Moi Mikko!
Löysin sinun videot pari viikkoa sitten ja olen katsonut/ kuunnellut niitä innolla. Todella hyvää materiaalia kiitos sinulle.
Jollain videolla mainitsit tarkoituksella tehdyn kolmen kuukauden treenitauon jonka jälkeen lähdit kasvattamaan lihasta. Haluaisitko kertoa tästä lisää? Oliko hyötyä tai saitko lihakset kasvamaan pienemmällä volyymilla paremmin? Toimisiko kuukauden tauko samalla tavalla? Tai siltä ja väliltä?
Itselläni on treenitaustaa 10 vuotta, ikää kohta 30. Lantion kanssa ollut ongelmia ja jalkojen treenaus jäänyt kipujen takia välissä vähemmälle. Eli yläkroppaa on väännetty senkin edestä. Lopulta löysin osaavan osteopaatin joka on laittanut ukon kuntoon ja jalkoja on treenattu kohta vuosi ja matka jatkuu! Mietin kannattaisiko minun pitää kuitenkin yläkropalle tai koko keholle pidempi tauko jonka jälkeen lähteä rakentamaan uutta massaa. Tai tulisiko tauko itsestään, jos painotan treeneissä jalkoja. Nyt olen dietillä ollut tammikuusta ja hiljalleen alkaa olla aika vaihtaa ylläpidolle. Yksijakoisella ohjelmalla on menty, jossa yksi pumppitreeni kuitenkin viikkoon. Vähän epäilyttää tauon pito ja mielelläni treenaisin salilla, mutta jos tälläinen buustaa lihaskasvua, niin voisin testata sitä.
Olisi hyvä podcastin aihe tai jos jotain mielipidettä haluat avata tänne? Kiitos vielä kerran ja pahoittelut pitkästä viestistä. (Eka postaus pakkikselle, vaikka ketjuja luen ahkerasti.) :D