Miksi aloitit bodauksen/voimailun?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mase
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by igf1bp3
Minä olin myls heikoin tietämäni ihminen... Voitko kertoa jotain tuloksia ennen treenin aloittamista, ihan vaan vertailun vuoksi? Haluan tietää, onko tässä maailmassa tosiaan joku minua heikompi.

Ite kävin ekan kerran salilla kasiluokalla.

Itse kävin kans kasiluokalla ekan kerran salilla.. tai saatto se olla 7.luokkakin.. mutta kuitenkin, tuolloin latasin penkkiin hurjat 25kg! ja muistelen, että ei se kovin montaa kertaa ylös tullut! :D
Riski minä... :david:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by hash pipe
Itse kävin kans kasiluokalla ekan kerran salilla.. tai saatto se olla 7.luokkakin.. mutta kuitenkin, tuolloin latasin penkkiin hurjat 25kg! ja muistelen, että ei se kovin montaa kertaa ylös tullut! :D
Riski minä... :david:

Stronger than me! Kasiluokalla jäin 30kg:N mahtavassa maksimikokeilussa tangon alle. :david:

Kasiluokalla 25kg jäi penkissä rinnalle niin, ettei noussut senttiäkään. 22,5kg nousi todella hikisesti kerran.

Kyykystä en saanut 50kg:aa (eka, mitä yritin), ja siirryin suosiolla treenaamaan 40kg:lla.

Ja huom, tuolloin olin urheillut koko pienen ikäni. Salitreeniin en ollut kajonnut.

Itse kävin kans kasiluokalla ekan kerran salilla.. tai saatto se olla 7.luokkakin.. mutta kuitenkin, tuolloin latasin penkkiin hurjat 25kg! ja muistelen, että ei se kovin montaa kertaa ylös tullut!
Itse nostin 7. luokan jouluna 50kg :eek:

Joskus 9. luokan jälkeen tais alkaa, 175cm/vajaat 60kg. Alkukeväästä liikuntatunnilla oltiin salilla ja kokeiltiin voimia, jotain 30-35kg nousi penkistä ja kaverin 55kg tuntui hurjalta :david: Sinä keväänä aloin treenaamaan voimaa ja lihaa, ennen satunnaisia käyntejä ja jotain 20 toiston sarjoja 50% painoilla, aika :david: Syksyllä käytiin samojen tyyppien kanssa lukion liikuntatunnilla taas salilla, nostin 90kg :thumbs: ja siitä sitten muutama vuosi tullut treenailtua on/off eri vammojen takia. Melkein 30kg on tullu lisää tavaraa kannettavaksi, läskiä vaan pitää poltella varmaan puolet tosta nyt pois :curs:

14-vuotiaana näin paikallislehdessä ilmoituksen kung fu-kurssista. Siellä sitä sitten tuli tahkottua puolisen vuotta mutta kyllästyin siihen hommaan enkä tykännyt siitä että joku kertoi minulle että nyt kyykkäät ja nyt punnerrat. Jotenka tie kävi salille vaihtelevalla menestyksellä

Originally posted by igf1bp3
Minä olin myls heikoin tietämäni ihminen... Voitko kertoa jotain tuloksia ennen treenin aloittamista, ihan vaan vertailun vuoksi? Haluan tietää, onko tässä maailmassa tosiaan joku minua heikompi.

Ite kävin ekan kerran salilla kasiluokalla.

No joskus ala-asteen vitosluokalla taisin saada 20 toistoo pystypunnerruksessa 4 kg käsipainoilla. 11-13-vuotiaana painissa minut voitti suurinpiirtein kaikki omanikäiset, ja useimmat nuoremmat. Muita tuloksia ei ole, kun en silloin salille uskaltanut mennä.

Ja tietysti tiesin, että maailmassa ehkä mahdollisesti saattaa olla joitakin minua heikompia, heitä vaan en sattunut tuntemaan.

EDIT: Ysiluokalla sain säädettävät käsipainot. Veikkaisin, että silloin oli pystypunnerrusykkönen 10 kg kun heijasi vartalolla.

Koriksen ohella kävin salilla. Ei ollut niin kivaa kun tein 3h maraton-treenejä mutta tuli käytyä kerta viikkoon muun juoksemisen ja kuntopiirin ohella ihan vaan sen takia että halusin treenata pysyäkseni kunnossa. Treenasin myös suureksi osaksi sen takia että tunsin tekeväni jotain enkä olevani niin laiska scheisse.

Sitten saliohjaaja teki mulle järkevämmän ohjelman ja punttihommat alkoi oikeasti kiinnostaa. Luin vielä Mega Dutyn ym kirjoja. Koris sitten jäi...

Joskus lähdin kokeilemaan, ja vähitellen jäin koukkuun. Sitäpaitsi lihaksikasvartaloinen henkilö on kauniimpi kuin tikku-kätinen ja pömppömahainen henkilö. Pumppia pumppia.

Paistijauheiliha kokeili ensimmäistä kertaa penkkiä myös kasiluokalla. 40-kiloa tuli kevyesti ylös. Sitten lastattiinki jo hurjat 45kg. Tanko irti telineestä, paino rinnalle ja hnnn..hynnnnn..ja siihen jäi.

Silloin oli minua ennen ottanut yks nyhverö 40-kiloa joka sitten katto mua kun naama punasena puhisin 45-kilon alla. Katoin tätä turskaa silmiin ja päätin että "vittu mä olen vahvempi kuin tollaset saatanan hörökorvanörtit!". ..kerättiin tanko rinnalla aggrea ja latasin kaikki siihen nostoon, ja sieltä se sitten tuli..

Kyllä jälkeenpäin on huvittanut.. Nykyään sarjapaino 200kg jolla saan kutosen.

Originally posted by Small&Weak
Stronger than me! Kasiluokalla jäin 30kg:N mahtavassa maksimikokeilussa tangon alle. :david:

No etpä ole ainoa. Aikoinaan yläasteella liikunnanopettajamme (terveiset Penalle!) piti kerran vuodessa mittauspäivän, jolloin otettiin tuloksia ylös vatsa/selkälihaksista, leuanvedoista ja penkiltä. Koko yläasteen ajan penkin tankoon oli ladattu 30kg enkä saanut sitä ylös minään vuonna. Tuolloin en harrastanut muuta liikuntaa kuin kuusnepalla pelaamista. Toki olin luokkamme heikoin yksilö, kasilla 154cm/36kg(!). :(

Nooh, pikkasenhan tuo otti otsalohkoon ja kävinkin tästä sisuuntuneena hakemassa yläasteen päätteeksi kaupasta mahtavan 3kg:n käsipainon, jolla sai tehtyä pystypunnerruksia ja habaa ja jonkun weiderin kuminauhan :D. Kotitreeneihin kuului lisäksi vatsat, etunojapunnerrukset ja leuat. Näillä eväillä muutama kuukausi ja sitten faijan kanssa salille koittamaan, josko se 30kg menisi...ja nousihan se viimein. Itsevarmana sitten astelin lukion ekalla tähän vuosittaiseen nolaustilaisuuteen ja eikös prkl Pena ollut nostanut tankoon 50kg lähtöpainoksi! Penan painostamana päädyin koittamaan em. painoa...hyvä, että sain sen edes telineestä ylös. Tankohan putosi siitä suoraan rinnalle...:rolleyes:

Eli tuo oli niin totaalisen nolo tilanne, että lähdin samoin tein salille ja sillä tiellä ollaan vieläkin. Parhaimmillaan olin 176/80, mutta sitten selästä meni parit välilevyt ja jouduin jättämään haaveeni olla vielä joskus iso ja vaffa. Mutta lajista en päässyt eroon. Niin pahat traumat noista nuoruusvuosista jäi, että lyhyistä treenitauoista johtuva akuutti riisitauti saa kyllä pian palaamaan salille takasin. Sitä kun on syntynyt laihaksi, niin paino alkaa heti tippumaan, jos pitää taukoa...

BTW: lukion kolmannella en enää ollut luokan heikoin, vaan penkiltä meni jo 85kg - tulos, mikä sai kaverit haukkomaan henkeään. :D

-m

ps. Ja kiitokset Penalle, joka näin nolaamalla löysi mulle sopivan urheilulajin!

Jaa tulihan sitä alkujaan kai aloitettua että olisi ees puoliksi niin vahva kuin muut luulivat mun olevan. Eli olin aina harrastanut knekkailua ja kamppailulajeja ja hölmöt kaverit luuli tän tarkoittavan että olen samalla helvetin vahva, vaikka olin aikamoinen luikero. Sitten offia ja nyt hiljakseen sen takia että "elintaso" alkaa kertyä vatsanseutuun. Koskaan en rasvoja ala mittauttamaan tai kovin tarkkana olemaan mutta nyt olisi tarkoitus syssyllä miettiä diettailua. Pääasia että on voimaa!

Jo ala-asteella olin kateellinen niille jätkille joita pidettiin vahvoina.
Eräänä joulukuisena päivänä päätin toteuuttaa pitkään miettimäni hankinnan, Ostin puntti-penkin. Penkkasin. Se tuntui hyvältä. Menin salille. Treenasin. Lopetin futiksen. Treenasin lisää. Mietin minkälaista olisi olla tosi iso ja vahva. Sillä tiellä ollaan...

Pari kaveria oli käynyt salilla ja sitten yks uus vuosi päätettiin kolmannen kaverin kans että ny ruetaan mekin käymään salilla. Siinä sitten alko huomaan että tää on kivaa hommaa ja samalla myös heräsi halu olla helvetin iso ja vahva. Tuolla tiellä vieläkin ollaan ja hyvin suurella todennäköisyydella vielä pitkän pitkän aikaa.

Tuossa pari vuotta sitten seuran normaalissa punttitestissä kyykkäsin 200 ja otin penkistä 80. Ajattelin että täytyy tähän joku tasapaino saada, ja sillä tiellä ollaan edelleen...

Punttailu lähti oikeastaan liikkeelle siitä etten siihen mennessä harrastanut mitään.Ikääkin oli jo päälle 17 joten piti miettiä harrastusta jota ei olisi tarvinnut aloittaa jo pikku penskana esim.lätkä,futis eivät tässä tapauksessa olleet mahdollisia.
Alussa oli melko heikko fysiikka ja muutenkin tunsin itseni sellaseksi pikku paskaksi mutta pikku hiljaa sitä alkoi kehittyä kovan työn kautta.Ikimuistoisia hetkiä olivat.mm kun sain ensimmäistä kertaa ladattua ne hurjat 10kg:n möykyt tangon molempiin päihin penkkipunnerruksessa..WOU:)..alussa oli tietenkin myös sellasta amatööri toimintaa ettei älynnyt tehdä muuta kuin rintaa ja hauista.. nekin kyseenalaisilla tekniikoilla !
Nyt kun 'oppirahat' on maksettu niin edistys on ollut huomattavasti nopeampaa ja voi jo hyvin mielen poseerata peilin edessä !

186/60 ei näyttänyt oikein hyvältä :D ...ja siitä se sitten lähti.

Täytyy toki huomauttaa että tuo about 60kg johtui aika pitkälle nuorempana aina inttiin asti harrastetuista kestävyyslajeista...

Before kuvat olis hyvä laittaa tähän kohtaan :D

Originally posted by paistijauheliha

Silloin oli minua ennen ottanut yks nyhverö 40-kiloa joka sitten katto mua kun naama punasena puhisin 45-kilon alla. Katoin tätä turskaa silmiin ja päätin että "vittu mä olen vahvempi kuin tollaset saatanan hörökorvanörtit!". ..kerättiin tanko rinnalla aggrea ja latasin kaikki siihen nostoon, ja sieltä se sitten tuli..

Miten sait noin paljon agrea aikaisex? Haukkuxe sua fäggärix ja kynixex?
:thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom