BB Mikko Ovaskainen

Hieno oli Mikko äijän kondis!!! En o tänne saitille ennen postaillu mutta äijän videoit katellu ja itekki tsemppii reeneihin ja elämänasenteeseen niist saanut. Mielestäni kaikki sinne lavalle nousseist on voittajii johku järjestykseenhän ne tietty laitetaan mut rotaatio pyörii ja se pitää liikkeessä ja ainahan jokaisella löytyy parantamisen varaa se kai se o osittain se jutun "suolakin"

Hitto, miten hyvän kehityksen Mikko on saanut aikaan vuodessa! :eek: Kädet on kasvanu varmaan monta senttiä. Selkä kovempi ja jalkoihinkin tullut massaa.
Sitten, kun vielä miettii, että iso osa ajasta on mennyt diettiin, niin onhan tuo hurja suoritus. Toivottavasti jatkuu kehitys samanlaisena. Selvästi löytynyt metodit, mitkä toimii.

Lisäksi täytyy kiittää vielä materiaalista, mitä snäppiin tuotat.

Hitto, miten hyvän kehityksen Mikko on saanut aikaan vuodessa! :eek: Kädet on kasvanu varmaan monta senttiä. Selkä kovempi ja jalkoihinkin tullut massaa.
Sitten, kun vielä miettii, että iso osa ajasta on mennyt diettiin, niin onhan tuo hurja suoritus. Toivottavasti jatkuu kehitys samanlaisena. Selvästi löytynyt metodit, mitkä toimii.

Lisäksi täytyy kiittää vielä materiaalista, mitä snäppiin tuotat.
En minä näköjään ole yksin sokea, valmentajan, treenikaverin ja vaimon kanssa. Samat huomiot teimme itsekin.

Offilla panostus oli treeneissä selkeästi ojentajissa, jaloissa (etenkin takareisissä) ja selän paksuudessa. Ja nuo lihasryhmät meni eteenpäin, vaikkei lavakondis niitä parhaiten esiin tuokaan.

Lisäksi kun offiruokailu on nyt kunnossa, niin en todellakaan ole muuttamassa muuta kuin että teen samaa entistäkin kovempaa.

Ja kyllä kai tuo lähes 3kilon puntaripainon lisäyskin omaa tarinaansa kertoo.

Offilla enimmillään 113kg, dieetin alussa 110kg ja lavalla n. 100kg.

Nuo Mr. Ovaskaisen itse linkittämät kuvat vuosien varrelta kertoo sen mikä näkyi kisoissakin. Kehitystä on tullut juuri sinne mihin sitä on kaivattukin. Vahvuudetkin vaan kehittyy samalla, niin kaikki ei sitä sitten välttämättä pelkkiä uusia kuvia katselemalla pysty havaitsemaan. Edelleen hienoin hartialinja Suomessa. Ja kokonaisuudessaan hieno fysiikka, sekä tuo penkkipunnerrus.fi videossa näkyvä tuplat pose pienllä vartalon kallistuksella... Voishan sitä joku vaikka vääntää patsaan.

Seuraavia kisoja ja taas friikimpää Ovaskaista odotellessa.

Nuo Mr. Ovaskaisen itse linkittämät kuvat vuosien varrelta kertoo sen mikä näkyi kisoissakin. Kehitystä on tullut juuri sinne mihin sitä on kaivattukin. Vahvuudetkin vaan kehittyy samalla, niin kaikki ei sitä sitten välttämättä pelkkiä uusia kuvia katselemalla pysty havaitsemaan. Edelleen hienoin hartialinja Suomessa. Ja kokonaisuudessaan hieno fysiikka, sekä tuo penkkipunnerrus.fi videossa näkyvä tuplat pose pienllä vartalon kallistuksella... Voishan sitä joku vaikka vääntää patsaan.

Seuraavia kisoja ja taas friikimpää Ovaskaista odotellessa.
Tuo poseeraus mistä mainitsit, tulee olemaan jatkossa käytössä. On siis kaksi tapaa poseerata tuplat edestä, vatsoja siis ajatellen. Joko niin, että vatsat jännitetään, tai niin, että rintakehä ja pallea vedetään ylös. Molemmissa poseerauksissa on puolensa.

Itse olen aina ennen vetänyt rintakehän ja pallean ylös, mutta ongelmaksi tässä on muodostunut lihasmassaltaan heikot vatsalihakset. Erottuvuus saisi olla parempi. Lisäksi, joskus kyseisessä posessa vatsa NÄYTTÄÄ että se pömpöttää, vaikka se onkin päinvastoin - sisäänvedettynä.

Tässä taas katselin kerran kisakuvat läpi. Kuntoni oli pehmeä, taitaa olla jopa pehmein kisakunto, mitä on koskaan SM-kisoissa itsellä ollut. Nesteinen, mutta myös rasvaa selässä. Jos ei ole siis jo muissa medioissa tullut selväksi, niin en itsekään olisi nostanut itseäni 5. sijaa ylemmäksi. Olen siis sinänsä tyytyväinen tulokseen, mitä tuolla kunnolla saavutettiin. Samoten kuntoon DIEETILLÄ olen tyytyväinen, tämä kisakunto ei niin tyydytä.

ACE- kisassa kunto oli nesteinen myös ja aika raskaasti. Natrium, mitä viimeistelyissä otettiin ei jaksanut pitää nestettä lihaksen sisässä riittävän pitkään.

SM-kisaan sit viimeistelyihin suolaa lisättiin. Ilmeisesti tämä ei kuitenkaan ollut hyvä ratkaisu, tai sitä tuli liikaa, sillä nesteinen tuo kunto oli sielläkin. Tosin ei niin paha kuin ACE:ssa. Näihin ratkaisuihin siis päädyttiin, koska viimevuotiset viimeistelyt juurikin kusi tuolla ACE-kisassa.

Jatkossa pitää dieetata;

a) kovempaa
b) paremmasta lähtökunnosta

Tehoja dieettiin pystyy lisäämään, mutta pituutta ei oikeastaan olisi suotavaa pidentää (nyt oli 18vkoa kisavalmistautuminen).

Jatkossa viimeistelyissä;

a) minimaalinen "viimeistely"
b) suolan ja veden suhde kuntoon

Tämän takia laji on haastava. Samat, ehkä joskus hyvinkin toimineet, menetelmät eivät toimi, kun lihasmassa lisääntyy. Samalla lisääntyy nesteen määrä kehossa ja siinä ainakin yksi syy, miksi samat menetelmät eivät toimi. Nesteettömäksi, mutta paineiseksi pääseminen on avainasia riittävän kovan dieetin lisäksi.

Mukavahan se olisi joskus saavuttaa Jaukkuri / Wilenius / Halmo / Vainio- kireys!

Mä nyt tässä haenkin takaa näiden kisaajien ketjujen sotkemista jatkuvalla negalla. Mä nyt olen tottunut jo siihen kuraan ja saan sitä ihan aiheesta. Mutta kyllähän siinäkin joku raja voi olla, nega on semmoista kuin olisin tuomittu raiskaaja.

Jumalauta! Paras uutinen pitkästäaikaa, että näitä jatkuvan neganheittäjiä alkaa lentää pois täältä, jos ei osaa rakentavasti palautetta antaa voi sen jättää tekemättä kokonaan. Onhan se tietysti vaikeeta, kun on 14v mittarissa ja pillifarkut on painanut kivekset takaisin häpyluun väliin ja tuuli riepottaa 46kg kehoa ympäri Korson raittia.
Yrittetäisiin edes käyttäytyä, kuin sivistysvaltiossa kuuluu.

Hugs and kisses ❤️

Hieno ja erilainen fysiikka Mikolla. Etenkin edestä ja sivulta poset todella näyttäviä. Takaa jalat näyttää hieman "hoikilta",mutta ei kai nää mr.O:n vikat kisat ollu? Ja jalkoja pystyy kuitenkin parantamaan verrattuna esim. jos olis kaponen hartialinja. Reeni iloa Mikolle pimeeseen syksyyn ja muillekin hupiukoille!

Tässä taas katselin kerran kisakuvat läpi. Kuntoni oli pehmeä, taitaa olla jopa pehmein kisakunto, mitä on koskaan SM-kisoissa itsellä ollut. Nesteinen, mutta myös rasvaa selässä. Jos ei ole siis jo muissa medioissa tullut selväksi, niin en itsekään olisi nostanut itseäni 5. sijaa ylemmäksi. Olen siis sinänsä tyytyväinen tulokseen, mitä tuolla kunnolla saavutettiin. Samoten kuntoon DIEETILLÄ olen tyytyväinen, tämä kisakunto ei niin tyydytä.

ACE- kisassa kunto oli nesteinen myös ja aika raskaasti. Natrium, mitä viimeistelyissä otettiin ei jaksanut pitää nestettä lihaksen sisässä riittävän pitkään.

SM-kisaan sit viimeistelyihin suolaa lisättiin. Ilmeisesti tämä ei kuitenkaan ollut hyvä ratkaisu, tai sitä tuli liikaa, sillä nesteinen tuo kunto oli sielläkin. Tosin ei niin paha kuin ACE:ssa. Näihin ratkaisuihin siis päädyttiin, koska viimevuotiset viimeistelyt juurikin kusi tuolla ACE-kisassa.

Jatkossa pitää dieetata;

a) kovempaa
b) paremmasta lähtökunnosta

Tehoja dieettiin pystyy lisäämään, mutta pituutta ei oikeastaan olisi suotavaa pidentää (nyt oli 18vkoa kisavalmistautuminen).

Jatkossa viimeistelyissä;

a) minimaalinen "viimeistely"
b) suolan ja veden suhde kuntoon

Tämän takia laji on haastava. Samat, ehkä joskus hyvinkin toimineet, menetelmät eivät toimi, kun lihasmassa lisääntyy. Samalla lisääntyy nesteen määrä kehossa ja siinä ainakin yksi syy, miksi samat menetelmät eivät toimi. Nesteettömäksi, mutta paineiseksi pääseminen on avainasia riittävän kovan dieetin lisäksi.

Mukavahan se olisi joskus saavuttaa Jaukkuri / Wilenius / Halmo / Vainio- kireys!
Tyhmiä kyselläkseni: jos nyt oli dieetin aloituspaino vain 10kg enemmän kuin lopputulos niin mites vähän se paino voi nousta offilla niin että lihasta vielä syntyy? Eli kun en tästä hommasta hirveesti tajua niin aattelin kysyä :D

Tyhmiä kyselläkseni: jos nyt oli dieetin aloituspaino vain 10kg enemmän kuin lopputulos niin mites vähän se paino voi nousta offilla niin että lihasta vielä syntyy? Eli kun en tästä hommasta hirveesti tajua niin aattelin kysyä :D
Eihän se paino lihasten mittari ole. Jospa olen ensi kerralla lähdössä saman painoinen, mutta kireämpi? Offi- ja kisapainoni ovat edenneet vuosien aikana näin (korkein offipaino):

2011: Off 105 kg, kisa 88 kg
2013: Off 113 kg, kisa 97 kg
2015: Off 122 kg, kisa 98 kg
2016: Off 113 kg, kisa 100 kg

Ja luonnollisesti kunto dieetillä / kisoissa aina parempi kuin edellisellä kerralla. Tosin tänä vuonna nyt ei kisoissa ollut paras terävyys, mutta dieetillä kunto paras koskaan.

Kuten huomaa, rajujakin offeja on otettu, lopputulos ei ole ollut itselle paras. Liikaa kaloreita --> aineenvaihdunta ei pysy mukana, sokerit korkeella ---> jaksamisen taso paska ---> ei jaksa treenata ---> ei lihaksia ---> vain lihava pallero.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom