Miksi harrastaa kamppailulajeja?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
siis eikö käytännössä katsoen kaikki harrastukset jne aktiviteetit oo ihan turhia, kun sitä oikein ajattelee...

sitäpaitsi, mitä sitä selittelemään, sitä tehdään mistä pidetään, se siitä

PS:

kuka helvetti alkaa pohtimaan baaritappeluita ja kuinka oma laji pärjää niissä, kun mietitään perimmäisiä syitä harrastaa ja omistautua näille lajeille...

ehkä se nakkikioski jonon kinginä oleminen vaan sitten on niin iso juttu joillekin.

ehkä se nakkikioski jonon kinginä oleminen vaan sitten on niin iso juttu joillekin.

Ja sekin "kingeys" loppuu siihen kun jollain jonossa olevalla on "mutka" mukana..;) En lähtis rehvastelee moisilla taidoilla baariin/snägärille, kun kellä tahansa vastaantulijalla saattaa olla "kättäpidempää" matkassa mukana.

Eiköhän joku heitä kohta, että "kyllä sillä karaten osaamisella saa puukon pois perusjampalta"..:D Mutta jokainen varmaan tietää mitä tarkoitan. En pitäisi järkevänä reenata kamppailulajeja vain siksi että voi olla sen snägärijonon kingi..

Itsetunto nousee kun tietää että voi maxi Jaria vetää turpaan jos tilanne sitä vaatii.
Kroppa näyttää paremmalta ja urheilullisemmalta.
Hieno tunne tehä jottai mihi moni ei pysty tai uskalla.

"Bones heal, pain is temporary and chicks dig scars"
- Evel Knievel
:puntti:

Miten selitätte taviksille sen, jos ne kysyy että miksi harrastatte kamppailulajeja? Ulkoapäin katsottaessahan hommassa ei ole paljoa järkeä; äijät/akat hakkaa toisiltansa aivot pihalle, lajeissamme menestyvät yksilöt saavat hommasta rahaa ehkä sen verta että saa kahvin ja pullan ostettua huoltiksella. Eli raha ei se syy voi ainakaan olla.

:confused:
Samasta syystä sitä kamppailulajeja harrastetaan kuin esim. fudista.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itseä veti pienenä mukaan ninja- ja karateleffat. Nopeasti ymmärsin, että ei se menekkään niin, kuin elokuvissa. Pelkästään sosiaalinen verkkosto on kasvanut alottamalla kamppailulajit. Minulle nämä lajit on antanut "rauhan ja harmonian" :) Lajeja on tullu kokeiltua judoa, karatea (paria eri). aikidoa, ju-jutsua, free-fightingia ja potkunyrkkeilyä. Nyt olen siirtoa tehnyt BJJ:n puolelle. Kyllä nämä on muokannut, minun elämää parempaan suuntaan. Kunto on pysynyt yllä, itsetunto on kohillaan ja itsepuolustustaito on kehittynyt. Mitä tulee esim koppejen ottoon, niin ei näitä lajeja tarvitse harrastaa, jos ei halua kehittyä tällä puolella. Eikä esim judossa lyödä ketään eli niitä koppeja on siellä melko turha pelätä. Tosin judossa taas sattuu paljon enemmän loukkaatumisia, kuin esim potkunyrkkeilyssä. Tämä on tilastollinen fakta. Itse olen aina ihmetellyt ihmisiä, jotka kiukuttelee siitä, että miksi ihmiset menee ottamaan turpaan kehään vapaa-ehtoisesti. Jokainen meistä pitää omista asioista. Yksi kebabista, toinen autoista ja kolmas turpaanvedosta. Jokainen kehään nousee omasta tahdosta ja se on se oma elämä. Parempi kehässä, kuin kiukkusena klo 4 aikaan snakarilla. Toisekseen. Kehään noustaan adrenaliinit päällä ja mennään lyömään toista ja hakemaan voittoa. Kun on ottelu ohi, niin siellä on juuri syntynyt uusi ystävyys. Kätellään ja ollaan parhaat kaverit ottelun jälkeen. Varsinkin sillon, kun ottelun ollut tasainen ja ns oikea miesten/naisten mittelö. Näissä haetaan omia rajoja, rohkeutta voittaa oma itsensä ja kehittyä paremmaksi oman kehonsa osalta. Samat asiat voi löytää vaikka pitsinnypläämisestä, kun oikein vertaa. Ei tämä sen kummempaa ole.

Itsellä kyllä kamppailuharrastuksen avulla on pysynyt sosiaalinen verkosto varmaan pienempänä mitä se olisi monen muun harrastuksen kautta voinut olla :D

Onnea MikaT2! Jo 1000 viestiä pelkkää paskaa! :)

Ole nyt jo hiljaa noista Mikan viesteistä. Jos tällä foorumilla ei olisi porukkaa joilla on eriäviä mielipiteitä kuten Mika ja Japi, niin täällä olisi suoraan sanottuna aika helvetin tylsää ja yksitoikkoista keskustelua.

Eipä tuota ole ikinä joutunut selittelemään. Kamppailulajit opettaa nöyryyttä, oppii pitämään kunnostaan huolta ja eipä nyt tule hauskempaa urheiluharrastamista mieleen.

Ennakkoluuloja harrastajia kohtaan tosin on. Tästä syystä harvemmin mitenkään mainostan harrastustani, ihan vaan sen takia että se saa usein miehissä aikaan jonkun ihme primitiivireaktion ja sitten saa kuunnella kaikenmaailman katutappelutarinoita. Ihmiset eivät käsitä ettei kamppailu-urheilulla ole väkivaltaa.

Sori OT.

Ole nyt jo hiljaa noista Mikan viesteistä. Jos tällä foorumilla ei olisi porukkaa joilla on eriäviä mielipiteitä kuten Mika ja Japi, niin täällä olisi suoraan sanottuna aika helvetin tylsää ja yksitoikkoista keskustelua.
Vaikka ei olisikaan tylsää, niin en ymmärrä miten ne voi ihmeemmin risoa ja se ei varmaankaan auta jos ottaa vielä kantaa asiaan.

En itse välttis esim. spurguista pidä, mutta en tunne tarvetta mennä viereen ja huutaa että "VOI JUMALAUTA SÄ OOT TYHMÄ! MÄ EN JAKSA KUN SÄ ISTUT SIINÄ!". Voin ihan kävellä ohi, vaikka vähän ärsyttäisi se ainainen kälkätys.

Mut pakotettiin pienestä pitäen painimaan. Siitä se sitten ajan myötä tuli osaks elämää, ja myöhemmin tuli nyrkkeilyt ym leikit kuvioihin. Olis aika ihmeellistä nyt jos kaikki liikunta jäis elämästä pois, esim. halvaantumisen myötä.

Sori OT.

Vaikka ei olisikaan tylsää, niin en ymmärrä miten ne voi ihmeemmin risoa ja se ei varmaankaan auta jos ottaa vielä kantaa asiaan.

En itse välttis esim. spurguista pidä, mutta en tunne tarvetta mennä viereen ja huutaa että "VOI JUMALAUTA SÄ OOT TYHMÄ! MÄ EN JAKSA KUN SÄ ISTUT SIINÄ!". Voin ihan kävellä ohi, vaikka vähän ärsyttäisi se ainainen kälkätys.
OT!

Mua ei ärsytä MikaT2 ollenkaan ja on mun mielestä ihan asiallinen (perustelee mielipiteensä jne..). Sori jos toi viesti anto ymmärtää niin.

3. Kamppailulajeissa oppii kunnioittamaan treenikavereita, ja luottamaan heihin. Oppii myöskin paljon ihmisten psyykeestä. Myös oma itseluottamus kasvaa itsetuntemuksen parantuessa ja omia rajoja etsiessä ja niitä ylittäessä.
5. Aina on uutta opittavaa, eikä kukaan ole koskaan valmis kamppailija. En ole koskaan kuullut yhdenkään kamppailijan sanovan, ettei hänen tarvitse enää oppia mitään uutta, tai parantaa kuntoaan.

:worship:

Lisäks täällä oli joltakin yks hyvä kommentti siitä, miten oppii käsittelemään onnistumisia ja epäonnistumisia. Aika tärkeä taito elämässä, mutta jota jokainen ei ehdi oppia ennen kuin sitä sitten tosiaan tarvis.
Kamppailulajeissa oppii myös tietämään omat rajansa ja heikkoutensa. Ja sitten ne oppii kiertämään tai kompensoimaan.

Mut pakotettiin pienestä pitäen painimaan. Siitä se sitten ajan myötä tuli osaks elämää, ja myöhemmin tuli nyrkkeilyt ym leikit kuvioihin. Olis aika ihmeellistä nyt jos kaikki liikunta jäis elämästä pois, esim. halvaantumisen myötä.

Kamppailulajien oheisharjoittelussa on parasta kaikki kuperkeikat, kärrynpyörät yms harjoitteet, joita tehdään. Se on niinku suoraan paluu lapsuuteen!
:hyvä:
Katsoin kerran vierestä, kun iso, tatuoitu mies teki ukemin esteen yli ja hihitti sitten :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom