Mikä sporttinen/nopea auto 25-30keur?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Caracas
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hieno että keskustelua syntyy. Siis mulle on tuttuja lähes kaikki porschet duunin puolesta, joten sydän vetää sinne ja paljon toki painaa valinnat. Mutta siis mietin tässä threadissa juurikin niitä millä saisi mielen muuttumaan. Jotenkin kompromissit tuntuu valjuilta kuten golf GTI kun on gemballaa päässyt maistamaan. Toki nyt en hae mitään sellaista vaan lähinnä uudesta farkusta mainitussa budjetissa sporttinen vaihtoehto jossa on kuitenkin voiman paskaa.

Vaimokin tuli just kotiin ja kysyin mielipidettä (ei vaikuta loppulliseen ostopäätökseen), niin kaikki muut tippui listalta hänellä pois paitsi boxster S, SRT-4 ja tai WRX. Itse päätän mikä auto tulee olemaan, mutta toisaalta ihan mielenkiintoinen mielipide. Focus ja golf jäi rannalle juuri sen yleisyyden takia vaikka olisi voimaa kuinka. Huoh.

ps. TJJ, ei saa 996 suomesta budjettiin ja 3.4 ei tule koskaan tähän taloon vaan myöhempi 3.6.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mä ottaisin tolla budjetilla (ja olen ottanutkin) 5 kopan gti:n dsg laatikolla pienillä metreillä, mukava ja sporttinen auto ajaa, mutta ei mikään tykki toki..S2000 oli joskus kesäautona, muttei soveltunut talvikäyttöön, ja vähänkään isompi äijä ei silllä mahdu ajamaan (Heikot säätömahdollisuudet ratissa ja penkissä) Evo 9 ei taida järkimetreillä budjettiin mennä, Sellasella vuoden veran jurrutin menemään, mukava peli mutta aika janoinen..Alfat on syytä jättää muille..

EVO 8 mahtuu budjettiin mutta kuitenkin ottaisin subarun mielummin kuin mitsun.
 
Entäs S2000 ja RX-8?
Honda menis varmaan talvella ainakin jos sen kovan katon siihen hankkis, mutta tarjonta Suomessa kyseiselle mallille on kohtalaisen pieni ja nekin mitä on niin on vanhimmasta päästä ja tässä nyt ilmeisesti haetaan kohtuu tuoretta.. Mitäköhän toi Mazdan wankkeli tykkää pakkasista? Muuten kyllä kohtuu mielenkiintonen tapaus. Omakohtasta kokemusta ei ton hintaluokan autoista ole(valitettavasti..), mutta arvioiden perusteella kehuttuja automalleja.

Molemmat ainakin sopivat hintaluokkaan ja ovat erikoisempia kuin Golffit ja Focukset ym ja kyllä noissa varmaan kulkupuolikin riittää jos 159 Alffaakin on harkittu. 159 on kyllä niin nätti että sen vois MELKEIN ottaa laiskalla dieselilläkin :D

RX-8 oli listalla kunnes katsoin hintoja. Ei pidä arvoa ja kuulemma kallis huoltaa. Alfa on kaunis ja hyvä ajaa, mutta noi raskaammat diesel+at+4wd mallit on painavia joka kusee.
 
Kyllähän noi nettiauton Boxsteritkin alkaa olemaan sen 10vuotta vanhoja.

Mitenkäs Volvo C30 T5?

Boxster pitää arvonsa kuitenkin aika hyvin, 2.5 ja 2.7 ei tule kysymykseen, ainoastaan S eli 3.2. En diggaa C30 muotokielestä. Samoja pannujahan noissa on kuin Focus ST.
 
Subarulle kannatusta! :D Ai saatana sitä bokserin murinaa kun sellanen joskus painelee ohi :kuola: Talvella varmasti hauskempi kuin tuo Boxter? Caliber on kyllä mun silmään yks rumimmista. Mitäs siinä oli hevosia, 295? Etuvetosessa?
 
Kun arvoisa moderaattorikin alkaa siirtyä pojasta mieheksi, niin päivitä auto samantyylisesti - saksalaiseen - ja saat arvostusta muuallakin kuin vain huoltiksilla tai lippalakkimessuilla ;)
Noista vaihtoehdoista urheilumallin BMW, AUDI tai PORSCHE :worship:
 
Kun arvoisa moderaattorikin alkaa siirtyä pojasta mieheksi, niin päivitä auto samantyylisesti - saksalaiseen - ja saat arvostusta muuallakin kuin vain huoltiksilla tai lippalakkimessuilla ;)
Noista vaihtoehdoista urheilumallin BMW, AUDI tai PORSCHE :worship:

Kuules "poika" =). Jos luit tuosta aiemmasta niin olen työskennellyt Porschella vuosia ja olen sitä kautta ajanut lähes kaikki porschen yleisimmät mallit 60-luvulta tuoreimpiin. 997 sarjasta ei enää niinkään paljoa. Siihen lisätään vaihtoautona olleet jagget, ferrarit, mersut, alpinat jne.

Minä tiedä mitä saksalainen auto on, se ei tee autuaaksi mutta hienoja autoja tulee saksasta. Kun budjetti on rajallinen niin saksasta en todellakaan osta audia, mersua, bemaria tai vw ihan kevyin perustein. Siksi tässä keskustellaan asiasta. Jos haluan ajaa nopealla autolla, se onnistuu edelleen kun siltä tuntuu. Mutta rehellisesti sanottuna, tehtyä duunia noiden vehkeiden kanssa, niin arkena vähempi riittää ihan hyvin. Ei tuolloin mietitä enää puhtaasta parasta autoa mitä rahalla saa vaan mitä haluaa autolta sillä hetkellä. Ei ole tarvetta kiivetä himalajalle kun siellä on pyöritty, mielummin alpeille vetämään bisseä. =)
 
Minä tiedä mitä saksalainen auto on, se ei tee autuaaksi mutta hienoja autoja tulee saksasta. Kun budjetti on rajallinen niin saksasta en todellakaan osta audia, mersua, bemaria tai vw ihan kevyin perustein. Siksi tässä keskustellaan asiasta. Jos haluan ajaa nopealla autolla, se onnistuu edelleen kun siltä tuntuu. Mutta rehellisesti sanottuna, tehtyä duunia noiden vehkeiden kanssa, niin arkena vähempi riittää ihan hyvin. Ei tuolloin mietitä enää puhtaasta parasta autoa mitä rahalla saa vaan mitä haluaa autolta sillä hetkellä. Ei ole tarvetta kiivetä himalajalle kun siellä on pyöritty, mielummin alpeille vetämään bisseä. =)
Audi S3 tai A3 3.2 V6? Ajelin 3 vuotta "loaded" (SLine kaikilla herkuilla) vuoden 2006 3.2 V6 Quattrolla ja on kyllä aika brilliant auto. Nopeita/ketteriä, mutta kuitenkin sivistyneitä/tyylikkäitä eli sopii myös meille yli 30 v vanhuksille. 3.2 V6 tuottaa samat mukavat melut kuin Golf R32, mutta bonuksena se ei ole Golf ;) Viime talven lumimäärillä tuota tuli pari kertaa hiukan ikävä vaikka alla oli E90 BMW M3. Pikkusen janoinen tuo 3.2 V6, mutta kertakaikkisen loistava talviauto, ottaa kyytiin 5 jos tarttee. Henk koht. ottaisin tuollaisen mieluummin kuin minkään 300-sarjan perusbemarin (M3 onkin eri tarina :hyper:). Evoprezat on toki rallimpia, mutta jos hakee myös hyvää arkiautoa niin tuollaine viihderoinannut A3 on varsin jees.

Jos listaltasi pitää suoraan valita niin Porsche on aina Porsche, mutta sitähän sulle ei tarvitse erikseen kertoa ;) 30+ v kuski Evoprezan tai Focus ST:n ratissa on kyllä hiukan meh. Z4 ja Z350 on myös hauskoja vehkeitä ja niitä voi ajella ilman että kukaan alkaa luulla epäheteroksi, toisin kuin Audi TT:tä...
 
Täältä ääni Evolle(7 tai 8, jos kulkupuoli on todella tärkeä niin sit 6 tai 6.5), hakkaa ton hintaluokan Imprezat ainakin sisustan osalta, Subbe paljon vanhemman oloinen. Tekniikka molemmis hyvää ja soveltuvat hyvin joka päiväiseen arkiajoon, itsellä nyt kokemusta Evo 9:llä ajelusta -07 vuodesta asti, erittäin hyvä auto kaikin puolin. Sit tarjoisin S3:sta Audia, TT:tä, 350Z Nissania(todella "kaunis" auto ja hyvä ajaa), ei taida ihan ämmä kolmonen sopia budjettiin(jos hyvän auton haluat) ja Porsche on aina Porsche, mutta saako 30ke:lla hyvää possuakaan...? Unohda muut vaihtoehdot, jos haluat erottua massasta. ;)
PS. olet ensimmäinen joka sanoo 350Z nissanin sisustaa rumaksi, vanhemmissa Evoissa Imprezoissa noin onkin, mutta Evo 9 ja uudet STI:t on jo aikas hienoja sisältäkin.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Zone-sarja -42%


Aika kivasti vetää, harmi että suomessa tuo ahtaminen ei "onnistu".
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mulla jotenkin ihmetyttää nuo "ylitehoiseksi" viritetyt "perusautot". Mitä järkeä pistää A) etuvetoiseen autoon ja b) runkoon ja alustaan, joka on suunniteltu luokkaa max 200hp moottorille, noin ylettömiä tehoja..
 
Mulla jotenkin ihmetyttää nuo "ylitehoiseksi" viritetyt "perusautot". Mitä järkeä pistää A) etuvetoiseen autoon ja b) runkoon ja alustaan, joka on suunniteltu luokkaa max 200hp moottorille, noin ylettömiä tehoja..

Noh tuossahan on vakiona se 250bhp 3.2 V6 ja neliveto. Etuvetoiseen en ikinä laittaisi moisia tehoja, täysin samaa mieltä. Alusta ja kori kestää riippuen rasituksesta, eihän noita oikeasti viedä äärirajoille.
 
Alfa Romeo 159:ä löytyy myös nelivetona 3.2 litrasella bensakoneella, josta irtoo 260 hevosta. Ite kattelisin mielummin sellasta ko sitä diesel mallia.
 
Aika komea, ja erikoinen. Tosin tosta penkkien verhoilusta voi olla montaa mieltä, itse en pidä.

Brera ois kyllä hieno. Alfaan kuuluu vaalea nahkaverhoilu imho.
 


Aika kivasti vetää, harmi että suomessa tuo ahtaminen ei "onnistu".


Toi on kyl perseestä, ulkomailta sais moneen eri(ja muuten asialliseen) autoon turbokittejä hyväksynnöillä, mutta Suomessa kaikki kiva on laitonta. Tietenkin löytyyhän S3, mutta sitäkin saa virittää aika lailla, että pääsee edes yli 400hv...Saakos mitään kunnon mersuja tohon hintaan, ja sillä tarkoitan vain ja ainoastaan AMG malleja.

Mulla jotenkin ihmetyttää nuo "ylitehoiseksi" viritetyt "perusautot". Mitä järkeä pistää A) etuvetoiseen autoon ja b) runkoon ja alustaan, joka on suunniteltu luokkaa max 200hp moottorille, noin ylettömiä tehoja..

Se on nykypäivää, tehtaan jäljiltä 99% autot on sellasia kompromisseja, että ne ei vaan monelle riitä. Ja osaavat pajat tekevät ihmeitä vakiokoneille, esim. toi Evo 9 on vakiona kuitenkin aika vaisu(ei sellasten mielestä, jotka ei oo ajanu sellasel tai on kokeillu tyyliin kerran/pari) ja jo uudella ohjelmalla+avarammalla putkistolla auton luonne muuttuu todella paljon rajummaksi koko kierrosalueella. Etuvetoiseen alkaa 300hv olemaan jo kunnioitettava luku, mutta saa sellasen toimimaan isommillakin tehoilla kun vaan panostaa alustan osiin. Rungot kestää kaikissa nykyautoissa ja saatavanahan on paljon erilaisia poikkitukia sun muita tuomaan lisäkäykkyyttä...
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom