miksi läski ei meinaa lähteä???

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tytsy
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Oon 25 -vuotias ja 164 cm ja olen nyt kahdeksan kuukauden sisään tiputtanut n. 25kg..eli paino on nyt hujakoilla 60 kg...mutta siis läskiä on varsinkin mahassa ja persuksessa liikaa...
yläkroppa on kehittyny ihan eri tahtia ja on paljon "kiinteempi" ku muut ruumiinosat.. :eek: eli siis paino ei ole nyt piiitköäään aikaa tippunu eikä senttejä kadonnu...junnaa vaan paikallaan koko ajan..

liikunta on suurin piirtein seuraava:
joka aamu 30-60 min jooga. 3 x sali ja 3x aerobinen/vko. eli yks vapaakin sit on.

syön aamulla yleensä pari leipää, päivällä hedelmiä (joskus harvoin ruuan), töitten jälkeen reenaan, minkä jälkeen yleensä syön ruuan (n. 18) ja illalla saatan syödä vielä leipää jne.

herkkuperse kyl olen aina välillä.. :curs: :wall: et silleen oon laskenu et kaloreita tulis aina alle sen 1500/pv paitsi jos herkuttelen...niin saattaa mennä kyl yliki..

nyt mua rupee tosissaan ärsyttään et oon kyl kokeillu kaikenlaisia kikkoja (esim. lajien vaihtoja, en tee samoja sarjoja ja nyt tuntuu etten jaksais ees tehä samoilla painoilla niitä sarjoja jotka meni ko. painoilla vielä kevyesti 6 kk sittentms)

tien kyl et taian syödä liian vähän, mutta eipä ne läskit silläkä näytä lähtevän..höh
mutta joo ruoka on salaattia, kanaa tms. ja puuroja ja kuituja jne jne ja vitamiinipilsunkin otan varje dag ;)

viikko-ohjelmasi on liikunnan suhteen varsin hyvin kunnossa, mutta ruokapuolessa taitaa olla paranneltavaa.
ota osa kaloreista hyvistä rasvoista. vaihda hiilarit illalta proteiiniin nyt aluksi, eli leivän tilalle rahkaa, kalaa, raejuustoa jne.
aamuaerobinen taitaa olla hiukan tehokkaampaa kuin töiden jälkeen tehty, jos rasvanpolttoa halajat. voisit kokeilla esim. HIITtiä joogan tilalla hetken aikaa. saisit nukkuakin vähän pitempään ;)

Ensinnäkin onnea hienosta painonpudotuksesta! Olet tehnyt aika ison homman jo! :)

Kuulostaa vähän siltä että aineenvaihduntasi on nukahtanut? Niin käy, kun dieetataan pitkään matalilla kaloreilla. Elimistö onnistuu säätämään aineenvaihduntaa niin, että samoilla kaloreilla rasva ei enää palakaan. Siinä vaiheessa on aika vaikea jatkaa dieettiä.

Jos nyt kuitenkin eka katsottais missä ehkä meni pieleen... eli nämä asiat mättää:
tytsy sanoi:
syön aamulla yleensä pari leipää, päivällä hedelmiä (joskus harvoin ruuan), töitten jälkeen reenaan, minkä jälkeen yleensä syön ruuan (n. 18) ja illalla saatan syödä vielä leipää jne...
tien kyl et taian syödä liian vähän, mutta eipä ne läskit silläkä näytä lähtevän..höh mutta joo ruoka on salaattia, kanaa tms. ja puuroja ja kuituja jne jne ja vitamiinipilsunkin otan varje dag ;)
Tätä ei valitettavasti voi kutsua kyllä täysipainoiseksi ruokavalioksi. Varsinkin dieetillä ruokavalion merkitys korostuu, sillä vähemmästä ruokamäärästä tulisi kuitenkin saada kaikki kehon tarvitsemat ravintoaineet. Usein sanotaan, että ruokavalio on 80% koko dieetistä. Pelkästään jo sen muuttamisella oikeanlaiseksi voi saada ihmeitä aikaan.

Ruokavalioon tulisi lisätä:
- proteiinia joka aterialle (kana, kala, vähärasvainen liha, maitotuotteet, munat jne.), 2g*painokilo
- pehmeitä rasvoja (öljyt, pähkinät, rasvainen kala), 0.8g/painokilo
- säntilliset 4-6 ateriaa päivälle, joista aamupala, lounas ja treenin jälkeinen ovat energiamäärältään suurimmat => esim. pelkät hedelmät lounaaksi on aivan liian VÄHÄN!

tytsy sanoi:
herkkuperse kyl olen aina välillä.. :curs: :wall: et silleen oon laskenu et kaloreita tulis aina alle sen 1500/pv paitsi jos herkuttelen...niin saattaa mennä kyl yliki..
Tuo nyt ei haittaa vaikka herkkupäivänä kalorit menisi ylikin. Jos olet nyt rehellinen itsellesi, niin kuinka usein noita herkkupäiviä on? Kuinka paljon silloin syöt? Jos yhtään pystyt hahmottamaan noita lukuja, voisit itseksesi laskea kuinka paljon loppujen lopuksi kulutuksesi jää miinukselle. Eli 1500*dieettipäivien lukumäärä viikossa + herkkupäivän kcal*herkkupäivien lkm. Sitten jaat tuloksen seitsemällä ja saat viikon keskiarvon. Saattaa yllättää... herkkupäivä kun helposti vie koko viikon miinukset.

Jos kuitenkin syöt esim. 2vk kiltisti sen 1500kcal ja sitten herkuttelet päivän kevyesti, on kropassa jo joku ihan eri juttu meneillään. Mahdollisesti just tuo säästöliekki. Siitä ei pääse pois kuin nostamalla päivittäistä energiamäärää. Säästöliekillä se rasva ei tahdo palaa, vaikka tiputtaisit kaloreita kuinka. Lihas vaan tirisee ja sitähän tässä ei haluta.

Mun neuvoni olisi, että nostaisit kalorit jonnekin 1900-2100kcal/pv tienoille noin kuukaudeksi, pariksi. Ajattelisit silti olevasi dieetillä, mutta isommilla kaloreilla vaan. Ei herkkuja joka päivä, siis. Sen jälkeen katsoisit mikä on tilanne ja jos aineenvaihdunta jo pelaa, voisit aloittaa jälleen dieettikikkailut. :)

Naisilla muuten tuo yläkropan nopeampi kiristyminen/kiinteytyminen on ihan luonnollista. Keho haluaa pitää rasvoja siellä missä ne on naisille luonnollisimmissa paikoissa - pepussa, reisissä ja vatsassa.

Faidra sanoi:
Mun neuvoni olisi, että nostaisit kalorit jonnekin 1900-2100kcal/pv tienoille noin kuukaudeksi, pariksi. Ajattelisit silti olevasi dieetillä, mutta isommilla kaloreilla vaan. Ei herkkuja joka päivä, siis. Sen jälkeen katsoisit mikä on tilanne ja jos aineenvaihdunta jo pelaa, voisit aloittaa jälleen dieettikikkailut. :)

Naisilla muuten tuo yläkropan nopeampi kiristyminen/kiinteytyminen on ihan luonnollista. Keho haluaa pitää rasvoja siellä missä ne on naisille luonnollisimmissa paikoissa - pepussa, reisissä ja vatsassa.
Tuossapa nuo olennaisimmat. Hilaa painoa hetki vaikka hieman ylöspäin välillä ja sen jälkeen koitat pitää kalorit mahdollisimman korkealla, mutta niin että paino putoaa kuitenkin. Noudatat vaan Faidran ohjeita niin eiköhän se siitä.

Joo ei todellakaan HIIT:ä useammin ku toi 3x viikossa. Sen verran rankka treeni. Itsellä meinasi laatta lentää, ku pitkästä aikaa kokeilin HIIT-treeniä kuntopyörällä.

Melkonen painontiputus jo takana :worship: eli siitä tässä varmaan onkin kyse. Elimistö ei suosiolla halua luopua lopuista vararavinnoista.

Itse heittäisin mukaan noita hyviä rasvoja eli pistäs lisukkeeksi esim. oliiviöljyä pari rkl per päivä. Olen kuullut tälläisenkin pienen lisän vaikuttaneen.

Kiitos kaikille vastanneille!

Kummasti tuli motivaatiota lisää ja päätös vähentää herkuttelua :hyper:

Kiitos neuvoista ja ohjeista taidanpa ottaa tosissani opiksi :)!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hyviä neuvoja tullutkin jo ja onneksi olkoon vain tiputuksesta!

Lyle McDonald on kirjottanu paljon mm. ajatuksesta flexible dieting... Pitkällä dieetillä vois olla silloin tällöin paikallaan pitää suunniteltu tauko, jolloin syödään suunnilleen ylläpitokaloreilla, niin ettei paino kuitenkaan lähde takaisin nousuun. Eli syödään mahdollisimman paljon s.e. paino pysyy about samana. Tauolla voi olla pituutta esim. 1 tai 2 viikkoa. Tämä palauttaa normaaleiksi kropan aineenvaihduntaa ja hormonitoimintaa. Sitten kun taas jatketaan dieettausta niin homma lähteekin taas eteenpäin. Lisäksi tämä antaa päälle aikaa levätä, mikä ei ole lainkaan pieni juttu.

Vapaasti siteeraten: stubborn fat is called stubborn for a reason. Tsemppiä loppusuoralle!

Faidra sanoi:

Tuo johtuu naisille ominaisesti ns. alpha-2 reseptorien keskittymistä tyypillisesti juuri pepun ja reisin kohdalle. Lisäksi estrogeeni auttaa rasvan tehokkaassa kertymisessä kyseisille alueille. Jokaisen ihmisen geneettiset tekijät ovat myös ratkaisevassa asemassa.

Kannattaa muistaa, että monilla naisilla alakropasta rupeaa näkymään tulokset kunnolla vasta sitten, kun yläkroppa on jo todella timmissä kunnossa. Noilla painoilla olet arviolta vielä noin 30% rasvoissa. Joten ei kannata vielä ihmetellä miksei tuloksia vielä ala näkymään.

Siinä vaiheessa, kun aletaan mennä alhaisiin rasvaprosentteihin pidä huoli siitä, että saat riittävästi proteiinia, jolla ehkäistään lihaskatoa dieetin aikana. Muista huolehtia myös riittävien välttämättömien rasvahappojen saannista.

Tuollaisella yksittäisellä herkkupäivällä viikossa tuskin lienee mitään muuta kuin psykologista vaikutusta. Liiaallisuuksiin vietynä voit lähes negatoida muiden päivien miinuskalorit.

Painon tiputukseen pätee yksinkertainen sääntö:
Saanti < Kulutus

Jos paino ei tipu sinun painollasi:
Saanti >= Kulutus

Onko se niin yksinkertaista? On. Syöt liikaa/kulutat liian vähän.

Säästöliekistä puheen ollen. Aineenvaihdunta on saatu hidastumaan 30% tutkimuksissa erittäin "vähärasvaisilla" ihmisillä. Sinä et ole sellainen. Sellaista ihmistä ei olekaan, jolta ei paino tippuisi kun kaloreita otetaan tarpeeksi alas/liikuntaa lisätään. Toistan, sellaista ihmistä ei olekaan, jolta ei paino tippuisi kun kaloreita otetaan tarpeeksi alas/liikuntaa lisätään

Argumentoinnin vuoksi voidaan sanoa, että aineenvaihduntasi on voinut dieettauksen seurauksena noin 15%. Esimerkiksi 1500 kcal:Sta se on reilu 200 kcal. Kuitenkaan en lähtisi loputtomiin tiputtamaan saatujen kaloreiden määrää loputtomiin.

Suositus: Tunge se herkkupäivä per****een. Laske kalorit. Lisää aerobista liikuntaa kävelyn muodossa 30 min päivä. Jollei paino ala jälleen tippumaan; tule tänne, niin suoritan rasvaimun henkilökohtaisesti pölynimurillani. :D

Tsemppiä jatkolle. :thumbs:

kiitoksia vielä neuvoista :)

nyt on taas ainakin senttejä ruvennut katoamaan :hyper:

tosiaan mun moka taisi olla se, se ruuan ja liikunnan suhde. Nyt olen pitäny melko tarkkaa ruokapäiväkirjaa ja olen huomannut kyl et ehkä mun pitäis tossa syöntiä vielä kehittää. Kalorimäärät vaihtelee nykyää 800-1500/päivä.Herkuttelu :kuola: -päivinä n. 1700-2000. (kerran viikossa noin)
Ennen ku aloin pitää ruokapäiväkirjaa meni varmasti jonki verran yli 1500 kaloria/pv ja sen takia se laihdutuski varmaa tökki..
olen lisänny salin osuutta liikunnassa. Eli urheilu on nykyää sali 4 krt/vko ja aerobinen 3 krt/vko ja jooga 2-3 krt/vko. kokonaisia vapaapäiviäkin olen yrittänyt pitää, mutta kun omatunto ei halua että sellasia on :whip: ...

vielä tässä pitää tätä s*tanan kitudieettiä :wall: hehehe jatkaa, jotta sais viimeset 8 kg vielä tipautettua pois

mutta siis kiitos kaikille vastanneille neuvoista oli tosiaan erittäin paljon hyötyä minulle saada kuulla mitä kannattaa tehdä ja miksi ja miten !!!!!!

Dobermann sanoi:
Säästöliekki=Bullshittiä.
Tankkauspäiviä ei tarvitse dietillä.
kiitos tieteellisistä faktoista:jahas:

Amis sanoi:
kiitos tieteellisistä faktoista:jahas:

No lyöppäs ne sun tieteelliset faktat säästöliekistä kehiin. Käytännön faktoista tiedän sen, että oma dietti edistyi yli 20% rasvoista n. 8 prosentin rasvoihin ilman ainuttakaan tankkauspäivää.

Joku sanoikin jo, mutta pari leipää ja banaani ei ole mikään dietti. Dietillä rasvan ja proteiinin osuus korostuu ja sitäpaitti rasvainen ja kuitupitoinen ruoka pitää nälän loitolla kauemmin.

Dobermann sanoi:
Rasva pitää itseasiassa kaikista heikoiten nälkää poissa.

... mutta on välttämätöntä elimistön toiminnan kannalta.

Ja kyllä, 800 kcal/pvä ON liian vähän.

Back
Ylös Bottom