Mika Myllylä vs Matti Nykänen!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zztop
  • Aloitettu Aloitettu
Nykäs Matti on kaiketi aidosti hieman yksinkertainen jäppinen. Elämänhallinta puuttuu oli kännissä tai selvänä. Tuossa ei taida olla juuri toivoa paranemisesta.

Myllylä ja Juha Kankkunen ovat kaiketi ihan järkikavereita, hanskaavat siviiliasiansa mallikkaasti, paitsi kun viina astuu kuvioihin.

Tai tälläisen kuvan olen herroista saanut.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
:whip:

et arvosta,et niin,varmaan arvostit kun hyvin meni,otin paukun ja huusit jeejjee kun suomi menestyy!

sitten kun toisille menee huonosti,käännät takin ja olet olevinaan niin vitun hyvä ihminen itse,en arvosta tuollaista kaksnaamasuutta paskan vertaa!
no siis aika sama mulle on "suomen" menestyminen. ihmiset, jotka määrittelevät itsensä täysin jonkun urheilusuorituksen perusteella(tai muun työn tms.) ja romahtavat uran loppuessa totaalisesti eivät ole mitään fiksuja ihmisiä vaikka kuinka suomi menestyisi.

Ehkä vähän aiheen ohi menee, mut onko palstalla entisiä kilpaurheilijoita, jotka ennen täytti elämänsä harjoittelulla ja kilpailulla? Mietin vaan et mitä te teitte, kun aktiiviura jäi ja se tyhjiö pitää jollain täyttää?

Tuohon mahdolliseen uran lopettamiseen kannattaa kyllä mun mielestä valmistautua hyvissä ajoin ettei putoa tyhjän päälle. Saattaa muuten tuntua elämä aika mitättömältä.

Tässä ovat kyseessä Suomen kaikkien aikojen urheilusankarien joukkoon kuuluvat miehet. He ovat samalla viivalla Paavo Nurmen, Lasse Virenin ja kumppanien kanssa.

Sanon nyt ihan suoraan että ei voisi vähempää kiinnostaa, mutta saanko anteeksi että tuollalailla menin möläyttämään aikaisemmin? :(

Tasan saman verran heruu ymmärrystä ja sääliä, kuin kaikille muillekin alkoholisteille, jotka omalla juomisellaan sotkevat oman sekä lähipiirinsä elämän. Eli tasan nolla säälipisteet!
Jos ovat noin itsekkäitä, eivätkä tajua sitä omaa tai perheidensä parasta, niin yksi paskan hailee, miten tuollaisten käy. Miehiä on viety hoitoo, tarjottu apua jne. Jos ei oma äly sano, että mikä on sopivaa, niin hoh-hoijaa vaan.
Ihan sama, mitä sankareita ovat olleet. Sekö se oikeuttaa tarttumaan pulloon, kun elämässä vastutuuli puhaltaa. Kun eletään aikuisen miehen elämää vitutuksineen? Se oikeuttaa häpäisemään perheensä, itsensä,saa läheiset tuntemaan hätää ja kärsimystä?
Vittu, kyllä täällä moni muukin hammastaan purren ja pahan olonsa kanssa saa painaa eteenpäin. Ja ilman päihteitä.

Jännä nähdä, että täällä on näitä kovia kavereita (esim. Slarto, quiz, Kapu), jotka ovat valmiita heittämään sen kuuluisan ensimmäisen kiven. Oman elämän täytyy sitten olla täysin virheetön ja normien mukainen, muuten se kivi voi tulla takaisin kipeällä tavalla.

En tietenkään puolustele alkoholisteja tässä, vaan kaikkensa urheilulle antaneita sporttisankareita. Kun on itse ihan mitätön nobody, on äärettömän helppo panna halvalla ja naureskella. Erityisen helppoa se on nuorille, joilla ei ole vielä mitään itsellistä elämänkokemusta. Yrittäkää pojat olla hieman empaattisempia, kuvitella toisen tuskaa ja epäonnea. Elämä on vitun kovaa noin keskimäärin. Saatte kaikki kokea sen jossakin vaiheessa.

Paskamaista touhua, ei tällainen tavis voi edes käsittää sitä, minkälainen romahdus siitä seuraa, kun yhtenä päivänä on maailman otsikoissa urheilusankarina ja sitten......

Toivoisin että ainakin Myllylä saisi asiansa kuntoon, on arvostamani tyyppi.

Jännä nähdä, että täällä on näitä kovia kavereita (esim. Slarto, quiz, Kapu), jotka ovat valmiita heittämään sen kuuluisan ensimmäisen kiven. Oman elämän täytyy sitten olla täysin virheetön ja normien mukainen, muuten se kivi voi tulla takaisin kipeällä tavalla.

En tietenkään puolustele alkoholisteja tässä, vaan kaikkensa urheilulle antaneita sporttisankareita. Kun on itse ihan mitätön nobody, on äärettömän helppo panna halvalla ja naureskella. Erityisen helppoa se on nuorille, joilla ei ole vielä mitään itsellistä elämänkokemusta. Yrittäkää pojat olla hieman empaattisempia, kuvitella toisen tuskaa ja epäonnea. Elämä on vitun kovaa noin keskimäärin. Saatte kaikki kokea sen jossakin vaiheessa.
Kyllä, elämä on kovaa. Joskus se tuntuu suorastaan ylivoimaiselta. Silloin sitä helpotusta on jostain haettava. Tiedän sen kyllä omalta kohdalta varsin hyvin.
En viitsi asiaa sen enempää selvittää. Mutta olen nähnyt, kokenut ja elänyt myös sen nurjan puolen elämästä. Erehtynyt, oppinut, erehtynyt ja oppinut ja noussut uudelleen.
Virheitä, vääryksiä yms. olen elämässäni tähän ikään mennessä tehnyt aivan liikaa. Olen aiheuttanut omalla itsekkyydellä läheisilleni valtavan pahaa oloa, surua, pelkoa sekä varmasti myös inhoa.
Kyllä täällä jotkut "pojat", näin miesten kesken, ovat myös jossain muuallakin istuneet, kuin näyttöpäätteen ääressä.
T: noboby

Kyllä se viina vaan on monen hyvän miehen vienyt mennessään.

Mika Myllylää kohtaan minulta löytyy vielä kunnioitusta, mutta Nykänen on tehnyt itsestään suuren pellen näillä tempauksillaan ettei paljoa kunnioitusta löydy enää.

Jouni käsitti nyt hieman väärin... En ole moittinut kenenkään elämäntapoja, koska omatkin ovat kaukana täydellisestä. Tarkoitin alunperin että ei voisi turhempaa olla kuin sammuneiden tähtien patsastelu iltapäivälehtien kannessa.
T:nobody

ei liity mitenkään minun kivieni heittely tai se että tuleeko kivi takaisin. fiksut ihmiset menestyy, ja häviäjät laahustaa paskassa. tämän tosiasian voi todeta ihan hyvin myös paskassa laahustava häviäjä. kaikkien elämä on ohi aika nopeasti kumminkin ja kohta täällä pyörii taas uudet sukupolvet kummankin lajityypin ihmisiä. sinänsä kumpikaan ihmistyyppi ei ole mitenkään toista arvokkaampi. toivoton tulevaisuus on kaikilla.

Eli pitää olla huippuurheilija ennen kuin voi olla "joku". H0hh0

Tarkoitin nimetön, nimimerkin takaa kirjoittava. Vastakohtana esim. Mike, joka kirjoittaa vain omalla nimellään ja on tunnettu keskustelijoiden parissa. Hänen kommenttejansa voi aina peilata (ja myös peilataan) siihen, mitä hänestä tiedetään.

Minun on vaikea kuvitella, ettet oikeasti ymmärtänyt, mitä tarkoitin.

Tarkoitin nimetön, nimimerkin takaa kirjoittava. Vastakohtana esim. Mike, joka kirjoittaa vain omalla nimellään ja on tunnettu keskustelijoiden parissa. Hänen kommenttejansa voi aina peilata (ja myös peilataan) siihen, mitä hänestä tiedetään.

Minun on vaikea kuvitella, ettet oikeasti ymmärtänyt, mitä tarkoitin.

Toki ymmärsin. Jäi vaan häiritsemään hieman missä muodossa ton sanoit. :piis:

Kyllä mä arvostan sitä mitä nämä ihmiset on saanut aikaan aktiiviurallaan, mutta sitä mä en arvosta että kun aktiiviura päättyy, täytetään se elämä viinanjuomisella, en oikeasti pysty ymmärtämään. Mutta toisaalta mä en usko että mulla on varaa tuomita ketään, niin jokainen taaplatkoon tyylillään. Kuitenkin se viinan juominen on hyvin pitkälle oma valinta.

Tämä on ehkä maailman huonoin vertaus, mutta itse olen saanut nähdä montakin tapausta missä eläkkeelle siirtymisen jälkeen on alkanut tulla ongelmia alkoholin kanssa.
Tai ehkei niin huono vertaus, tietynlaiselle eläkkeellehän ne urheilijatkin jäävät kun aktiiviura loppuu. Julkisuuden henkilölle jokainen töppäys on muiden tiedossa seuraavana päivänä.
Mä en edes huomaa noita otsikoita lehdissä, niin tottunut noihin muiden elämää koskeviin lehtijuttuihin jo on. Ei vaan kiinnosta, ja toisaalta ei enää kiinnosta jos jotain muuta ne kiinnostaa.

Kyllä, elämä on kovaa. Joskus se tuntuu suorastaan ylivoimaiselta. Silloin sitä helpotusta on jostain haettava. Tiedän sen kyllä omalta kohdalta varsin hyvin.
En viitsi asiaa sen enempää selvittää. Mutta olen nähnyt, kokenut ja elänyt myös sen nurjan puolen elämästä. Erehtynyt, oppinut, erehtynyt ja oppinut ja noussut uudelleen.
Virheitä, vääryksiä yms. olen elämässäni tähän ikään mennessä tehnyt aivan liikaa. Olen aiheuttanut omalla itsekkyydellä läheisilleni valtavan pahaa oloa, surua, pelkoa sekä varmasti myös inhoa.
Kyllä täällä jotkut "pojat", näin miesten kesken, ovat myös jossain muuallakin istuneet, kuin näyttöpäätteen ääressä.
T: noboby

On paljonkin eripaikoissa usein istuneita,lue "tunnustan.." ketjua niin löydät vaikka minkalaista tunnustusta ja ihmistä täältä...

Ajatelkaapa näin:

-Myllylä on ollut huippu-urheilija monen monta vuotta. Tulee menestystä, kuuluisuutta.

-yhtäkkiä kaikki katoaa, yhdessä ainoassa kisassa (Lahden MM-kisat)

-julkinen nolous, häpeä. Kaikki menee. Kilpa-urheilu loppuu.

Arvatkaapa tunteeko ihminen jäävänsä tällöin tyhjän päälle? Kestääkö psyyke huippu-urheilu-uran äkkinäisen loppumisen?

Kuinka moni palstalaisista voisi edes luopua punttisalista, harrastuksestaan? Ottaisiko koville, jos tietäisi että salille ei ole enää koskaan menemistä?Myllylältä lähti huippu-ura, lähes kaikki. Nyt kai lähti jo perhekin.

Vähän suhteellisuuden tajua ja empaattisuutta.

Täytyy kuitenkin jätkät muistaa se, että alkoholismi on sairaus.

Paskat se mikään sairaus ole, tai no ehkä parhaillaankin itseaiheutettu "sairaus" kenenkään kroppaan ei alkoholia mene jos sitä ei sinne kaada.

Myllylä nyt on kaukana vielä siitä mitä Nykänen on ja toivottavasti jääkin.

On paljonkin eripaikoissa usein istuneita,lue "tunnustan.." ketjua niin löydät vaikka minkalaista tunnustusta ja ihmistä täältä...
Kyllä tiedän.
Minä olen tuonut vaan ilmi oman näkemykseni ja mielipiteeni.
Elämä on valintoja täynnä. Ne tai me, jotka virheisiin sorrutaan, tiedetään se kyllä jo yleensä tekovaiheessa. Mutta silti valitaan tai tehdään vääriin. Ei itsellänikään ole koskaan ollut vaikeuksia hahmottaa oikeaa ja väärää polkua. Mutta ennen valitsin aina sen väärän. Syy siihen oli hyvin yksinkertainen. Itsekkyys, helppous, pelko vastuun ottamisesta.
Mutta sitten kun elämään on tullut muutakin sisältöä kuin oma napa, niin silloin sitä vasta tajusi, kuinka paska sitä on ollut. Kun oppii hieman katsomaan elämää myös toisten silmin ja miettimään miltä toisesta ne itseni tekemät asiat tuntuivat.

Vähän suhteellisuuden tajua ja empaattisuutta.

Sitä suhteellisuutta ja empaattisuutta löytyy jokaisen juopon elämäntarinasta, kun ruvetaan kaivelemaan. Vittu, itse kärynsä aiheutti yms. Oma moka. Kertoo vaan, ettei ole rohkeutta kohdata elämää ja arkea oikeasti, kun pulloon tarttuu. Miehelle on kädestä pitäen työt tarjottu jne. Monella ei ole elämässä yhtään mitään, ei yhtään ketään, eikä ne silti juo itseään hengiltä. Myllällä oli työ, perhe, talot jne, uran jälkeen. Mutta itse juomisellaan pilaa kaiken.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom