Miksi maitoa?

Miksi jotkut juovat niin paljon maitoa? Miksei vaikka tuoremehua?

Onko maidossa niin paljon enemmän hyödyllisiä proteiineja tai jotain?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by JuhazOne
Miksi jotkut juovat niin paljon maitoa? Miksei vaikka tuoremehua?
Onko maidossa niin paljon enemmän hyödyllisiä proteiineja tai jotain?
1 litrassa rasvatonta maitoa maitoa on
- 360 kcal,
- 33 g proteiinia,
- 50 g hiilaria
- ~0g rasvaa

1 litrassa tuoremehua on (perusappelsiinimehu)
- 450 kcal,
- 3 g proteiinia,
- 100 g hiilaria
- 1 g rasvaa

Kiitos, Mixu, valaisevasta selostuksestasi. :)

Originally posted by andor
Maito on hyvää.
Tuoremehu on parempaa.

Originally posted by Krusifiksi
Tuoremehu närästää.
Appelsiinimehu närästäisi kyllä minuakin, jossei minulla olisi närästyslääktitystä. Omenamehu ei närästä niin pahasti.

Re: Re: Miksi maitoa?

Originally posted by Mixu
1 litrassa tuoremehua on (perusappelsiinimehu)
- 450 kcal,
- 3 g proteiinia,
- 100 g hiilaria
- 1 g rasvaa

Mä oon joskus aikaisemminkin kauhistellut näitä arvoja. Helposti kuitenkin kun sitä mehua alkaa juomaan niin sitä menee päivässä se litra, eli tuollaiset 100g paskahiilaria ropsahtaa lisää. Näkyy varmasti vyötäröllä, siis jos ollaan yleensäkin pluskaloreilla.

maito

Olisi varmaan fiksumpaa ottaa ne proteiinit mielummin vaikka raejuustosta kuin maidosta. Lopetin itse älyttömän maidon lipittämisen pari vuotta sitten, tuli juotua 3 litraa päivässä, nykyään menee enintään se litra, tuntuu ruoka imeytyvän huomattavasti paremmin nyt. Taitaa ihminen olla ainoa nisäkäs joka lipittää maitoa aikuisiässä...:D

Re: maito

Olisi varmaan fiksumpaa ottaa ne proteiinit mielummin vaikka raejuustosta kuin maidosta.
No en mä ainakaan maitoa pidä olennaisena proteiinilähteenä mun ruokavaliossa :rolleyes: se vaan on niin hyvää.
Ja esimerkiksi iltaproteiinijuoman otan maidon seassa, jotta nimenomaan se protsku imeytyisi hitaammin yön aikana.
Minusta bodarit on nykyään kuitenkin ylihysteerisiä:
- Ei voisi kävellä kauppaan, kun sitten jaloista palaa lihakset! IIK!
- Ei voisi olla 5 tuntia syömättä, koska sitten lihakset söisi itseään! IIK!
- Ei voisi juoda maitoa, kun sitten ruoka imeytyy 2-4 tuntia hitaammin, tai osa jää jopa imeytymättä! IIK!

Sittä paitsi, voihan se maitolitran juoda väilapalana, kun edellinen ruoka on jo imeytynyt tehokkaasti nälkäisiin lihaksiin tms.

Re: maito

Originally posted by Schulz
Olisi varmaan fiksumpaa ottaa ne proteiinit mielummin vaikka raejuustosta kuin maidosta. Lopetin itse älyttömän maidon lipittämisen pari vuotta sitten, tuli juotua 3 litraa päivässä, nykyään menee enintään se litra, tuntuu ruoka imeytyvän huomattavasti paremmin nyt. Taitaa ihminen olla ainoa nisäkäs joka lipittää maitoa aikuisiässä...:D

Kyllä ne kissatkin :kippis1:

Meikäläiselle maistuu kanssa erityisesti rasvaton maito, kun se on niin hyvvee:kuola: Ja lisäksi ravintoarvot ovat kohdallaan. Tuo imeytymisen hidastuminen on harmittava juttu, koska muuten käyttäisin sitä myös palautusjuomiinkin.

Re: Re: maito

Originally posted by Mixu

Minusta bodarit on nykyään kuitenkin ylihysteerisiä:

Ihan samaa mieltä. Tohon vois vielä lisätä sen että jotkut pelkää ihan hysteerisesti näitä "paskahiilareita" vaikkei olis edes dieetillä. Menee elämä vähän turhan vaikeeks jos pitää koko ajan kattoo mitä suuhunsa laittaa.

Maito on hyvväätä. Oon samoilla linjoilla mixun kanssa, mutta toki eri asia jos on esim. kisadieetillä tms, silloin kannattaa jo katella maitotuotteidenkin poisjättämistä.

Mutta noin muuten, maito kuuluu ehdottomasti ainkin minun päivittäiseen ruokavalioon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom