miksi läski ei meinaa lähteä???

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tytsy
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Faidra sanoi:
Kerrotteko mulle te, jotka ette usko säästöliekkiin, että mikä tällainen tila on elimistössä:

-nainen 23v., paino 61kg, pituus 168, perusaineenvaihdunta n. 1400kcal/pv
-kalorit päivässä 1200, 55g hiilaria, 40g rasvaa, loput proteiinia
-liikuntaa 5 tunnin aamulenkkiä viikossa, 4 salitreeniä, treenin jälkeen 30-45min aerobista -> sykemittarin mukaan viikon kulutus n. 3500kcal
-dieettiä takana 17 viikkoa tässä vaiheessa
-rasvat n. 20% kieppeillä

-> ei laihtumista, ei merkittävää muutosta kropassa yli kolmeen viikkoon

Jos tämä ei ole säästöliekki tai aineenvaihdunnan hidastuminen, niin mikä se on?

Luultavammin useiden mahdollisten tekijöiden summa. Mahdollisia yleisiä tekijöitä:

-Kroppa adaptoituu tehokkaasti aerobiseen harjoitteluun, joutuu tekemään kovempaa tai pitempään saman kalorivajeen saamiseksi
-Liikaa (aerobista) harjoittelua, kortisolitasot kroonisen korkealla
-Aineenvaihdunnan hidastuminen. (Ei estä laihtumista, hankaloittaa vaan selkeästi)
-Kalorit laskettu väärin / perusaineenvaihdunta-arvioitu väärin
-Lääketieteellinen syy, esim. kilpirauhasen toiminta

Tohtori suosittelee tähän tapaukseen:
-Dieettitaukoa perusaineenvaihdunnan palauttamiseksi sekä treenin keventämistä pariksi viikoksi ja mahdollisesti aerobisten harjoitusten vaihtoa sellaiseen, johon kroppa ei ole tottunut. Lisäksi peruslukuvaatimukseksi Lyle McDonaldin kirjat. Suosittelen UD(Ultimate Diet) 2.0 :aa. Vaikkei dieettiä aikoisi toteuttaa, kirjassa todella hyvät luvut, jotka keskittyvöt siihen, miksi laihtuminen on/voi olla hyvinkin hankalaa. Myös A Guide to Flexible Dieting on ok.

Gillyanne sanoi:
Johtuisikohan siitä, että alkuperäinen kirjoittaja oli ketjun aloittaessaan jo valmiiksi normaalipainoinen...?

Edelleen, me olemme nyt selkeästi eri linjoilla: itse olen sitä mieltä, että painolla ei ole merkitystä, vaan kropan koostumuksella ja rasvaprosentilla, ja että elämäntaparemontti on paras (myös tulosten pysyvyyden kannalta, tästäkin löytyy Pakkikseltakin useita esimerkkejä) tapa sitä rasvaprosenttia alentaa, mikäli siihen on tarvetta. Sinulle taas nimenomaan PAINONpudotus tuntuu olevan tärkeä asia, ja laihduttaminen kuuriluontoinen juttu, mutta eipä siinä, kukin tyylillään...

EDIT: Faidra, jepjep, tuon minäkin haluaisin tietää.

Meinaatko että henkilön, jolla on 35kg rasvaa kannattaa lähteä bodarilinjalle, eli pikkuhiljaa bulkkailemaan ja dieettailemaan vuorotellen, jotta lopputuloksena olisi pienempi rasvaprosentti ja paremmannäköinen kroppa? Muistutettakoon vielä, että aika monet haluavat vähentää läskiä esimerkiksi terveydellisistä syistä ja siitä syystä että liikunta olisi mielekkäämpää, ei siitä että kroppa näyttäisi paremmalta bikineissä.

110kg henkilön on lähes poikkeuksetta melko epämiellyttävä hölkkäillä, oli se rasvaprosentit sitten 25 tai 35. Enemmän sitä helpottaa se suoranainen painonpudotus. Lisäksi on viitteitä siitä, että ihan koko elämän pituinen energian rajoittaminen pidentää eläimillä elinikää (hyönteisillä ja nisäkkäillä), joten olisi outoa jos se ei pätisi ihmiseen.

Faidra, esimerkiksi naisten SM-hiihtojoukkueella on keskimäärin rasvaprosentti 18. Luuletko, etteivät he treenaa tarpeeksi, he syövät liikaa tai haluavat kanniskella turhaa painoa mukanaan?

Big Evil sanoi:
:offtopic: kauanko kesti? Miltä tuntui? Alas vedit rasvat :thumbs:

Alle 5kk, kalorit -500 joka pvä. Alussa paino tipahti nopeemmin ja sitten siitä tasaantui. Kivaltahan se tuntuu kun näkee ittensä joka päivä peilistä kireempänä, varsinkin loppuvaiheessa lihat alkaa erottumaan paremmin.

sivarinlötkö sanoi:
Meinaatko että henkilön, jolla on 35kg rasvaa kannattaa lähteä bodarilinjalle, eli pikkuhiljaa bulkkailemaan ja dieettailemaan vuorotellen, jotta lopputuloksena olisi pienempi rasvaprosentti ja paremmannäköinen kroppa? Muistutettakoon vielä, että aika monet haluavat vähentää läskiä esimerkiksi terveydellisistä syistä ja siitä syystä että liikunta olisi mielekkäämpää, ei siitä että kroppa näyttäisi paremmalta bikineissä.

:confused: Viitsitkö näyttää postistani kohdan, jossa puhuin a)bodarilinjasta b)bulkkailun ja dieettaamisen vuorottelusta? Minä puhuin ELÄMÄNTAPAREMONTISTA, joka tarkoittaa kokonaisvaltaista elintapojen kuntoon laittamista, niin liikunnan kuin syömisenkin osalta. Joten sisälukutaitoa kehiin, please. Lukemattomat ja taas lukemattomat ikipainonvartijat osaltaan jo todistavat sen, että kitukalorien ja kuurimuotoisen ajattelun yhdistelmä ei vain toimi pysyviin tuloksiin tähtäävässä laihduttamisessa - tai ainakin se tuntuu toimivan kovin harvalla.

Ystävällismielinen muistutuksesi meni myös valitettavasti hukkaan, sillä jos olisit yhtään tarkemmin palstaa lukenut, tietäisit kyllä, että allekirjoittanut juurikin puhuu suurella suulla terveysseikkojen puolesta ja pitää ulkonäköasioita vähintäänkin toisarvoisina - josta syystä NIMENOMAAN en pidä nopeita, dramaattisia laihdutusKUUREJA järkevänä tapana toimia, vaan mielestäni myös laihdutusajan pitäisi palvella terveyden ja hyvinvoinnin lisäämistä. EDIT: Ja siksi olisikin mielestäni tärkeää puhua nimenomaan rasvaprosentin alentamisesta eikä painonpudotuksesta, sillä kuten kaikki tiedämme, painoa voi kyllä menettää useita kiloja, vaikka rasvan määrä kropassa ei vähentyisi grammaakaan.

EDIT: Harmi, ettet ole vippi, koska ohjaisin sinut mielelläni treenipäiväkirjaosastolle, ja siellä lukemaan moderaattorimme Ironbuttin treenipäiväkirjaa. Siellä on nimittäin paljon mielenkiintoista tarinaa yhtälöstä nainen + kitukalorit + aineenvaihdunnan jämähtäminen.

Gillyanne sanoi:
:confused: Viitsitkö näyttää postistani kohdan, jossa puhuin a)bodarilinjasta b)bulkkailun ja dieettaamisen vuorottelusta? Minä puhuin ELÄMÄNTAPAREMONTISTA, joka tarkoittaa kokonaisvaltaista elintapojen kuntoon laittamista, niin liikunnan kuin syömisenkin osalta.

Minulle kun on jäänyt se käsitys, että jos parhaiten haluaa pysyä samassa painossa ja pienentää rasvaprosenttia, se onnistuu suurimalla osalla ihmisistä bulkki-kalorivaje-vuorottelulla. Se on bodarilinjaa, että ihan kaikille koosta, rasvaprosentista ja sukupuolesta huolimatta tuputetaan automaattisesti 300-500kcal vajetta ihanteellisena.

Gillyanne sanoi:
Joten sisälukutaitoa kehiin, please. Lukemattomat ja taas lukemattomat ikipainonvartijat osaltaan jo todistavat sen, että kitukalorien ja kuurimuotoisen ajattelun yhdistelmä ei vain toimi pysyviin tuloksiin tähtäävässä laihduttamisessa - tai ainakin se tuntuu toimivan kovin harvalla.

Kummassakin on hyvät ja huonot puolensa ja mielestäni molempia sopii kokeilla, motivoituneen ja itsekurisen ihmisen ei ole mielestäni välttämättä tarpeellista aloittaa kokeilua siitä kevyemmästä elämäntaparemontista. Siinä olet ihan oikeassa, että painonvartijat ansaitsevat kritiikkiä, esimerkiksi siitä syystä että proteiineista ei puhuta mitään ja rasvaa kammoksutaan turhaan.

Onko tästä sitten jotain tutkimustuloksia, että paljonko painonvartijoiden menetelmillä oikeasti ihmiset epäonnistuu ja lihoavat takaisin? Lihoavatko he takaisin koska he hylkäävät koko systeemin vai siksi että systeemi on huono? Miksei ensin voi laihduttaa kuurilla ja sitten siirtyä terveellisempään systeemiin?

Gillyanne sanoi:
Ystävällismielinen muistutuksesi meni myös valitettavasti hukkaan, sillä jos olisit yhtään tarkemmin palstaa lukenut, tietäisit kyllä, että allekirjoittanut juurikin puhuu suurella suulla terveysseikkojen puolesta ja pitää ulkonäköasioita vähintäänkin toisarvoisina - josta syystä NIMENOMAAN en pidä nopeita, dramaattisia laihdutusKUUREJA järkevänä tapana toimia, vaan mielestäni myös laihdutusajan pitäisi palvella terveyden ja hyvinvoinnin lisäämistä. EDIT: Ja siksi olisikin mielestäni tärkeää puhua nimenomaan rasvaprosentin alentamisesta eikä painonpudotuksesta, sillä kuten kaikki tiedämme, painoa voi kyllä menettää useita kiloja, vaikka rasvan määrä kropassa ei vähentyisi grammaakaan.

Monelle todella ylipainoiselle nopeahko laihduttaminen olisi kaikkein terveellisin vaihtoehto. Olen kyllä kiinnostunut lihaksen menettämisestä ilman rasvan palamista, edes niin että lihasta menetettäisiin merkittävästi enemmän kuin rasvaa. Tapahtuuko tällaista edellä mainitsemillasi naisilla? Onko todella kokeiltu vielä pienempiä kaloreita? Sen ymmärrän, että hitaampi aineenvaihdunta aiheuttaa pienempää energiankulutusta, mutta en sitä, miksi se lisäisi lihaksen menetystä.

PS. Oletko törmännyt aineenvaihdunnan hidastumiseen henkilöillä joilla painoindeksi on yli 25, vai onko kyseessä lähes poikkeuksetta vain pieniä naisia? Minä kun puhun lähinnä oikeiden läskien puolesta.

Gillyanne sanoi:
Ja siksi olisikin mielestäni tärkeää puhua nimenomaan rasvaprosentin alentamisesta eikä painonpudotuksesta, sillä kuten kaikki tiedämme, painoa voi kyllä menettää useita kiloja, vaikka rasvan määrä kropassa ei vähentyisi grammaakaan.

Siis tarkoitatko nyt nesteen poistoa?

-edit- kukaan ei dietillä menetä pelkästään lihasta useita kiloja vaikka menis kuinka alhasilla kaloreilla, se nyt on ihan varma juttu se.

Gillyanne sanoi:
. EDIT: Ja siksi olisikin mielestäni tärkeää puhua nimenomaan rasvaprosentin alentamisesta eikä painonpudotuksesta, sillä kuten kaikki tiedämme, painoa voi kyllä menettää useita kiloja, vaikka rasvan määrä kropassa ei vähentyisi grammaakaan.

:anssi: Ellei puhuta nesteiden määrästä.

sivarinlötkö sanoi:
Minulle kun on jäänyt se käsitys, että jos parhaiten haluaa pysyä samassa painossa ja pienentää rasvaprosenttia, se onnistuu suurimalla osalla ihmisistä bulkki-kalorivaje-vuorottelulla.

:wall: En minä ole missään kohtaa sanonut, että pitäisi pysyä samassa painossa. Sanoin, että rasvaprosentin tulisi olla tärkeämpi määre, kuin vaakalukeman. Edelleen sitä sisälukutaitoa kehiin, kiitos!

sivarinlötkö sanoi:
Monelle todella ylipainoiselle nopeahko laihduttaminen olisi kaikkein terveellisin vaihtoehto. Olen kyllä kiinnostunut lihaksen menettämisestä ilman rasvan palamista, edes niin että lihasta menetettäisiin merkittävästi enemmän kuin rasvaa. Tapahtuuko tällaista edellä mainitsemillasi naisilla? Onko todella kokeiltu vielä pienempiä kaloreita? Sen ymmärrän, että hitaampi aineenvaihdunta aiheuttaa pienempää energiankulutusta, mutta en sitä, miksi se lisäisi lihaksen menetystä.

:wall: edelleen, missä kohtaa minä puhuin lihaksen menettämisestä (siis siinä kappaleessa, mihin tuo quottaamani pätkä viittaa)? Puhuin painon alenemisesta, jolla tarkoitin lähinnä nesteen poistumista ja suoliston tyhjenemistä, joiden avulla se paino todellakin voi alentua useita kiloja muutamassa viikossa. (EDIT: lisäsin boldauksen OutOfShapea ja Dobermannia varten) Tässähän nämä nopeaan PAINONpudotukseen tähtäävät, dramaattiset kuurit ovat hyvin tehokkaita. Si-sä-lu-ku-tai-to-a!

Kuten jo edelläkin sanoin, mielestäni myös laihdutusajan tulisi palvella terveyden ja hyvinvoinnin lisääntymistä, ja nopeaan painonpudotukseen tähtäävä "nälkäkuuri" harvoin tätä tekee, päinvastoin. Tuskinpa paikkarilaihduttajista ja heidän epäonnistumisistaan mitään sen ihmeempää tutkimusta on tehty, mutta mitä nyt olen aiheesta keskustellut niin IRL kuin erilaisilla nettipalstoillakin, niin kovin, kovin moni siellä jojottelee painonsa kanssa jatkuvasti, välillä ollaan pisteillä ja saadaan niin ja niin monta kiloa pois, ja välillä sitten taas lihotaan kaikki takaisin, useimmiten vieläpä korkojen kanssa. Ja kovin moni myös valittaa, että heti, kun siirtyy laihdutuspisteiltä (= alle tuhat kcal/vrk) ylläpitopisteille (muistini mukaan 1200-1400 kcal, mikä on jopa pienikokoiselle, istumatyötä tekevälle naiselle todella vähäinen määrä), alkaa paino heti nousta.

EDIT: Ja muistutan vielä kerran, että ketjun aloittaja ei ole 55-kiloinen, liikuntaa harrastamaton nainen, vaan päinvastoin hän harrastaa tehokasta liikuntaa lähes päivittäin. Joten kyllä se 800 kcal on_liian_vähän, eikö 1500 kcal:kaan kovin paljon ole, edes dieettikaloreiksi. Punttimimmien puolella löytyy useitakin esimerkkejä siitä, miten 1700-2000 kcal:n dieettikaloreilla on päästy todella upeisiin tuloksiin, liikuntamäärien ollessa melko lailla samat, kuin ketjun aloittajalla.

sivarinlötkö sanoi:
Onko tästä sitten jotain tutkimustuloksia, että paljonko painonvartijoiden menetelmillä oikeasti ihmiset epäonnistuu ja lihoavat takaisin? Lihoavatko he takaisin koska he hylkäävät koko systeemin vai siksi että systeemi on huono? Miksei ensin voi laihduttaa kuurilla ja sitten siirtyä terveellisempään systeemiin?

Periaatteessa jo vastasit tuossa kysymykseesi. Eli siksi lihoavat takaisin kun eivät tee sitä remonttia siihen perusruokavalioon. Eli tuo ei vain tavis sohvaperunalla toimi, että ensin vedetään kitudieetillä läskit alas ja sitten siirrytään siihen mystiseen oikeaan ruokavalioon. Sitä ruvetaan vaan vetämään samaa paskaa suusta alas ja sanomattakin on selvää että ne entiset kilot napsahtaa korkojen kera takaisin

Siksi jokaisella oikeasti lihavalla pitäisi homman lähteä perusteellisesta ruokavalion remontista ja terveistä elämäntavoista. Mitään kuolemanrajalle vedettyä dieettiä ei ole järkevä (IMO) aloittaa jos sitä ei ole joku asiaan perehtynyt valvomassa, vituiksi menee lähes varmasti.

Timba79 sanoi:
Siksi jokaisella oikeasti lihavalla pitäisi homman lähteä perusteellisesta ruokavalion remontista ja terveistä elämäntavoista. Mitään kuolemanrajalle vedettyä dieettiä ei ole järkevä (IMO) aloittaa jos sitä ei ole joku asiaan perehtynyt valvomassa, vituiksi menee lähes varmasti.

Mutta jos joku on valvomassa tosi läskejä, homma toimii.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Timba79 sanoi:
Eli tuo ei vain tavis sohvaperunalla toimi, että ensin vedetään kitudieetillä läskit alas ja sitten siirrytään siihen mystiseen oikeaan ruokavalioon. Sitä ruvetaan vaan vetämään samaa paskaa suusta alas ja sanomattakin on selvää että ne entiset kilot napsahtaa korkojen kera takaisin

Juurikin näin, jos ei sitä oikeaa tapaa syödä opetella laihdutuksen aikana, kosahtaa homma juurikin siihen, että kun ei sitä (siis oikeaa, terveellistä tapaa syödä) kuurin päätyttyä edelleenkään osata, on edessä 99% varmuudella paluu entisiin tottumuksiin, josta seuraa - ylläripylläri - lihominen vähintääkin entisiin mittoihin.

EDIT: Siksi bodarit ja fitnessihmiset yms. jo terveellisesti syövät voivat mielestäni käyttää vähän dramaattisempiakin keinoja dieeteissään (esim. ketoilua), koska heillä oikean syömisen perusteet ovat jo hanskassa ja normaalia elämää.

Timba79 sanoi:
Periaatteessa jo vastasit tuossa kysymykseesi. Eli siksi lihoavat takaisin kun eivät tee sitä remonttia siihen perusruokavalioon. Eli tuo ei vain tavis sohvaperunalla toimi, että ensin vedetään kitudieetillä läskit alas ja sitten siirrytään siihen mystiseen oikeaan ruokavalioon. Sitä ruvetaan vaan vetämään samaa paskaa suusta alas ja sanomattakin on selvää että ne entiset kilot napsahtaa korkojen kera takaisin

Ok. Itse tosiaan syön 1200kcal lepo/salipäivinä, 1500-1800kcal painipäivinä kun hiilaria tarvitsee enemmän ja viikonlopun ryyppypäivästä tulee se joku 2500kcal.

Meinaatko, että en onnistu tavoitteeseen päästyäni nostamaan pikkuhiljaa energiansaantia ja katsomaan että missä kohtaa paino vielä pysyy samana, vaan olen tuomittu lihoamaan vähintäänki isommaksi kuin aloittaessani, koska olen dieetannut isommalla vajeella kuin mitä täällä suositellaan?

Onko keskimääräinen 1200kcal päivässä kuolemanrajalle vedetty dieetti?

sivarinlötkö sanoi:

Itse asiassa tuossa Ultimate Diet 2.0:ssa suositellaan, että tuo 1200 kcal on juuri se raja, jonka alle ei suositella mentävän. Joten vastaus on; kyllä. Se on juuri siinä rajalla. :lol2:

Kun on puhuttu säästöliekistä ja aineenvaihdunnan hidastumisesta niin olen miettinyt sellasta juttua, että miten nopeasti kroppa reagoi energian määrän muutokseen. Eli jos joku päivä muutan päivän energiamäärää kulutuksen mukaan niin onko se turhaa hifistelyä. Siis jos söisin viikkotasolla saman määrän energiaa verrattuna tilanteeseen jossa jakaisin sen tasaisesti joka päivälle kulutuksen mukaan. Hifistelyä, vai jotain hyötyä?

Vastaavasti olen miettinyt että jos vedän plussakaloreilla, ja treenaan vaikka ma, ke ja pe (ja aerobinen ti&to eli kulutus about sama joka päivä ma->la), niin voisin syödä viikon 6 ensimmäistä päivää samoilla kaloreilla ja vetästä sunnuntaina reilusti miinukselle koska lihaskasvua on odotettavissa se 0-36 h treenistä tms.
Onko mitään järkeä?

Yksi asia mitä olen dieetillä huomannut (ja olen sitä myös miettinyt) on ympärysmittojen muuttuminen dieetillä. Eli nyt kylmiltään esim. kädet on aika pulkannarut mutta pumpissa melkein samoissa mitoissa kun -13 kg sitten.
Voimatasot on laskeneet hieman mutta tuo mittajuttu ihmetyttää. Onko odotettavissa että kun vetäsen plussalle ja treenaan niin paino nousee nopeasti muutaman kilon, ja tuo 'kylmä ympärysmitta' kasvaa/pysyy samalla nopeasti?

Doggoned sanoi:
Kyllä rasva minullakin pitää nälän loitolla. Se on tieteellisesti todistettu, mutta älkää alkako tivaamaan mitään tutkimuksia, koska en vaivaudu niitä etsimään. Ja tähän asiaan vaikuttaa myös oma pää. Jos fiilistelee, että kappas kun jäi nälkä kilon rasvamöykyn jälkeen, niin toki se nälkä on. Perusasiana voisin sanoa, että rasvojen imeytymisen takia niiden sulattaminen on hidasta, joten kylläisyyden tulisi loogisuuden nimissä pysyä aika kauan. HIIT on aika hifistelyä IMO, koska muunlaisellakin aerobisella pärjää hyvin.
Joku puhui, että laihtui ilman mässypäiviä. Jos olisit kokeillut niitä, olisiko pudotus ollut nopeampaa aineenvaihdunnan nopeutumisen takia? Kumma, kun aletaan yleistämään heti kun itsellä sattui toimimaan. Voisin minäkin sanoa, että jokin asia X toimi minulla vitun hyvin ja että vittu jos muilla ei toimi niin käytätte sitä päin vittua. Yleistäminen on saatanallista ja johtaa aina ristiriitoihin.

Aika provosoivaa tekstiä.. anteeksi siitä.

Kiitos, vastasit mun puolesta, samaa mieltä siis olen.

Ja noista mässypäivistä, sillä ei pidemmän päälle ole mitään väliä, toimiiko ne aineenvaihduntaa nopeuttavasti vai ei, syöminen sattuu ainakin allekirjoittaneelle olemaan ihan näitä lempipuuhia joten en aio ikinä dietata ilman mäzäpäiviä. Jos jonkun itsekunnioitus kasvaa samaa tahtia askeesin pituuden kanssa, niin ok, itelleni merkkaa vain lopputulos. Sitäpaitsi, mun omakohtanen kokemus on että niillä on positiivinen vaikutus aineenvaihduntaa nopeuttavana. :D

:piis:

ediit: Ai niin eikös tuo Sivarinlötkö ole tämä tyyppi josta tässä puhutaan: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=37064&highlight=virheellisist%E4+k%E4sityksist%E4

sivarinlötkö sanoi:
Ok. Itse tosiaan syön 1200kcal lepo/salipäivinä, 1500-1800kcal painipäivinä kun hiilaria tarvitsee enemmän ja viikonlopun ryyppypäivästä tulee se joku 2500kcal.

Meinaatko, että en onnistu tavoitteeseen päästyäni nostamaan pikkuhiljaa energiansaantia ja katsomaan että missä kohtaa paino vielä pysyy samana, vaan olen tuomittu lihoamaan vähintäänki isommaksi kuin aloittaessani, koska olen dieetannut isommalla vajeella kuin mitä täällä suositellaan?

Missä mä väitin että juuri SINULLE käy näin? En tietääkseni missään. Puhuin yleisesti tavis sohvaperunasta, kun sinä nimenomaan väitit, että tämä rankempi dieetti käy hyvin KAIKILLE joilla sitä rasvaa on enemmän. Ja varmasti dieetinä käykin, mutta yhtä varmaa ei ole se, että sen dieetin jälkeen ne läskit pysyy loitolla, kuten tässä on yritetty rautalangasta vääntää...näköjään turhaan.

Timba79 sanoi:
Puhuin yleisesti tavis sohvaperunasta, kun sinä nimenomaan väitit, että tämä rankempi dieetti käy hyvin KAIKILLE joilla sitä rasvaa on enemmän. Ja varmasti dieetinä käykin, mutta yhtä varmaa ei ole se, että sen dieetin jälkeen ne läskit pysyy loitolla, kuten tässä on yritetty rautalangasta vääntää...näköjään turhaan.

Meikä väitti, että toimii jos tietoa ja itsekuria löytyy ja on ihan kokeilemisen arvoista. Piis :piis:

Timba79 sanoi:
Näkihän sen siinä Suurin pudottaja -ohjelmassakin, että homma toimi melkein kaikilla kun sitä valvottiin koko ajan. Eli tämä oli minullakin pointtina.

jos homma menee siihen että aikuista ihmistä pitää valvoa ja katsoa perää mitä se laittaa suuhunsa niin kun valvonta loppuu monttu on täynnä kaikkea paskaa. luulisi aikuisen ihmisen pystyvänm itse päättämään mitä syö ja mitä ei. kaikki on itsestä kiinni. dietti on maailman yksinkertaisin juttu. syöt 3 tunnin välein pieniä aterioita. harrastat airobista. teet treenit kuten ennen. jos ei paino tipu sen 1kg per viikko niin jossain vika. yleensä se vika löytyy kaloreista, liian vähästä airobisesta tai sitten juuri säästöliekistä kropassa. itsellä sai säästöliekin aina sillä pois että dietin alkupuolella piti järkyttävän mässypäivän jolloin vedin niin saatanasti kaikkea paskaa suuhun et laatta meinas lentää. paino nousi hetkellisesti mutta loppujen lopuksi lähti karisemaan vauhdilla. dietin loppupuolella mässypäivä oli yleensä vain pelkkää hiilaria 3 tuntia ja taas niin saatanasti ruokaa turpaan. nämä auttoi ja painoa tippu varsin mukavasti.

Back
Ylös Bottom