Mikä tuo menestyksen?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ryti
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Näinhän se menee. Kerropas Ryti, millaiset mahdollisuudet kolmevuotiaalla yh-äipän lapsella on todeta: "Haluan adoptoitua välittömästi rikkaaseen perheeseen, jotten saisi ympäristöstäni persaukisuuteen altistavia vaikutteita."

Minulle oli ainakin korkeakoulussa pirun vaikeaa keksiä yhteistä puhuttavaa normaalien opiskelijoiden kanssa, jotka juttelivat konservatorio-opinnoista ja viikonlopun purjehdusretkestä iskän veneellä.

Kolme vuotiaalla ei ole minkäänlaisia mahdollisuuksia, mutta ei tarvikaan olla. Sen sijaan aikuinen yh-äipän kasvatti voi täysin valita seuransa, jos omaa ihmissuhdetaitoja. Esim punttisalilla voi täysin vapaasti hakeutua itseään vauraampien seuraan, vaikkapa valitsemalla sellaisen salin, jossa käy fiksumpia ihmisiä.

Toinen vaihtoehto on mennä valmennukseen vaikkapa Sarasvuon putiikkiin. Sielläkin niitä verkostoja syntyy. Itse asiassa ihmissuhdetaidot ovat yksi menestymisen kulmakivi. Kaikkea vastustavat änkyrät harvoin pärjäävät taloudellisesti. Ainoa reitti on jokin vasemmistopuolue, jonka kannatus perustuu kaiken vastustamiselle :whip:
 
No onko se menestyminen ylipäätänsäkin pelkkää rahaa? Joillekin varmasti on, joillekin taas ei ole.

Joku voi tuntea olevansa erittäin menestynyt jos saa kasvatettua täysipäiset ja omillaan toimeentulevat lapset. Joku voi tuntea olevansa menestynyt esim. tutkijana vaikkei tienaisi paljon paskaakaan jne jne.

Että paha tässä on mennä sanomaan mitään yleistä merkitystä sanalla menestys.

Ja mitä tulee tuohon riippumattomuuteen rahasta, niin tuskin sekään ihan noin yksinkertaista on. Jos sitä massia tulee ovista ja ikkunoista, on siinäkin varmasti 1001 erilaista ongelmaa ja asiaa hoidettavana. Eli oletko silloin riippumaton? Määrittele riippumaton? Itse en osaa...

Tässä ketjussa puhutaan taloudellisesta menestymisestä. En väitä, että se olisi itseisarvoa tai joten parempaa kuin mainitsemasi muut menestyksen lajit.

Mutta kun moni niin haluaisi menestyä myös taloudellisesti, mutta ei ymmärrä miten se tehdään. Kuten sanoin aiemmin, uskoakseni taloudellinen menestyminen on ainoastaan muita parempi/tuottavampi tapa toimia eteen tulevissa tilanteissa.
 
Ja mitä tulee tuohon riippumattomuuteen rahasta, niin tuskin sekään ihan noin yksinkertaista on. Jos sitä massia tulee ovista ja ikkunoista, on siinäkin varmasti 1001 erilaista ongelmaa ja asiaa hoidettavana. Eli oletko silloin riippumaton? Määrittele riippumaton? Itse en osaa...

Riippumattomuus on sitä, että esimerkiksi eläkkeelle jäädessään ei tarvitse mitään yhteiskunnan palveluja/tukia. Toiset pystyvät sen saavuttamaan omalla työllään jo työuransa aikana. Toiset saattavat jopa periä sen tilanteen.
 
Noniin ihmiset sekoittavat keskenään kaksi aivan eri asiaa eli talodellisen MENESTYMISEN ja taloudellisen RIIPPUMATTOMUUDEN. Taloudellinen menestyminen ei tarvitse taloudellista riippumattomuutta eikä sen tarvitse edes johtaa siihen, mutta taluodellinen riippumattomuus tarvitsee taloudellista menestymistä toteutuakseen.
 
Kolme vuotiaalla ei ole minkäänlaisia mahdollisuuksia, mutta ei tarvikaan olla. Sen sijaan aikuinen yh-äipän kasvatti voi täysin valita seuransa, jos omaa ihmissuhdetaitoja. Esim punttisalilla voi täysin vapaasti hakeutua itseään vauraampien seuraan, vaikkapa valitsemalla sellaisen salin, jossa käy fiksumpia ihmisiä.

Nimenomaan. Jos yrittää elämässä pärjätä, pitää pyrkiä hommaamaan rikkaampi kaveripiiri. Itse olen viimeisen vuoden ajan elänyt ensimmäistä kertaa elämässäni köyhyysrajan yläpuolella. Toteaisin kuitenkin, että yhtälö on tällainen: Tienasin viime vuonna 34 000 euroa bruttona, vanhempieni yhteenlasketut vuositulot ovat n. 10 000 euroa. Kokonaisuutena tarkastellen minun ikäiseni ihminen, jolla vuositulot ovat vaikkapa 20 000 euroa, mutta vanhempien yhteenlasketut vuositulot 100 000 euroa, on huomattavasti minua varakkaampi, ja pyörii "paremmassa" kaveripiirissä. Yksilön mahdollisuudet vaikuttaa asemaansa ovat kuitenkin rajalliset.
 
Yksi hyvä vaihtoehto on mennä rikkaan naisen/miehen kanssa naimisiin.


Ja mitähän yhteistä tällä edellä mainitulla on menestymisen kanssa? Eiköhän tuo mene samaan kategoriaan lottovoiton ja perintöjen kanssa?

Jos minä voitan lottovoiton niin varmaan tiedän miltä tuntuu kun on helvetisti rahaa, mutta menestymisesta minulta ei tulis kysellä yhtään mitään.
 
Ja mitähän yhteistä tällä edellä mainitulla on menestymisen kanssa? Eiköhän tuo mene samaan kategoriaan lottovoiton ja perintöjen kanssa?

Jos minä voitan lottovoiton niin varmaan tiedän miltä tuntuu kun on helvetisti rahaa, mutta menestymisesta minulta ei tulis kysellä yhtään mitään.

Mun mielestä taas tuo perintö on osa sitä menestystä jos se perintö tule omilta vanhemmilta tai isovanhemmilta. Ei minusta perinnöllä ole mitään tekemistä lottovoiton kanssa.
 
Ja mitä esteitä menestymisen tiellä on niin ne tulevat suurimmaksi osaksi ihan oman pään sisältä. On niin helppoa olla negatiivinen ja selittää mitä ihmeellisimmillä tavoilla miksi ei voi tehdä sitä ja tätä. Ensin täytyy olla kunnon tavoitteet ja sen jälkeen pitää keskittyä olennaiseen.
 
Ja mitähän yhteistä tällä edellä mainitulla on menestymisen kanssa? Eiköhän tuo mene samaan kategoriaan lottovoiton ja perintöjen kanssa?

Jos minä voitan lottovoiton niin varmaan tiedän miltä tuntuu kun on helvetisti rahaa, mutta menestymisesta minulta ei tulis kysellä yhtään mitään.

Eipä varmaankaan paljoa, mutta jotain kumminkin on joutunut tekemään. Sikarikkaita kun ei kaikille taida kumppaniksi riittää.
 
Mun mielestä taas tuo perintö on osa sitä menestystä jos se perintö tule omilta vanhemmilta tai isovanhemmilta. Ei minusta perinnöllä ole mitään tekemistä lottovoiton kanssa.

Pah. Jos saat vanhemmiltasi kunnon perinnön niin oletko siinä vaiheessa valmis opastamaan minua kuinka menestytään ja mitä se vaatii? Luulen, että et ole. Suosittelen käsittelemään vanhempiesi varallisuutta ja omaasi ihan eri asioina niin se oma henkilökohtainen menestyminen voi toteutua. Mitä väliä sillä on saatko perintösi vanhemmilta vai joltain kadun kulkijalta?

Mä voin olla myös sitä mieltä että kivaahan se on saada perintöä ja asiat kenties helpottuu tietyiltä osin. Mutta kuten jo aiemmin sanoin, sen menestyneempää henkilöä se ei minusta tee ja se kai tässä nyt on pointtina, vai?
 
Markulla on selkeästi jotain hampaankolossa? Kenties perintöä ei ole tullut tai vaimo pakotti avioehtosopimukseen nimen alle?;)

Menestyminen ei minusta ole mikään elämän perustarve, vaan lähinnä välivaihe siihen että saa tehdä ja nauttia elämästä kuten itse haluaa (taloudellinen riippumattomuus). Joillakin se matka on tärkeämpi kuin päämäärä ja he jäävät koukkuun menestymisen aiheuttamaan oravanpyörään. Itselläni ei olisi mitään väliä tulisiko ne rahat taivaasta, Lotosta, perintönä, omasta firmasta, osakkeista, palkkatyöstä vai näiden kaikkien sekoituksesta. Päämäärä on kumminkin se, että pystyn jossain vaiheessa heittäytymään vapaaherraksi ja voin keskittyä vain itseeni.
 
Markulla on selkeästi jotain hampaankolossa? Kenties perintöä ei ole tullut tai vaimo pakotti avioehtosopmukseen nimen alle?;)

Menestyminen ei minusta ole mikään elämän perustarve, vaan lähinnä välivaihe siihen että saa tehdä ja nauttia elämästä kuten itse haluaa (taloudellinen riippumattomuus). Joillakin se matka on tärkeämpi kuin päämäärä ja he jäävät koukkuun menestymisen aiheuttamaan oravanpyörään. Itselläni ei olisi mitään väliä tulisiko ne rahat taivaasta, Lotosta, perintönä, omasta firmasta, osakkeista, palkkatyöstä vai näiden kaikkien sekoituksesta. Päämäärä on kumminkin se, että pystyn jossain vaiheessa heittäytymään vapaaherraksi ja voin keskittyä vain itseeni.


Ei ole hampaankolossa. En ole vielä naimisissa. Pysytään asialinjalla ;)

Mua vain hieman huvittaa tuo ajatuksesi siitä, että sinä et arvosta menestymistä, mutta se on kuitenkin silti jokin välivaihe ja sinulla on päämäärä ja sitten juttelet, että ihan sama mistä ne rahat tulee. Eli istutko sinä kotona canal+:n äärellä ja toivot että jotain kautta sun päämäärä toteutuu? Pahoin pelkään että kuvio ei ole kovin varma tie onnelliseen elämään.

Eli voisit kiteyttää varmaan omat ajatuksesi seuraavaan lauseeseen: Ihan sama miten, mutta pääasia on että mulla olis helvetisti rahaa.


Toivotan onnea menestyksen tiellä :)
 
Ei ole hampaankolossa. En ole vielä naimisissa. Pysytään asialinjalla ;)

Mua vain hieman huvittaa tuo ajatuksesi siitä, että sinä et arvosta menestymistä, mutta se on kuitenkin silti jokin välivaihe ja sinulla on päämäärä ja sitten juttelet, että ihan sama mistä ne rahat tulee. Eli istutko sinä kotona canal+:n äärellä ja toivot että jotain kautta sun päämäärä toteutuu? Pahoin pelkään että kuvio ei ole kovin varma tie onnelliseen elämään.

Eli voisit kiteyttää varmaan omat ajatuksesi seuraavaan lauseeseen: Ihan sama miten, mutta pääasia on että mulla olis helvetisti rahaa.


Toivotan onnea menestyksen tiellä :)

Arvostan menestymistä, mutta sen voi jokainen määrittää itse. Oman päämääräni tavoitteluun minulla on ihan omat kuvioni ja ei siitä sen enempää.

Tuottoisia vuosia sinnekin päin!:kippis1:
 
A) Opiskella mahdollisimman paljon ja tavoitella siten hyvää asemaa?
B) Mennä aikaisin työelämään ja painaa pitkää päivää?
F) Perustaa yritys ja kehittää omia menestystuotteita?

Edellisten lisäksi:

I) Jotain muuta, mitä?
tarvitaan onnea, lujaa uskoa omiin kykyihin, olemista oikeaan aikaan oikeassa paikassa, perheen/läheisten tukea, oikeaa suhdekenttää, tilanne tajua, omia tavoitteita, ihmissuhdetaitoja, periksiantamattomuutta ym.
 
Pah. Jos saat vanhemmiltasi kunnon perinnön niin oletko siinä vaiheessa valmis opastamaan minua kuinka menestytään ja mitä se vaatii? Luulen, että et ole. Suosittelen käsittelemään vanhempiesi varallisuutta ja omaasi ihan eri asioina niin se oma henkilökohtainen menestyminen voi toteutua. Mitä väliä sillä on saatko perintösi vanhemmilta vai joltain kadun kulkijalta?

Mä voin olla myös sitä mieltä että kivaahan se on saada perintöä ja asiat kenties helpottuu tietyiltä osin. Mutta kuten jo aiemmin sanoin, sen menestyneempää henkilöä se ei minusta tee ja se kai tässä nyt on pointtina, vai?

Menestymistä on saada se peritty omaisuus karttumaan, jokainen sen pystyy hävittämään. Onhan noita erittäin menestyneitä sukuja maailma täys. Se on sen perivän polven asia miten sen menestyksensä sitten hoitaa jatkossa.

Vai onko mielestäsi ainut menestymisen mittari joku johtajan paikka tai oma yritys?
 
Menestymistä on saada se peritty omaisuus karttumaan, jokainen sen pystyy hävittämään. Onhan noita erittäin menestyneitä sukuja maailma täys. Se on sen perivän polven asia miten sen menestyksensä sitten hoitaa jatkossa.

Vai onko mielestäsi ainut menestymisen mittari joku johtajan paikka tai oma yritys?

Lottovoittajat ovat kuulemma 10 vuoden kuluttua samassa tilanteessa taloudellisesti kuin ennen voittoa 90% varmuudella. Siis vain 10% pystyy ylläpitämään menestyksensä vaikka rahaa tulee hetkellisesti paljon.

Menestyvien sukujen menestys tulee siitä, että oikeita arvoja opetetaan jo pienestä saakka. Mutta niitä arvoja voi oppia myöhemminkin. Itselläni lamppu syttyi 33-vuotiaana erästä "menestymiskirjaa" lukiessa. Sitten meni vielä 7-8 vuotta hommia paiskoessa, että menestystä alkoi tulla taloudellisesti.

Tärkeintä on ettei ajattele rahaa menestystä hakiessaan vaan toteuttaa kutsumustaan. Tätä saattaa olla nuorella iällä vaikea tajuta, mutta näin se vaan on kun lukee/kuuntelee menestyneiden ihmisten tarinoita.
 
Back
Ylös Bottom