Mikä täällä vituttaa muissa?

Itseäni häiritsee lähinnä se, että monet esittävät henkilökohtaisen mielipiteensä jostain treeniin liittyvästä absoluuttisena totuutena.
Etenkin häiritsevää on jos perustelua kysyttäessä vastaus on että "sillä ne isot miehet on ennenkin blaa blaa"

Toisinsanoen asiaa ei osata perustella lainkaan, eikä vielä tässäkään vaiheessa jätetä tilaa toisen mielipiteille.

Etenkin aloittelijalle huomattavasti tärkeämpää on oppia asioiden merkityksen suuruusluokka ja terve kritiikki kaikkea lukemaansa kohtaan ja edellä mainittu ei ainakaan sitä edistä.

Tämän seurauksena foorumilla näkee vuosia täällä pyörineitä joiden vastaukset treenikysymyksiin ovat edelleen muotoa "tee liikettä A 3*8, sit liikettä B 7, 5 ja 3 toistoa. Ja sit superina liikkeet Ö ja pikku G" :thumbs:

Se, että jos joku asia on sanottu jo ennen, niin ei todellakaan tarvitse sanoa uudestaan samaa. Sanotaan sama asia, mutta eri lauserakenteella. Aika monesti postaukset silti menevät, koska jengi haluaa vastata vaikka ei olisi asiaakaan.:D

Ylivoimaisesti vituttaa postausket jotka eivät ole joko hauskoja tai informatiivisiä. Kaikenlaiset "mä kans" ja ":kuola:" ja "vähänkö oot äijä" postaukset...voi perkele. Sitten ihmetellään kun ihmiset eivät viitsi kelata 200 sivuisia thredejä taaksepäin. Paras esimerkki on se kysy partaselta threadi. Suurin osa pelkkää paskaa. Kuolahymiötä ja mä-diggaan-sua postauksia. Onhan se kiva että tykkää ja ymmärrän kyllä joidenkin tarpeen jatkuvaan perseennuolemiseen. Mutta kun turha postaus on turhaa.

Salikomedia thrediin tulee vähän väliä uusia postauksia, ja aina innosta punaisena klikkaan sitä lukeakseni jonkun hauskan kommelluksen. Mutta sitten uusi postaus onkin "vähänkö hauska...haha" heitto. Voi v...u.

edit: puhumattakaan one-liner kavereista, jotka postaavat yhden rivin, ja sitten sigu on pitkä kuin nälkävuosi ja täynnä jotain perseestärevittyjä jenkkimottoja.

Sinullekin tiedoksi, että pakkotoistolla on "Search this thread" -nappula, jonka avulla voit hakea ko. threadista hakemaasi asiaa.

Minä aina epätoivoisesti koitan levittää ihmisille tätä sanaa, että siellä on se nappi, ei tarvi lukea jokaikistä postausta erikseen!! :D jospa tästä olisi taas jollekulle hyötyä.

Kaikenlaiset "mä kans" ja ":kuola:" ja "vähänkö oot äijä" postaukset...voi perkele. Sitten ihmetellään kun ihmiset eivät viitsi kelata 200 sivuisia thredejä taaksepäin.

kodari, sivun alussa sanottiin tuosta jo, tiedoks sulleki ;) :D

No eniten vituttaa se et joku kysyy jotaa neuvoo sit jotku jauhaa paskaa yhen sivun verran ja sit tulee joku pro ja vastaa siihe alkuperäsee kysymyksee ja sit loput 8 sivua on sen pro:n kommentin toistamista tyyliin "Nii just niiku toi sano" tai omin sanoin se sama kommentti. huoh.

kodari, sivun alussa sanottiin tuosta jo, tiedoks sulleki ;) :D

Eipä tuo haku toimi hevon perseenkään vertaa. Itse kysyin esim. Partaselta että mihin ne ihmisten "huonot ruoat" viedään. Ja heti joku bilbo ilmoitti vastauksen jo olevan threadissa. Mitä pistän hakusanaksi tässä tapauksessa? No kelasin sitten hiki päässä thrediä edes takaisin. Eikä siihen kysymykseen oltu edes varsinaisesti vastattu.

Tietty nyppii sekin, ettei kysymyksiin vastata, vaan kehoitetaan käyttämään hakutoimintoa. Vähän sama juttu, kun joku postaa vitsin, niin heti internetpoliisi ilmoittaa sen olevan wanha.

edit: hei, kyllähän meikää vituttaa muutkin asiat. Viestien otsikot. Ja tämä ei ole pakkiksen oma ongelma, vaan esim. autopalstoilla tämä on vielä pahempi. Eli siis ongelma on tämä: ihmisillä on ongelma ja he kysyvät siihen neuvoa otsikoilla "voiko joku auttaa" ja "toimiiks tämä?" Autoforumeilla tyyli on "etuiskarit" tai "Koneremppa?" Ehana sitten surffailla katselemassa juttuja jotka itseä kiinnostaisivat. Kun se otsikko voisi olla "V70mkII 2.4T jakohihnan vaihto" tai "Lankkupenkki".

Se nyt ainakin vituttaa ku ollaan niin perkeleenmoisia hifistelijöitä.Ja tyhmät kysymykset myös aikalailla. "Lihonko nyt jos syön kolme perunaa kahen sijaan" "Miten mun pitäs toimia ku otin käyttöön uuden palkkarin?" +ym. ym. ym. ym.... Eli siis kaikki liika hifistely täällä ja muaallakin pistää vituttamaan.

Lisäksi myös se että itse en osaa kirjoittaa...

tuosta tulee mieleeni yks ihmistyyppi joka saa näkemään punaista:

"jos tahdot palautua optimaalisesti, niin käytät tätä 469e/kg lisäravinnetta..."
ja pahimmassa tapauksessa ko mainostaja dokailee joka viikonloppu, syö mitä tahansa sattuu nenän eteen eksymään ym... ja treenitkin on suoraan jostain lehestä kopioituja, lihashuoltoa ei tehdä, yöt kukutaan koneella/missälie jne jne jne.

eli siis jätkät jotka mainostaa jotain käyttämäänsä tuotetta vaikka ko tuote olisi se maailman viimeinen asia mitä elintapojen perusteella tarttee.

Itseäni ärsyttävät ihmiset, jotka eivät ymmärrä lukemaansa. Tottakai toisen kirjoituksesta on joskus vaikeuksia ymmärtää kaikkea, mutta joka tapauksessa. Sit kommentoidaan hyvin kärkkäästi toisen kommenttia ja mennään aivan metsään.

Toisekseen ärsyttää "äijäily" tyyliin:"Oon käynyt 7kk salilla ja oon ihan v****n kova jätkä. Kiroilen, koska se tekee musta entistä äijemmän, ja vähättelen muiden kirjoituksia koska ne reenaa kuin akat!"

Mur...:)

Aina ei jaksaisi katsella täydellistä suhteellisuudentajun puutetta treenipainoista puhuttaessa.

Lainausta "HAASTE: Pakkiksen kuntotesti! (Sisältää vain raakaa rautaa..)"-ketjusta:
Sikspäkki sanoi:
150kg kyykyssä ei ole edes kova suoritus, pitäisi pystyä jo ensimmäisen vuoden treenien jälkeen tekemään sarjoja 150kg:lla, ellet sitten ole joku RHP joka ei tiedä muita liikkeitä kuin penkin ja hauiskäännön:rolleyes:
Ei riitä että maksimi olisi 150kg, tokihan ekan treenivuoden jälkeen tehdään sarjoja tuolla painolla.
hanaa sanoi:
kyllä toi 150kg kyykkäily on kova suoritus.
On.
Rühl sanoi:
Yhtä kova:rolleyes: kuin satkulla penkkailu.;)
Sarkasmihymiötä ja silmäniskua, en silti oikein tiedä miten tuo pitäisi tulkita. :)
Sikspäkki sanoi:
Eli IMO ei mikään kova jos olet vuoden viisaasti treenannut.
Aika harvat sitten treenaavat viisaasti.

Voi tietty olla että olen vain luonnostani harvinaisen heikko. :piis:

Eipä tuo haku toimi hevon perseenkään vertaa. Itse kysyin esim. Partaselta että mihin ne ihmisten "huonot ruoat" viedään. Ja heti joku bilbo ilmoitti vastauksen jo olevan threadissa. Mitä pistän hakusanaksi tässä tapauksessa?

Kyllä se haku useimmissa tapauksissa toimii hevon perseen verran, ei tämä sinun yksi hankala esimerkki kerro sitä ettäkö se oli täysin turha toiminto koko forumilla.
Ja tuossa mainitsemassasi tapauksessa toimivia hakusanoja olisi varmaankin ollut "minne" "kuka" "syö" "ruoat" tai vastaavien sanojen yhdistelmiä. Ei sitä hakua niin kauhean hankalaa ole käyttää jos vaan viitsii.

edit: Ai niin, pitäiskö laittaa ontopicciakin. Mua joskus nyppii jos porukka ei viitsi käyttää pakkiksen searchia, eikä googlea, eikä edes sitä wikipediaa melko helpoissakin ongelmissa.
edit2: Niin ja se, kun täällä vedetään niitä herneitä niin maan jokaikinen päivä joistain pikkujutuista. Relax guys..!

Viimeksi muokattu:
Ja tuossa mainitsemassasi tapauksessa toimivia hakusanoja olisi varmaankin ollut "minne" "kuka" "syö" "ruoat" tai vastaavien sanojen yhdistelmiä. Ei sitä hakua niin kauhean hankalaa ole käyttää jos vaan viitsii.

Nuo hakusanat palauttivat tasan yhden tuloksen, ja se on tämä threadi. Että se siitä.

Jos haluaa suoraan vastauksen spesifiseen ongemaan, niin usein kannattaa kysyä. Usein forumeilla vaan on ne tietyt tyypit jotka heti huutavat "TÄHÄN ON VASTATTU, KÄYTÄ HAKUA!!!!". Ja sitten haun käytöstä tapellaan kuten nyt. Kaikki voittaa. Paitsi se joka ei saanut vastausta kysymykseen. Koska sitä vastausta ei ole aikaisemmin annettu.

Kunnon argumentoinnin puute ärsyttää joissain asioissa. Jos esimerkkinä otetaan vaikkapa erilaiset treenijaot, niin enpä ole kertaakaan nähnyt kenenkään kumoavan harvajakoisia ohjelmia puoltavia perusteluja.

Jos jostain asiasta on eri mieltä, niin oikea tapa esittää mielipiteensä on tukea sitä perusteluilla. Ei sen perustelun aina tarvitse olla linkki juuri ko. asiaa käsittelevään tutkimukseen, mutta ei myöskään mikään "faijakin ottaa kädet eri päivänä" tai "kaikki isot körmyt tekee näin".

:offtopic:
Kyllä se haku useimmissa tapauksissa toimii...toimivia hakusanoja olisi varmaankin ollut "minne" "kuka" "syö" "ruoat" tai vastaavien sanojen yhdistelmiä.

Nuo hakusanat palauttivat tasan yhden tuloksen, ja se on tämä threadi. Että se siitä.

Kuten sanoin, useimmissa tapauksissa haun käyttö tuottaa helposti tuloksia, muttei toki aina. Joskus on ihan hyvä kysyä suoraan. Mutta jos nyt tartutaan vielä tähän nimenomaiseen tapaukseen, niin enhän käskenyt kirjoittaa sinne täsmälleen noita hakusanoja. Esimerkiksi sanoilla "kuka" "syödä" ja/tai "ruokia" löytyisi jo vastaus. Tietenkään silti ei voi olettaa jokaisen osaavan aina hakea niillä oikeilla sanamuodoilla tai edes sanoilla, mutta suosittelen lämpimästi aina vähintäänkin yrittämään.
Pahoittelen kyllä roimasti tätä offtopicia, modet poistakoot ellei tämä minun vastaan väittäminen kiinnosta. Sitä ei vaan millään tahtois antaa periksi, silloin kun toinen ymmärtää (tahallaan) väärin. :)

Niin missäs ne modejen kommentit viipyy? Olis tosiaa kiva kuulla mitä ajatuksia herää kun epätoivoisesti koittaa pitää tällaisen apinalauman aisoissa..:whip:

Punttimimmien puolella ei kyllä voi sanoa törmäävänsä (läheskään yhtä usein) kuin täällä yleisellä puolella tällaisiin tyrmäävän älykkäisiin kommentteihin kuten :kuola: tms. Yleisellä puolella on näköjään monia hyvin nuoria poikia, joiden ulosanti on vielä useimpien teini-ikäisten tapaan kehittymätöntä, se heille nuoruuden ominaispiirteenä anteeksi annettakoon ;).

Yleisellä puolella (voip olla off topic, koska ei liity treeni-threadiin) ärsyttää tällä hetkellä rahkan maustaminen-thread, jonne ihmiset vastaavat, että "mä vedän raakana suoraan purkista"...voi kun mielenkiintoista, se olikin ihan justiiiiisa sitä mitä kaikki varmasti halus lukea, todella innovatiivinen vinkki, kiitos :worship: !

Yleisesti ottaen tällanen riidanhaluisuus jopa välillä paistaa läpi täällä, punttimimmien puolella sitä ollaan kuulkaa niin kannustavia ja ihania vaan :D! Samaa mentaliteettia tänne myös!

1) "Hifistelijöiden" leimaaminen: missä niitä hifikysymyksiä sitten esittää jos ei voimailuaiheisella forumilla? Olen itse mennyt perusstuffista ultrahifiin ja sittemmin about takaisin. Arvostan perusasioita ja tiedän että jos ne ovat kunnossa on hifi sopivaa lisähiontaa kun se muuten olisi arvotonta. On fakta, että moni hukkuu detaljiviidakkoon kun ne perusasiat unotuvat siinä sivussa. Mutta tämä on keskustelupalsta ja jos joku hifikin asia askarruttaa, eikö tämä ole juuri sellainen paikka josta siitä luulisi voivan huoletta ja nolostumatta kysyä? Ja eikö kaikki opita tiedonjanosta. Jos se "saatanan iso jätkä salilta" on kasvanut sanojensa mukaan niihin mittoihin treenaamalla miten sattuu ja syömällä saarioisten maksalaatikkoa, tarkoittaako se, että kaikki muu on turhaa meille muille?

2) Tutkimusartikkelien dissaaminen (myös liittyy hifiin): aina on joku kaveri joka on kasvanut isoksi tietämättä edes mitä tarkoittaa jaksottaminen tai frekvenssi. On vallan tyhmää ummistaa silmänsä saatavilla olevalta informaatiolta: siitä kenties on käyttökelpoista vain pieni osa, mutta kuka jättäisi vaikkapa maassa olevasta rahaläjästä ottamatta ne viimeiset sataset kun ei jaksaisi vaivautua kumartumaan.

3) Ainainen viittaaminen siihen että "kyl tää mulla toimii". Se tuntuu olevan yleispätevä perustelu joka kumoaa kaiken sen kanssa mahdollisesti ristiriidassa olevan, ulottuen käytännöstä tieteeseen niin treeni- kuin ravintopuolella, tehden kaiken muun mahdollisen informaation arvottomaksi ja todennäköisesti jopa lähtökohtaisesti vääräksi.

4) Yhä ilmenevä tajuamattomuus siitä että normitreenaajalla ja ammattikehonrakentajalla ei ole mitään yhteistä paitsi se, että he ovat ainakin suurin piirtein lajia homo sapiens ja käyvät salilla.

5) Yhä ilmenevä tajuamattomuus siitä, että vuoden-kaksi treenanneella ja 5-10v treenanneella ei välttämättä myöskään ole paljonkaan yhteneväisyyksiä siinä mikä toimii ja mikä ei.

6) Yhden mukaansatempaavan treenikirjan tai Weider-lehden (todennäköisesti kursorisesti) lukeneet 18-v luonnollisissa testohöyryissään väistämättä turpoavat juniorit jotka kehittyvät viikonloput dokaamalla ja viikolla vähän pumppailemalla, jotka toitottavat tämän teoksen sanomaa Sanan lailla, auliisti kaikkia opastaen.

edit:
7) Surkea kieliasu. Ainekirjoituskokeesta ei ole kysymys mutta joku raja sentään.

3) Ainainen viittaaminen siihen että "kyl tää mulla toimii". Se tuntuu olevan yleispätevä perustelu joka kumoaa kaiken sen kanssa mahdollisesti ristiriidassa olevan, ulottuen käytännöstä tieteeseen niin treeni- kuin ravintopuolella, tehden kaiken muun mahdollisen informaation arvottomaksi ja todennäköisesti jopa lähtökohtaisesti vääräksi.

[Offtopic]Nyt on ihan pakko mainita että tämäkin on jälleen mielipidekysymys. Jos jollakin toimii vaikka sanotaanpa näin että henkilö A syö proteiinia 1,5g/kg/vuorokausi ja vaikka yleisesti hyväksi todettu onkin se 2g/kg/vuorokausi niin ei se sitä tarkoita että henkilö A on väärässä ja hänen tekosensa ovat perseellään. Yleensä näillä kommenteilla "kyllä tää mulla toimii" haetaan pönkitystä itselleen ja sille ettei vain voi olla väärässä, mutta toisaalta se on todiste sille että jokainen yksilö on erilainen. Kaikilla ei vain voi toimia samat asiat, se on yksinkertainen ja absoluuttinen fakta tässä maailmassa. Ja tätä nyt ei sitte kannata ottaa vittuiluna tai sinun mielipiteen dissauksena, mutta tuli nyt vaan mieleen. Ja ennen ku kukaan alottaa tuomaan esimerkkejä siitä että "joo lol voihan jollaki lihakset kasvaa jos juo kaljaa palkkarina" voin sanoa että radikaalit esimerkit voi jättää pois. Jälleen kerran, mielipidekysymys.

Ja nyt tämän pitkän valitukseni jälkeen itse asiaan, itellä ottaa päähän se kun jotku ei vaan voi hyväksyä sitä että monet liikkeet voidaan korvata toisilla, ja kaikki liikkeet eivät toimi kaikille. Parhaita on nämä "eihän sun selkä kasva jos et maveta" kommentit. Että näin.

Vituttaa kun ylistetään jotain 2-jakosta ohjelmaa ja kehutaan kuinka vähäjakoiset ohjelmat on niin hardcorea ja monijakoiset on nykyajan trendi paska ohjelmia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom