pitäs työpaikan pöperöä syödä. Eihän siellä kuitenkaan syödä kun pari ateriaa. Mutta oishan se varmaan hyvä tankata joku 30gr prodea kahen/kolmen tunnin välein kuitenkin. Ja koska en tiedä mitä työtä teet niin osta vaikka sykemittari mikä näyttää sun työpäivän kalorikulutuksen niin taas tiedetään enemmän. Se mitä kahviin tulee niin se korkeintaan poistaa aika tavalla elimistöstä nestettä, että juoda kannattaa. Ja maitoproteiinit yöksi.
No ompas tässä jo länkytetty tarpeeksi.

Jos vähän avaat enemmän tuota ruokailua ja treeni ohjelmaa ja omia tietojas niin tietäis paremmin.

Jos on liian vaikee arvioida kaloreita työpaikka lounaasta ja aseella uhaten pakotetaa syömään sitä niin ite tekisin nii että söisin kaikista päivän muista aterioista päivälle +-0 kalorit ja sitten kaikki mitä syöt lounaalla meneepi sitten plussalle.

Eli painoni on nyt jumiutunut 81 kilon paikkeille, eikä nouse. Missä kaikissa osa-alueissa voi mennä pieleen?

Treenaan 1-jakoisella ohjelmalla 3-kertaa viikkoon.
Pyrin syömään runsaasti yli kulutuksen, en tosin laske kaloreita, koska esim. Töissä niiden laskeminen on lähes mahdotonta, koska en voi viedä omia ruokia vaan pitää syödä mitä työpaikalla on, tosin sielä menee usein litra maitoa päivällisellä. Töissä kyllä usein 12-16.30 välinen aika niin kiireinen, että tuossa välissä ei kerkeä syömään mitään, vaan vasta 16.30 kun kotiin pääsen... sen verran lasken kaloreita, että iltapalalla menee yleensä +500kcal, joka koostuu hedelmistä, rahkasta, maidosta ja pähkinöistä...
Nukun yössä tosin vaan sen 6h, että se voi olla yksi syy miksi paino ei nouse?
Lisäksi olen miettinyt kahvin juonnin vaikutusta, koska sitä saattaa mennä päivän mittaan litra jos toinenkin! Miten vaikuttaa?

Auttakaa, kiitos!

Ruokailu kuntoon, laske kalorit. Unta palloon se 8-9h per yö, kahvit minimiin. No toki jotkut pärjää vähemmälläkin unella. Itse olen pyrkinyt siihen että herään ilman kelloa, siitä tietää että nukkunut tarpeeksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom