Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Mikä potuttaa salilla eniten? – rautapyhäkön ärsyttävimmät ilmiöt listaan ja liekkeihin

Meta description: Keskustelua salien ärsyttäjistä, tavoista ja tilanteista – kaikki ne jutut jotka nostavat verenpaineen ennen ensimmäistäkään sarjaa.

Muistakaahan, että haukottelu ei välttämättä tarkoita sitä, että aaaaa mua väsyttää...
Itteäkin joskus haukotuttaa juurikin salillakin, mutta mihinkään tylsistymiseen/väsyyn tms. se ei kohdallani liity.
Jotenkin liittyy kaiketi hapen puutteeseen, huonoon huoneilmaan tms...

Se että kun punttaa niin kaikki mimmit käy vähän liiankin kuumana ja tulee aikatauluongelmia kun ei vaan kerkee jakaan rakkautta kaikille. Toisena on se klassinen että ovenkarmeihin tulee törmäiltyä ihan liikaa.

Se että kun punttaa niin kaikki mimmit käy vähän liiankin kuumana ja tulee aikatauluongelmia kun ei vaan kerkee jakaan rakkautta kaikille. Toisena on se klassinen että ovenkarmeihin tulee törmäiltyä ihan liikaa.

Jep. :/

Se kun lämmittelet siinä ensin kymmenisen minuuttia koko ajan katse laitteessa mistä ajattelit aloittaa ja sillä sekunnilla kun olisit valmis aloittamaan joku ehtii kyseiselle laitteelle ensin.

Se kun joku urpo tekee hauiskääntöjä kyykky räkis , wtf . . Sitten urpot jotka heittelee painoja , käyttäis pienempiä painoja jos ei jaksa kannatella , tekee oikein hyvää kässäreille kun niitä heitellää kulma edellä lattiaan , sit ihmetellää miks ne on paskana . . Alkais vaikka pelaa koripalloa jos haluaa heitellä jotain

Mä olin varmaan eilen urpo, kun kaikki scotit oli varattuja, pikkutankomesta täynnä ja molemmat kyykkypaikat vapaana ja tein siinä. Vittu mikä :david: olin.

Se kun joku urpo tekee hauiskääntöjä kyykky räkis , wtf . .
Mitäs WTF tossa on?

Kyllä minä teen hauiskääntöjä räkissä, en siis häkissä vaan räkissä. Toinen vaihtoehto on ottaa tanko jostain, ja löytää jostain lattialta tilaa ja tehdä siinä, mutta jos räkki on vapaa niin mitä turhaa kyyristellä sitä tankoa maasta. Eikö se nyt ole aivan sama mitä se toinen tekee siinä, taitaa vain vituttaa se että joutuu odottamaan kun joku tekee "vain haukkaa" kun itsellä olisi miehekäs syväkyykky edessä.

En minä ainakaan keksi parempaa vaihtoehtoa suoran tangon haukalle, oman salin "valmiit" (kiinteät painot) suorat tangot on joko painoiltaan typeriä tai tanko on susipaska.

Mä kanssa teen varmaan kerran viikossa hauiskääntöjä kyykkyräkissä. Siinä on penkkipunnerruspaikka vieressä niin saa tehtyä kätevästi superina penan ja habakäännön.

Tietenkin väistän siitä pois jos joku tahtoo kyykätä/mavettaa. Jos joku on niin :david: ettei osaa tulla kysymään niin jääkööt kyykkynsä tekemättä.

Jep , ehkä mulla on omakäsitys pelipaikoista , kumminkin ainoan kyykkypaikan varaaminen 20min hauiskääntö treeneihin on vähintään arveluttavaa kun niitä suoria tankoja on muitakin siellä sun täällä . . Ehkä itse pitää alkaa tekemään olankohautuksia penkkipaikalla ja venyttelemään ainoalla mavepaikalla.

Mun mielestäni on kyllä typerää tehä sitä habakääntöä esim. salin ainoalla varmistusraudallisella kyykkypaikalla, tai sitten ylipäätään jollain telinepaikalla ruuhka-aikaan. Habakääntöpainot on hyvin helppo noukkia maasta siellä missä tilaa on. En oikeasti keksi mitään puolustusta sille, miksi habakääntöä varten pitäis varata joku teline, jos on mahdollista että joku sitä paikkaa oikeasti tarvitsee juuri silloin.
Ja tää asenne, että jos ei osaa tulla kysymään niin olkoot kyykkäämättä on vielä typerämpi. Salin kaikki kävijät eivät todellakaan kehtaa/uskalla tulla kysymään, jos esimerkiksi ovat aloittelijoita ja luulevat että sitä paikkaa nyt todella tarvitaan siihen habakääntöön.

Onhan tästä käyty useinkin keskustelua, mutta aihe on juuri nyt sydäntäni lähellä, kun eilen piti mennä ruuhka-aikaan kysymään habakääntäjältä josko pääsisin kyykkyräkkiin kyykkäämään. Ei siinä, kyllä habakääntö tangolla on hyvä liike ja aina se paikka vapautuu jos kysyy, mutta järki käteen ihmiset.

Ei se ole kuin pyytää että pääseekö tekemään välissä... Ja siinä mielessä olen tuosta samaa mieltä että odotan kysymykseeni vain myöntävää vastausta.

Tottakai annetaan tilaa. Ihan sama mikä liike, kunhan ei tee 15sek palautuksilla tai tankoon ole lastattu 300kg rautaa välissä purettavaksi niin aina annetaan tilaa tehdä välissä.
Ainakin minä annan.

Sujuisi ruuhka-aikaan paljon sujuvammin treenaus jos ihmiset osaisivat avata suunsa ja kysyä sen sijaan että manaavat takavasemmalla sitä urpoa joka varaa heidän kyykkyhäkin habakääntöön :david:

Sujuisi ruuhka-aikaan paljon sujuvammin treenaus jos ihmiset osaisivat avata suunsa ja kysyä sen sijaan että manaavat takavasemmalla sitä urpoa joka varaa heidän kyykkyhäkin habakääntöön :david:
No niinpä. On se vaan hankalaa.

Ymmärrän kyllä nämä pointit hauiskäännöistä räkissä, mutta omalla salilla ei ole tilaa tehdä hauiskääntöä muualla tuolla normaalilla suoralla tangolla. Ei ihan oikeasti ole, siellä on joka sentti käytetty hyväksi. Olen vain tiellä jos menen johonkin kässäripaikan taakse, tai vaikka kyykkyalueelle vääntää. En nyt tiedä miten termit menee, mutta tarkoitan nyt siis sitä telinettä... joka on mun mielestä rack. Häkkiin en koskaan menisi hauberia vääntää, siis missä saa varmistusraudat paikalleen. Tuo on vähän vaikea, koska englanniksi power rack on tuo "häkki", ja squat rack on se pelkkä teline.

Mikäs ihmeen ruuhka aamu torstaista on tullut? Tänään aamulla, kun menin salille, niin oli ihan tupaten täynnä. Tähän asti normaalisti olen ollut lähes yksin parin mummon kanssa samaan aikaan :wtf:

En nyt tiedä miten termit menee, mutta tarkoitan nyt siis sitä telinettä... joka on mun mielestä rack. Häkkiin en koskaan menisi hauberia vääntää, siis missä saa varmistusraudat paikalleen. Tuo on vähän vaikea, koska englanniksi power rack on tuo "häkki", ja squat rack on se pelkkä teline.

Kappas. Mä tarkoitin kyykkyräkillä power rackia ja nimenomaan sen sisäpuolella tekemistä, sekasinhan näissä menee kyllä. Ja tietysti jos salilla ei yksinkertaisesti oo muualla tilaa, niin ihan perusteltua silloin tehdä siinä missä sitä on.

Kappas. Mä tarkoitin kyykkyräkillä power rackia ja nimenomaan sen sisäpuolella tekemistä, sekasinhan näissä menee kyllä. Ja tietysti jos salilla ei yksinkertaisesti oo muualla tilaa, niin ihan perusteltua silloin tehdä siinä missä sitä on.
Juu, mulla tulee varmaan englanninkielestä toi jotenkin... enkä muutenkaan ole juuri perehtynyt noiden oikeisiin nimiin. Eli tarkoitan että teen hauberit siinä "räkissä" (telinehän se vain on) kuten esim. tämä englanniksi nimeltään squat rack:

Squat-Racks.webp
Tosin meidän puntilla ei kummassakaan niissä kahdesta tuollaisessa ole tuota vaakatason stopperia. Salilla on taas yksi power rack, tai mun mielen mukaan häkki, ja sinne en menisi tekemään haukkaa vaikka olisi ainoa vapaa paikka.

Tosiaan salilla ei vapaata tilaa ole missään sen verran että järkevästi saisi tehtyä isolla tangolla hauiskääntöä.

. . . Sitten urpot jotka heittelee painoja , käyttäis pienempiä painoja jos ei jaksa kannatella , tekee oikein hyvää kässäreille kun niitä heitellää kulma edellä lattiaan , sit ihmetellää miks ne on paskana . . Alkais vaikka pelaa koripalloa jos haluaa heitellä jotain

Tulipas heti mieleen mentulan jari joka paiskoo reenivideoissaan ympäriinsä ihan kaikkee mikä sil on käsis ja mil se reenaa, monesti miettiny sitä et mikä ihme mahtaa olla se syy et näin toimitaan, itell'ä ärsyttää kans suuresti sekä nois isojen poikain videois toi paiskominen että salilla reenatessa, vois nyt itsekukanenki hiukan ajatella et ei ne laitteet vehket painot taljat kässärit mitä tahansa kestä ja ei se mun mielest oo mitenkää coolia niitä paiskoa, ottasivat kerpeleet pienemät painot jos grippi kesken loppuu ja ei jaks enää laskee söpösti tavaroita alas. Jos minä omistasin salin ja sinne tulis eim nyt mentula paiskoon tavaroita niin kyl sais poika samantien lähtiä jonneki muualle niit paiskomaan...ollaanko sitä sitte niin kovaa jätkää ku on pro ja kaikkee ja kuvataan niin coolisti paiskellaan kamoi...MURRR...no offence to anybody mut silti :D

edit: totahan vois verrata vaik siihen et jos käy ravintolas syömäs niin syömisen jälkeen vääntää kaik aterimet solmuun...

Onhan tästä heittelemisestä väännetty, ja yksi syy on ollut se että jotain 60kg painoja on paha asetella nätisti. Joissain liikkeissä se laskeminen maahan pienemmilläkin painoilla voi olla pahasta olkapäillle tms. ruumiinosalle.

Tietty jos sillä femman kiekolle pitää frisbee golffia pelata niin onhan se vähän :david:

Back
Ylös Bottom