Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Mikä potuttaa salilla eniten? – rautapyhäkön ärsyttävimmät ilmiöt listaan ja liekkeihin

Meta description: Keskustelua salien ärsyttäjistä, tavoista ja tilanteista – kaikki ne jutut jotka nostavat verenpaineen ennen ensimmäistäkään sarjaa.

Mm. Oli tänään vähän epätasapainon treeni jotenkin... Mave kulki hyvin, alatalja kulki hyvin, mutta leuat myötäotteella taas ei. Ei jaksanut edes +15kg täyttä sarjaa. :( Huomas heti pelkällä kehon painolla alottaessa että tuntuupa raskaalta. Ehkä se johtu siitä että tein leuat nyt eri kohassa treeniä kun toinen laite oli varattuna. Tai ehkä oli nyt muuten vaan monen sattuman summa ja ei jaksanut.

Tuplavammautuminen iski näköjään. :) Selän ojentajien yläosa tulehtunut/venähtänyt/ylirasittunut ja olkapääkin näköjään ärtyi samalla hinnalla. Pakkolepoa ja kolmiolääkkeitä.

Kotitreeninä voisin keskittyy ylävartaloon paremmin kun jalkoihin. Selkä ei anna tänään periks ja nyt just salille en pääse treenaa jalkoja.

Nykyisellä salillani on selkeästi merkitty paikat telineissä, mutta sillä ei ole mitään merkitystä. Painot ovat aivan sekaisin, 2,5 kg paikassa on 10 kg kiekkoja ja niin edelleen. Ehkä numeroiden ymmärtäminen on vain liikaa perussalikävijälle, ja siksi paikkojen merkitseminen on havaittu turhaksi.

Ainoa ratkaisu siis on pitää salilla pelkkiä 20 kiekkoja.

Tänään potutti se että on maanantai = hillitön ruuhka, lisäksi myös hieman hintahtava pygmi, ja ei, pygmissä ei harmittanut hintahtavuus tai pituus, vaan se että kaveri prkl penkkaa enemmän kun minä...

Joku 5 vuotta punttien kolistelua takana ja tuntuu siltä et nyt kun painot on noussu ja treenit koventunu niin koko ajan joku paikka/paikat kipuilee. On käsivarsi/ranne ja selkä on ollu jo 1,5 vuotta kipeä ja nykyään kyykys myös oikea polvi kipuilee. Kai toi on ihan normaalia haittapuolia mitä aktiivisesta kovasta voimatreenaamisesta seuraa, vai onko?

Puolitoista vuotta treeniä kohta takana, ja penkkimaksimi noussut 30 kiloa, ja nyt alkaa sarjapainot jo vähitellen tippua. Pikkuhiljaa rupeaa vituttaan.

Tänään potutti se että on maanantai = hillitön ruuhka, lisäksi myös hieman hintahtava pygmi, ja ei, pygmissä ei harmittanut hintahtavuus tai pituus, vaan se että kaveri prkl penkkaa enemmän kun minä...

Käytkö Töölögymillä?

Kun verensokeri on alhainen ja saa idean neuvoa yleisurheilijoita, jotka tekee rinnallevetoa väärin, niin töksäytteleekin neuvot niin, että neuvottavat sulkeutuvat eivätkä ota vastaan ja todennäköisesti ovat vain vakuuttuneempia, että olisi tosiaan toinen oikea tapa tehdä rinnallevetoa, jossa kädet ovat koukussa, tanko liikkuu etäällä kehosta, yläselkä on pyöristynyt ja tanko vedetään loppuun vauhdikkaalla pystysoudulla. Ja se on vain minun mielipiteeni, että se tapa olisi väärä.

On ruvennut vituttaan vakkarisalin virolaisvahvistukset. Viime viikolla yksi niistä oli raahannut levytangon nyrkkeilysäkin alle tatamille ja sillä oli siinä toispuoleisesti 15 kilon kiekko. Se otti sit siitä kiekkopäästä kiinni ja oli tekevinään jotain nyrkkeilyliikkeitä säkkiä kohti. Tänään yks niistä lastas kuus 15 kilon kiekkoa + kaks 10 kilon kielloa levytankoon ja teki sillä olankohautuksia. En tajua miksei siihen voinu laittaa neljää 25 kilon kiekkoa ja yhtä vitosta. Tämän takia jouduin ite lastaan penkkilämppäriin 10+5 kiekot per puoli.

Kruununa kaiken tän päälle, kysyin siltä, että sopiiko tehdä sen sarjataukojen aikana maastavetoa siinä maastavetopaikalla, sen olankohauttelupaikkansa takana. Ei kuulemma sopinu. Varmistin vielä, että hä, eikö varmasti sovi ja vastaukseks sain taas vaan "ei".

Pumppipamppimummofysiolesmills-salilla olen pari kertaa käynyt taas ohimennen ja vituttaa mummojen täydellinen salietiketin puuttuminen... Ei kai voi odottaa naikkosilta, jotka haahuilevat päättömästi laitteesta toiseen, ymmärrystä siihen, että jotkut tekevät laitteissa kokonaisia sarjoja ja vaikka välillä poistuu laitteesta (ja jättää juomapullonsa sen viereen) niin on tulossa siihen takaisin hetken päästä. Tuolla salilla ei kysytä 'teetkö vielä tässä' tai 'voinko tehdä välissä'. Tuollaiset asiat ovat täysin ihmisten ymmärryskyvyn tavoittamattomissa... :jahas:

Narisevat ja vialliset laitteet (onneksi ei joka salin ongelma), toisten tuijottaminen sarjojen keskellä ja niiden välissä, porukka joka tekee selvästi liikkeet väärin (ei siis mitään pientä hytkymistä jossain haukassa vaan että koko setti menee vituralleen.), penkin vieressä parveileva miesjoukko josta vuoron perään joku nostaa sarjan.

Laatua voi löytää onneksi muilta saleilta.

Pohkeita treenatessa en voi viedä liikettä kovinkaan suureen venytykseen, koska jalkapohjat ei kestä sitä. Joskus jalkapohjat estää pohkeiden venyttelyn muutenkin. Ja sitä tarvis tehä, koska nilkat ei paljookaan taivu.

Takareisiin en oo vähään aikaan saanu kunnolla tuntumaa. SJMV:n tilalta kokeilin tehdä jullea muutaman kerran, mut ei sekään tunnu toimivan. Siirryn takasin kyllä suorin jaloin maveen, jos sillä nyt hetken tauon jälkeen taas sais takareidet työskentelemään niin että mäkin huomaisin. Koukistukset ennen muuta jalkatreeniä on ehkä ainut tapa saada jonkinlainen tuntuma takareisiin.

Sankari joka paiskoo 25kg kiekkoja peräjälkeen niin suuuuuuuurieleisesti prässistä joka vatun kerta lattialle kun on lopettelemassa. Pisteet siitä että edes nostaa ne painot pois koska pienenä naisihmisenä on mukava kantaa se >250kg pois että pääsee edes itse aloittamaan, mutta kyllä siinä jumankauta säikähtää kun 3cm päähän varpaista/ohimosta/jne lentää tämän herrasmiehen kiekot ja on muuten tapahtunu useammin ku kerran.

Itteä on alkanut nyt vituttamaan se, että meikäläisen salilla suurin osa NAISISTA ei ymmärrä sitä, että jos teet jotakin isoa liikettä esim. kyykkyä tai mavea, niin sinun ja peilin väliin ei v***u sen sarjan aikana kukaan tule mitään jumppia vääntämään.
He eivät ehkä ymmärrä sitä, että se touhu vaatii aika kovan keskittymisen ja katsekontaktin peiliin, että pystyy valvomaan omaa tekniikkaa ja suoritusta kovilla painoilla tehdessä.

Olen yleensä aika rauhallinen tuolla salilla, enkä arvostele ketään, mutta tuollasessa tilanteessa alkaa oikeasti kiukuttamaan ja siitä olen pari kertaa sanonutkin kohteliaasti ja takasin tulee joko "sori" taikka vihanen mulkasu.

Sitten lisätään tähän vielä, että miksi joillain ihmisillä on niin hirveitä ennakkoluuloja toisia kohtaan saliympäristössä?
Ite oon tällänen tissiposken näkönen, helvetin kiltti ja positiivinen jätkä. En ikinä halua olla vittumainen kellekään, enkä varsinkaan alottelijoille. Ja olen aina aivan helvetin nöyrä ja vihaan sellaisia tyyppejä, jotka on niin älyttömän ylimielisiä salilla. (Pitää muistaa laittaa tää teksti CV:hen.)

Tuli vain tilanne mieleen, jossa tein salilla supersarjoja. Oli yhdet käsipainot käytössä ja olin varannu polvenkoukistus laitteen juomapullolla ja pyyhkeellä.
Sitten, kun ravasin hirveetä vauhtia askelkyykyn jälkeen tuohon laitteeseen, niin siinä oli joku vähän vanhempi emäntä makoilemassa ja nitkuttelemassa sillä laitteella.
Sitten tämän sarjan jälkeen kysyin häneltä ihan rauhallisella ja iloisella äänellä, että "voinko nopeasti tehdä tässä välissä" (vaikka laite olikin alunperin minulla käytössä, niin en silti viitsinyt alkamaan häätämään tätä naista pois siitä.). Vastaus oli, että no et oikein voi, kun teen tosi lyhyillä palautuksilla. Sitten alkoi toinen sarja hänellä ja kysyin uudestaan saman. Vastaus oli vieläkin sama. Tosissaan tän naisen palautukset oli n. 3-4 minuuttia ja hän istui sen laitteen päällä sen koko tauon ajan. Meni itellä vähän se supersarja pilalle sitten siinä.

Itselle jäi vähän sellainen käsitys siitä naisesta ja hänen elkeistään, että hän oli hirvittävän varautuneen oloinen ja oletti minun olevan todella ylimielinen ihminen ja ei siksi antanut "periksi" sen laitteen kanssa, vaan oli vahva ja itsenäinen nainen ja hoki päässään "Pirkko olet odottanut tätä hetkeä niin kauan, kuin aloitit täällä käynnin. NYT ET ANNA PERIKSI VAAN SANOT EI!".

Nyt tuli kyllä niin jäätävän naurettavaa tekstiä klo 5:30 aamulla, mutta ei voi mitään. :D
Ja tästä nyt voi saada sellaisen käsityksen, että olen sikasovinisti, mutta en sitä ole.

Mä ne tajua minkä helvetin takia ei voi päästää toista välissä tekeen... niin lyhyttä sarjataukoo ei ookkaan, etteikö siihen väliin mahtuis vetään omaa sarjaansa, varsinkin jos ei tartte ees kiekkoja kannella, vaan kyse on jostain laitteesta..

Heh, täälläpäin oli salilla yks mies, kiinnitin vaan huomioo sen treenaustyyliin, teki reidenkoukistuksia istuen, istu siinä laittees 20min putkeen, ei edes jalkoja ottanut pois sieltä pehmusteiden välistä. En sen kummemmin kyyläillyt, mutta tapojahan on monia :)

Mua kiinnostais tietää minkä takia jengi ei lämmittele juuri ollenkaan. Ite vedän jokaiseen moninivelliikkeeseen kunnon lämmittelysarjat, nostin sitten paljon lyhyillä sarjilla tai vähän pitkillä sarjilla. No, kukin tyylillään..

Back
Ylös Bottom