Miken 2x6 systeemi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pååtta
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Meikäläisellä on aika hyvin toiminut tämä systeemi. 75kg -> 90kg noussut niin, että joka kerta saanut lyödä sen 2,5kg lisää painoa. :thumbs: Tänään meni siis tuo 90kg, eli seuraavaksi laitetaan se 92,5kg. Apuliikkeinä teen vinopenkkiä käsipainoilla 3 sarjaa joissa 6-8 toistoa, sekä noin joka toinen kerta ristikkäistaljalla pari sarjaa. Ojentajaliikkeinä jotakuinkin vuorotellen dippi ja ranskalainen sekä satunnaisesti muutama pumppisarja taljalla.

Mukava reenailla kun kehitystä tapahtuu :)

Meikäläisellä on aika hyvin toiminut tämä systeemi. 75kg -> 90kg noussut niin, että joka kerta saanut lyödä sen 2,5kg lisää painoa. :thumbs: Tänään meni siis tuo 90kg, eli seuraavaksi laitetaan se 92,5kg.

Koska olen suunnilleen samoissa painoissa, kysyisin, minkälaiset lämmittelyt teet ennen tuota 2x6:ta?

Koska olen suunnilleen samoissa painoissa, kysyisin, minkälaiset lämmittelyt teet ennen tuota 2x6:ta?

Ei ole mitään säännönmukaista systeemiä, mutta jotakuinkin seuraavasti:
-Tangolla parikymmentä toistoa
-40kg x 10
-60kg x 6
-70kg x 3
-80kg x 2
sarjojen välit suunnilleen sen verran mitä kestää laittaa lisää painoa ja hörpätä suullinen vettä :)

:offtopic:
Mulla oli ennen liian kovat lämmittelyt mut nykyää kai liian löysät :D
Tanko x20
50kg x10
ja sitte
6x2x80kg.

Nyt lienee meikäläisen aika vähäksi aikaa luopua 2*6-ohjelmasta, nimittäin olen jo pitkään yrittänyt 90 kg:lla saada tuota menemään, ja lähellä on ollutkin, mutta tänään tuntui tosi nihkeälle:rolleyes: Kysyisinkin paremmin tietäviltä, mikä on vaihtoehto? Itse ajattelin 3*8 tehdä, lähtien jostain 75 kg:sta.

ennemmin 2x6, mutta pudotat painot sinne 70kiloon ja joka viikko lisäät 5kg. sitte ku oot 85kg menossa niin 2,5kg per viikko(87,5>>>90kg). tolla systeemillä se 2x6x90 tulee menemään, voimat ei katoa mihinkään ei tarvi sitä pelätä. tollasta selkeää aallotusta väliin niin saa nopeutta siihen penkkiin, ei kannata hakata päätä seinään väkisin.

ennemmin 2x6, mutta pudotat painot sinne 70kiloon ja joka viikko lisäät 5kg. sitte ku oot 85kg menossa niin 2,5kg per viikko(87,5>>>90kg). tolla systeemillä se 2x6x90 tulee menemään, voimat ei katoa mihinkään ei tarvi sitä pelätä. tollasta selkeää aallotusta väliin niin saa nopeutta siihen penkkiin, ei kannata hakata päätä seinään väkisin.

Tarkoituksena olisi kyllä muutenkin tehdä hieman eri systeemillä ihan vaihtelun vuoksi. Aloittaisin sitten 1,5 -2kk päästä uudelleen 2*6-systeemin? Eikös se niin ole, että vaihtelu on eduksi kaikessa;) Voi olla, että aloitin koko jutun liian raskaista, lähdin liikkeelle 82,5 kg:sta.

Mutta kiitos vinkistä, täytyypi miettiä. Osaatko perustella tarkemmin, miksi juuri 2*6 pienemmillä painoilla?

Nyt lienee meikäläisen aika vähäksi aikaa luopua 2*6-ohjelmasta, nimittäin olen jo pitkään yrittänyt 90 kg:lla saada tuota menemään, ja lähellä on ollutkin, mutta tänään tuntui tosi nihkeälle:rolleyes: Kysyisinkin paremmin tietäviltä, mikä on vaihtoehto? Itse ajattelin 3*8 tehdä, lähtien jostain 75 kg:sta.

Jos näinkin pienissä painoissa alkaa tulokset junnaamaan ni tuskin on kiinni reeniohjelmasta. Veikkaanpa että syömiset perseellään!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos näinkin pienissä painoissa alkaa tulokset junnaamaan ni tuskin on kiinni reeniohjelmasta. Veikkaanpa että syömiset perseellään!

Heh, ei tuo ole minulle pieni paino. Kuitenkin harrastelen tässä vähän muutakin, eikä tuo penkki ole meikäläiselle kuitenkaan ihan ykköslaji:D Syödä yritän kyllä, mutta kaloreita en laske, vaikka ihan hyvä voisi olla

Nyt on pieni hätätilanne penkissä. Kauhistus ja epätoivo käyvät yhdessä päälle.

Mistä siis on kyse?

Kun penkki alkoi tökkiä 2x6x70:ssä pudotin tuon sarjapainon 55 kiloon, ja aloin nostaa sitä 5 kg:lla viikossa, ja näin piti mennä 70:een asti. Mutta kuinka kävikään: Viime kerralla piti tehdä 2x6x65, mutta jo ensimmäinen sarja jäi 4:ään tai 5:een (en muista kumpaan) toistoon.

Kuinka tuollainen voimien tippuminen on mahdollista? Olen kuitenkin tehnyt tuon 2x6:n pykälää isommillakin painoilla. Nyt vaan ei jostain syystä voimat riitä. Tuossa jokin aika sitten tuli kyllä sairasteltuakin, mutta toisaalta esimerkiksi mavessa on saanut lisäillä tuon jälkeenkin joka viikko 2,5 kg sarjapainoihin. Eli siis taitaa ongelma liittyä vain rintaan/ojentajiin.

Treeniohjelmaan on kyllä tullut tehtyä pieniä muutoksia, esimerkiksi ranskis toisena ojentajaliikkeenä tuli vaihdettua dippiin, mikä saattaa lisätä rinnan kuormitusta. Lisäksi pystypunnerrusta teen nyt kahdesti viikossa, tosin vain yhden sarjan kerralla.

kyllähän tällainen notkahdus voi olla ihan normaaliakin, mutta miten kannattaisi edetä? Teenkö seuraavallakin kerralla penkin 65 kg:lla ja koitan saada sen 2x6?

Mistä siis on kyse?

Kun penkki alkoi tökkiä 2x6x70:ssä pudotin tuon sarjapainon 55 kiloon, ja aloin nostaa sitä 5 kg:lla viikossa, ja näin piti mennä 70:een asti. Mutta kuinka kävikään: Viime kerralla piti tehdä 2x6x65, mutta jo ensimmäinen sarja jäi 4:ään tai 5:een (en muista kumpaan) toistoon.

Kuinka tuollainen voimien tippuminen on mahdollista? Olen kuitenkin tehnyt tuon 2x6:n pykälää isommillakin painoilla. Nyt vaan ei jostain syystä voimat riitä. Tuossa jokin aika sitten tuli kyllä sairasteltuakin, mutta toisaalta esimerkiksi mavessa on saanut lisäillä tuon jälkeenkin joka viikko 2,5 kg sarjapainoihin. Eli siis taitaa ongelma liittyä vain rintaan/ojentajiin.

Treeniohjelmaan on kyllä tullut tehtyä pieniä muutoksia, esimerkiksi ranskis toisena ojentajaliikkeenä tuli vaihdettua dippiin, mikä saattaa lisätä rinnan kuormitusta. Lisäksi pystypunnerrusta teen nyt kahdesti viikossa, tosin vain yhden sarjan kerralla.

kyllähän tällainen notkahdus voi olla ihan normaaliakin, mutta miten kannattaisi edetä? Teenkö seuraavallakin kerralla penkin 65 kg:lla ja koitan saada sen 2x6?

Sairastelut kyllä poistaa aika hyvin tota voimaa, etenkin jos vielä oot flunssassa vähän. Mutta mitenkäs on tuo uni ja ruokapuoli?
ja ohjeet meni näin:

Jos ekalla ei tule 6, nin toiseen sarjaan 5 kiloa pois. Jos nyt tulee 6, niin seuraavalla kerralla sama tavoite.

Jos ekalla ei tule 6, eikä 5 kilon pudotuksen jälkeenkään tule 6, niin seuraavalla kerralla 5 kiloa pienempi tavoite.

Mistä siis on kyse?

apuliikkeet keveemmin eli dipit ja ranskikset(mitä milloinkin teet). hermostosi on todennäköisesti tukossa. mulla saattaa pena tulos romahtaa jopa 20kg viikossa jos oikein pahasti piiputan hermoston tukkoon. se ei todellakaan ole kivaa. vitutus on sanoin kuvaamaton. viime reenissä koin moisen romahduksen(tänään) ja voin sanoa että silloin tekee mieli lopettaa koko touhu kesken :). eli ei muuta ku nyt uudestaan lähdet pienemmistä painosta liikkeelle ja teet dipin/ranskikset keveemmin eli jätät reilusti varaa(2-4toistoa per sarja) ja penkkiäkin voit nostaa varovaisemmin esim näin 1vko:55>>>2vko:60>>3:vko62,5>>>4vko:65>>>5vko:67,5>>>6vko:70>>>7:vko72,5(keveissä sarjoissa panostat nopeuteen eli täydellä temmolla kaikki toistot) ja sitte ku homma on viety läpi niin taas pudotusta raudoissa ja homma alusta(ennen uuden kierron alkua ois hyvä pitää n,5päivän täys huili reenistä), 55kg ja 5kg harppauksilla esim 60-65 tunteen mukaan ja sitte taas se +2,5kg viikkoon ja lopetus 75-77,5 tasoon. kyllä se siitä. jos et kutosia jaksa(tunnet ettei voimat kutosiin riitä) raskaimmissa reeneissä tehdä, niin voit ottaa niillä raskaimmilla painoilla(mikä se sitten milloinkin sattuu olemaan) esim 4-5sarjaa x3toistoa kussakin ja sitten taas ku pudotat painoja(lähdet alusta) niin kutosilla liikkeelle. toivottavasti sait selkoa. lisäksi jos teet rintapäivänä esim vinopenkkiä tai muita punnerruksia niin nekin suht keveesti esim 3x6, mutta varaa saa jäädä eli helppoja toistoja. ei siis loppuun asti missään nimessä, sama koskee myös olkapää punnerruksia. ne ovat vain apuliikkeitä. tiedän että nuita on vaikea noudattaa, oon kova neuvvoon, mutta itekki vuodesta toiseen reenaan liian "kovaa"(lue:tyhmästi) ettei tässä oikein kehitystä tule ku aina romahdellaan pohja mutiin tietyin väliajoin :). tiedän suunnilleen miten pitäs reenata, mutta ahneus iskee aina ja sitten se kostautuu ku tulokset romahtaa, tyhmästä päästä kärsii koko ruumis silloin :)

Mites itse Mike on saanut tällä tuloksia aikaan? Viralliset/epäviralliset ennätykset?
Mä tein tätä vuositolkulla putkeen ja olen tuloksetkin sanonut moneen otteeseen.

Parhaat nostot siis tässä.

Salilla:
200x4 ja 220x1

Kisoissa raw:
217,5 painolla 108,1kg
205 painolla 99,4kg

Jos nyt laittais jotain omia vähäisiä tuloksia mitä oon tällä systeemillä saanut. Elikäs alotin 70 tekemään kutosia ja tänään tuli 87,5 kaks kutosta. Maksimi oli aloittaessa 85 ja 105 nostin pari kuukautta sitten. Tökkimistä tuli kun en osannut keventää treenejä ja puskin väkisin liian kauan 5,4 sarjoja. Nyt tein hetken verran vitosia ja jotain sekalaista ihan pääkoppaa leppuuttaakseni ja motivaatiota saadakseni ja siis aloitin jälleen tekemään 2*6 systeemiä. Kyllähän tämä useimmille toimii. Mutta pohjia pitää mielestäni olla jonkin verran ennen kuin lähtee 2*6 tekemään.

No, en minäkään paljoa sanoisi siittä kuka tietää voimasta, jos koko penkkitulokseni olisi rakennettu vain tekemällä 2X6, ja tästä parin päivän päästä lattiapenkki ja bodailua. Mikään muu tuskin olisi voinut kehittää enemmän...;)
Eli tulos ei todellakaan kerro tietämystä asioista:)

Pistetäänkö ketju lukkoon? Tulokset eivät kuulemma kerro mitään ja muut sydeemit ovat parempia. Eli te kaikki jotka olette saaneet tällä kehitystä, siirtykää puhumaan treenaamisen sijasta.

Aika vähissä on tälläkin foorumilla voimapainotteisesti treenaavat, jotka pääliikkeissä tuolla hommalla reenaa. Itse asiassa en tiedä yhtään.

Mutta kaikki mallit on hyväksi jos ne vievät eteenpäin. Positiivistahan tuossa on tuo selkeä progression ylläpito, joka aloittelevilta kavereilta helposti puuttuu. Helppo ja yksinkertainen malli, joka on helppo ympätä normibodausohjelmaan.

Peräisin perusteluja sille miksi tehdä enemmän jos vähempikin toimii ja varmasti palautuu? Millä perusteella esim Jääkuningas ja aikaisemmin rrkalle dissaavat systeemiä ja mun henkilökohtaista tietoa? Millä logiikalla vähemmän nostava voi edes periaatteessa kritisoida systeemiä jos se kerran toimii? Vai kritisoidaanko ihan vain provokatiivisessa mielessä?

Kiitoksia Neutraalille. Pitääpä malttaa ottaa vähän kevyemmin ja noudattaa noita ohjeita. Eiköhän se rauta vielä joskus ala nousta. :)

Suositut

Back
Ylös Bottom