Toivottavasti et tosissasi kysyny. Kuitenkin siltä varalta, että kysyit, nii salli mun kertoa. Vastaus tulee nyt: Ilman vyötä.
Joku puhu, että vyön tehtävä on stabiloida keskikroppaa. Se on niiden keskikropan lihaksien tehtävä. Joten jos kipeytyvät liiaksi, ne ovat liian heikot kyseisen kuorman kannattelemiseen. Mistä päästään alkuperäiseen postiini.
Annetaan nyt vielä yks esimerkki, joka voisi aivan hyvin tapahtua. Asut kerrostalon kolmannessa kerroksessa talossa, jossa ei ole hissiä. Kuitenkin se pyykinpesukone tarvis saada kylppäriin. Sanotaan nyt, että sulla on siinä frendi messissä, kuten varmasti jokaisella. Silti joudut kannattelemaan sitä konetta aika jännissäkin asioissa, eli joudut pitämään kroppas tiukkana, ettet kaatuisi sen koneen alla. (keskivartalo stabiloi sun kropan).
Meinaatko nyt, et sanot frendille, et venaa, mä haen ton mun painonnostovyön tuolta treenikassista ni saan kunnon paineet ja tuen tohon keskivartaloon. Niimpä, en minäkään sanoisi. Joten mitä jos jätetään ne selittelyt nyt.
DISCLAIMER: Reenatkaa mun puolesta vaikka hauiskääntöä vyöllä, ei ole multa pois, mut turha sit itkee ku muuten on massiivinen mutta keskikroppa naurettavan heikko muuhun olemukseen nähden, ja esim. selkä jumissa jatkuvasti.
Hyvää viikonloppua!