Se on nykypäivää, tehtaan jäljiltä 99% autot on sellasia kompromisseja, että ne ei vaan monelle riitä. Ja osaavat pajat tekevät ihmeitä vakiokoneille, esim. toi Evo 9 on vakiona kuitenkin aika vaisu(ei sellasten mielestä, jotka ei oo ajanu sellasel tai on kokeillu tyyliin kerran/pari) ja jo uudella ohjelmalla+avarammalla putkistolla auton luonne muuttuu todella paljon rajummaksi koko kierrosalueella. Etuvetoiseen alkaa 300hv olemaan jo kunnioitettava luku, mutta saa sellasen toimimaan isommillakin tehoilla kun vaan panostaa alustan osiin. Rungot kestää kaikissa nykyautoissa ja saatavanahan on paljon erilaisia poikkitukia sun muita tuomaan lisäkäykkyyttä...
Niin, tätä juuri tarkoitan. Toki vakiokoneista saadaa kohtuullisilla muutoksilla enemmän eloa, eikä siinä mitään. Mutta kun aletaan vääntämään näitä lähes 300 mailille kulkevia saabbeja/volvoja, niin kysyn vain mitä järkeä? No ehkä harrastusmielessä joo, mutta käyttöautoksi en sellaista haluaisi, kun alustastakin saisi tehdä melkoisen kivireen kohtalaisella nipulla seteleitä. Ehkä olen vain sen verran puuteriperse, että haluan ettei hampaistani paikat tipu vaikka alusta onkin jäykkä.
Niin ja on mulla jotain käsitystä tuosta virittämisinnosta..toinen mopo on maksanut tässä vaiheessa ehkä kahden uuden mopon verran ja kun sen viritysasteeseen alan olla tyytyväinen, niin piti perkele ostaa vielä toinen mopo, jolla uskaltaa ajaa "siviililiikenteessä".