Mikä täällä vituttaa muissa?

Samat asiat vituttaa täällä kuin ihan livenäkin. Erilaisuuden sietämättömyys, näköalattomuus, löysäily niin elämäntapojen kuin kirjoitusasunkin suhteen, puhe pelkän puheen vuoksi. Punttimimmien puolella minuakin ne v*tuttaa sellainen mentaliteetti että varotaan liikaa sanoja ettei kukaan loukkaantuisi. Myös esim. aloittelijoitten osastolla miespuoliset hölömöjen kyselijät saavat kuulla kovaakin kommenttia, mutta tyttösille tarjotaan vaan päänsilittelyä yhtä dorkista kysymyksistä (jotka vielä kysytään sen jälkeen uudessa threadissa kun ollaan kerran saatu jo kunnon vastaus).

Ylivoimaisesti vituttaa postausket jotka eivät ole joko hauskoja tai informatiivisiä. Kaikenlaiset "mä kans" ja ":kuola:" ja "vähänkö oot äijä" postaukset...voi perkele. Sitten ihmetellään kun ihmiset eivät viitsi kelata 200 sivuisia thredejä taaksepäin. Paras esimerkki on se kysy partaselta threadi. Suurin osa pelkkää paskaa. Kuolahymiötä ja mä-diggaan-sua postauksia. Onhan se kiva että tykkää ja ymmärrän kyllä joidenkin tarpeen jatkuvaan perseennuolemiseen. Mutta kun turha postaus on turhaa.

Salikomedia thrediin tulee vähän väliä uusia postauksia, ja aina innosta punaisena klikkaan sitä lukeakseni jonkun hauskan kommelluksen. Mutta sitten uusi postaus onkin "vähänkö hauska...haha" heitto. Voi v...u.

edit: puhumattakaan one-liner kavereista, jotka postaavat yhden rivin, ja sitten sigu on pitkä kuin nälkävuosi ja täynnä jotain perseestärevittyjä jenkkimottoja.

Ristiriitaisesti sanon "olen samaa mieltä" rikkomalla omaa netikettiäni, jossa sanotaan:
"Jos sinulla ei ole mitään oikeaa asiaa, älä tapa aikaasi lähettämällä turhia viestejä listalle. Ne eivät kiinnosta ketään, vaan kuluttavat heidän aikaansa. Esimerkiksi ei ole tarpeen lähettää "olen samaa mieltä" -viestiä mielipidekeskusteluun, ellei ole asiaan mitään muuta sanottavaa tai lisättävää. Myös kaikki turhanpäiväiset vitsit ja muut kuuluvat tähän kategoriaan, ellei kysymyksessä ole nimenomaan vitsilista."
lähde: http://www.goblet.net/vihje/maillist.html

Sitten asiaa joka liittyy myös sähköpostiin ja uutisryhmiin web-pohjaisten forumien lisäksi.
Allekirjoituksen kasvaminen alkuperäistä viestiä pidemmäksi johtunee Outlookista, eli siitä kuinka sitä luontevasti käytetään.
Olen nähnyt kun
ihmiset itse päättävät
enterillä, koska
tulee rivinvaihto, eivätkä anna
ohjelman tehdä sitä itse

Kun viestiä muokkaa jälkikäteen, miksi se tuodaan ilmi "edit:" -etuliitteellä?

terveisin:

Läski

Perse

Semi Podaaja

PL666

Joka

Toiselle

Riville

Jos ylipainoa on vaikka yli 30kg sen läskin poistamisessa on todellakin otettava huomioon riittävä proteiinin saaminen ja lihastreenit dieetin syklityksellä ettei tuloksena ole laiha läski jonka mahaheltat roikkuvat peittäen munat.
Tällöin kroppa on pilattu totaalisesti ja seurauksena ei olekkaan ilo uudesta kondiksesta vaan syvä masennus järkyttävästä ulkomuodosta.
Kalliiksi tulee niiden poistattaminen kirurgisestikin ja tulokset ovat mitä sattuu.

Jenkeissä tehdyssä tutkimuksessa ihmeteltiin yli 30kg pudottaneiden naisten suurta kuolleisuutta sydän kohtauksiin.
Tutkimusten jälkeen selvisi että liian pienillä kaloreilla ilman riittävää proteiinin saannin varmistamista (salaatti dietit !) ja liikuntaa kyseisten naisten ruumiin avauksen yhteydessä, sydän lihaksen todettiin pienenneen kolmannekseen normaalista.
Tutkimuksen mukaan proteiinin saamisen varmistaminen ja kaksi kertaa viikossa 30 minuutin liikunta piti sydänlihaksen koon ennallaan laihduttaessa.
Yli kolme kertaa 30min viikossa liikkuneet kasvattivat sydänlihaksensa kokoa dieetin aikana.

Kaksi asiaa:
1. Lue nyt hyvä mies se mun teksti ajatuksella läpi... Toi on just se mitä tarkoitin sillä tuputtamisella...
2. Eräs läheisistäni on hiljattain laihduttanut tämän 30 kiloa ja toi sun nahka-esimerkki on nyt suoraan lainattu jostain 4D-dokumentista missä laihdutetaan 300kg...Eli "hieman yläkanttiin"...

Kokemuksen kautta koettua:

Jenkeissä tehdyssä tutkimuksessa ihmeteltiin yli 30kg pudottaneiden naisten suurta kuolleisuutta sydän kohtauksiin.

Kokemuksen kautta myös kaikki varmaan ovat joskus saaneet katkeran, huonolla sarkastisella varustetun "hei kaveri se on yhdys sana!".
Yhdys sana -ajat voisi jo jäädä taa.

Kaverin kaukainen kaveri joskus mbnet aikoina 1998- myös oli saanut osakseen nettinörttien vinoilua linjoilla. Tästä on tässäkin ketjussa mainittu. Tämä kaveri sitten assemblyillä oli kasvotusten käynyt vähän jututtamassa. that'll teach..

Sigun voi onneksi asetuksista laittaa pois päältä jos kiusaa.

Ahaa. No eipä tuo kiusaa niin paljoa. Hauskoja ja viihdyttäviä siguja täällä usealla.
Kommenttini oli tarkoitettu kaiken kattavaksi, eli myös pakkiksen lisäksi kaikille muille foorumeille, sähköpostiin sekä uutisryhmiin.

Ahaa. No eipä tuo kiusaa niin paljoa. Hauskoja ja viihdyttäviä siguja täällä usealla.
Kommenttini oli tarkoitettu kaiken kattavaksi, eli myös pakkiksen lisäksi kaikille muille foorumeille, sähköpostiin sekä uutisryhmiin.
Mutta hei, täällä ei kuitenkaan siguissa saa käyttää kuvia. Hieman rasittavaa lukea esim. jotain jenkkiforumeja, joissa jokaisella on joku 640*480 -kuva siinä tai joku "hassu" gif-animaatio, ja lisäksi joku hassun hauska kymmenen riviä pitkä Pulp Fictionista lainattu monologi. Sittenpä niitä itse asioita onkin kiva onkia sieltä välistä. Joten kiitos Pakkikselle siitä että täällä on blokattu kaikki tuollainen ylimääräinen lukemista haittaava sonta pois, me like! :)

Niin ja sitä negatiivista: liikaa turhaa tekstiä. Joku Solid Necrokin kirjoittanut ~1500 viestiä ja yhdessäkään niistä ei ole mitään tärkeää, vaan ne ovat kaikki sisällöltään ":lol2:" tai ":kuola:" . Onelinereiden käyttö on kyllä niin jälkeenjäänyttä kuin vain voi olla. Muuten mulla ei ole valittamista, pidän forumista kovin paljon. Jatkakaa.

Sinisilmäisyys ja hermostuminen jos viittaa vähänkin aineisiin...Niin ja alle 100 kiloiset eivät tiedä treenaamisesta mitään:)
Muuten rehtiä porukkaa...Hieman rennompaa asennetta ja realismia.

Kaksi asiaa:
1. Lue nyt hyvä mies se mun teksti ajatuksella läpi... Toi on just se mitä tarkoitin sillä tuputtamisella...
2. Eräs läheisistäni on hiljattain laihduttanut tämän 30 kiloa ja toi sun nahka-esimerkki on nyt suoraan lainattu jostain 4D-dokumentista missä laihdutetaan 300kg...Eli "hieman yläkanttiin"...

Kyllä niitä vatsanahan roikkumisia on paruttu tälläkin foorumilla ja kyselty kirurgin hintoja. Käyppäs tarkistamassa se kaverisikin leili, jos se on laihduttanut sinun ohjeillasi.

Tunnen henkilokohtaisesti alle 20 vuotiaan näisen joka laihdutti n. 30kg lyhyessä ajassa ja nyt kyllä nahat roikkuu loppu elämän, muttei kuitenkaan niin paljon että leikkausta vaatisi.
Hävetä saa kuitenkin bikiineissä.

Olet aivan väärällä foorumilla jos odotat täältä jotain painonvartija paskaa..

Samat asiat vituttaa täällä kuin ihan livenäkin. Erilaisuuden sietämättömyys, näköalattomuus, löysäily niin elämäntapojen kuin kirjoitusasunkin suhteen, puhe pelkän puheen vuoksi. Punttimimmien puolella minuakin ne v*tuttaa sellainen mentaliteetti että varotaan liikaa sanoja ettei kukaan loukkaantuisi. Myös esim. aloittelijoitten osastolla miespuoliset hölömöjen kyselijät saavat kuulla kovaakin kommenttia, mutta tyttösille tarjotaan vaan päänsilittelyä yhtä dorkista kysymyksistä (jotka vielä kysytään sen jälkeen uudessa threadissa kun ollaan kerran saatu jo kunnon vastaus).

Tuo on kyllä hirveän säälittävää, että jos tulee joku "moi oon 16 v tytteliini ja haluisin seksikkään perseen, hihi" niin kaikki on rinta pyrheänä siellä antamassa 20 vastausta 20 minuuttiin. Siis yritetään netissä tehdä vaikutusta. Totta kai siis miesvaltaisella foorumilla ja jos tyttö on 12-20 ikäinen niin huhhuh.

Päivä myöhemmin tulee toinen newbie: "moi oon 16 v poika ja haluaisin itselleni lihaksikkaan kropan ja sixpäk ois kiva". Vastauksia tulee viisi, joista kuusi on vittuilua.

Tuo on kyllä hirveän säälittävää, että jos tulee joku "moi oon 16 v tytteliini ja haluisin seksikkään perseen, hihi" niin kaikki on rinta pyrheänä siellä antamassa 20 vastausta 20 minuuttiin. Siis yritetään netissä tehdä vaikutusta. Totta kai siis miesvaltaisella foorumilla ja jos tyttö on 12-20 ikäinen niin huhhuh.

Päivä myöhemmin tulee toinen newbie: "moi oon 16 v poika ja haluaisin itselleni lihaksikkaan kropan ja sixpäk ois kiva". Vastauksia tulee viisi, joista kuusi on vittuilua.

Olet oikeassa mutta tuohon ei voi vastata, kuin että hanki motivaatio selvittää lajin salat.
Olen vastaillut 15 vuotiaille jotka sitten tekevät oman pään mukaan koska ei niitä jalkoja ja selkää tarvitse treenata, ei tytöt niitä kato.

Kyllä niitä vatsanahan roikkumisia on paruttu tälläkin foorumilla ja kyselty kirurgin hintoja. Käyppäs tarkistamassa se kaverisikin leili, jos se on laihduttanut sinun ohjeillasi.

Tunnen henkilokohtaisesti alle 20 vuotiaan näisen joka laihdutti n. 30kg lyhyessä ajassa ja nyt kyllä nahat roikkuu loppu elämän, muttei kuitenkaan niin paljon että leikkausta vaatisi.
Hävetä saa kuitenkin bikiineissä.

Olet aivan väärällä foorumilla jos odotat täältä jotain painonvartija paskaa..
Joo no en jaksa asiaa sulle rautalangasta vääntää.. Enkä odota täältä mitään painonvartijashittiä...

Kun viestiä muokkaa jälkikäteen, miksi se tuodaan ilmi "edit:" -etuliitteellä?

No jotainhan siihen pitää pistää ;) Idea on se, että viestin aikaisemmin lukeneet näkevät muutokset. Muuten tulee vähän outo olo - ainakin minulle. Onko joku muutellut viestiä vai muistanko väärin. Ja onko tarkoituksena ollut yrittää pyyhkiä omia ajatuksia pois tai muuten muuttaa niitä viekkaudella ja vääryydellä. Kijroitus vihreet korjaan yleenä huomaamatta ilman sen kummempia kommentteja.

Tähän tottuu kun työkseen kirjoittelee speksejä ym. papereita, joihin jokaisen pilkun muutoksen jälkeen pitää väsätä muutosdokumentti :D

No jotainhan siihen pitää pistää ;) Idea on se, että viestin aikaisemmin lukeneet näkevät muutokset. Muuten tulee vähän outo olo - ainakin minulle. Onko joku muutellut viestiä vai muistanko väärin. Ja onko tarkoituksena ollut yrittää pyyhkiä omia ajatuksia pois tai muuten muuttaa niitä viekkaudella ja vääryydellä. Kijroitus vihreet korjaan yleenä huomaamatta ilman sen kummempia kommentteja.

Tähän tottuu kun työkseen kirjoittelee speksejä ym. papereita, joihin jokaisen pilkun muutoksen jälkeen pitää väsätä muutosdokumentti :D

joo tuo on ihan fiksua. tulee vähän skitso olo aina jos yhtäkkiä on ilmestynytkin lisää tekstiä jonnenkin (vähän niinkuin threadi näyttää ihan oudolta jos siitä poistetaan yksikin kommentti minkä on kerkennyt lukea)

ja onhan tuo huomattavasti selkeämpää ainakin jälkikäteen luettuna kun huomaa mikä osa on ehkä lisätty vasta viestiä seuraavan viestin jälkeen jne...

Mä ainakin aion jatkaa one-linereiden postaamista, varsinkin muiden ihmisten tsemppausmielessä, vaikka jotakuta se vähän harmittaisikin.

Reenailija, ketä se miniviestien pommittaminen sitten hyödyttää?

Mielenkiinnolla olen lueskellut tuossa viime aikoina erinäisten keskustelupalstojen yleisiä jorinoita. Pidempiä pohdintoja ja tarinoita on mukavaa lukea. Useimmiten ainakin itseltäni jää viestiketjun lukeminen kesken siinä vaiheessa kun sivun täyttää 50 muutamasta sanasta koostuvaa viestiä. Pakkotoistolla on vielä nuo avatarit käytössä, joten jokainen vaikka yhdestä sanasta koostuva viesti vie tilaa sen 1/3 selainikkunasta. Ei se ainakaan lukunautintoa lisää.

Penteles, 100 merkkiä viestin minimimitaksi. Loppuu tuo "postausten kerääjien" spammaaminen. :kuvittele tähän vapaavalintainen hymiö:

Noh, jos jollain on oma tredi, niin hänen on varmaan ihan mukava kuulla kannustusta ja positiivista palautetta. Miksei joskus sitten kritiikkiäkin.

Kyllä mä vähän oon yrittänyt tässä postailua vähentää, alkaa tuo postcountti kasvamaan huolestuttavasti, :eek: eikä mun postaukset tosiaan yleensä järin informatiivisia sisällöltään ole.

Mua nyppii välillä se, että kun jossain sticky-treadissa lukee suunnilleen kissan kokoisilla kirjaimilla, että "Tänne treeniohjelma arvosteluun", niin eikö vähän väliä ilmesty tän alle uusi tread otsikolla "Voitteko arvostella mun treeniohjelman". Voisko mitenkään vaivautua vähän selaamaan ennen kuin aloittaa yhtään mitään? Ei noita enää kukaan jaksa lukea.

Samaa sarjaa ovat nämä kymmenet, jopa sadat aloitukset tyyliin "olen 15-v. jäbä ja haluun päästä Arskan mittoihin, mitä teen?" tai "Oon x cm pitkä ja y kg painava likka, haluan kiinteytyä, mutta en isoja lihaksia". Pientä loogista ajattelua soveltaen voisi kuvitella, että jeesuksenvanhalla kehonrakennuspalstalla on ehkä kysytty tätä ennenkin ja samat fysiikan lait pätee kaikkiin muihinkin.

Ja mitä noihin nyt ylipäätään voi vastata? Liiku paljon ja syö oikein.

"100 merkkiä viestin minirajaksi" ei hyödyttäisi yhtään ketään. Antaa niitten sitten postata niitä one-linereita ja katsotaan, mitä raati niistä sanoo.

En nyt tiedä siitä rajoituksen hyödyllisyydestä. Toisaalta jos puhutaan niiden alle 100 merkin viestien hyödyllisyydestä niin en tiedä onko niistäkään kellekään iloa.

Ps. Yllä olevassa tekstissäkin on jo 166 merkkiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom