Mikko Ellmén ( Punttisaaga )

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kanava löytyy SoundCloudista Mikko Ellmen nimellä kyllä. Tosin ei siellä mitään sisältöä ole toistaiseksi ainakaan.

Kiitos tiedosta, eli näköjään soittolistan julkiseksi asettaminen ei tehnyt podcasteja vielä julkisiksi. Nyt nekin on muutettu, joten pitäisi toimia?

Olipa kyllä ihan loistava tuo viimeisin podcasti. Kiva kuulla vähän enemmän Mikon treenihistoriasta, ja moneen asiaan voi kyllä samaistua.(y)

Kiitos!

Todella hyvä oli myös tämä viimeisin podcast! Aika kului podcastia kuunnellessa hujauksessa eli ei ollut yhtään liian pitkä.
Itselläni on YouTube Premium, mutta tosi hyvä, että podcast tulee esimerkiksi SoundCloudiin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mielenkiintoista juttua treenien suunnittelusta, kehonhuolto ei ilmeisesti kuulu suunnitelmaan vaan venyteltyä ynnä muuta tulee suunnittelemattakin?

MET-systeemin keskeinen pointti on juuri se, että siihen sisältyy huoltava elementti. Lisäksi teen ennen jokaista treeniä liikkuvuusharjoittelua ja dynaamisia venytyksiä treenattaville nivelille ja lihaksille. Molemmissa puhutaan nimenomaan ennaltaehkäisystä, mikä säästää paljon aikaa ja vaivaa verrattuna oireiden hoitamiseen tai hoidattamiseen.

Pystytkö tai haluatko tehdä treeniohjelmia ihmisille, joiden treenaamisen pääpaino ei ole kehonrakennustyylisessä lihasten kasvattamisessa tai voimailussa?

Pystytkö tai haluatko tehdä treeniohjelmia ihmisille, joiden treenaamisen pääpaino ei ole kehonrakennustyylisessä lihasten kasvattamisessa tai voimailussa?

Jos pystyn, niin haluan:) Mutta tämähän riippuu niin paljon siitä kenelle tehdään ja mihin tavoitteeseen? Esimerkiksi melko vähän salilla treenanneen harrastegolffarin peliä saadaan suurella todennäköisyydellä parannettua voimaharjoittelun perusteita soveltaen, mutta jos on kyse jo enemmän vastuksilla treenanneesta kilpatason tekijästä, niin silloin ohjaisin lajiin erikoistuneemmalle henkilölle, koska minulla ei vain ole asiassa vaadittavaa nyanssien tajua, vaikka teorian toki tunnen.

Tai jos henkilö haluaa vaikka 120kg penkin, niin mikäs siinä, mutta jos pitäisi nostaa 200kg, niin ei ole minun projektini.

Hyvä ja mielenkiintoinen video tuo 2019 treenisuunnitelma! Toivottavasti jatkoa seuraa pian.

Ihan vain pienenä sivuhuomiona: kun tuo sana periodisaatio lukuisine sijamuotoineen aiheutti ymmärrettävästi hieman lausuntavaikeuksia:), niin tarkoittaisiko jaksottaminen tai jaksotus samaa asiaa? Olisi ainakin helpompi lausua.

Hyvä ja mielenkiintoinen video tuo 2019 treenisuunnitelma! Toivottavasti jatkoa seuraa pian.

Ihan vain pienenä sivuhuomiona: kun tuo sana periodisaatio lukuisine sijamuotoineen aiheutti ymmärrettävästi hieman lausuntavaikeuksia:), niin tarkoittaisiko jaksottaminen tai jaksotus samaa asiaa? Olisi ainakin helpompi lausua.

Kiitos!

Periodisointi vertautuu aika hyvin siihen taannoiseen volyymiin, eli täysin vierasperäinen termi, mutta kohderyhmän sisällä niin vakiintunut, että on ytimekkäämpi ja yksiselitteisempi kuin jaksotus tai työmäärä.

Ei sillä, ettenkö niidenkään lausumista saisi ryssittyä:)

Tuli tuosta Abelin jaosta mieleen että, onko etureisien ja takareisien jakaminen kahdelle eri päivälle tuottanut parempaa kehitystä, kuin etu- ja takareiskojen tekeminen samassa treenissä. Mm. John Meadows suositteli niiden treenaamista samassa treenissä "Perform hams and quads together in the same workout – you'll get more overall size and thickness. " Onko tämä totta vaiko pelkkää bro sciencea? Oletko Mikko itse huomaannut eroa kehityksessä tai lukenut aiheesta?

Tuli tuosta Abelin jaosta mieleen että, onko etureisien ja takareisien jakaminen kahdelle eri päivälle tuottanut parempaa kehitystä, kuin etu- ja takareiskojen tekeminen samassa treenissä. Mm. John Meadows suositteli niiden treenaamista samassa treenissä "Perform hams and quads together in the same workout – you'll get more overall size and thickness. " Onko tämä totta vaiko pelkkää bro sciencea? Oletko Mikko itse huomaannut eroa kehityksessä tai lukenut aiheesta?

Sen on kokemusperäistä tietoa ja sellaisena totta.

Itse en ole huomannut eroa, enkä oleta sellaista käytännössä olevankaan, vaan kyse on aina yksilöstä ja kokonaisuudesta. Treenijako on tässä yhtälössä pelkkä työkalu, joka valitaan tilanteen mukaan. Ja silloin ajatus siitä, että tietyt lihakset pitää treenata yhdessä tai erikseen olisi vain rajoite.

Olen myös melko varma, ettei kukaan ole pyrkinyt tuottamaan kokeellista tietoa tästä aiheesta.

Sen on kokemusperäistä tietoa ja sellaisena totta.

Itse en ole huomannut eroa, enkä oleta sellaista käytännössä olevankaan, vaan kyse on aina yksilöstä ja kokonaisuudesta. Treenijako on tässä yhtälössä pelkkä työkalu, joka valitaan tilanteen mukaan. Ja silloin ajatus siitä, että tietyt lihakset pitää treenata yhdessä tai erikseen olisi vain rajoite.

Olen myös melko varma, ettei kukaan ole pyrkinyt tuottamaan kokeellista tietoa tästä aiheesta.
Kiitos vastauksesta!
Entä onko vastavaikuttajalihasten treenaamisesta samassa treenissä esitetty minkäänlaista tutkimusdataa?

Suositut

Back
Ylös Bottom