Miksi maitoa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Maito on hyvää ja joisin sitä enemmänkin jos vaan pystysin, mutta ei maha tykkää hyvää jos alkaa meneen yli puol litraa päivässä...en tiiä sitten tottuuko siihen vähitellen...toivottavasti!!

Kaveri juopottelee 4-5 litraa maitoa päivässä, on kai pienestä asti juonut.. saa hakata päätä tiiliseinään eikä mitään taphdu :wall:
Sillä ei ole koskaan mikään luu katkennut eikä murtunut...
vaikka on aika "aktiivinen".

Originally posted by Lamanka
Kaveri juopottelee 4-5 litraa maitoa päivässä, on kai pienestä asti juonut.. saa hakata päätä tiiliseinään eikä mitään taphdu :wall:

Jahas... ja sit alkaa luut katkeilemaan kun vähentää maidonjuontia vai? Sano nyt sille ettei kauheasti sitä päätä kuitenkaan tiiliseinään hakkaa, voi tulla sisäisiä vammoja, ellei jo ole..:D

Originally posted by Lamanka

Hmm, mullakaan ei oo koskaan murtunu mitään, ikinä. Vaikka kaikkea karatea ja thaiboxingia onkin tullu väännettyä ja puista tiputtu penskana, eli tilaisuuksia murtumille on ollut. Tuuria tai varovaisuutta, dunno.

Olen juonut ihan pienestä pitäen ainakin 0,5 l maitoa päivässä, yleensä enemmän. Tähän vielä juustot ja muut maitotuotteet. On tossa varmaan geeneilläkin osansa noiden luiden kestävyyteen.

Re: Re: Re: maito

Originally posted by Powerhousu
Ihan samaa mieltä. Tohon vois vielä lisätä sen että jotkut pelkää ihan hysteerisesti näitä "paskahiilareita" vaikkei olis edes dieetillä. Menee elämä vähän turhan vaikeeks jos pitää koko ajan kattoo mitä suuhunsa laittaa.

Noh, joittenki ihmisten pitää kuitenki kattoo tosi tarkkaan mitä syö ja millon. Toiset ihmiset lihoo helpommin, toiset ei. Ainaki mitä mä sun posteista muistan Powerhousu ni sä et lihoo kovin helposti vaik dieetil meniski voilla täytettyjä big mäkkei.

Re: Re: Re: Re: maito

Originally posted by pek
Noh, joittenki ihmisten pitää kuitenki kattoo tosi tarkkaan mitä syö ja millon. Toiset ihmiset lihoo helpommin, toiset ei. Ainaki mitä mä sun posteista muistan Powerhousu ni sä et lihoo kovin helposti vaik dieetil meniski voilla täytettyjä big mäkkei.

Joo, näinhän se on. Mulle ei tosiaan tuu rasvaa millään, ja ehkä sen takia en oikein pysty ymmärtään näitä ylitarkkoja ruokavalioita. Mutta kyllä siltikin täällä joillakin menee toi ruokavalion tarkkailu pahasti yli. Ei muuten oo pelkästään mun mielipide.

Lihomisen takiako porukka ei juo tuoremehua? Voi hyvänen aika... :)

Originally posted by JuhazOne

Ei. Pakkotoiston jäsenistön edustajat ovat vain kaikki tunnollisia muslimeja, jotka eivät voi tuoremehun sisältämän alkoholin takia sitä juoda.

:kuola: :kuvia:

Ei välttämättä, tuoremehu nyt ei vaan sisällä mitään bodauksen kannalta tärkeää (paitsi c-vitamiinia) joten siksi sitä nyt ei litratolkulla kukaan viitti kiskoakaan. Mä juon päivässä maitoa jonkun 1½-2 litraa ja se tietää sentään yli 50g hyvälaatuista proteiinia.

Jo kaksi todennut, että tuoremehusta menee hampaa, joten minäkin yhdyn kantaan. Myös ikenet joutuvat jatkuvassa tuoremehun lipityksessä koville.

Tosin kyllä sitä silti jotkut tuntuvat juovan aina limua tai tuoremehua ruuan kanssa. Aamupalasta iltapalaan. Varmaan syö paljon purkkaa ja harjaa ahkerasti hampaita.

Mikäs siinä nyt siis tarkalleen on että maitotuotteet pitää jättää pois kisadieetillä? Viime talvena oli Pajulahden Minnan kisadieettiä B&K:ssa ja siinä vedettiin melkeen pelkkää rahkaa ja ananasta koko ajan...
No eihän se Minna saanutkaan itteensä ihan mihinkään nappikuntioon (;) heh).

Eilen ilmestyneessä Kelan sanomissa pisti kyllä silmään yksi juttu. (Ja aika moni muukin juttu.) Siinä oli artikkeli jostain ukkelista joka oli laihduttanut 175 kilosta 125 kiloon, ja ollu jollain Kelan kuntoutuskurssilla jossa oli opetettu koostamaan ruokavalio uudella tavalla. Mm. lääkäri, psykologi, sairaanhoitaja, ravitsemusterapeutti ja kuntoutushoitaja olivat olleet apuna. Tällä kurssilla herralle oli käynyt selväksi mm. että maito muuttuu elimistössä rasvaksi! Tätä ei siis sen kummemmin artikkelissa selitetty. Todettiin vaan ihan suorilta.
Mitä mitä mitä? Valaiskaa tietämätöntä...

Tuoremehu on parempaa.

Turhaa hiilaria ja turhaa energiaa! Eikä tee hampaille pidemmän päälle hyvää.

Originally posted by Trinity
Mikäs siinä nyt siis tarkalleen on että maitotuotteet pitää jättää pois kisadieetillä? Viime talvena oli Pajulahden Minnan kisadieettiä B&K:ssa ja siinä vedettiin melkeen pelkkää rahkaa ja ananasta koko ajan...
No eihän se Minna saanutkaan itteensä ihan mihinkään nappikuntioon (;) heh).

Eilen ilmestyneessä Kelan sanomissa pisti kyllä silmään yksi juttu. (Ja aika moni muukin juttu.) Siinä oli artikkeli jostain ukkelista joka oli laihduttanut 175 kilosta 125 kiloon, ja ollu jollain Kelan kuntoutuskurssilla jossa oli opetettu koostamaan ruokavalio uudella tavalla. Mm. lääkäri, psykologi, sairaanhoitaja, ravitsemusterapeutti ja kuntoutushoitaja olivat olleet apuna. Tällä kurssilla herralle oli käynyt selväksi mm. että maito muuttuu elimistössä rasvaksi! Tätä ei siis sen kummemmin artikkelissa selitetty. Todettiin vaan ihan suorilta.
Mitä mitä mitä? Valaiskaa tietämätöntä...

Tuo kyllä kiinnostaisi minuakin! :confused: Pitänee kaivaa se eilinen Kelan sanomat esille, ja lukaista se artikkeli... Mutta oli miten oli, niin maitotuotteita en pois jätä, vaikka mikä olisi!!

Koska olen kova syömään :rolleyes: ja aineenvaihduntani on kohtalaisen hidas ( = lihon helposti ) syön ennemmin kuin juon. Eli mieluummin otan 80 kcal appelsiinistä kuin tuoremehusta.

Ai niin, ei multakaan oo murtunut ikinä luita, vaikka esim. hevosen selästä on tultu noin 100 kertaa alas. Ja ikinä en ole maitoa juonut, alle 7 vuotiaana viimeksi.

:offtopic:

Mikähän Minnalla on mennyt pieleen kisavalmisteluissa, kun ei viime kisoissa ole ollut oikein kunnossa? Ts. ainoastaan yksissä kisoissa hän on onnistunut pääsemään tiukkaan kuntoon. Harmi.

Originally posted by Fiona
Koska olen kova syömään :rolleyes: ja aineenvaihduntani on kohtalaisen hidas ( = lihon helposti ) syön ennemmin kuin juon. Eli mieluummin otan 80 kcal appelsiinistä kuin tuoremehusta.

Ai niin, ei multakaan oo murtunut ikinä luita, vaikka esim. hevosen selästä on tultu noin 100 kertaa alas. Ja ikinä en ole maitoa juonut, alle 7 vuotiaana viimeksi.

Eikös tuo "hidas aineenvaihdunta" ole jo kohtalaisen urbaanilegendaa!? Usein(lue aina) esim. ylipainoiset ihmiset puolustelevat kilojaan sillä, että aineenvaihdunta on hidas. Perusaineenvaihdunnan testit tehdään, ja lääkäri toteaa, ettei aineenvaihdunnassa ole mitään vikaa! Saahan sen tietty hidastumaan, jos syö kohtalaisen päin mäntyä, eli liian vähän.

Olet varmaan kuitenkin maitotuotteita syönyt,vakka et konkreettisesti itse maitoa ole juonutkaan. Yhtälailla sitä kalsiumia on muissakin maitotuotteissa. Vai voitko sanoa olevasi niin erikoinen tapaus, ettet le jugurttiakaan ikinä syönyt?... :)

Hei lentoemo, toi " ikinä en oo maitoo juonu " - juttu oli vaan vastaheitto tolle " kaveri juo 5 litraa maitoo päivässä ja sen luut on terästä!!!11yx ". Muita maitotuotteita syön kyllä nykyään runsaasti.

Sinuna en lukisi näitä keskusteluja kuin piru raamattua :rolleyes: Mulla on (/ oli?? ) oikeasti kohtalaisen hidas aineenvaihdunta, siis sellainen, että en voi syödä hirveästi lihomatta. Toisilla aineenvaihdunta on luonnostaan nopeampi ( Powerhousu?? ). Sekin kertoo varmaan jotain, että olen joutunut dieettaamaan ennen jollain 1200 - 1400 kcalilla, jos olen halunnut saada tuloksia. Nyt olen dieetannut 1600 - 1800 kcal / päivä ja kiloja on lähtenyt kivasti. Aerobista joudun tekemään jonkin verran, mutta niin olen joutunut aina ennenkin.

Tuo kalorimäärän nouseminen taas tarkoittaa sitä, että olen saanut jonkin verran lisää lihasta ( valmentajani arveli kulutukseni nousseen jonnekkin 2300 - 2500 kaloriin ). Joskus 1.5 vuotta sitten söin 1800 kcal / päivä, se oli silloin sellainen määrä, että rasvaa ei tullut lisää, mutta en myöskään laihtunut. Ja kyllä, 1800 kcal on vähän salitreeniä harrastavalle naiselle peruskuntokaudella.

No joo, taisin vetää herneen nenään. Tuo tekstisi vaikutti vaan aika päällekäyvältä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom