Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Mikä potuttaa salilla eniten? – rautapyhäkön ärsyttävimmät ilmiöt listaan ja liekkeihin

Meta description: Keskustelua salien ärsyttäjistä, tavoista ja tilanteista – kaikki ne jutut jotka nostavat verenpaineen ennen ensimmäistäkään sarjaa.

Tänään kun tos treenailin niin alko vähän taas ärsyttää toi sama homma mikä tuntuu olevan vähän joka mestassa, eli eri painoisia kiekkoja läjä samassa tangossa, kiva siinä sit kaivella niit treenin aluks. Toinen ärsyttävä asia on liikaa väkee mutta onneksi pystyy aika hyvin välttää ton kun työajat sellaset. Tosta muiden tavasta treenata että jokainen tyylillään.

Ns. yleisillä saleilla käyvää kansaa voi verrata ihan hyvin talvella ulkojäillä luistelevaan ihmismassaan. Suurimmalla osalla ei ole minkäänlaista tavoitetta siinä toiminnassa, kunhan käy liukumassa ja pelailemassa pipolätkää. Maila kädessä luistelevat tykkäävät vähän pelailla pipolätkää koska siinä tulee hiki ja se on kivaa. Kun joku laittaa läjän kiekkoja kaukalossa siniviivalle ja alkaa laukoa tavoitteenaan oikea yläpörsä, tuskin siellä kukaan lätkäjätkä ajattelee että "miksi tuo ei vedä räkä poskella viivaluistelua, eikö se halua kehittyä".

Jos taasen joku valopää menee maalin eteen makaamaan kun muut pelaa (vrt. hauiskääntö kyykkypaikalla), hakkaa naamaansa jäähän (kyykkääminen selkä kaarella) tai vie sulta kiekon (joku tulee väliin tekemään kysymättä) siihen voi jotain sanoa, on luvallista jopa ärtyä.

Kaikki ei halua olla Arnoldeja tai Crosbyja, eikä tarvikaan.

No ei varmasti olekaan kiinnostunut kehonrakennuksesta kilpailumielessä jos ei jalkoja treenaa. Kuinka monen salillakävijän luulet olevan kiinnostunut kehoilusta kilpailumielessä? Ehkä 1-2%?

Ei ollu tarkotus, että kukaan huomais mun viestiäni. (:D) Tuo nyt oli vaan tollanen toteamus. Piti kirjottaa enemmänkin, mutta kiireessä jätin sen tohon vaan. Enkä nyt tarkottanu, et pitäis olla kiinnostunu kilpailemisesta. Itekkään en oo suunnitellu kilpailemista, mutta otan silti tämän harrastuksen ihan vakavasti kaikin puolin.

Potuttaa kun rutiinit saa jonkinlaisen särön. Unohtuu vaikkapa palkkari keittiönpöydälle, jää pyyhe himaan, unohtuu pistää salikengät reppuun, jää juomapullo himaan. Ei nuo nyt maata yleensä kaada, mutta se hetki kun tajuaa jotain unohtuneen pyöräyttää yleensä tuolla pääkopan sisällä "v*ttua".. ei silti siinä määrin että tulis ääneen sanottua.

Potuttaa kun rutiinit saa jonkinlaisen särön. Unohtuu vaikkapa palkkari keittiönpöydälle, jää pyyhe himaan, unohtuu pistää salikengät reppuun, jää juomapullo himaan. Ei nuo nyt maata yleensä kaada, mutta se hetki kun tajuaa jotain unohtuneen pyöräyttää yleensä tuolla pääkopan sisällä "v*ttua".. ei silti siinä määrin että tulis ääneen sanottua.

Joo toi on todella paskamaista vaikka se pieni asia onkin.

Toinen mikä itseäni ärsyttää on kaverit... Se, että joku 3 eri kaveria haluais treenata mun kanssa. Mun koko päivärytmi menee ihan sekasin, jos alan sovittelemaan treenejä heidän kanssa samalle ajalle, koska mulla on aika tiukasti nyt että syön lounaan aikaan X treenaan aikaan Y ja syön päivällisen aikaan Z ja sit onkin pari tuntia ja nukkumaan. Oon pariin otteeseen ollut valmis joustamaan ja sit on hienoa, kun kaveri peruukin viime hetkellä niin voi...

Oikeastaan, jos en mene salille tasan tiettynä aikana niin silloin jää syömättä päivällinen buffetissa. Ei ehkä kuulosta suurelta, mutta säästän rahaa ja aikaa vähintään tunnin päivässä, kun en joudu kokkaamaan itse. Kaverit toki yrittää välttää tätä olan kohautuksella, että mennään syömään johkuin salin jälkeen, mutta ei oikeen kiinnosta tota takeout-ruokaa syödä yhtään enempään, kun joskus hätätilanteissa on pakko.

Eräänä iltana tulin vasta illasta duunista pois ja yhdentoista maissa alkoi taivallus salille jalan. Salille kesti semmosen 30-35min tepsutella. Salin magneettilukijaa höylätessä huomasin, että taas oli magneettinauha menny paskaksi kun ovi ei aukea. Kyllä sitä vitutti reilusti sillon. Hetken mietin, että kohta tärähtää salin oven ikkunasta nyrkki läpi.:D Ei siinä mitään 10-15 minsaa höyläsin sitä edes taas keskellä yötä ja ajattelin, että vitut minä nyt tänne tän takia tullu, että menisin takasin häntä kopien välissä kotiin. Varsinkin kun on koko illan psyykannu itteään jumppia varten. No aukeshan se ovi sitten kun tarpeeks yritti.:D Sen salin magneettikorteissa oli jotain ihan käsittämättömiä vikoja kun niitä tuntu menevän sillon useita kappaleita kuukauden välein.

Toinen hauska kerta oli kun samalle salille mennessä huomasin ovella, että sisäkengät jäi himaan. No siellähän ei saanu tietenkään olla ilman kenkiä. Eikun vaan himaan takasin kävellen kenkiä hakemaan ja uus yritys ja takasin. Tulipahan tehtyä vähän iltalenkkiä.:D

Pahin aggre tulee kun huomaa ettei magneettikortti tai salin ovi toimikaan. Tai paskalla säkällä on jokin poikkeuspäivä jota ei ole huomannut.. Sitten kiskoo ovenripaa kuin alkkis alkon ovella kello 8:55 !

Silloin on hyvä jos on korvaava sali, kyllä kulkee treenit ja aggrea riittää.

Pystypunnerrus ärsyttää. Ja olkapääliikkeet yleensäkin. Mulla on niin heikot olkapäät, että painojen on oltava aivan naurettavia. Silti olkapääni ei oo mitenkään alikehittyneet, voimat vaan puuttuu.

Pakko sanoa tohon yläkroppabodarijuttuun, että yläkropan treenaus on helppoa, kevyttä ja ei vaadi esim liikkuvuutta ollenkaan. Liikkeet kuten kyykky ja mave on monta kertaa raskaampia henkisesti ja fyysisesti sekä vaativat enemmän tekniikkaa/liikkuvuutta. Joten sanoisin, että jos jättää jalat treenamatta niin kyllä se kertoo ihmisestä jotakin. En ainakaan itse pidä minään tyyppejä joilla on kova penkki/yläkroppa ja eivät treenaa jalkoja. Eri asia sitten, jos taustalla on esim paha selkä- tai polvivamma.

En tiedä miks ärsyttää, mutta ärsyttää silti kattella sitä 5cm liikeradalla tehtyä polviniiausta joita he niiajat kyykyiksi kutsuvat. Ei pitäs kuulua mulle pätkääkään ja olis hyvä keskittyä omaan hommaan mutta silti. Kyykkääminen vaan tuntuu olevan harvinaista ja sitten harvoin kun huomaa että nyt joku sitä tekee, niin jään aina kattomaan että miltähän se näyttää. Ja 90% se on sitten sitä pientä polvien nytkäytystä. Kait se tuntuu pahalta, kun niillä on enemmän rautaa tangossa kuin itellä, ja täten tytöt mirraa niitä enemmän :(

PS. En itsekään ole mikään ATG kyykkijä, kun liikkuvuus ei riitä siihen ilman lantion dippaamista.

21403222.jpg

Se kun ei ole salipäivä :(

Totta! Viis kertaa viikossa kun käyn, nää kaks lepopäivää (keskiviikko ja sunnuntai) tuntuu niin erikoisilta, kun ei "pidäkkään" mennä salille.

Tohon mun olkapäätekstiini vielä lisäykseks. Vielä heikommaks tunsin itteni, kun eilen vieressä yks mies pystypunnersi 120kg ja mä vieressä heilun jonkun 40kg kanssa.

Itseäni vituttaa omat polvet. Täällä monet puhuvat siitä, ettei porukat tee kunnon kyykkyjä - olen siitä samaa mieltä, että onhan se sikäli ärsyttävää. Itse taas en pysty kyykkäämään niin syvälle, kuin pitäis, koska oikea polvi on rikkinäinen ja siinä nyt on tehty korjaustoimenpiteitä yks jos toinenkin kerta. Samasta syystä ei juuri yli 90kg voi edes kuvitella kyykkäävänsä. Ajatelkaa kuinka paljon vituttaa se, että penkistä lähtee enemmän, kuin kyykystä? Se on jotenkin niin väärin. Sama juttu on luonnollisesti maven kanssa ja jalkaprässissäkin, kaikkea on yritetty ihan fysioterapiasta asti, mutta polvi ei vaan kestä. Tulee ihan juntti olo välistä sen vuoksi. :face:

Itseäni vituttaa omat polvet. Täällä monet puhuvat siitä, ettei porukat tee kunnon kyykkyjä - olen siitä samaa mieltä, että onhan se sikäli ärsyttävää. Itse taas en pysty kyykkäämään niin syvälle, kuin pitäis, koska oikea polvi on rikkinäinen ja siinä nyt on tehty korjaustoimenpiteitä yks jos toinenkin kerta. Samasta syystä ei juuri yli 90kg voi edes kuvitella kyykkäävänsä. Ajatelkaa kuinka paljon vituttaa se, että penkistä lähtee enemmän, kuin kyykystä? Se on jotenkin niin väärin. Sama juttu on luonnollisesti maven kanssa ja jalkaprässissäkin, kaikkea on yritetty ihan fysioterapiasta asti, mutta polvi ei vaan kestä. Tulee ihan juntti olo välistä sen vuoksi. :face:

Itellänikin on polvet vähän vastahakoiset, mutta itse voin tehdä vain ATG kyykkyjä, jos jätän siihen puoliväliin niin polvet sanoo irti painosta riippumatta

Tuossa lauantaina käsitreenin jälkeen kun tuli käytyä lasten kevätjuhlassa ja salissa ei katsomossa ollut paikkoja vapaana kuin melkein katonrajassa ylimmällä penkkirivillä. Tuli sitten laitettua pitkähihainen kauluspaita päälle ja kuumahan siellä oli kuin helvetissä. Yritä nyt siinä sitten kääriä hihoja ylös, kun vaikka avasi hihanapit niin just ja just sai kyynärvarren yli paidanhihat käärittyä ja ei toivoakaan kyynärpäästä ylöspäin (kädet vielä pumpissa). Prkle...

Aina toisen lämpimän ruuan jälkeen peilistä kattoo järkyttävän läski ja tynnyrimahanen rumilus. Massalla on vatsa kunnossa vaan aamusin ennen ruokailuja. Jotenkin aivan järkyttävää toi turvottaminen

Back
Ylös Bottom