Miksi harrastaa kamppailulajeja?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kun yks nainen kerran kysy multa harrastuksia ja vastasin harrastavani brasilialaista ju-jutsua niin vastaus oli "hmm... onko se jotain voimistelua?"

Huippua :D Kai nyt kuitenkin käytit tilaisuuden hyväksesi ja sanoit sille, että voit demonstroida millaisesta voimistelusta on kyse.

Huippua :D Kai nyt kuitenkin käytit tilaisuuden hyväksesi ja sanoit sille, että voit demonstroida millaisesta voimistelusta on kyse.
Jäi tilaisuus ikävä kyllä käyttämättä :(

Eräs toinen tuttava (nainen) oli käynyt jossain urheilumessuilla katselemassa kamppailulajien näytösotteluita tms ja totesi sen jälkeen lukkopainin olevan "homoimman näköistä urheilua mitä hän tietää". Kun asiaa miettii, niin kyllähän se toisaalta aika homoeroottiseta sivusta katsottuna on kun kaksi hikistä äijää halailee toisiaan speedot jalassa. Harrastajana tietää, että olo on kaikkea muuta kuin eroottinen sillä hetkellä kun sattuu jäämään jonkun 100kg järkäleen mounttiin.

Hyviä ja monia pointteja täällä tullut sekä syitä joiden takia itse myös harrastan lajia. Lisäksi olen myös huomannut, että eri taistelulajeja harrastaessa stressinsietokyky paranee.. Ja onhan siinä aina se oma ihana jännityksensä :)
Lisäksi taistelulajeista on hyötyä työssäni.

Kun yks nainen kerran kysy multa harrastuksia ja vastasin harrastavani brasilialaista ju-jutsua niin vastaus oli "hmm... onko se jotain voimistelua?"

HAH :D
Pari viikkoa sitten kerroin asiakkaalle harrastavani brasilialaista ju-jutsua ja tämä tohkeissaan selitti seuraavana päivänä kaverilleen miten tuo tyttö tuolla harrastaa brasilialaista vahausta.. Valikoiva kuulo tai jotain..?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En kyllä usko et kukaan oikeesti harrastaa kamppailulajeja pelkästään minkään rahan takia tai sen että voi esittää muille olevansa parempi baaritappeluissa..
Itse ainakin harrastan ihan oman itseni takia. On vaan mukavaa kun huomaa kehittyvänsä ja kunto kasvaa ja tärkein että treenaaminen on mukavaa eikä mitään pakkopullaa..
Itse kyllä oon kanssa vasta aloittelija mutta kyllä on laji vienyt niin mennessään että eipä sinne baariin enää oo kiinnostustakaan vaan mielummin viikonloppuisin heti vaan aamusta treeneihin :)

Esim. Jääkiekossa ajetaan joskus surutta päin ja aivan tahallaan ja kaveri saattaa loukkaantua pahastikin.
Kamppailulajeissa taas oppii todella toisen kunnioitusta, kun tietää kuinka pahasti voi käydä, silloinkin kun on suojat päällä

Kamppailulajit on opettavia,hyödyllisiä sekä mukavia harrastaa. Ja kehityksen huomaa joka sparrissa. Vaikken ole nyt edes kauaa tämänhetkisiä lajeja harrastanut niin en voisi vaihtaa niitä pois enään mistään hinnasta :)

Niin tosta rahahommasta vielä. Meidän paikkakunnan paikallislehdessä oli iso uutispommi kun verotiedot viimeksi julkaistiin. Siihen oltiin pistetty menestyneen amatöörinyrkkeilijämme ~10x4 cm kokoinen kuva ja pistetty alle isolla teksti että "Nyrkkeilyllä ei tehdä isoja rahoja. Nyrkkeilijä Nönnönnöö, tienasi vain 4321€ viime vuonna. Valmentaja Nönnönnöö tienasi vain 9876 €:a".

Välittömästi ei kamppailulajeilla tehdä isoja rahoja, mutta monet tarvitsevat taitoja työssään.

Jäi tilaisuus ikävä kyllä käyttämättä :(

Eräs toinen tuttava (nainen) oli käynyt jossain urheilumessuilla katselemassa kamppailulajien näytösotteluita tms ja totesi sen jälkeen lukkopainin olevan "homoimman näköistä urheilua mitä hän tietää". Kun asiaa miettii, niin kyllähän se toisaalta aika homoeroottiseta sivusta katsottuna on kun kaksi hikistä äijää halailee toisiaan speedot jalassa. Harrastajana tietää, että olo on kaikkea muuta kuin eroottinen sillä hetkellä kun sattuu jäämään jonkun 100kg järkäleen mounttiin.

Totta, siitä on kyllä erotiikka todella kaukana. Tuli vaan mieleen, kun oma kultani joskus seurustelun alkuaikoina neuvo muutamia liikkeitä kotioloissa...ei siitä kyllä tullu mitään ja ei reenamiseksi voinu sanoa :rolleyes: Mutta jokatapauksessa yhdeksän vuoden jälkeen jatketaan kotona vielä, eli täällä onnistuttiin yrityksessä :)

Kyllähän tuo kamppailu on sellainen henkireikä ainaki itelläni, että ilman sitä on aika hankala olla. Nyt olen tauolla (6kk paksuna) ja tuntuu välillä NIIIIN turhauttavalta, kun ei heilumaan pääse...noh, vielä 4-5kk malttaa oleilla niin taas pääsee...

Välittömästi ei kamppailulajeilla tehdä isoja rahoja, mutta monet tarvitsevat taitoja työssään.

Jep, itse olen IT-alalla ja esim. potkunyrkkeilytaidot ovat äärimmäisen oleellisia. Varsinkin konsulttien kanssa työskennellessä.

Jep, itse olen IT-alalla ja esim. potkunyrkkeilytaidot ovat äärimmäisen oleellisia. Varsinkin konsulttien kanssa työskennellessä.

LOL! Meikä on konsultti. Näissä hommissa on paljo hyötyä siilipuolustuksesta, iskunkestävyydestä, köysissä roikkumisesta ja sitomisesta. :D

Dieetti numero 1! Parempaa ei löydy, unohda karppaus, keittoryyppäykset ymsyms mitä näitä kaikkia nyt sitten onkin. Mene sparraamaan niin näet vielä tulevaisuudessakin varpaasi suhkussa ilman peiliä.

Tämä on yksi iso syy itselleni :)

+tietysti on tullut vauhtia ja ennenkaikkea ketteryyttä huomattavasti enemmän sen jälkeen kun potkunyrkkeilyn aloitti.

Omasta mielestään liian vanha ilmeisesti.Hyvä esimerkki se yks suomalainen ~40 vuotiaana aloitti nyrkkeilyn,voitti myöhemmin sm pronssia.

En mä liian vanha oo mut mun kilpailumotivaatio on menny loukkaantumisten takia. Nyt on niin kova riski loukkaantua uudestaan ettei enää voi sen takia ottaa ihan täysillä. Sparratessa ois mahis ottaa vielä ehkä 90% irti ja siinä on kans helpompi antaa periks. Kisoista tulee liikaa adrenaliinia ja ei tajuu lopettaa ennenku on liian myöhästä..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom