Miksi aloitit bodauksen/voimailun?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mase
  • Aloitettu Aloitettu
Kiinnostuin jo nuorena punttienkolistelusta. Eipä ihme kun isoveli oli käynyt pitkään puntilla ja oli ladonoven kokoinen. Lisä innostusta tuli vielä siitä kun serkun isä on kansainväliselläkin tasolla pärjännyt voimamies.

Konkreettisesti aloin käymään salilla pari vuotta sitten kun tajusin saman minkä Mikekin on aikoinaan tajunnut: 170 cm ja 50 kg EI ole mies:D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Harrastin aikaisemmin kilpauintia. Aloitin 7-vuotiaana ja jatkoin 18-vuotiaaksi. Tämän jälkeen pidin pari välivuotta ja treenasin vielä yhden kauden.

Jossain 15 ikäisenä aloin tekemään salilla jotain oheisharjoitteita ja kun myöhemmin uinti alkoi olemaan sosiaalisesti vaikeaa (keskimäärin kymmenen 2-3h treeniä viikossa plus kolme 2h punttitreeniä), niin uinti alkoi jäämään taustalle ja punttitreenistä tuli sitten päälaji.

Tämmöinen kolme 1.5h treeniä viikossa viikossa sopii paremmin kun näitä kiireitä on ja tuloksetkin näkyvät helpommin.

1. Piti tehdä vaikutus yhteen muijaan joka harrasteli paljon kaikennäköstä urheilua.

2. Täysi-ikäisenä olin jo kookkaan puoleinen(185/97) vaikken mitään harrastanutkaan.Luulin tietysti olevani myös vahva,mutta paskat.Armeijassa kaikki kävi ilmi kun pari kolkkyt kiloa köykäsemmät jätkät kykeni kovempiin suorituksiin.

3. Sitten kun harhakuvitelmat oli murskattu,tajusin että pelkkä kullien vertailu uimahallissa ei enää riittänyt miehisyyden todisteluun ja on muutenki homojen hommaa+kohta 1 = alotin käymään salilla.:thumbs:

Aloittaminen oli lähinnä päähänpisto, olin tuossa vähän aikaa sitte lopettanu keihään nakkelun, ja en oikein urheillu vuoteen. Sitten syksyllä-88 avattiin uusi sali Kuopioon. Sinne sitten suunnistettiin kaverin kanssa kattelee. Muistan kun aluks oltiin molemmat ihan :eek: :worship: kun nähtiin Gladiaattoreiden pantteri pumppaamassa hauiksiaan scotissa.
Kateltiin ihan epäuskoisina, ja kunnioituksella :)
Kaveri sitten lopetti ekalla viikolla treenin, mutta mie tykästyin kovin tähän touhuun. Treeniasenne ei ollut mitään "haluan olla iso ja vahva ja näytän muille" tms. vaan salilla tuli käytyä lähinnä hyvän olon & fiiliksen takia. Pituutta oli joku vajaa 180cm kun aloiteltiin ja paino varmaan siinä 65kg hujakoilla.

Päätin joskus, että isona mulle ei vittuilla. Tai jos vittuillaan niin kaveri lähtee silmä mustana.

Niin ja ne naiset tietenkin:D

Siitä kun joskus alettiin kaverin autotallissa treenailemaan, siellä oli puinen ite tehty penkki, siellä jonkin aikaa nosteltiin ja tehtiin penkkiä ja hauista..... sitten kaverilla loppu kiinnostus hommaan. Ja vuosi sen jälkeen toinen kaveri raahasi mut salille, sen kanssa kävin vajaan vuoden ja se lopetti, nyt on sitten treenailtu itsekseen/välillä yhen toisen kaverin kanssa.

Mua on aina kiinnostanut punttaus hieman. Jostain 10-vuotiaasta nassikasta asti. En tiedä mikä siinä oli, mutta kiinnosti vain. Halusin muksuna mennä salillekin, mutta porukat eivät olleet halukkaita kuskaamaan mua salille 12 kilsan päähän ja takaisin. Muksunakin pidin kaikesta ruumiillisesta rasituksesta. Odotin aina kevättä ja sitä että lampaat päästettäisiin laitumelle, jolloin pääsisin heittelemään lampaan paskaa lampolasta ulos pariksi viikoksi.
Sitten intissä vikana kuutena kuukautena ei ollut mitään tekemistä ja samasta tuvasta yksi tyyppi kävi salilla, joten aloitin käymään hänen kanssaan salilla. Mun intissä oli muutenkin ihan saatanasti punttaajia. Painoa oli tuolloin ehkä hitusen päälle 70kg ja pituutta 185cm.

Originally posted by tommih
Tai jos vittuillaan niin kaveri lähtee silmä mustana.

Niin ja ne naiset tietenkin:D

Naiset lähtee silmä mustana? No joo, oli huono. :david: - minä.

Mutta itse kysymykseen; Kai siinä saliharrastuksessa tais olla taustalla alussa se koko peruskoulun ajan kestänyt koulukiusaaminen. Eli salille menin alussa asenteella "vittu mua ei töni enää kukaan", niin naiivilta kuin se kuulostaakin.

Salibandyn ohessa siel tuli muutama kerta käytyy. Punttishommat rupes sitte kiinnostamaan enemmän ku homopallo joten lopetin sen ja rupesin käymään vaan salil. Ei siihen kummempia syitä oikeestaan ollu. Oli vaan kiva nähä ku tulokset ja lihat kasvaa, ja treenin jälkeen oli hyvä fiilis.

187/63 ei aiheuta kunnioitusta missään. ja oon pienen sairastelun jälkeen 16 vuotiaana painanut 59 kiloo (voi jeesus). Oikeestaa ton jälkeen mätkintä lajit jäi ja sali vei. Muistan vielä kun ylä-asteen terkkari kysyi syönkö yleensä mitään? No armeijaan mennessä sitten todettiin olevan 10 kg ylimäärästä olin ihan :confused: kun silti vatsalihakset näkyi selvästi kun hiukan jännitti. Nykyään ei 6pakki näy mutta mutta jostain nutrilet paketista katoin et oonkin sairaalloisen ylipainoinen et ei ihme.:evil:

Suurin syy oli varmasti halu päästä pienestä koostaan eroon, ja se jaksaa edelleenkin vetää salille.

Olin läski. Eka kerta salilla ja olin heikko kavereiden mielestä. Siitä se lähti, minuahan ei lannisteta.

nimim. 90 kg penasta 8 luokan puolivälissä.

Olin lapsuudessani ja nuoruudessani vähän anti-urheilija. Olin varma etten pärjää missään urheilussa. Lisäksi olen luonteeltani saamaton ja laiska, joten mitkään joukkuelajit tyyliin treenit kolmesti viikossa ei olisi käyneet. Aerobinen kuntoni on varmasti tosi huono. En ole koskaan käynyt ohjatulla aerobick-tunnilla, enkä mene. Punttis on yksilölaji, jossa tulokset näkyvät nopeasti, eikä niitä tarvitse vertailla keneenkään. Viehätyin punttisalin tunnelmaan. Lisäksi huomasin saavani painon pidettyä helposti kontrollissa. Satunnaisia n. puoli vuotta kestäneitä innostuksia puntin pariin on ollut alkaen 11 vuotta sitten, kunnes 3,5 vuotta sitten uusi miesystävä vei taas minut salille pitkän tauon jälkeen. Sillä tiellä ollaan.

Golffin takia tuli aloitettua, kun ei selkä kestänyt lyömistä + piti saada jotain tekemistä aerobisen välipäiville. Lähtö 173cm n.150kg.

Pari vuotta sitten meni ex-avopuolison kanssa haarukat jakoon. Yhtäkkiä oli ihan tolkuttomasti vapaa-aikaa...vaihtoehtona oli kavereitten kanssa notkuminen kahviloissa, tai jonkun uuden harrastuksen aloittaminen. Valitsin jälkimmäisen ja onneksi niin....on vaikea kuvitella, kuinka hajalla olisin jos kaikki arki-illat menis vaan telkkaria katsoessa/kavereiden kanssa roikkuessa.

aikajärjestyksessä:
-Joskus seiskaluokalla olin ikään suhteutettuna heikoin tietämäni ihminen. Otin sitten jostain varastosta 2 kg ja 4 kg käsipainot ja aloin tehdä pystypunnerrusta ja hauiskääntöä 60-400 toiston sarjoissa.
-Kasiluokalla sain leuanvetotangon. Nostin leuat nollasta 21:een 1,5-2 vuodessa
-Lukion toisella aloin pikkuhiljaa käymään salilla. Aluksi treeni oli sellaista, että ekat 45 min yläselkää ja hauista, koska ne "tarvitsi enemmän työtä, kun on niin hyvät leuat". Sitten trenikaveri vaihtui ja opin tekemään ekat treenin ekat puoli tuntia penkkiä. Tähän aikaan siis treeni kesti vähintään 1,5 h
-Vuosi melkein järkevää treenaamista, aloin syömään ja sain 9 kk:ssa kymmenen kiloa
-Viimeiset puoli vuotta tempausta ja työntöä

Eli alkuun tavoite oli etten olisi maailman heikoin. Sitten piti saada iso hauis (rintalihaksista en vielä tiennyt). Nyt vaan tahdon kasvaa niin vahvaksi kuin natuna mahdollista ja vielä mielellään vähillä rasvoilla.

Jotenkin luonnollinen ratkaisu mulle. Ihan junnuna harrastin koripalloa ja totesin että se ei ole mun juttu, varsinkaan kun pituus päätti jäädä 175 kohdalle. Olin aina vähän sellainen "luokan vahva poika" esikoulussa ja koulussa -
14-v sitten jo vinyylisarja piti hommata, sitten pahin angstiaika ehkä 15/16-17v iässä tuli taukoa ja 17-v kesällä takaisin hommiin ja salille sillä kertaa. Sen jälkeen (nyt 27-v) pisin tauko reilu 2 vkoa poissa salilta (loma+sairastelu samaan putkeen).

Harrastin jääpalloa ja piti saada voimaa luisteluun ja lyönteihin (ikää 13v 160/62 ) voitte arvata miten siinä sitten kävi...nyt mietin että lopetanko jääpallon ja jatkan kehonrakennusta vai harrastaisinko molempia.

Originally posted by pyrsi
aikajärjestyksessä:
-Joskus seiskaluokalla olin ikään suhteutettuna heikoin tietämäni ihminen.

Minä olin myls heikoin tietämäni ihminen... Voitko kertoa jotain tuloksia ennen treenin aloittamista, ihan vaan vertailun vuoksi? Haluan tietää, onko tässä maailmassa tosiaan joku minua heikompi.

Ite kävin ekan kerran salilla kasiluokalla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom