Miksi ihmeessä kukaan ostaa kirjoja?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Simba
  • Aloitettu Aloitettu
Millaista on lukea kirjoja tosta iPadissa? Oon itse miettinyt just tota ominaisuutta ostomiseen liittyen.

Itse ostan aika paljon markkinoinnin ja myynnin kirjoja. Aihe kiinnostaa työn puolesta tosi paljon.

Viimeisin ostos mikä ei liity ammatilliseen osaamiseen, tais olla Ronja Ryövärintytär..

Itseasiassa ihan hyvä lukea, toki ipad ei ole paperin kevyt joten pitäminen ja ipadin asennon löytäminen kestää kullakin tovin. Toinen mikä on niin kirkkaus kannattaa säätää siten että on "helpompi" lukea.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse en tohtisi ottaa esim. läppäriä oluen seuraksi saunaan. Kirjan kanssa tuota tulee tehtyä hyvinkin usein. Ei tosin ihan heti tyyriin ensipainoksen kanssa. ;)
Kyllä kirja on aina kirja.

Oluen vielä ymmärrän saunassa, mutta kirja?

Kuka ihme katselee TV:tä / elokuvia? :D

Jouduin myymään telvision tossa vähän aikaa sitten, eikä ole kertaakaan ollut ikävä sitä saatanan sontaluukkua!
En tiedä tulenko koskaan enään ostamaan omaa telvisioo, netti + radio + kirjat/lehdet on paljon parempaa viihdettä.

En osta ikinä Suomesta kirjoja, liian kalliita omaan makuuni. En myöskään luea oikeastaan kotimaista kirjallisuutta joten katson, että alkuperäisen kielen suomentaminen muuttaa aina sitä asiasisältöä jotenkin. Eli paljon mieluummin luen englanninkielisen kirjan englanniksi. Tietokoneen näytöltä/iPadilta on aika vaikea lukea pitkään ilman silmien rasittumista. En nyt paljoa ostele, silloin tällöin yhden tai kaksi.

Kaunokirjallisuutta en koskaan osta, sillä sen lukeminen on mulla minimissään. Joitain hyödyllisiä tieto-/kurssikirjoja ostan, vaikka suurimman osan niistä saisi lainattua kirjastosta. Ostan omaksi sellaiset kirjat, joita koen tarvitsevani tulevaisuudessa useamminkin, ja omaan kirjaan voi sitten vaikka tehdä omia muistiinpanoja ja alleviivauksia mielen mukaan.

Mun mielestäni kirjahylly täynnä kirjoja on hieno sisustustekninen elementti.

Eikä kirjoja ole mukava lukea ruudulta, vaan ihan paperimuodossa kirja on aika ylivertainen konsepti.

Oli vaikea uskoa kysymystä aluksi muuksi kuin maksimaaliseksi trollaukseksi. Paperille painettu kirjallisuus on paras viihdemuoto ikinä. Tiedossa on mennyt kyllä PubMedit esim. ohi, vaikka nekin pitää paperille painaa jossain vaiheessa läpikäyntiä varten. Kirja, jossa nämä olisi olisi järkyttävän hankala lukea ilman etsimis-toimintoa ja kirjana ei pysyisi tahdissa mukana. Tosin on myös hyviä ajanhermolla olevia tiedejulkaisujakin kuten Tiede-lehti. Itseäni kirjojen ostossa jarruttaa raha ja lainaankin usein kirjoja sukulaisilta, etenkin isovanhemmilta joilla on kolmattasataa hyllymetriä kirjoja. Viimeisin oma hankinta, Bookplussasta ja piirun verran 50e maksoi, englanniksi tietenkin. Mahtava sarja. Viihdemuotona voittamaton.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom