Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Mikä potuttaa salilla eniten? – rautapyhäkön ärsyttävimmät ilmiöt listaan ja liekkeihin

Meta description: Keskustelua salien ärsyttäjistä, tavoista ja tilanteista – kaikki ne jutut jotka nostavat verenpaineen ennen ensimmäistäkään sarjaa.

Pidä 2 viikkoo taukoo penkistä yms. liikkeistä, jotka rasittavat olkapäätä ja vedä samalla tulehduslääkekuuri. Varmasti auttaa, vaikka tuntuukin masentavalta skipata penkit, habat yms. Niin muuten ja kannattaa vaihtaa normipenkki alavinopenkkiin. Huomattavasti parempi olkapäille ja kasvattaa rintaa enemmän. :)

Mulla oli tuon suuntaista vaivaa, ja tosiaan se tauko helpotti. Pidin ensin totaalitaukoa puntista pari viikkoa, ja sit vältin penkkiä niin pitkään, ettei edes tangolla punnertaminen enää sattunu. Nyt oon panostanu lämmittelyihin ja kiertäjäkalvosimien harjoittamiseen ja huoltoon, ja penkki kulkee entistä paremmin. Lämmittelyt kestää varmaan vartin luokkaa ennen penkkaamista työsarjoilla (penkkaamalla lämmittely esim. jos 100kg on työsarjarauta, 10x60, 8x70, 6x80, 3x90 ja sarjojen väliin kepillä kalvosimia) mut mieluummin noin ku tulehtuneella olkapäällä.

edit: niin siis tuon tauon aikana otin tuntumaa aina välillä pelkällä tangolla

edit2: lainasin väärän tekstin, piti lainata tuo Pepsiinin posti :D

Oltiin kahdestaan salilla ja sellainen 20kymppinen pretty boy katseli mua sillä silmällä muutamaan otteeseen.Ei häirinnyt treeniä , pitäisikö olla huolestunut ?? :D Ja miksi naiset eivät tee samaa :(

Penkatessa sattuu olkapäähän, habaa tehdessä sattuu olkapäähän, nukkuessa sattuu olkapäähän. Niin ja tänään pieretti penkatessa ja hotti muija takana, oli vähän raskasta tehdä kun pinnistää piti kahdesta paikkaa.

Ihan oikeasti menee motivaatiot treenaamisesta kun seuraava yö on yhtä helvettiä nukkua. AC-niveltä fysioterapeutti epäili, käski hierojalle. Hieronta auttoi, tosin olihan tässä hartiat hyvinhyvinhyvin pahasti jumissa.

Mulla oli ihan hirveän pitkä penkkitauko, monta kuukautta, ei pystynyt edes tangolla tekemään penkkiä. Siihen auttoi kiertäjäkalvosinliikkeet+ kiertäjäkalvosimelle kevyet venytykset ja muutenkin yläkropan venyttelyt+ jääpusseja (tai pakastavihannespusseja) olkapäihin esim. iltaisin 20min ajaksi.

Kiitti kun autetaan, arvostan :) Taukoa olen kokeillut ja kiertäjäkalvosimia on reenattu ja olkapäitä/hartioita muutenkin lämmitetty ensin ihan mukavasti usealla eri liikkeellä, alustavaa venyttelyä unohtamatta. Nähtävästi pitää kokeilla uudestaan ja hieman pitempään tuota taukoa kuin 2vk. Osittain saattaa myös johtua kesätyöstä koska todella paljon staattista pitoa ja pään yli nostelua.

Kiitti kun autetaan, arvostan :) Taukoa olen kokeillut ja kiertäjäkalvosimia on reenattu ja olkapäitä/hartioita muutenkin lämmitetty ensin ihan mukavasti usealla eri liikkeellä, alustavaa venyttelyä unohtamatta. Nähtävästi pitää kokeilla uudestaan ja hieman pitempään tuota taukoa kuin 2vk. Osittain saattaa myös johtua kesätyöstä koska todella paljon staattista pitoa ja pään yli nostelua.

Itsellä toi tauko tais olla melkeen puoli vuotta ennen ku tein isoilla romuilla. Sarjapainot romahti, mut äkkiä ne tuli myös takas.

Tänään kävi kyllä hermoille, kun eräs hermanni veti prässiä, kuulokkeet päässä ja pudotti painot ihan täysiä pinnoille ja ylös, taas sama... KLONK!!!! KLONK!!! KLONK!!!! KLONK!!!

Ja vielä helvetin pieni sali, että varmasti kuului kaikkien korviin hyvin.

Vituttaa omalla salilla yks jätkä, joka tekee joka ikinen kerta vaan hauiksia. En ole ikinä nähnyt, että hän olisi reenannut mitään muita lihaksia.

Noh eihän tuo seikka vituta vaan se, kun hän laittaa aina penkkinsä (tekee istualtaan hammereita tai normeja) käsipainotelineen välittömään läheisyyteen (50cm) ja ottaa vielä muutaman käsipainon penkin alle itselleen varaukseen. Siinä sitten kököttää nii että käsipainotelineelle ei pääse kunnolla ja juuri ne painot mitä käytän yleensä ovat hänen penkin allaan varauksessa. Pitää vielä vitun pitkät tauot sarjojen välis eikä liiku siitä penkiltä mihinkään. Vittu, että pistelee vihaksi. Kerran kysyin asiallisesti, että saisinko ottaa noi 20kg puntit et tekisin pari sarjaa niillä niin vastaus oli "ei kun mä tarvin niitä kohta". Sielä ne lepäs penkin alla viel sen 5-10min ja olisin kerenny hyvin tekee pari sarjaa siin ajas... Vittuku se sattuu aina olemaan samaan aikaan salilla, pitää vissiin ruveta käymään eri aikaan siel.

Motivaation puute. Nyt ollut muutama kk taukoa motivaation puutteen takia. Motivaatio alkoi loppumaan kun joka kerta särki jotain paikkaa ja sitten päätin lopettaa väkisin käymisen ja yrittää saa paikat kuntoon. Ensi viikolla pitäisi aloittaa taas käymään, jospa ei kolottaisi joka niveltä enää.

E: Ja siis lihashuollon motivaation puute oli kyseessä.

Shaikkeri mikä alkaa haisee jos sattuu jäämään laukkuun, unohdat juomapullon salin penkille ja kun toiveikkaana tuut seuraavan kerran niin eihän sitä sielä enään oo.

Vaikka kolinaa saa olla, mutta en tajua näitä 30kg rinnallevetäjiä ku se tanko pitää sit paiskata ihan tarkotuksella maahan ja helvetillinen räminä. Ja sit pyöritään vartti melonit kainaloissa ja keskitytään. Yleensä asialla nää wnb painonnostajat jotka kuukaudesta toiseen tekee sitä rinnallevetoa samoilla kiloilla ts. hauiskääntöpainoilla. Ite huomannu et sitä asiallisempi tyyli mitä enempi rautaa tangossa. Mäki rupeen tiputtaa tangot käsistä ku ammuttuna sarjan loppuessa :D

Niinjoo. Ottaa päähän ettei niitä salin varusteita voi tuoda takaisin paikalleen, jos on pakko roudata muualle. Saattaa minultakin joskus joku levari unohtua laitteeseen, mutta jos parin toista kässäriä saa etsiä ties mistä ja raahailla penkkejä takaisin paikoilleen toisesta huoneesta... pfff.

Mua rassaa kun kytätään toisten tekemisiä ja panetellaan. Keskittyisivät omaan tekemiseen eikä toisten. Jäisivät kotiin, jos eivät kestä erillaisia tavoitteita ja erillaisia ihmisiä. Ei kestetä puhetta eikä kolinaa eikä sitä eikä karjuntaa eikä hien hajua. Kannattaa mennä terapiaan, jos itsellä on henkisiä ongelmia. Eikä syyttää muita ihmisiä pahasta olostaan.

Mua potuttaa se, että kun treenaan tuolla taloyhtiön salilla, niin aikasemmin siellä kävi mun lisäksi tasan yksi ihminen, joka jätti paikat aina siistiin järjestykseen. Nyt taloon muuttanut uusi asukas, jonka jäljiltä on paikat aina sekaisin, levypainot jätetty keskelle lattiaa levälleen yms. ja sit tän jonnen kaverit on alkanu pyörimään siellä. Kirjoitin seinälle pieni muotoiset säännötkin, mut ei varmaan osaa edes lukea.

Painot levällään. Ja tasan tiedän kuka tämän tekee; salilla käy jannu, joka treenaa vaan yläkroppaa ja on muutenkin älykkyysosamäärältään työkalupakin luokkaa. Ei jumalauta, kuin tyhmä ihminen voi olla.

Back
Ylös Bottom