Mika Myllylä vs Matti Nykänen!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zztop
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä tiedän.
Minä olen tuonut vaan ilmi oman näkemykseni ja mielipiteeni.
Elämä on valintoja täynnä. Ne tai me, jotka virheisiin sorrutaan, tiedetään se kyllä jo yleensä tekovaiheessa. Mutta silti valitaan tai tehdään vääriin. Ei itsellänikään ole koskaan ollut vaikeuksia hahmottaa oikeaa ja väärää polkua. Mutta ennen valitsin aina sen väärän. Syy siihen oli hyvin yksinkertainen. Itsekkyys, helppous, pelko vastuun ottamisesta.
Mutta sitten kun elämään on tullut muutakin sisältöä kuin oma napa, niin silloin sitä vasta tajusi, kuinka paska sitä on ollut. Kun oppii hieman katsomaan elämää myös toisten silmin ja miettimään miltä toisesta ne itseni tekemät asiat tuntuivat.

Aivan totta!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minä en ymmärrä tuota, että jos entinen huippu-urheilija alkaa tötöilee aktiiviuran jälkeen, niin sitä täytyy ymmärtää sen takia, koska urheilija alkaa täyttää jotain "tyhjiötä" tms. Jos tavallinen jannu alkaa dokata 12 v, niin ei kukaan varmaan ymmärrä sitä siltä kantilta, että jäbä täyttää mahdollisesti syntymästään lähtien ollutta tyhjiötä. Vai pitäisikö mitalien takia ymmärtää Myllylää paremmin? Myllylällähän oli uran jälkeen työpaikka ja perhe. Luulisi noilla jo jonkinlaisen tyhjiön täyttävän.

Jokainen voi tehdä elämässään mitä haluaa. Odotan vaan mielenkiinnolla, että mitä tapahtuu kun Räikkönen lopettaa aktiiviuransa. Varmasti yks "matti nykänen" lisää.

kimi on liian rikas tullakseen matti nykäseksi. eikä kyllä yhtä tyhmäkään.

mistä sie tiiät kuinka tyhmä se on?

onhan tuo vinkeitä antanut.

aikanaan ole eräs pokerin ammattilaine Stu Ungar joka oli 6 eri kertaa elämänsä aikana miljoonääri...

ei katkennut pelaamalla vaan kokalla,viinalla ym.

aina grindas uudestaan ylös ja lopussa nirri pois toisten ansiosta

ja tällä hetkellä suomen vankilassa istuu eräs ystävä joka voitti taannoin
4000 000 markkaa lotossa...2 vuotta voiton jälkeen tuomittiin taposta pennittömänä 10 vuodeksi lusikoimaan keittämäänsä soppaa...
joo....on kimillä monta miljoonaa,mutta esim. vegasissa on pelaajia jotka voi tiltata illassa 10 000 000$,niin että jos himo on viinaan ja vaikka nyt peleihin niin vegasissa voi vaikka häkkisen mika tiltata sekopäissään kaiken..

ei raha poista ongelmia,yleensä juuri raha,on sitä tai ei ole,on kaiken pahan alku ja juuri.

matti on köyhä ja epätoivoinen. jos matilla olisi yhtä paljon rahaa kuin kimillä, niin hänellä olisi varmasti ympärillä myös ihmisiä, jotka huolehtisi hänen ongelmistaan. ja useat ongelmat katoaisi jo ilman muita ihmisiäkin. toisaalta matti on kyllä sen tason älykääpiö, että saattaisi silti tyriä kaiken. kimillä ja mikalla on kyllä homma selkeästi paremmin hallussa ja eivät ole mitenkään mattiin verrattavissa.

Paskat se mikään sairaus ole, tai no ehkä parhaillaankin itseaiheutettu "sairaus" kenenkään kroppaan ei alkoholia mene jos sitä ei sinne kaada.
Tästä me voidaan väitellä vaikka maailman tappiin asti. Olen kuitenkin sen verran läheltä tollasta juopottelua seuraamaan, että tiedän asiasta jotakin.

Käytetään sitten vaikka termiä mielisairaus, koska päässähän se vika noilla alkkiksilla on.

Entisen huippu-urjeilijan on varmaan lähes mahdotonta saada samalaisia filliksiä jostain normaalista työelämä-jutusta kuin mitä se sai aikoinaan urheilusta. Mutta silti turhaa itsensä säälimistä..

Ei varmaan Myllylällä kivaa huomata että Lampiset on voideltu viimeistä kertaa jo ajat sitten...eikä enää ole hirveästi mahdollisuuksia olla koko kansan ihailema kultapoju...

Mutta onhan niitä tuopintarjoajia kapakat täynnä ja itsepähän se kusiliemet kurkkuunsa kaataa. :arvi:

kimi on liian rikas tullakseen matti nykäseksi. eikä kyllä yhtä tyhmäkään.

Eihän sen Räikkösen tarvitse tehdä muuta kuin dokata ravintoloissa samaan tapaan mitä nykyään , niin kyllä kaikenmaailman roskalehdet on siitä kiinnostuneita. Mihin se koira karvoistaan pääsis... :rolleyes:

Sekö se oikeuttaa tarttumaan pulloon, kun elämässä vastutuuli puhaltaa. Kun eletään aikuisen miehen elämää vitutuksineen? Se oikeuttaa häpäisemään perheensä, itsensä,saa läheiset tuntemaan hätää ja kärsimystä?
Vittu, kyllä täällä moni muukin hammastaan purren ja pahan olonsa kanssa saa painaa eteenpäin. Ja ilman päihteitä.

Jos ymmärtäisit, mitä alkoholismi on, et puhuisi noin. Tämä on näitä iänikuisia "kyllä se pystyisi olemaan ilman, jos oppisi kestämään tuskaa ja jos siinä olisi miestä"-juttuja. Esimerkiksi Myllylän tapauksessa voidaan perustellusti sanoa, että hänen fyysisen tuskan ja rasituksen toleranssi on huomattavan korkea. Tulokset puhuvat puolestaan.

Elämä ja sen kokeminen ovat sen verran monisyisiä juttuja, että itse en ainakaan uskaltaisi alkaa tuomitsemaan ketään. Kenenkään ei pitäisi kokea paremmuuden tunnetta tai olla besserwisser näissä asioissa (eikä paljon missään muussakaan asiassa).

Jos ymmärtäisit, mitä alkoholismi on, et puhuisi noin. Tämä on näitä iänikuisia "kyllä se pystyisi olemaan ilman, jos oppisi kestämään tuskaa ja jos siinä olisi miestä"-juttuja. Esimerkiksi Myllylän tapauksessa voidaan perustellusti sanoa, että hänen fyysisen tuskan ja rasituksen toleranssi on huomattavan korkea. Tulokset puhuvat puolestaan.

Elämä ja sen kokeminen ovat sen verran monisyisiä juttuja, että itse en ainakaan uskaltaisi alkaa tuomitsemaan ketään. Kenenkään ei pitäisi kokea paremmuuden tunnetta tai olla besserwisser näissä asioissa (eikä paljon missään muussakaan asiassa).
Osui ja upposi.:)
En tässä ole paremmuuden tunnetta tuntenut ketään kohtaan. Olen vaan sanonut, että minä en ketään sääli tuollaisten asioiden johdosta. Toisille annetaan elämässä huonot kortit käteen jo alussa, parhailla ei ole kuin Musta Pekka näpissä. Siitä huolimatta ne selviää elämässä kunnialla läpi.
Se on henkistä voimaa ja omia valintoja pitkälle. Ei siinä fyysisen tuskan siedolla ole hevonvitun tekemistä niillä, jotka sieltä nousee. Jos paskaan haluaa jäädä rämpimään, niin se kyllä onnistuu. Helpompi siihen on jäädä, kuin sieltä ylös nousta. Se on nähty miljoona kertaa.

no voi vittu esimerkiksi tuo sandaali on voinut jäädäå pihalle muutenkin kuin kännipäissään muka sekoillu, tuo iltalehti ja sanomat on niin täyttä paskaa että en uskoyhtään niitä. Myllylä ottaa välillä kuppia, vittuako siitä kirjottaa. matti taas on haiman ja maksan räjähtämispisteessä rypevä ex mäkihyppääjä joka kinuaa julkisuuteen, myllylä ei julkisuutta halua ja haluaisi varmasti kupitella rauhassa :D

Minkä takia joku julkisuuden henkilö ei saisi ottaa kuppia, niin kuin tekee miljoona muutakin tavallista suomalaista miestä? Kuinka moni tuntee esim. Mika Myllylän henkilökohtaisesti ja pystyy sanomaan, että hänellä on vakava alkoholiongelma?

Aika helvetin moni suomalainen mies ottaa kippoa vitutukseen ja saattaa jopa käydä ostamassa siinä sivussa lonkeroa ja ajaa polkupyörällä! Eikö polkupyörällä ajo kännissä ole kuitenkin parempi vaihtoehto kuin esim. autolla?
Ja kuinkahan monen ryyppyillan jälkeen muidenkin suomalaisten miesten pihasta saattaa löytyä tippunut kenkä!?

Kuinka moni tuntee esim. Mika Myllylän henkilökohtaisesti ja pystyy sanomaan, että hänellä on vakava alkoholiongelma?

ei varmaan kovinkaan moni, mutta moni pystyy sanomaan, että mikalla on alkoholi ongelma, jopa hän itsekin. ei hän muuten olisi ollut hoidossa viinan takia 2 kertaa tälle vuodelle.

Ajatelkaapa näin:

-Myllylä on ollut huippu-urheilija monen monta vuotta. Tulee menestystä, kuuluisuutta.

-yhtäkkiä kaikki katoaa, yhdessä ainoassa kisassa (Lahden MM-kisat)

-julkinen nolous, häpeä. Kaikki menee. Kilpa-urheilu loppuu.

Arvatkaapa tunteeko ihminen jäävänsä tällöin tyhjän päälle? Kestääkö psyyke huippu-urheilu-uran äkkinäisen loppumisen?

Vähän suhteellisuuden tajua ja empaattisuutta.

Mihinköhän tämäkin threadi on menossa? Heti pohjalle pitää sanoa, että minusta on aika ällöä touhua tuo iltapäivälehtien asialla revittely.

Mutta tätä vanhan miehen ymmärtämistä ja empaattisuutta en kyllä ymmärrä. Oletetaan että minun urani olisi ollut tällainen:

- Ensin teen hyvin kannattavaa bisnestä monta vuotta, laitan rahaa hyväntekeväisyyteen, nopeisiin autoihin ja paistattelen iltapäivälehtien lööpeissä. Menestystä ja kuuluisuutta.

- Yhtäkkiä selviää, että bisnekseni on ollut rahanpesua, verohuijauksia sun muuta.

- Julkinen nolous, häpeä. Kaikki menee. Bisnesura loppuu.

Löytyisikö vanhalta mieheltä tässä tapauksessa empaattisuutta?

Olisihan Myllylä voinut välttää tuon julkisen häpeän tekemällä toisenlaisia valintoja. Saattaa tosin olla, että sitten sitä menestystä ja kuuluisuutta ei olisi alun perin niin paljon tullutkaan.

Miksi pitäisi olla empaattinen ihmistä kohtaan, joka on omaa etuaan tavoitellakseen käyttänyt kiellettyjä menetelmiä ja jäänyt siitä kiinni? Vai pitäisikö uskoa, että Suomea siinä vain haluttiin viedä maailmankartalle? Varmaan Kimikin haluaisi vaihtaa Ferrarille sen takia, että Suomeen saataisiin lisää italialaisia turisteja, ei sillä rahalla ja omalla menestyksellä ole niin väliä.

Yrittäkää pojat olla hieman empaattisempia, kuvitella toisen tuskaa ja epäonnea. Elämä on vitun kovaa noin keskimäärin. Saatte kaikki kokea sen jossakin vaiheessa.

Täällä tuntuu olevan aika monta, joilla ei ole elämän kovuudesta käsitystä.

Kehottaisin myös empaattisuuteen näissä asioissa. Jokainen pääsee kyllä omakohtaisestikin kokemaan sen nurjan puolen. Aallon harjalla on helvetin helppo rakentaa vaikka mitä pilvilinnoja omasta kyvykkyydestään elämän hallinnassa.

SniffDaddy sanoi:
Minä en ymmärrä tuota, että jos entinen huippu-urheilija alkaa tötöilee aktiiviuran jälkeen, niin sitä täytyy ymmärtää sen takia, koska urheilija alkaa täyttää jotain "tyhjiötä" tms. Jos tavallinen jannu alkaa dokata 12 v, niin ei kukaan varmaan ymmärrä sitä siltä kantilta, että jäbä täyttää mahdollisesti syntymästään lähtien ollutta tyhjiötä. Vai pitäisikö mitalien takia ymmärtää Myllylää paremmin? Myllylällähän oli uran jälkeen työpaikka ja perhe. Luulisi noilla jo jonkinlaisen tyhjiön täyttävän.
Mä oon täysin samaa mieltä. Moni tämänpäivän juoppo on voinut olla joskus yllättävänkin hyvässä asemassa, eikä ketään kuitenkaan kiinnosta tippaakaan jos joku tulee kännissä tilittään et "aikoinaan ennen lamaa mä olin shaathanan hyväzz thyösssä", lähinnä nauretaan et vitut toi mikään oo ollu, kuhan selittää.

Sitten jos on ollut joku urheilija, niin sitä kyllä pitää sääliä koska onhan hän joku kansallissankari, mitä mainioin mies jne. Oikeasti, kuinka naurettavan tärkeänä urheilijoita nykyään pidetään? Typerää saarnaamista tuollainen "älkää arvostelko meidän sporttisankareita". Ja on turhaa selittää elämän kovuudesta kellekään, ei kukaan voi tietää mitä näidenkin nimien takana olevat ihmiset on joutunut kokemaan, jopa lapsina. Elämässä tulee ylä- ja alamäkiä mutta se on jokaisen omalla vastuulla selvitä niistä, ja mikäli on onnekas, niin joku voi olla vielä siinä tukena. Myllylällä ei mennyt mitenkään huonosti, mies sai ammattinsa urheilun kautta sekä hänellä oli perhe. Mut psyyke ei kestänyt, joten piti helpottaa oloa viinalla.

Täytyy kyllä sanoa tosin, että keltaisen lehdistön tapa repiä näitä juttuja ihmisten selkänahasta on oksettavaa touhua, siinä mielessä mulla käy Myllylää sääliksi että sen ongelmat laitetaan lööppeihin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom