Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Mikä potuttaa salilla eniten? – rautapyhäkön ärsyttävimmät ilmiöt listaan ja liekkeihin

Meta description: Keskustelua salien ärsyttäjistä, tavoista ja tilanteista – kaikki ne jutut jotka nostavat verenpaineen ennen ensimmäistäkään sarjaa.

Tuijottajat on vaan niin ärsyttäviä. Ei voi enään ruuhka aikaan käydä kun hauista tuijotetaan ku jotain kenttätykkiä....mikä sen kyllä koon puolesta onkin;). Aamu reenit rokkaa!

Vittumaiset ihmiset: Tänään oli salilla käsipainot varattuna joita olisin tarvinnut, kun menin kysymään henkilöltä kenellä ne oli, että saanko lainata kun hän piti 5min taukoa niin vastaus oli, että odota 5 sarjan verran... Aikaa kun otin nii 38minuuttia hänellä kesti ja koko oma treenini meni pilalle.

Vittumaiset ihmiset: Tänään oli salilla käsipainot varattuna joita olisin tarvinnut, kun menin kysymään henkilöltä kenellä ne oli, että saanko lainata kun hän piti 5min taukoa niin vastaus oli, että odota 5 sarjan verran... Aikaa kun otin nii 38minuuttia hänellä kesti ja koko oma treenini meni pilalle.
Onhan toi toki vittumaista, mutta mä en tajua miksei tollasissa tilanteissa voi vain soveltaa lennossa, ja päättää tehdä pieni muutos treeniin. Eli yhtä pienemmät/isommat painot ja eri sarjapituus, tai joku pudotussarja, yms.. Turha sitä on vaan siinä odotella kun noissa nyt melkein aina tietää että tulee kestämään

Olisit sanonut OK, jäänyt seisomaan siihen henkilön taakse ja tuijottanut hiljaa. Olisi varmaankin tehnyt ne 5 sarjaa nopeammin kuin 38 minuutissa.

Nuoret, sanotaan 15-18 vuotiaat. Ei se mitään jos ne treenaa itekseen, mutta sitten kun ne on 3-5 porukassa ! Juttu kulkee jotakuinkin näin " Vittu, vittu, vittu, penkki, hauis, kyrpä, pillu "

Sellainen ärsyttää, kun samassa porukassa on esim. 2 tyyppiä ja ne varaa kummatkin penkkipunnerruspaikat itselleen. Sitten jutellaan 5 minuuttia sarjojen välissä. Voisivat ihan hyvin tehdä samassa penkissä, mutta ilmeisesti painojen lisääminen/pois ottaminen on liian vaikeaa. Samaa näkee myös kyykkypaikkojen kohdalla (salilla vain 3).

Tiedän tunteen, tai ainakin luulen tietäväni. Tämän takia siitä sanonkin jos on kaverit alkamassa tehdä kahdella penkillä. Viikonloppuisin kun käyn salilla on mukana 2 kaveria, ja esimerkiksi eilen juuri kävi näin. Tehtiin siinä penkkiä ja kun minä ja 1.kaveri olemme lyhyempiä kuin 2. kaveri, on penkkiä pakko pitää alempana kuin 2. tyypillä. Hän oli sitten menossa siihen toiseen penkkiin tekemään, koska tekee muutenkin pienemmillä painoilla ja sitä penkkiä pitää säätää ennen jokaista sarjaa. Sanoin sitten että tehdään nyt vaan tässä, ei se nyt niin vaikeeta ole. Ja kas, sieltähän tuli viidessä sekunnissa toiseen penkkiin joku tekemään.

Kyllähän se taukoja pidentää aika reilusti kun 3 vetää samalla penkillä, jokainen eri painoilla ja yksi vielä eri korkeudella, mutta sen verran voi kyllä muita huomioida vaikka sali oli melko tyhjä.

Nuoret, sanotaan 15-18 vuotiaat. Ei se mitään jos ne treenaa itekseen, mutta sitten kun ne on 3-5 porukassa ! Juttu kulkee jotakuinkin näin " Vittu, vittu, vittu, penkki, hauis, kyrpä, pillu "
Äläs nyt yleistä : (.Itellä kyllä menee se aika ainakin treenaamiseen paitsi mitä nyt tauolla puhun kaverien kanssa, mutta yleensä salijutuista eikä tommosista mitä tohon laitoit : D

Mullakin on joskus (ei aina) tollasta. Alataljassa ja kulmasoudussa saan sen tuntumaan aika hyvin, kun pidän painoa paikallaan jonkun aikaa siinä supistusvaiheessa ja rutistan oikeen täysillä. Jos hauikset alkaa vaan väsymään, vetoremmien käyttö voi auttaa.

Teette ehkä liikaa käsillä selkäliikkeet jos hauikset väsyy, koittakaa käyttää vedossa enempi selkälihaksia ja vähemmän hauiksia...niin silloin saa paremmin tuntumaa selkään.

Tänään potutti salin lattiassa kaksi liiskattua purukumia.. Siis ihan oikeasti, jos sitä on pakko salilla mässyttää, niin eikö sais vietyä roskikseen asti.

Lisäksi puolet(!) käsipainoista oli levitelty ympäri lattioita, vaikka telineet vieressä.

Juttu kulkee jotakuinkin näin " Vittu, vittu, vittu, penkki, hauis, kyrpä, pillu "
Toi on kyllä totta. Onhan niitä tietty asiallisia ja mukaviakin nuoria salilla, mutta muutamat on kyllä semmosia hulivili vetkuttajia, että ei mitään rajaa.

Vituttaa se kun painot pöllitään.

Esim. Olimme kaverini kanssa samassa laitteessa, ja hän tekee hieman isommilla painoilla kun minä. Kun oli mun vuoro niin otettii siitä yhet kiekot pois ja laitettiin ne nojaamaan laitetta vasten. Ehdin siinä sitten istahtaa laitteeseen ja nään kun joku mies ottaa siitä ne painot!:wtf: Ehkä se ajatteli, että ei me penskat (17v) vaan viety niitä painoja pois vaan jätettii ne lojumaan, mut voi sitä vähän kattoa tarttetaanko me niitä vielä tai jopa uskaltautua kysymään..:jahas:

Sama mies pari kertaa tehny saman tempun:face:

Vituttaa se kun painot pöllitään.

Esim. Olimme kaverini kanssa samassa laitteessa, ja hän tekee hieman isommilla painoilla kun minä. Kun oli mun vuoro niin otettii siitä yhet kiekot pois ja laitettiin ne nojaamaan laitetta vasten. Ehdin siinä sitten istahtaa laitteeseen ja nään kun joku mies ottaa siitä ne painot!:wtf: Ehkä se ajatteli, että ei me penskat (17v) vaan viety niitä painoja pois vaan jätettii ne lojumaan, mut voi sitä vähän kattoa tarttetaanko me niitä vielä tai jopa uskaltautua kysymään..:jahas:

Sama mies pari kertaa tehny saman tempun:face:

Onhan tuo ärsyttävää, mutta ettekö te voineet sanoa että "hei me tarvitaan sitä vielä"?

Arvoisat salillakävijä kollegat, haluan tässä manifestissani nyt vedota hieman kiusalliseen henkilökohtaisesti kohtaamaani seikkaan salilla. Te, jotka käytätte jonkinlaista "spesiaali"ohjelmaa, eli Te, jotka käytätte kyykkyhäkkiä hyvin monin eri tavoin. Pyytäisin, että päästäisitte treeninne aikana muutkin salilla olevat tekemään kyykkyä, mavea ym. liikkeitä kyykkyhäkissä, vaikka Teillä itsellänne olisikin vielä kesken treeni.
Tänään paikallisella salillani eräs henkilö teki kyykkyhäkissä mitä monimuotoisimpia liikkeitä hyvin moninaisilla painoilla. Tämä henkilö oli ottanut kyykkyhäkin luokse hyvin paljon levypainoja, mutta myös käytti niitä, eli hän ei siis vain huvikseen varannut niitä. No, mutta pyytäisin ystävällisesti Teitä, jotka toimitte samoin tai käytätte paljon aikaa esim. kyykkyhäkissä (yli tunti putkeen on paljon), niin olisiko mahdollista päästää joku muukin välillä tekemään omaa treeniään? Kirjoitan tämän viestin vain muistuttaakseni kaikkia, että ajatellaan muitakin kehoilijoita jotta saadaan kaikki nauttia treenistä, varsinkin jos salilla (kuten salilla, jossa itse käyn) on vain rajallinen määrä mahdollisuuksia suorittaa esim. kyykky.

Olen itse käyttänyt nyt noin kuukauden Starting Strenght ohjelmaa ja olen hieman pettynyt siihen, että olen ehkä 3-4 kertaa kuukauden aikan päässyt tekemään kyykyn ja maven. Tämä vähyys näkyy tuloksissa. Selkä ei ole kehittynyt lainkaan (paitsi yläselkä soudusta, jonka senkin olen joutunut tekemään Technogymin laitteella), noh kyykkyä olen koittanut korvata tiukassa paikassa prässillä, mutta eihän se sama ole ja mave on kovin hankalla korvata millään ja tekniikkakin ihan hakusessa siinä. Tilanne on siis usein tämä, että salille tullessani kyykkyhäkissä on joku, ei se mitään tehdään ensin muut liikkeet, puolen tunnin jälkeen sama kundi tekee yhä kyykkyjä, mavea, soutua, rinnallevetoa jne. Asetun häkin viereen odottamaan. Venyttelen, lämmittelen, juon vettä. Nyt on tunti kulunut siitä, kun tulin salille (puoli tuntia olen odottanut tekemättä mitään treeniä). Vesi alkaa loppua pullosta, alan kerätä katseita "Mitä ihmettä toi vaan seisoo ja kattelee ympärilleen". Odotan vielä 15min, luovutan ja menen venyttelemään ja siitä vaihtamaan vaatteet. Ulos kävellessäni on ensimmäinen kaveri häipynyt ja tilalla on jo toinen :face:. Eikä tämä ole vain yksi henkilö, joka näin tekee, eikä tämä ole tapahtunut vain kerran vaan monta kertaa.

Eli vielä kerran, otetaan toiset ihmiset huomioon salillakin, niin kaikilla on kivempaa. Itse pyrin mahdollisimman ripeästi tekemään nuo liikkeet, koska tiedän, että monilla on muutakin tekemistä arki-iltaisin, kuin katsella toisen tekevän omaa treeniään. Tämän tarkoituksena ei todellakaan ole loukata ketään tai nostattaa vihaa vaan muistuttaa ystävällisesti tämä asia.

Kiitos, terveisin Kaotik.

^Yksinkertainen "voinko tehdä välissä" pelastaisi näiltä tilanteilta. Ja aina tehokkaampaa sanoa asiasta asianomaisille itselleen.

Me suomalaiset ollaan vaan niin ujoja... Tai no jotkut meistä on.

Ei siinä auta muu kuin vain kysyä, että pääseekö tekeen välissä niin varmasti valtaosa treenaajista sut päästää. Ellei päästä niin on jo melkonen mulkku. Tuskinpa kellään tulee mieleen alkaa huuteleen, että haluuko joku tulla tänne myös kyykkäämään.

mihin sä kyykkyhäkkiä tarvitset maastavetoon?

No tänään vitutti niinkin hassu asia kuin tyhjyys, olipas kamalaa yksin treenailla puoltoist tuntia, toki nyt sai rauhassa tehtyä hommat, mut kylmä ennemmi siel parin jampan kanssa olen ku yksin :o vaikken mitään juttelisikaan

^Se on kyllä jännä, että aina jotenki mukavampi reenata, jos siellä on joku muuki ittesä lisäks. Vaikkei jutteliskaa koko reenin aikana.

mihin sä kyykkyhäkkiä tarvitset maastavetoon?

Joo sitä kyykkyhäkkiä ei tosiaan tarvitse muuhun kuin erilaisiin kyykkyihin ja pinnavetoihin, EHKÄ lattia punnerrukseen. Sen käyttäminen johonkin muuhun on aika vittumaista toimintaa, jos salilla on vähän kyykkypaikkoja. Ja vaikka muita kyykkypaikkoja olisikin niin ainakaan itse en tee raskaita kyykkyjä muuten kuin häkissa ettei tule onnettomuuksia. Nään kyllä punaista joka kerran kun nään jonkun tekemässä siinä jotain vitun olankohautuksia/kulmasoutuja.

Back
Ylös Bottom