Miksi isot pojat eivät penkkaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Titaani
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ei tuosta kyllä mitään videoita tarvi. Ei voi pitää mitenkään paikkaansa. Itellä on tuo penksu ilman stoppia tuon 140, satasella tulee vähintään 10 toistoa.

tein tnää 3x90kg penas. joku aika sit kokeili huviksee miltä 115 kg tuntus suorilla käsillä. ei tullu ees suorille käsille. en tiiä oisko tullu mut semmone tunne oli että jos tulee niin samantien tulee naamalle, koska ei hievahakkaa hevillä.

Ei tuosta kyllä mitään videoita tarvi. Ei voi pitää mitenkään paikkaansa. Itellä on tuo penksu ilman stoppia tuon 140, satasella tulee vähintään 10 toistoa.

no ei tarvikaan kuhan leikilläni sanoin. kyllähän tollasen asian nyt jokainen täyspäinen tajuaa ilman videotakin:)

Onko sillä nyt paskankaan väliä paljonko kukin penkkaa ja millä tyylillä vai eikö penkkaa ollenkaan. Keskittyisitte tekin tekemään sellaisia liikkeitä jotka itselle tuntuu hyvälle, vaikka sitten vaan sitä penkkiä, ja jättäisitte muiden arvostelun ja kyyläämisen vähemmälle niin saisitte edes joskus sanoa olevanne vahvoja. Tai vaikka isoja. Tai vaikka jotain.

VMP.

Ei ole tarvetta valehdella asiasta. Mutta asian todistaminen epäileville on aivan yksi ja sama asia mulle. :D

Onko sillä nyt paskankaan väliä paljonko kukin penkkaa ja millä tyylillä vai eikö penkkaa ollenkaan.
Se on se luontainen kilpailuvietti mikä ajaa tämmöisiin vertailuihin.

Kas siinäpä kysymys. Olen huomannut että pienimmät rääpäleet salillamme hyökkäävät lähes poikkeuksetta penkkiä veivaamaan, mutta isoimmat mörköt pumppailevat ihan muita liikkeitä. Tämä on empiirinen havainto muutamalta salilta vuosien varrelta.

Vai perustuuko havaintoni siihen, että isot pojat tekevät monipuolisemmin liikkeitä, joten viettävät suhteessa vähemmän aikaa penkin ja tangon välissä?

Muutama kaveri on luokkaa mörkö, ja ainakin heidän sanojen mukaan penkissä ei saa niin hyvää tuntumaa kuin esim käsipainoilla tehdessä penkkiä. Lisäksi käsipainot antavat anteeksi ainakin minulle kyynerpäässä olevan vamman jonka johdosta en voi tehdä ilman viiltävää kipua vinopenkkiä (tosin en ole luokkaa mörkö).

Mutta, taitaa olla tapauskohtainen että tekeekö penkkiä vai ei. Esim Coleman tekee penkkiä ainakin treenivideoillaan, ja muistaakseni Haney ei tehnyt... joku korjatkoon, jos muistan väärin tuon Haneyn tapauksen.

Mutta, taitaa olla tapauskohtainen että tekeekö penkkiä vai ei. Esim Coleman tekee penkkiä ainakin treenivideoillaan, ja muistaakseni Haney ei tehnyt... joku korjatkoon, jos muistan väärin tuon Haneyn tapauksen.

Kyllä tuo Haney penkkiäkin teki ja videollakin eikä ihan pienillä painoilla. Mm. Lee Haney: Mr Olympia workout. Tekee kyllä muutakin kuin sitä penkkiä siinä, Vinopenaa ja käsipainoilla ja maaten. Ihan hyvä pätkä, kovassa kunnossa Haney tossa ja joku toinen musta mörkö.

Kyllä "isot möröt" täällä Savossa ainakin penkkiä treenaa, mutta penkki ei ole pääasia. Itsellä on tapana tehdä penkkiä noin kerran kuussa ihan siksi, että niitä muitakin hyviä liikkeitä on rinnalle jotka antaa tuntumaa. Eri treenikerralla eri liikkeet ja uutta ärskyttä.

Onko sillä nyt paskankaan väliä paljonko kukin penkkaa ja millä tyylillä vai eikö penkkaa ollenkaan. Keskittyisitte tekin tekemään sellaisia liikkeitä jotka itselle tuntuu hyvälle, vaikka sitten vaan sitä penkkiä, ja jättäisitte muiden arvostelun ja kyyläämisen vähemmälle niin saisitte edes joskus sanoa olevanne vahvoja. Tai vaikka isoja. Tai vaikka jotain.

VMP.

:offtopic: jpm kuomaseni, tarvii kyllä nostaa hattua kun tollanen vahva ja iso voimailijakin kehtaa todeta ettei sillä ole vitunkaan merkitystä penaako vai ei :D

Alkaa penkkaamattomalla heikolla kynisellä ihan silmät kostua :lol2::itku: ;)
[/OFFTOPIC]

Ja itse aiheeseen, olen myös ollut havaitsevinani että vain murto-osa ISOISTA jampoista sitä penkkiä hieroo. Bodarit on bodareita eikä se penatulos ja isot raudat ole kaikki kaikessa.

Tosin en juurikaan missään voimamiesten mestoissa ole pyörinyt (kun en kehtaa mennä :D ) jossa niitä isoja härkiä sen penkin parissa varmasti näkisi.

Kyllä mun havainnot taas tukee, että penkkaa isommat ja pienemmät. Tosin en mä nyt minkään raskassarjalaisten kanssa ole ikinä päässyt treenaamaan, joten heistä paha sanoa mitään.

Mutta jos tekee jaetulla ohjelmalla ja käy tiettyinä viikonpäivinä, niin ei välttämättä osu edes näkemään niitä penkkitreenejä. Ja kaikki kun ei tee sitä penkkiä joka kerta, vaan esim. joka toisessa treenissä, niin penkkailut tulee kerran parissa viikossa.

Et luulisin niiden isompienkin penkkaavan ihan yhtälailla kun kenen tahansa tosissaan treenaavan. RHP miehet on sitten kokonan eri juttu.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€

Suositut

Back
Ylös Bottom