Originally posted by Small&Weak
Stronger than me! Kasiluokalla jäin 30kg:N mahtavassa maksimikokeilussa tangon alle.
No etpä ole ainoa. Aikoinaan yläasteella liikunnanopettajamme (terveiset Penalle!) piti kerran vuodessa mittauspäivän, jolloin otettiin tuloksia ylös vatsa/selkälihaksista, leuanvedoista ja penkiltä. Koko yläasteen ajan penkin tankoon oli ladattu 30kg enkä saanut sitä ylös minään vuonna. Tuolloin en harrastanut muuta liikuntaa kuin kuusnepalla pelaamista. Toki olin luokkamme heikoin yksilö, kasilla 154cm/36kg(!). :(
Nooh, pikkasenhan tuo otti otsalohkoon ja kävinkin tästä sisuuntuneena hakemassa yläasteen päätteeksi kaupasta mahtavan 3kg:n käsipainon, jolla sai tehtyä pystypunnerruksia ja habaa ja jonkun weiderin kuminauhan :D. Kotitreeneihin kuului lisäksi vatsat, etunojapunnerrukset ja leuat. Näillä eväillä muutama kuukausi ja sitten faijan kanssa salille koittamaan, josko se 30kg menisi...ja nousihan se viimein. Itsevarmana sitten astelin lukion ekalla tähän vuosittaiseen nolaustilaisuuteen ja eikös prkl Pena ollut nostanut tankoon 50kg lähtöpainoksi! Penan painostamana päädyin koittamaan em. painoa...hyvä, että sain sen edes telineestä ylös. Tankohan putosi siitä suoraan rinnalle...
Eli tuo oli niin totaalisen nolo tilanne, että lähdin samoin tein salille ja sillä tiellä ollaan vieläkin. Parhaimmillaan olin 176/80, mutta sitten selästä meni parit välilevyt ja jouduin jättämään haaveeni olla vielä joskus iso ja vaffa. Mutta lajista en päässyt eroon. Niin pahat traumat noista nuoruusvuosista jäi, että lyhyistä treenitauoista johtuva akuutti riisitauti saa kyllä pian palaamaan salille takasin. Sitä kun on syntynyt laihaksi, niin paino alkaa heti tippumaan, jos pitää taukoa...
BTW: lukion kolmannella en enää ollut luokan heikoin, vaan penkiltä meni jo 85kg - tulos, mikä sai kaverit haukkomaan henkeään. :D
-m
ps. Ja kiitokset Penalle, joka näin nolaamalla löysi mulle sopivan urheilulajin!