Miksi en kehity punnerruksessa?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
ainakun päätän alottaa niitten tekemisen jaksan joku 10 ja sitten noin kuukauden jälkeen 15-20..sitten into lopahtaa kun en koskaan pääse yli 20...mikä este siin oikein on :S

Saahan ne tulokset nousemaan mm. ojentajia, olkapäitä, vatsoja ja sen sellaisia vahvistamalla. Oteleveyden vaihtelu auttaa myös. Koitappa vähään aikaan ihan kapeella peukaloiden ollessa yhdessä tjms. Kyllä auttaa normipunnerruksiin ihmeellisesti.

Väittäisin että punnerruksien treenaamiseen paras treeni on penkkitreeni. Mä en oo eläessäni treenannu punnerruksia mutta silti menee yli 40.

Väittäisin että punnerruksien treenaamiseen paras treeni on penkkitreeni. Mä en oo eläessäni treenannu punnerruksia mutta silti menee yli 40.

Eli et ole treenannut punnerruksia mutta tiedät silti miten niitä treenataan ;)

Mutta kyllä penareeni tosiaan punnertamiseen auttaa. Jos haluaa vain punnertamalla kehittyä, niin

a) monta sarjaa päivään, useina päivinä viikossa, mutta harvoin loppuun asti
b) lisäpainoja mukaan eli vaikka reppu selkään ja sinne koulukirjoja

Eli et ole treenannut punnerruksia mutta tiedät silti miten niitä treenataan ;)

Mutta kyllä penareeni tosiaan punnertamiseen auttaa. Jos haluaa vain punnertamalla kehittyä, niin

a) monta sarjaa päivään, useina päivinä viikossa, mutta harvoin loppuun asti
b) lisäpainoja mukaan eli vaikka reppu selkään ja sinne koulukirjoja

No sen verran olen punnerruksia tehnyt että tiedän että niistä ei tuu muuta kun vihaseksi. :rolleyes:

no itse olen huomannut että itellä kasvaa punnerruksien määrä hyvään tahtii:) joka ilta teen punnerruksia ja jossain välissä humaa huomaa oho taas yks enemmä että kyl se o viittimisest kiinni:D

Yllätys yllätys, redhawk taas asialla... :jahas:

Voiskohan siinä olla oikeasti sellanen ongelma, että et harjoittele niitä riittävästi, ja toi aiemmin mainittu munattomuus selittää sen aikas täydellisesti.

Edit: Nii ja mun mielestä toi penkki ei paljoa vaikuta tavalliseen punnerrukseen, ku liikeradat on nii erilaiset ja muutenkin ihan eri liikkeet, tuohan se voimaa rintaan ja käsiin, mutta ei se kumminkaa parasta treeniä oo siihen punnerrusten määrän lisäämiseen oo.

Nii ja penkkiä tehää yleensä liian suurilla painoilla auttaakseen tota.. Siihen pitää saaha se räjähtävyys, että voi tehä ees montaa putkeen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo ei ole ihan suoraan rinnastettavissa penkki ja punnerrukset. Eipä mene montaa yli 50, vaikka sarjapainot penkissä on lähellä omaa painoa.

Ja siis tein lähes saman määrän punerruksia kun nostin tuplasti vähemmän penkistä.

Joku 100 punnerruksen kaverihan kertoi juuri täällä, että käsiä ei saa tuhlata yhtään alas menoon, sinne pitää melkein tipahtaa. Sen kyllä ymmärtää kun kovat kaverit vetää yli 100 minuutissa, eli n. 2 punnerrusta sekunnissa :)

Itse myös pelkällä penkillä olen vain rintalihaksia treenannut ja parhaimmillaan meni 70 punnerrusta minuuttiin jonka jälkeen lopahti voima :p

Enpä itsekään ennen salikäyntien aloitusta vetänyt kuin joku 20-30 punnerrusta, nyt (ainakin oman näkemykseni mukaan) lähinnä penkkitreenin ansiosta menee 80-90 putkeen, että kait silläkin voi liikkeelle lähteä jos ei muuta :)

Enpä itsekään ennen salikäyntien aloitusta vetänyt kuin joku 20-30 punnerrusta, nyt (ainakin oman näkemykseni mukaan) lähinnä penkkitreenin ansiosta menee 80-90 putkeen, että kait silläkin voi liikkeelle lähteä jos ei muuta :)

Johh.. itekkää en ookko kuntotesteissä punnerruksia tehny, taitaa olla ~40kpl/min paras suoritus. Tuohon aikaan tosin en reenannu vielä punttia joten en tiiä tämänhetkistä tulosta ollenkaan.

sairaan pitkä palautumisaika :S

eli aloin tekee tota 100 punnerruksen ohjelmaa netistä..nyt eka viikon jälkeen kun kokeilen en saa kun pari kun rojahdan ehti maahan..ohjelman mukaan pitäsisi olla jo palautunut mutta en olekaan..huilasin 3 päivää eikä ole lihakset enää hapoilla mutta heti lopahtaa maahan kun yrittää punnertaa? onko normaalia? vaatiko vielä pidemmän huilin muka? olin ihan sairaan väsynyt kylläkin ton eka viikon ohjelman jälkeen..

eli aloin tekee tota 100 punnerruksen ohjelmaa netistä..nyt eka viikon jälkeen kun kokeilen en saa kun pari kun rojahdan ehti maahan..ohjelman mukaan pitäsisi olla jo palautunut mutta en olekaan..huilasin 3 päivää eikä ole lihakset enää hapoilla mutta heti lopahtaa maahan kun yrittää punnertaa? onko normaalia? vaatiko vielä pidemmän huilin muka? olin ihan sairaan väsynyt kylläkin ton eka viikon ohjelman jälkeen..

Itellä tulee tommosii äkkiväsähtämisiä A) kun on tullu nukuttua huonosti B) syötyä huonosti C) ryypättyä D) sairastelua kiikarissa. Myönnätkö syyllistyneesi johonkin näistä? :D

Kuten tuossa edellä jo todettiin vika voi hyvinkin olla treenin sijasta levossa tai ravinnossa. Palautumisen yhtälöhän on tulo treenin, levon ja ravinnon välillä eli jonkin osa-alueen ollessa nollassa, on koko palautuminen nollassa.

Punnerrusvoima ei juuri vaikuta kehittää muuta ku punnertamalla ihan tavallisesti. Penkkipunerrus ei juuri vaikuta asiaan imo. Painan 85kg enkä jaksa penkistä juuri enempää nostaa, mutta jaksan punnertaa yhdellä kädellä hyvänä päivä 20 kertaa. Normi punnerruksia 60-. Paljon vaikuttaa että punnertaako rinnalla vai ojentajilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom