No hei, kyllä mun mielestä siinä kirjahyllyssä kannattaa pitää konjakkipulloa. Tosin sen ympärillä on n. 700 kirjaakin. Mutta asiaan.
Tässä muutama syy, miksi olen ostanut kirjoja.
1. Tietokirjallisuutta ei saa netistä eikä kirjastosta, jos mennään riittävän syvälle. Viimeksi olen ostanut integroidun optiikan teoksen, epälineaarisistä pulsseja moduloivista aaltojohteista kirjan, laskennallisen elektrodynamiikan algoritmeista yhden teoksen, sekä Japanin feodaaliajasta tehdyn väitöskirjan. Onnea matkaan, jos yrität etsiä noista verkosta.
2. Olen matkustanut paljon, ja luen lennoilla. Joskus yli 100 PITKÄÄ lentoa vuodessa, ja yhden lennon aikana ehtii lukea toisinaan kaksikin kirjaa.
3. Haluan tukea myös tiettyjä kirjoittajia. Jos kukaan ei osta Richard Dawkinsin kirjoja, hän ei tule niitä enää kirjoittamaan, mikä olisi menetys maailmalle.
4. Tietyt ammatilliset teokset kannattaa pitää kirjahyllyssä, koska sieltä on nopea tarkistaa tiettyjä faktoja.
En tiedä, miten tulee käymään, jos sähköiset lukulaitteet yleistyvät. Näppäilin niitä ekaa kertaa joskus Japanissa 10 vuotta sitten, ja sen jälkeen kehitys on ollut aika huimaa.
On mulla tossa parikin, arki Larsenit vsopnä ja Remyn XOt sitten sunnuntaille..