Tuossa on mielestäni avain onnellisuuteen.Lisään vielä, että olen erittäin samaa mieltä siitä, että onnenhetkiä kannattaa hakea arjesta, eikä tulevaisuuden vauraudesta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuossa on mielestäni avain onnellisuuteen.Lisään vielä, että olen erittäin samaa mieltä siitä, että onnenhetkiä kannattaa hakea arjesta, eikä tulevaisuuden vauraudesta.
Ei kai kukaan oikeasti ole täydellisen tyytyväinen tai edes tyytyväinen koko ajan?Minä olen niitä ihmisiä, jotka eivät ole koskaan täydellisen tyytyväisiä
Oikein hyvä suunnitelma. Ehdottaisin vielä, jos sitä ei jo tehty, että määrittelette mahdollisimman tarkasti a) minkä ehtojen pitää täyttyä että voidaan katsoa perheen taloustilanteen riittävästi, että tapahtuu b). Ja sitten vielä että mitä se b) oikein pitää sisällään, jälleen mahdollisimman tarkasti. Muuten on suuri vaara että puolisolle kertyy aiheesta suuria odotuksia, jotka sitten päättyy megapettymykseen kun ette olleekaan ääneenlausumattomasti samaa mieltä asiasta.Keskusteltiin asiasta eilen. Sovittiin että painan duunia kunnes talous on vähän paremmalla tasolla. Hän oli samaa mieltä. Olen samaa mieltä että pitäisi keskittyä enemmän nykyhetkeen mutta haluan varmistaa että tulevaisuuden nykyhetket ovat miellyttävämpiä.
Ei varmaan, mutta tiedostan, että en ole peruspositiivinen lasi puoleksi täynnä -tyyppi. Kannattaa tietysti ponnistella olemaan positiivinen sen minkä pystyy, koska jo tekohymyily taitaa huijata kehoon onnellisuuden tuntemuksia, mutta jos en saa perusasennettani muutettua ihan uudeksi, niin en ruoski itseäni.Ei kai kukaan oikeasti ole täydellisen tyytyväinen tai edes tyytyväinen koko ajan?
Mulle "riittää", kun olen ajallisesti enemmän (millä tahansa tasolla) tyytyväinen kuin tyytymätön/pettynyt/masentunut/ahdistunut, joskin näiden viimeisten suhteen suuruusluokka ja sykli saattavat olla merkityksellisempiä kuin tunne-/olotilan ajallinen kesto.
Mun rahat ei riittänyt aiemmin koskaan arkeen ennen kuin laitoin kulut minimiin enkä ollut mikään tuhlaajapoika. Mulla oli ainakin niin että mitä paremmin hankki niin sitä enemmin kulutti rahaa koska oli jotenkin ansainnut sen että voi kuluttaa enemmän. Asuminen ja ruoka on isoimmat kulut kuten jokainen tietää. Ennen kuusihenkinen perhe pystyi asumaan 77m² asunnossa nyt lähes jokaisella perheenjäsenellä pitää olla omat huoneet toki ajat muuttuvat.Minä en usko rikastuvani, se ei tule tapahtumaan mutta arjen pyörittämiseen menee jo aika paljon fyrkkaa ja olisi joskus kivaa päästä kunnon lomalle. Ja kyllä raha pyörii mielessä jatkuvasti. Niin kuin aikaisemmin sanoin niin en enää halua sitä että tili on miinuksella palkkapäivänä ja pitää miettiä miten saadaan laskut maksettua. Nämä vuodet riitti.
Minulla on mielikuva että melkeinpä kaikki kirjoittamasi asiat olisivat liittyneet tai kääntyneet rahaan. Esim. puoliso ei ole ymmärtänyt rahan realiteetteja tai tienannut itse, lapset eivät ole ymmärtäneet olla kiitollisia kallista lahjasta jne. Oliko joskus pohdintaa, minkä verran viitsii käyttää rahaa vaatteisiin, jos ei iske naisia? Koko ajan sinulla on huoli, että riittääkö raha ja vaaditaanko sinua tienaamaan kohtuuttomia ja samalla melkeinpä oma arvosikin riippuisi siitä, miten paljon sijoitat omaan ulkoasuusi? Katso huviksesi oma viestihistoria ja etsi, miten paljon raha esiintyy kirjoituksissa. Voi se olla, että minulla on väärä mielikuva ja sekoitan nimimerkkejä, mutta varmista asia.Olette oikeassa vaikka omat mielipiteet ehkä vähän heittävät. Minulla on suunnitelma mutta saa nähdä miten käy. Minä en usko rikastuvani, se ei tule tapahtumaan mutta arjen pyörittämiseen menee jo aika paljon fyrkkaa ja olisi joskus kivaa päästä kunnon lomalle. Ja kyllä raha pyörii mielessä jatkuvasti. Niin kuin aikaisemmin sanoin niin en enää halua sitä että tili on miinuksella palkkapäivänä ja pitää miettiä miten saadaan laskut maksettua. Nämä vuodet riitti.
Kyllä mutta kulut kuitenkin asiallisella tasollaMun rahat ei riittänyt aiemmin koskaan arkeen ennen kuin laitoin kulut minimiin enkä ollut mikään tuhlaajapoika. Mulla oli ainakin niin että mitä paremmin hankki niin sitä enemmin kulutti rahaa koska oli jotenkin ansainnut sen että voi kuluttaa enemmän. Asuminen ja ruoka on isoimmat kulut kuten jokainen tietää. Ennen kuusihenkinen perhe pystyi asumaan 77m² asunnossa nyt lähes jokaisella perheenjäsenellä pitää olla omat huoneet toki ajat muuttuvat.
Minulla on mielikuva että melkeinpä kaikki kirjoittamasi asiat olisivat liittyneet tai kääntyneet rahaan. Esim. puoliso ei ole ymmärtänyt rahan realiteetteja tai tienannut itse, lapset eivät ole ymmärtäneet olla kiitollisia kallista lahjasta jne. Oliko joskus pohdintaa, minkä verran viitsii käyttää rahaa vaatteisiin, jos ei iske naisia? Koko ajan sinulla on huoli, että riittääkö raha ja vaaditaanko sinua tienaamaan kohtuuttomia ja samalla melkeinpä oma arvosikin riippuisi siitä, miten paljon sijoitat omaan ulkoasuusi? Katso huviksesi oma viestihistoria ja etsi, miten paljon raha esiintyy kirjoituksissa. Voi se olla, että minulla on väärä mielikuva ja sekoitan nimimerkkejä, mutta varmista asia.
Melkein kaikilla on tilanteita, että raha-asiat vaivaavat, mutta jos ei ole akuuttia hätää ja silti itse tunnistat, että raha pyörii jatkuvasti mielessä, niin siihen voi liittyä joku trauma, joka pitäisi käsitellä. Sanoit että joskus oli raha tiukilla, mutta monella on ollut sellaisia tilanteita ja tilanne on sitten rauhoittunut eikä mieli ole jäänyt jatkuvaan hälytystilaan. Ehkä se trauma ei edes liity rahaan, vaan rahastressi on pelkkä sijaistoiminto, joka jatkuu niin kauan kunnes se perimmäinen vaivaava asia on käsitelty? Tämä nyt on keittiöpsykologiaa, mutta oikea psykologi voisi jeesata että ei jatkuvasti ahdistaisi.
Mutta kärsivätkö kuitenkin enemmän, jos olet stressaantunut, onneton ja jatkuvasti töissä ja menee ohi lasten lapsuusaika? Entä ovatko ne rahat oikeasti nyt loppumassa? Voiko olla sellaista viiden vuoden suunnitelmaa, joka sisältäisi myös aikaa ja rentoilua ja hyvinvointia?Eli muutkin kärsivät jos mun rahat loppuvat.
Mulla on vähän yksinkertaisempi, ns. reaalimaailmaan pohjaava skeema. Lasissa on juuri sen verran kuin sattuu olemaan. Ei aiheuta ihan mahdotonta tunnekuohua kumpaankaan suuntaan. Halu enempään tai vähempään on olemassa, mutta mukaudun jollain tavalla olevaiseen. Mikäli voin itse täyttää lasia, saatankin. Jos joku muu määrää, niin minkäpä hänelle mahtaa.tiedostan, että en ole peruspositiivinen lasi puoleksi täynnä -tyyppi.
Inssiopinnot avoimessa ilman valmistumisaikomuksia on ehkä vähän riskialtis suunnitelma, siis jos tavotteena on taloudellinen mielenrauha. Oot varmasti miettinykin onko mitään tutkintoon tähtäävä joka kiinnostais vaikka oppisopimuksella, mut tietysti jos tuo on se mikä kiinnostaa niin kannattaa tunnustella mitkä ois ne työllisyysnäkymät tuolla kombolla.vuoden päästä olen suorittanut tutkinnon loppuun ja aloitan inssiopiskelut avoimissa koska en usko että valmistaudun mutta vien sen niin pitkälle kuin mahdollista . Juttu on se että firma jossa olen duunissa tulee kaatumaan jossain vaiheessa ja haluan lähteä ennen sitä. Minulla on ylioppilasmerkonomin paperit joilla ei tee mitään. Nykyinen palkka on ihan ok mutta työ ei ole tarpeeksi haastava ja jos haluan työn josta maksetaan saman verran tai enemmän niin se vaatii sen että kouluttaudun.
Inssiopinnot avoimessa ilman valmistumisaikomuksia on ehkä vähän riskialtis suunnitelma, siis jos tavotteena on taloudellinen mielenrauha. Oot varmasti miettinykin onko mitään tutkintoon tähtäävä joka kiinnostais vaikka oppisopimuksella, mut tietysti jos tuo on se mikä kiinnostaa niin kannattaa tunnustella mitkä ois ne työllisyysnäkymät tuolla kombolla.
Valmistun jos valmistun. Ideana on se että minua kiinnostaa myyntihommat tai vastaavaa. Kukaan ei osaa sanoa onko siitä hyötyä työmarkkinoilla ja haluan myös parantaa omaa osaamista. Mulla on nyt päällikkötason työ mutta yleensä halutaan inssiä jopa myyntitehtäviin. Olen kuitenkin realistinen ja tietoinen siitä että menee liian hankalaksiMikä järki opiskella jos ei ole tarkoitus valmistua?
Ei kai se valmistuminen ole sen kummempaa kuin koulunkäynti muutenkaan paitsi että sitten koulu päättyy. Lopputyö voi olla jopa helpompi nakki kuin joku haastava pakollinen kurssi. Mutta hyvä että et sentään siitä valmistumisesta stressaa.Valmistun jos valmistun. Ideana on se että minua kiinnostaa myyntihommat tai vastaavaa. Kukaan ei osaa sanoa onko siitä hyötyä työmarkkinoilla ja haluan myös parantaa omaa osaamista. Mulla on nyt päällikkötason työ mutta yleensä halutaan inssiä jopa myyntitehtäviin. Olen kuitenkin realistinen ja tietoinen siitä että menee liian hankalaksi
En tiedä miten onnistuu koska en voi duunia jättää. Ei ole aavistustakaan siitä miten hommat toimii käytännössä.Ei kai se valmistuminen ole sen kummempaa kuin koulunkäynti muutenkaan paitsi että sitten koulu päättyy. Lopputyö voi olla jopa helpompi nakki kuin joku haastava pakollinen kurssi. Mutta hyvä että et sentään siitä valmistumisesta stressaa.
Sekin on totta että oma arvo on kiinni menestyksestä ja en tarkoita pelkästään rahaa.