SUPERCARB 1kg -40%

BB Mikko Ovaskainen

Eihän kukaan ole niin väittänytkään.
No mikä pointti tolla 14kg paskalla sitten on? Eihän noi painot korreloi oikean elämän ja treenin kanssa mitenkään millään tasolla. Tää on aivan absurdia miten pitkälle jengi jaksaa mennä vältelläkseen normaalia treeniä. Nyt ollaan jo muna pystyssä puolustelemassa 14kg käsipainopunnerrusta, nyt helvetti herätkää.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Eikö se tuosta ole tarkoitus lähteä progressiivisesti korottamaan? Ja joka videossa mitä kattonu niin nämä on puhunut, että ei oo tarkoitus pienillä painoilla vääntää.
Kerro nyt, mikä pointti on 190kg punnertajalla tehdä 14kg kässäreillä? Kukaan täysjärkinen ei aloita progressiota mistään lasten painoista, ziisus. Sit tää saatanan tuntuma ja eristämisperverssio mikä ottaa kokoajan lisää valtaa ihmisten mielestä. Oonko mä ainoa joka puolustaa back to basics treeniä jossa tärkeää on isot moninivel-liikeet? Ei kukaan helvetti soikoon mene kyykkäämään niin että koittaa eristää etureidet, ei se ole edes saatana mahdollista ihmisellä mennä kyykkyyn aktivoimatta monta tukilihasta, eikä punnertaa tangolla aktivoimatta ojentajia. Tää on mennyt aivan mielenvikaikseksi miten vaikeeta te koitatte yksinkertaisesta asiasta tehdä.

Tää on hupiukkoilun multihuipentuma.

Viimeksi muokattu:
Kerro nyt, mikä pointti on 190kg punnertajalla tehdä 14kg kässäreillä? Kukaan täysjärkinen ei aloita progressiota mistään lasten painoista, ziisus.
Joo, onhan se hurjan kuuloinen juttu 😅 Tuntuu tosi hassulta ajatukselta.
Minäkin oon vasta tätä keskustelua seuratessa vähän tutustunut aiheeseen, niin en kehtaa ruveta experttiä leikkimään. Ois ihan mukava saada koko progressio videolle mihin tällä tähdätään, niin pystyisi ymmärtämään vähän enemmän. Mihin ne painot nousee? Ym.
Ihan perusryskämisen kannalla minä oon enimmäkseen ollut, nyt loukkaantumisten myötä joutunut miettimään tarkasti mitä tekee. Ehkä minä tietämättään käyttänyt treeneissä tätä "tuntuma"metodia.

Itsekään en tajua kyllä miten 190kg punnertaja voi saada millään tekniikalla vinopenkkiä tehtyä 14kg x 8. Saahan se nyt vaikka flaissejakin puristemalla tehtyä isommilla painoilla? Enkä edelleenkään ymmärrä miksi esim vinopenkissä pitäisi eristää vain rintalihakset? Miksei tehdä vaan peckdeciä jos se on kerran tavoitteena? Minulla ei ole kokemusta minkään SM-tason bodarien treeneistä, mutta ainakin ns perustreenaajalle tuollainen supistukseen, tuntumaan ja äärimmäiseen eristämiseen pohjaava treeni tuntuu kovin vaikealta toteuttaa tuloksekkaasti. Se on oikeasti aika eri asia pitää joku hurja tuntuma rintalihaksilla 180kg x 8 vinopenkissä kuin 50kg x 8, ja silti tuo ensimmäinen tuottaa aivan varmasti voimakkaamman lihaskasvuärsykkeen. Mielestäni liikkeen vahvistuminen muitakin reittejä kuin lihaskasvun kautta ja paino/määräprogression tuottama hyöty lihaskasvuun eivät ole toisensa poissulkevia asioita. Rumilla tekniikoilla ryskääminen ja pieni dynaaminen eläminen esim soutuliikkeiden mukana tai raskaiden moninivelliikkeiden tekeminen ilman hurjaa mind-muscle connectionia ovat eri asioita myöskin minusta.

Itse ainakin sain uskomattoman pumpin rintaan kun tein 15 kg kässäreillä sellaista puolikasta liikettä. Lyhyt liikerata ja hiitasti tuntumall.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
4kg kässäreillä? Kukaan täysjärkinen ei aloita progressiota mistään lasten painoista, ziisus. Sit tää saatanan tuntuma ja eristämisperverssio mikä ottaa kokoajan lisää valtaa ihmisten mielestä. Oonko mä ainoa joka puolustaa back to basics treeniä jossa tärkeää on isot moninivel-liikeet?
Jos siellä räjäytetään koko treenausfilosofia atomeiksi ja aletaan ensimmäistä kertaa treenaamaan lihasta eikä liikettä niin voi olla että alkuun on haasteita sen kanssa että mitä kohtaa liikeketjussa kuormitetaan kun tarkoitus on rasittaa lihasta maksimaalisesti eikä vain liikuttaa mahdollsiimman isoja romuja.
Vitun siiman blogissa toinen vitun siima ollut vierailevana kirjoittajana ja on se vieraskin joskus ihan kohtuullisia romuja liikutellut.
"Lihaksen kohdennettu treenaaminen kunnon tuntumalla ei tarkoita mitään 100 toiston sarjoja neonvihreillä käsipainoilla, vaikka alkuun kohdelihaksen aktivoinnin opettelu onnistuukin parhaiten tekemällä melko paljon toistoja. Mutta kun suoritustapa alkaa olla hallussa, voidaan tehdä jopa raskaita 3-5 toiston sarjoja siten, että työ kohdistuu juuri oikeaan lihakseen. Samalla nivelet ja hermosto pääsevät helpommalla – kehonrakennusmielessä aika hyvä diili."

Mitä tohon Uusitalonkin uusimpaan videoon tulee niin siinä Arikin kertoi että siitä painoja nostamaan progressiivisesti ylöspäin sitä mukaa kun tekniikka sitä kestää, en ymmärrä miten tämä ei olisi koko kehonrakennuksen ydintä. Jos tarkoitus on käyttää maksimi romuja ja liikemomenttia niin siinähän tämä meidän voimabodauskansa on kunnostautunut.
Tuntumallahan se Markokin aikanaan treenasi, ukko oli vaan niin pirun iso ja vahva että pystyi käyttämään niitä romuja mitä käytti.

Se tulee ihan siitä, kun ei haluta ymmärtää. Ei haluta myöntää, että ehkäpä se on oikeassa ja argumentoidaan sillä että on sitä ennenkin kasvettu kun on vaan tehty sinne päin... ei haluta edes ajatella että voisinko minä tehdä tämän ja tämän harjoituksen vieläkin tarkemmin ja paremmin palvellen kyseistä kohdelihasta. Se vaatii päätä.. ja malttia... jota harvalta löytyy.
Ja Uusitalo on kaikkitietävä Jumala.

Itse ainakin sain uskomattoman pumpin rintaan kun tein 15 kg kässäreillä sellaista puolikasta liikettä. Lyhyt liikerata ja hiitasti tuntumall.
Mä sain pumpin olkapäihin kun vaihdoin hehkulamppua, mutta ei se lihasta kasvata. Sama sulla, onnea vaan jatkoon.

Elävän elämän esimerkki tuntumaperversseille, mä en voi enää rintaa treenaa isommilla painoilla, mä joudun tekemään tosi tarkasti ja rauhassa tuntumalla ku mikä. Rinta ei kasva takaisin edes lihasmuistin avulla samoihin mittoihin koska en pääse failureen saakka isommilla kuormilla. Uskokaa nyt jumalauta ihmiset, tuntumahinkkaamalla ette saa mitään sen kummempaa aikaan, vaan pitää olla tarpeeksi kuormaa.

Mikä tämä 190kg penkki > 14 kg kässäripunnerrukset juttu on 🤯 Eihän nuo ole edes lämppä painot tuon luokan voimille. Joo kiloja voi nostattaa asteittain, mutta eihän sitä nyt noin alhaalta lähdetä. Ei tekniikka ja tuntuma sentään noin rakettitiedettä ole että pitää mennä painoihin jotka ei riitä edes lämmittelyyn. Tuohan on verrattavissa jos Mika Törrö treenaisi merimieskävelyn tekniikkaa harjanvarrella. Ehkä tuossa oli joku muu pointti. En edes kuunnellut juttua.

Sitä en ymmärrä miksi panikoidaan jos moninivelliike tuntuu monessa lihaksessa yhtä aikaa. Sehän niiden pointti juuri on. Rasitetaan kerralla useampaa lihasta. Mitä huonoa siinä on jos esim. punnerusliikkeet rasittavat myös ojentajia tai taka kyykky persettä ja takareisiä. Pelkkää plussaa. Riittää että kyykky tuntuu jaloissa. Turha sitä en alkaa analysoimaan missä kohta millilleen pitäisi tuntua. Sitten jos tuntuu enemmän selässä kuin jaloissa kannattaa miettiä tekniikkaa.

Mikä tämä 190kg penkki > 14 kg kässäripunnerrukset juttu on 🤯 Eihän nuo ole edes lämppä painot tuon luokan voimille. Joo kiloja voi nostattaa asteittain, mutta eihän sitä nyt noin alhaalta lähdetä. Ei tekniikka ja tuntuma sentään noin rakettitiedettä ole että pitää mennä painoihin jotka ei riitä edes lämmittelyyn. Tuohan on verrattavissa jos Mika Törrö treenaisi merimieskävelyn tekniikkaa harjanvarrella. Ehkä tuossa oli joku muu pointti. En edes kuunnellut juttua.

Sitä en ymmärrä miksi panikoidaan jos moninivelliike tuntuu monessa lihaksessa yhtä aikaa. Sehän niiden pointti juuri on. Rasitetaan kerralla useampaa lihasta. Mitä huonoa siinä on jos esim. punnerusliikkeet rasittavat myös ojentajia tai taka kyykky persettä ja takareisiä. Pelkkää plussaa. Riittää että kyykky tuntuu jaloissa. Turha sitä en alkaa analysoimaan missä kohta millilleen pitäisi tuntua. Sitten jos tuntuu enemmän selässä kuin jaloissa kannattaa miettiä tekniikkaa.
Tuo on varmaan pelkkä Provo. Kyllä kokenut 190kg pankkaaja osaa treenata myös bodausta. Ihan turha väittää että ei osaisi tehdä kässäreillä punnerruksia niinkuin kuuluu.
Tai jos joutuu ottamaan 11 vuotiaan painot, pitää olla kehitysvammainen.

Tällä "ohipuhumisen" määrällä luulisi, että on vaikeammastakin asiasta kyse, mutta...
Nykytietämyksen valossa mekaaninen kuorma lihaksella on tärkein "draiveri" lihaskasvulle. Tässä mm. Mike on oikeassa.
Puhe tuntumasta astuu mukaan, kun jotain lihasta treenatessa kuormitusta kompensoidaan muilla lihaksilla rakenteellisista syistä tai heikomman ns. hermotuksen vuoksi ja on tarkoitus oppia "kohdistamaan" rasitus oikeaan paikkaan (eli vähentämään kompensointia). Lopullinen tavoite on tällöinkin toki saada mekaaninen kuorma mahdollisimman suureksi ilman, että se menisi (liikaa) ohi.

Tuo että 190kg penkkaaja hyytyisi 8 toistoon 14kg käsipainolla (tämä se väite oli huom!), on tietysti höpöjuttu. Jotain valmennusammattitaidon mystifiointia tms., tiedä häntä...

Suositut

Back
Ylös Bottom