Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Mikä potuttaa salilla eniten? – rautapyhäkön ärsyttävimmät ilmiöt listaan ja liekkeihin

Meta description: Keskustelua salien ärsyttäjistä, tavoista ja tilanteista – kaikki ne jutut jotka nostavat verenpaineen ennen ensimmäistäkään sarjaa.

Salilla oli eilen taas eräs tyyppi, joka tekee typerää ääntä nähtävästi vetämällä ilmaa hampaiden välistä niin, että kuuluu sellainen tsih tsih -ääni.
Ja se tekee sitä vittu koko ajan! Ainakin joka liikkeen välissä se pyörii ja tekee sitä helvetin ääntä. Teki mieli mätkäistä sitä lapiokahvalla päähän.
Ei voi olla mitään ärsyttävämpää! Mikä pointti siinä oikein on?!? ARGH!

Ylimääräisten häiriötekijöiden poistamiseksi, käytän mp3 soitinta.
Suosittelen.

Ylimääräisten häiriötekijöiden poistamiseksi, käytän mp3 soitinta.
Suosittelen.
Olen kovasti harkinnut toisen mp3-soittimen hankkimista pelkästään salikäyttöön, mutta ongelmana ovat edelleen:
1. mihin tungetaan soitin, että se ei ole koko ajan tiellä, kun vain yhdissä treenihousuissa on taskut
2. mistä löytää tarpeeksi pienet noise cancelling -kuulokkeet, jotka pysyisivät oikeasti korvissani ja blokkaisivat salilla soivat helvetillisen Radio Megan easy listening scheissen.
3. mihin tungetaan johdot, että ne eivät ole koko ajan tiellä

Olen kovasti harkinnut toisen mp3-soittimen hankkimista pelkästään salikäyttöön, mutta ongelmana ovat edelleen:
1. mihin tungetaan soitin, että se ei ole koko ajan tiellä, kun vain yhdissä treenihousuissa on taskut
2. mistä löytää tarpeeksi pienet noise cancelling -kuulokkeet, jotka pysyisivät oikeasti korvissani ja blokkaisivat salilla soivat helvetillisen Radio Megan easy listening scheissen.
Itellä toimii Sennheiser cx300 II kuulokkeet hyvin blokkaa äänet ja piuhat hupparin ja t-paidan väliin tai sit vaan t-paidan alle. Ja kai pitää hankkia taskullisia treenihousuja...

Mikähän siinä on ku tollaset salin isoimmat äijät aina on niitä mukavimpia, juttelee paljo jne. ainaki täälläpäin verrattuna niihin 17-vuotiaisiin penkkihauispelleihin.

V-mäinen tyyppi on v-mäinen huolimatta siitä onko iso vai pieni. Toki pitkään salilla käyneet ovat useammin huomaavaisia muita kohtaan ja omaavat enemmän pelisilmää, mutta kyllä niissä konkareissakin on omaan napaansa tuijottelijoita.

Kannattaa katsoa jotain soitinta, missä on klipsu itsessään ja voi näin ollen kiinnittää sen vaikka housun reunaan vyötärölle (esim. uusi ipod nano / shuffle). Ainakin kossilta löytyy hyvin ääntäeristävät napit: http://www.koss.com/en/products/headphones/earbuds/PLUG__Plug_In-Ear_Headphone
Noissa tosin on vaarana, että blokkaavat ääntä liiankin hyvin eikä kuule mitään mitä ympärillä tapahtuu. :) Johdon voi jättää paidan alle, jolloin ei tarvii pelätä, että se takertuisi laitteisiin kiinni.

Mikähän siinä on ku tollaset salin isoimmat äijät aina on niitä mukavimpia, juttelee paljo jne. ainaki täälläpäin verrattuna niihin 17-vuotiaisiin penkkihauispelleihin.

Törmänneet riittävästi näihin ongelmiin ja oppineet salietiketin jo kauan sitten. Tulee varmaan ns luonnostaan. Samat havainnot siis.

"Mikähän siinä on ku tollaset salin isoimmat äijät aina on niitä mukavimpia, juttelee paljo jne. ainaki täälläpäin verrattuna niihin 17-vuotiaisiin penkkihauispelleihin."

Varovasti, aika rohkea yleistys. Kyllä olen ite tavannut ihan tarpeeks niitä keski-iän kriisisin kanssa painivia salilla. Huitelevat penkkiä 15cm liikeradalla, ojentajat tekevät kapulalla taljassa niin että olkapäät on korvissa yms. Ja aina ollaan niin saatanan vakavia ja ylpeitä koska on alotettu kuntoilemaan!
Ja kuuluu sitä paitsi suomalaiseen kulttuuriin, ettei mennä ottamaan turhaa kontaktia vieraisiin ihmisiin. Kyllä itse välillä kyselen neuvoja tekniikkaan, pyydän varmistamaan liikkeitä yms. Mutta koen hyvin vaikeaksi ruveta itseään vanhempaa suoraan haastattelemaan, tai salilla small talkkia virittämään.

Varovasti, aika rohkea yleistys. Kyllä olen ite tavannut ihan tarpeeks niitä keski-iän kriisisin kanssa painivia salilla. Huitelevat penkkiä 15cm liikeradalla, ojentajat tekevät kapulalla taljassa niin että olkapäät on korvissa yms. Ja aina ollaan niin saatanan vakavia ja ylpeitä koska on alotettu kuntoilemaan!

Jos noi on sitten niitä salin isoimpia ja kokeneimpia treenaajia, jollaisiin trnaja ymmärtäkseni viittasi, niin millaista porukkaa ne muut kävijät sun salillasi ovat :eek:?

joo, nyt ei tainnut Kirjosieppo ihan lukea loppuun tuota Trnajan viestiä. Se ikä ei tee kenestäkään fiksua. Olen tavannus salilla eritätin fiksuja ja huomaavaisia 17 vuotiata ja 70 vuotiaita ja kaikkea siltä välilä. Sitten vastaavasti on niitä moloja kanssa, mutta kyllä se enempi painottuu sinne ikähaitarin nuorempaan päähän kuitenkin. Mutta se on sitä ajattelemattomuutta ja märkäkorvaisuutta. Jos taasen vielä 50 vuotiaanakaan ei osaa ottaa muita huomioon, pitäisi varmaan antaa porttikielto salille kokonaan. ;)

Eilen otti päähään yksi "tositreenaaja", teki kyykkyä jollain 80kg ja helvetinmoinen puhina ja ähinä kun aloitti aina sarjan, no ei siinä mitään... Sitten kun se siirtyi tekemään polven ojennusta niin taas kauhea pärrääminen ja itsensä hakkaaminen, sen jälkeen suorittaan liikeettä kokovartalon voimalla...Piti oikeen varoa ettei vaan osu hänen kulkureitille kun liihotti ympäri salia.

Ymmärrän tuon agren keräämisen kun otetaan jotain maksimirautoja mutta että jokaiseen kympin sarjaan tuo sama juttu niin voin jo epäillä että onko se ihan tarpeellista.

Mun mielestä oli hirmu hassua kun salilla tein vatsoja semmosessa 'vatsarutistuslaitteessa' missä istutaan ja rutistetaan rintaa polvia kohden. Noh, painot olivat siinä öbaut 70kg (maksimi minkä siihen sai kai laitettua on 70kg). Itse olen (ja silloin olin vielä enemmän) pikkuinen rääpäle. Noh, siihen sitten mun treenin jälkeen tuli semmoinen kunnon sarvikuonon kokoinen mies jonka penkkimaksimin täytyy olla ainakin 150 ja lihasta tuntui olevan joka lähtöön. Hän ylimielisesti katsoi painoa mikä minulla oli ollut sarjassa, tuhahti, ja istahti koneeseen. Kerran koitti nykästä liikkeelle mutta paino nykäsikin miehen takaisin lähtöasentoon. Mies vilkuili että onkos tässä nyt jotain vikaa tässä laitteessa ja yritti uudestaan siinä onnistumatta. Sitten nolona puolitti painon määrän ja alkoi tekemään.

Meinasin revetä.

Tämä siis potuttaa teikäläistä?

Sori, otan sanani takaisin en tosiaan lukenut täysin.
Pitää paikkansa, että niillä joilla on vuosien kokemus salilla käynnistä on usein salietiketti hallussa ja osaavat ottaa muut huomioon. Otin nokkiini tuosta 17v penkkipelle lausahduksesta, ja lähdin siten vasta väitteelläni täysin hakoteille.
Mielestäni tosin ne, jotka ovat jonkinlaisen kasvatuksen saaneet ja omaavat normaalit käytöstavat oppivat luonnollisesti myös olemaan asiallisesti salilla. Ei käyttäytyminen välttämättä ole sidonnaista siihen, mitä siellä salilla tekee ja millä tekniikalla. Jokasella on oikeus tehä kropalleen mitä haluaa, kunhan ottaa vastuun mahdollisesti tulevista ongelmista. Tietysti hyvä jos joku antaa vinkkiä, mutta joitakuita ei kiinnosta, että onko ryhti niinkuin apinalla vaan tärkeää on saada iso rinta ja hauis. Ei se siitä ihmisestä välttämättä pelleä tee, vaikkakin vähän yksinkertaisen.

Vituttaa ihme kyttääjät. Ähisen ja puhisen juuri kuten siltä tuntuu. Ihan vitun sama jos häiritsen jonkun lukuhetkeä. Salilla on myös eräs lyllerö joka on olevinaan niin äijää kun nostaa 100 kiloa penkistä kaksikertaa. Tämän jälkeen hän kävelee koko salin ympäri nostovyönsä kanssa ja mulkoilee muita. Yleensä yritän olla kiinnittämättä huomiota muiden tekemisiin, mutta tätä ukkosmahaa ei voi olla huomaamatta. Hauista mennään tekemään muiden eteen nostovyö päällä...

Ruuhka rasittaa vielläkin... Mitenkäs muilla saleilla onko tammikuun teräsmiehet jo kadonneet? Tuntuu että kasvot vaihtuu, mutta lukumäärä lisääntyy...

Vituttaa ihme kyttääjät. Ähisen ja puhisen juuri kuten siltä tuntuu. Ihan vitun sama jos häiritsen jonkun lukuhetkeä.

Sama.

Mitä vitun väliä miten joku päästelee nnngh... tai mitä lie tsih, tsih ääniä.. Jumalauta jos jotain trenditreenaajaa vituttaa kun puhallan ilmaa helvetisti hampaiden välistä kyykyssä niin tulkoot sanoo suoraan, saanpahan sanoa suoraan takas että hommaa mp3 soitin ja napit jos häiritsee. Hengittäminen on kuitenkin niin saamarin tärkee osa isoja nostoja :puntti:

Toisia vituttaa se, kun toiset pitää ääntä, ja toisia se, kun toisia vituttaa se kun ne pitää itse ääntä.

Ihmiset <3

Eikö siellä vois vaan duunata sitä omaa juttua, nauttia siitä --- olla suuremmin piittaamatta muitten hommista? Siis niin kauan, kuin ei painot lentele ym. vaarallista.

Oon samaa mieltä niumin kanssa. Kaikki voisi vaan keskittyä normaalisti omiin suorituksiinsa.
Vastapainoksi voitas ottaa teemaviikkoja jokaiselle salille. Teemana voisi olla vaikkapa korjaa naapurin virheet, tai ähki kuin esikoistaan synnyttävä. Parhaat suoritukset voitaisiin palkita salikorteilla.
Parin vuoden kuluttua olisi jokaisella vakio salikävijällä jo teemaviikot selkärangassa. Toisen avatessa oven ymmärtäisi pöllömpikin, että aha hyvä okei tää on viikko nro.5 eli käytöstavat.
Tärkeintä olisi löytää teemoihin jokaiselle jotain.
Kaupungin saleille vois mennä hyvin läpikin, kun on näitä Helsinki viihtyy kampanjoitakin yms.

Noilla 17v. penkkihauispelleillä ei varmaan ole penkin,haukan ja poseerauksen lomassa paljon aikaa ja energiaa muille, kuin peilikuvalleen. :D

Toi isot äijät on mukavia on varmaan sun huumorias? Noh.Kyllähän niitä mukaviakin on, mutta ei kannata yleistää, paitsi "siellä päin" ;)

Noilla 17v. penkkihauispelleillä ei varmaan ole penkin,haukan ja poseerauksen lomassa paljon aikaa ja energiaa muille, kuin peilikuvalleen. :D

Toi isot äijät on mukavia on varmaan sun huumorias? Noh.Kyllähän niitä mukaviakin on, mutta ei kannata yleistää, paitsi "siellä päin" ;)

Kannattaa yleistää. Salin isoimmat ja riskeimmät äijät on aina mukavia, eikä heidän joukostaan löydy töykeää tai ylimielistä persoonaa. Mukaisot äijät on kusipäitä ja mopopojat lähinnä harmittomia.

Toisia vituttaa se, kun toiset pitää ääntä, ja toisia se, kun toisia vituttaa se kun ne pitää itse ääntä.

Ihmiset <3

Eikö siellä vois vaan duunata sitä omaa juttua, nauttia siitä --- olla suuremmin piittaamatta muitten hommista? Siis niin kauan, kuin ei painot lentele ym. vaarallista.

vitut voi

vittu mua ainaki vituttaa se ku jotkut treenaa päin vittua

Siis mikä tää Ylen (?) Kansanradio on, vanhukset soittelee ja valittaa mitättömistä asioista? Pitää nähtävästi vaihtaa sunnuntain treeniaikaa myöhemmäksi jos puoleltapäivin tulee radiosta tälläistä. Hauskuutta lisää se ettei radiokanavaa pääse vaihtamaan mistään.

Back
Ylös Bottom