Nimenomaan. Jos yrittää elämässä pärjätä, pitää pyrkiä hommaamaan rikkaampi kaveripiiri. Itse olen viimeisen vuoden ajan elänyt ensimmäistä kertaa elämässäni köyhyysrajan yläpuolella. Toteaisin kuitenkin, että yhtälö on tällainen: Tienasin viime vuonna 34 000 euroa bruttona, vanhempieni yhteenlasketut vuositulot ovat n. 10 000 euroa. Kokonaisuutena tarkastellen minun ikäiseni ihminen, jolla vuositulot ovat vaikkapa 20 000 euroa, mutta vanhempien yhteenlasketut vuositulot 100 000 euroa, on huomattavasti minua varakkaampi, ja pyörii "paremmassa" kaveripiirissä. Yksilön mahdollisuudet vaikuttaa asemaansa ovat kuitenkin rajalliset.
Urski, rohkea veikkaukseni on, että jotenkin häpeät lähtökohtiasi. Ensiksi sinun täytyy luopua siitä, unohtaa. Itselläni oli todella köyhä lapsuus (tosin en sitä silloin tajunnut, leikin vaan) ja yh-äiti. Kyllä ne henkiset ympäristövaikutukset jonkin aikaa olivat rasite, mutta ei enää 10 vuoteen.
Uutta kaveripiiriä on helppo saada kun asenne on kohdallaan. Lienet melko nuori vielä (max 30 v)? Miehillä uskottavuus paranee 30 jälkeen, eli kun vain teet aina parhaasi kaikessa mihin ryhdyt, niin lopulta käy hyvin! Ja tulet huomaamaan, että sinut huomataan (ja kutsutaan mukaan menestymään), jos vain laitat aina kaikkesi peliin!
Tällä foorumilla on yksi kaveri, jolle on helppo veikata menestystä. Hulkki laittaa itsensä koko ajan täysillä peliin, ja kun mies aikanaan kääntää osan tuosta nykyisestä opiskelu-treenienergiastaan työelämään, tulee latu aukeamaan menestymiseen. Edellyttäen, että mies sitä itse haluaa.
"Menestys on energian suuntaamista."
Ryti