Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Se on ihan sama kuinka paljon nousee vyöllä, jos ei ilman vyötä pysty esim. mavea tekemään, niin keskivartalo on liian heikko kyseisille painoille. Eli vähemmän painoja ja lisää treeniä keskivartalolle ni ei oo tarvetta vyölle.

Samaan kastiin menee ku jengi käyttää polvisiteit kyykyis, ja kaiken maailman muita tukia ku on omat paikat liian heikot niille painoille millä on pakko tehä.

Se on ihan sama kuinka paljon nousee vyöllä, jos ei ilman vyötä pysty esim. mavea tekemään, niin keskivartalo on liian heikko kyseisille painoille. Eli vähemmän painoja ja lisää treeniä keskivartalolle ni ei oo tarvetta vyölle.

Samaan kastiin menee ku jengi käyttää polvisiteit kyykyis, ja kaiken maailman muita tukia ku on omat paikat liian heikot niille painoille millä on pakko tehä.

Olen siinä mielessä eri mieltä, että jos sen noston voi tehdä ilman vyötä satavarmasti, ei vyötä tarvita. Jos taas keho jaksaa kyseisen noston, mutta painot ovat niin suuret, että vyötä kannattaa käyttää mahdollisen loukkaantumisen varalta, sitä kannattaa ehdottomasti käyttää. Se, että selkä ei kestäisi suorana ilman vyötä, ei ole mikään este suorittamiselle. Vyö vain yksinkertaisesti antaa vatsalihakselle myös toisen suunnan, jota vasten ne voivat painaa, jolloin myös selkään päin voi kohdistaa suuremman paineen.

Millä tavalla missään voimailulajeissa voisi kisata, jos väitteesi pitäisi paikkansa? Tai treenata muutoin kuin kehonrakennusta?

olen siinä mielessä eri mieltä, että jos sen noston voi tehdä ilman vyötä satavarmasti, ei vyötä tarvita. Jos taas keho jaksaa kyseisen noston, mutta painot ovat niin suuret, että vyötä kannattaa käyttää mahdollisen loukkaantumisen varalta, sitä kannattaa ehdottomasti käyttää. Se, että selkä ei kestäisi suorana ilman vyötä, ei ole mikään este suorittamiselle. Vyö vain yksinkertaisesti antaa vatsalihakselle myös toisen suunnan, jota vasten ne voivat painaa, jolloin myös selkään päin voi kohdistaa suuremman paineen.

Millä tavalla missään voimailulajeissa voisi kisata, jos väitteesi pitäisi paikkansa? Tai treenata muutoin kuin kehonrakennusta?

raw

Olen siinä mielessä eri mieltä, että jos sen noston voi tehdä ilman vyötä satavarmasti, ei vyötä tarvita. Jos taas keho jaksaa kyseisen noston, mutta painot ovat niin suuret, että vyötä kannattaa käyttää mahdollisen loukkaantumisen varalta, sitä kannattaa ehdottomasti käyttää. Se, että selkä ei kestäisi suorana ilman vyötä, ei ole mikään este suorittamiselle. Vyö vain yksinkertaisesti antaa vatsalihakselle myös toisen suunnan, jota vasten ne voivat painaa, jolloin myös selkään päin voi kohdistaa suuremman paineen.

Häh? Eihän se keho jaksa nostaa jos painot on niin suuret ettei liike ole enää turvallinen.

Sesonkitreenaajat jotka tukkii salin kuukauden ajan ja eivät enää koskaan palaa :D. usein ajankohtana: tammikuu ja toukokuu. Eritoten ma-torstai päivät :D
Ennen edes jalkapuoli oli tyhjä, nykyisin sielläkin ruuhkaa =D

Ne treenaa yhden kuukauden kuin eläimet ja nauttii sitten kolme kuukautta työn tuloksista ja sen jälkeen sama rumba alkaa alusta. Fiksua porukkaa. Kukapa sitä monta kertaa viikossa kuukaudesta toiseen jaksaisikaan salila rehkiä? :rolleyes:

Meilläpäin tammikuu ja syyskuu on selkeästi pahimmat, niistä kun selviää niin mahtuu taas joukkoon. Jonkun lomareissun voiskin taas järkätä syyskuulle... Nyt on ollut ihan väljää. Tarjonta vähenee ens viikolla kesäajaksi ja mun suosikkituntikin jää pois loma-ajaksi :(. Pitänee nyt kesällä panostaa enemmän salipuoleen.

"Kotisalilla" eniten ottaa päähän näin kesäisin kusiaiset, jotka nurmikolla pyöriessäni löytävät tiensä housuihin ja paidan alle. Ja vähän myöhemmin tietty hyttyset.

Häh? Eihän se keho jaksa nostaa jos painot on niin suuret ettei liike ole enää turvallinen.

Jaksaa. Miksi muuten kukaan käyttäisi vyötä? Tai rannesiteitä...

Kyse ei ole niinkään siitä, etteikö selkä jaksaisi ojentua, vaan siitä että jaksaako selkä pysyä suorana. Välilevyt pullahtaa helpommin ulos ilman vyötä.

En tiedä, mikä osa kehosta painaa mitäkin selkää kohti jne. mutta päivänselvä asia on, että vatsalihakset pystyvät työntämään myös vyötä vasten ja saavat näin paremmin painetta selän suoraksi pitämiselle. Mutta selän voimat ovat sitten asia erikseen. Keskikropan ehdoilla kannattaa mavea ja kyykkyä tehdä loukkaantumisen välttämiseksi. mutta en nyt ymmärrä minkä takia ei vyötä kannattaisi käyttää, jos paketti pysyy sillä kasassa, vaikka ilman ei. Vyöllä tuki on suurempi ja mahdollistaa kovemmilla painoilla treenaamisen, mutta ei se voimaa tuo lisää.

Samaan tapaan rannesiteitä tulee käytettyä paljonkin kovissa nostoissa. Tarkoitus on treenata penkkipunnerruksessakin rintalihasta ja ojentajaa kovaa, eikä kevyesti pumppaillen, koska on pelko siitä, että ranne saattaa pettää.

Jos et ole samaa mieltä kanssani, veikkaan ettet käytä kyseisiö tukivarusteita tai et treenaa kovaa.

Harvoin näkee kenenkään ottavan ykkösiä ilman tukivarusteita. Ei siinä vain ole mitään järkeä. Poikkeuksena tietysti syyt, jotka estävät varusteiden käytön.

Polvikipu taas vituttaa niin ankarasti. Alkuviikosta käytiin pelailemassa jalkapalloa, ja potkaistessani suht kovaa jalan sivusyrjällä tuntui polvessa outo tärähdys. Senpä jälkeen onkin sitten tuntunut todella ikävä kipu polven sisäsyrjällä (ja välillä koko polven alueella esim. ylösnoustessa penkiltä) kun tietyssä asennossa ottaa askeleen, etenkin portaissa liikkuessa. Tätä on taas kestänyt useamman päivän, eikä tunnu helpottavan. Sama polvi mikä aiemminkin vittuili, jalkatreenit joutuu taas jättämään väliin joksikin aikaa mikä lisää vitutusta entisestään.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Vitunmoisessa kuumeessa, kolmas kerta nyt puolen vuoden sisään. Eniten ärsyttää painon putoaminen ja se, että olo tuntuu niin pieneltä. Noh, uskottelen itselleni että se on kaikki nestettä...

Sillo ku viel salil räpelsin, ni eniten vitutti jengi(miehet), joka tekee jotai 120 kilon mavea vyöllä ja rannesiteillä. Ja sit jengi, joka neuvo alottelijoita niitä käyttämään.

Meikä käyttää vyötä kyykätessä jo pienemmilläkin painoilla siksi, että selkä menee niin helposti paskaksi. Oma selkä on hieman viallinen jotenkin. Toinen vaihtoehto olisi jättää kyykkääminen kokonaan pois. Vetoremmejä saatan käyttää välillä myös varsin pienilläkin painoilla esim ylätaljassa. Jos käsivarret on just edellispäivänä tullut treenattua kunnolla, niin ihan hyvä antaa niiden levätä selkätreenin aikana ja koittaa kohdistaa treeni selkään.

Toivottavasti et tosissasi kysyny. Kuitenkin siltä varalta, että kysyit, nii salli mun kertoa. Vastaus tulee nyt: Ilman vyötä.

Joku puhu, että vyön tehtävä on stabiloida keskikroppaa. Se on niiden keskikropan lihaksien tehtävä. Joten jos kipeytyvät liiaksi, ne ovat liian heikot kyseisen kuorman kannattelemiseen. Mistä päästään alkuperäiseen postiini.

Annetaan nyt vielä yks esimerkki, joka voisi aivan hyvin tapahtua. Asut kerrostalon kolmannessa kerroksessa talossa, jossa ei ole hissiä. Kuitenkin se pyykinpesukone tarvis saada kylppäriin. Sanotaan nyt, että sulla on siinä frendi messissä, kuten varmasti jokaisella. Silti joudut kannattelemaan sitä konetta aika jännissäkin asioissa, eli joudut pitämään kroppas tiukkana, ettet kaatuisi sen koneen alla. (keskivartalo stabiloi sun kropan).

Meinaatko nyt, et sanot frendille, et venaa, mä haen ton mun painonnostovyön tuolta treenikassista ni saan kunnon paineet ja tuen tohon keskivartaloon. Niimpä, en minäkään sanoisi. Joten mitä jos jätetään ne selittelyt nyt.

DISCLAIMER: Reenatkaa mun puolesta vaikka hauiskääntöä vyöllä, ei ole multa pois, mut turha sit itkee ku muuten on massiivinen mutta keskikroppa naurettavan heikko muuhun olemukseen nähden, ja esim. selkä jumissa jatkuvasti.

Hyvää viikonloppua!

Paska musiikki salilla, tyyliin joku iskelmäradio ja siellä soivat itkuvirret. Ja sitten jos oon salilla yksin ja laitan mieleiseni radiokanavan, ja sit sinne tulee joku toinen tyyppi joka vaihtaa kanavaa kysymättä että "sopiiko et vaihdan kanavaa". V*ttu.

Toivottavasti et tosissasi kysyny. Kuitenkin siltä varalta, että kysyit, nii salli mun kertoa. Vastaus tulee nyt: Ilman vyötä.

Joku puhu, että vyön tehtävä on stabiloida keskikroppaa. Se on niiden keskikropan lihaksien tehtävä. Joten jos kipeytyvät liiaksi, ne ovat liian heikot kyseisen kuorman kannattelemiseen. Mistä päästään alkuperäiseen postiini.

Annetaan nyt vielä yks esimerkki, joka voisi aivan hyvin tapahtua. Asut kerrostalon kolmannessa kerroksessa talossa, jossa ei ole hissiä. Kuitenkin se pyykinpesukone tarvis saada kylppäriin. Sanotaan nyt, että sulla on siinä frendi messissä, kuten varmasti jokaisella. Silti joudut kannattelemaan sitä konetta aika jännissäkin asioissa, eli joudut pitämään kroppas tiukkana, ettet kaatuisi sen koneen alla. (keskivartalo stabiloi sun kropan).

Meinaatko nyt, et sanot frendille, et venaa, mä haen ton mun painonnostovyön tuolta treenikassista ni saan kunnon paineet ja tuen tohon keskivartaloon. Niimpä, en minäkään sanoisi. Joten mitä jos jätetään ne selittelyt nyt.

DISCLAIMER: Reenatkaa mun puolesta vaikka hauiskääntöä vyöllä, ei ole multa pois, mut turha sit itkee ku muuten on massiivinen mutta keskikroppa naurettavan heikko muuhun olemukseen nähden, ja esim. selkä jumissa jatkuvasti.

Hyvää viikonloppua!

En tietenkään meinaa, älä nyt esitä tyhmää. Puhutaan saliharjoittelusta. En ole väittänyt, että jokaisessa nostossa tulisi olla vyö. Vasta vain raskaissa ja se viiva on veteen piirretty. En myöskään ole väittänyt, että keskikehoa ei tulisi vahvistaa. Pesukone ei ainakaan kahdestaan kannettuna itselleni paina niin paljoa, että siinä tarvitsisi vyötä. Entä jos pesukone painaisi niin paljon, että selkä pyöristyy kantamisen aikana. Itse vain sanoisin, että "ei pysty nyt täytyy keksiä jotain muuta". Nousisiko vyöllä? Niin absurdi tilanne, että ihan sama.

Saivartelut ja näsäviisastelut sikseen. Kyseessä on osittain sama asia kuin vetoremmikeskustelussa. Haluaako mahdollisimman hyvää epäsuoraa rasitetta tukilihaksille vai haluaako nimenomaan suurimman mahdollisen rasitteen perille siihen lihakseen, jota on tarkoituskin treenata.

Eiköhän tässä ole pointtini ja muidenkin pointit tulleet jo selväksi kaikille. Voidaan minun puolestani jättää tämä tähän ja kukin itse päättää, mikä on itselleen hyvä.

Salille yllättäen ilmaantuneet vessa-urpot. Harvase päivä on salin vessassa kuset ja/tai paskat lillumassa pöntössä. Ei se voi olla niin vaikeaa huuhtoa niitä eteenpäin. :face:
Hmm voiko siitä päätellä, että kun paskat lilluu sellasenaan pöntössä, niin sitä persettäkään ei ole sitten pyyhitty? :david:

Aikalailla kaikenlaista on kokeiltu. Tämän hetken 2-jakoinen ei pahemmin mahdollista minkään sortin priorisaatiota, mutta voisihan sitä vähän uudistaa. Täytyypi kuitenkin vähän katella sitä pohjetreeniä uudella silmällä. Kiitos vinkeistä!

Jaa, mulla toimii 2-jakoinen parhaiten priorisointiin. Kierto 8 päivää, saa tahkottua heikoimpia lihasryhmiä 4 päivän välein treenin ensimmäisenä liikkeenä. Torso/Raajat jaolla mennään, nyt on kehitystä tullut esim. hauikseen, pohkeisiin, olkapäihin ja takareisiin.

Mainittu miljoonasti, eli painojen jättäminen tankoihin/laitteisiin. Tänään meinasi kuitenkin keittää kunnolla yli. Sain heti ensitöikseni purkaa painot vinopenkistä, ja ympärille katsellessani huomasin että ainakin smithiin oli myös jätetty painot. Vieressä teki pystäriä tangolla mies, jolla on kaverinsa kanssa muutenkin ärsyttävä treenityyli. Yksi sarja jotain liikettä silloin tällöin, tauon jälkeen randomisti yksi sarja toista ja sitten taas uudelleen jotain , ei mitään tiettyä järjestystä liikkeille. Ja koko ajan siis painot tangoissa oottamassa. Epäilykseni heräsivät.

Ja kuinka ollakaan, mies lopetti pystypunnerruksensa, ja painoihin koskemattakaan lähti pukuhuonetta kohti. Syyllinen löytyi. Miehen sitten lähtiessä pukuhuoneesta kohti ulko-ovea huusin perään että "jos oot lopettanu niin laita ne painot paikoilleen!"

Mies: "Joo oon lopettanu", ja jatkoi matkaa.
Minä: "Eikun laita ne painot takas paikoilleen, mikä siinä on niin vitun vaikeeta??!"
Mies: "Joo joo", ja jatkoi matkaa.

VOI VITTU nyt oikeesti.

Tämän jälkeen vaihdettiin muiden paikallaolijoiden kanssa merkittävät katseet. Vitutti niin paljon että vika vinopenkkisarja kulki kevyemmin kuin on koskaan kulkenut.

Harmi että sekä minä että tää kaveri treenataan sellaiseen aikaan ettei henkilökunta ole paikalla, joten en voi edes ilmiantaa tätä mulkeroa.

Harmi että sekä minä että tää kaveri treenataan sellaiseen aikaan ettei henkilökunta ole paikalla, joten en voi edes ilmiantaa tätä mulkeroa.

Ei muuta ku kuva vaan törkyläisestä seuraavan kerran kun satutte samaan aikaan. Jos salille on elektroninen kulunvalvonta, niin kyllä sieltä saadaan haarukoitua syylllinen jos tahtotilaa henkilökunnalla on... :)

Tänään vitutti salilla kun JOKA vitun tankoon oli jätetty painot...siis vittu jokaseen, penkissä lähinnä kyllä huvitti kun oli 3 1.25kg molemmilla puolilla

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom